Olen sosiaalityöntekijä, ja olen nähnyt läheltä miten kamalasti suomalaisten köyhien tilanne on pahentunut...Joka päivä uusia nälkiintyneitä
Joka päivä tulee uusia asiakkaita, ja liian usein on tilanne se että asiakkaalla ei ole enää oikein ollut varaa ostaa edes ruokaa, mistään muusta puhumattakaan. Vaatteet ovat rikkinäiset, olemus muutenkin epäsiisti. Valitetaan että mielenterveyden ongelmat ovat pahentuneet tai puhjenneet kiristysten ja vaikeutetun elämän takia.
En olisi uskonut että tällasta voisi olla koskaan Suomessa. Ihan kuin olisimme palanneet 150 vuotta ajassa taaksepäin
Kommentit (707)
MItäs jos me kaikki vain istuttais kotona vaatimassa että muut hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston trolli olet. Suomessa ei kukaan näe nälkää. Täällä valtio maksaa yltäkylläisen ylläpidon jokaiselle rajojen sisällä.
Minä näen nälkää. Tukeni on ollut leikattuna jo 8kk ajan. Ystäväsuhteet katkenneet kun olen lainannut rahaa ruokaan. Nyt ei oo enää ketään keneltä lainata ja en oo syöny 4 päivään
On leikattu joo mutta kuinka PALJON SAAT? Kaikki sinulla on SAAMISTA.
Missä kaikki köyhät, nälkäänäkevät piilottelee? Minä näen ympärilläni vain ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston trolli olet. Suomessa ei kukaan näe nälkää. Täällä valtio maksaa yltäkylläisen ylläpidon jokaiselle rajojen sisällä.
Minä näen nälkää. Tukeni on ollut leikattuna jo 8kk ajan. Ystäväsuhteet katkenneet kun olen lainannut rahaa ruokaan. Nyt ei oo enää ketään keneltä lainata ja en oo syöny 4 päivään
Missä kaikki köyhät, nälkäänäkevät piilottelee? Minä näen ympärilläni vain ylipainoisia.
Nää ei tosiaan muista ettei keneltäkään heistä olla viemässä mitään. Eihän niillä ole mitään vietävää! Vain hyvätuloisilta viedään ja kun sitä hieman vähennetään, nämä alkaa ulisemaan. Niille ANNETAAN vähemmän. Kaksi aivan eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo linkit nyt liittyivät tähän asiaan?
Oletko tyhmä ?
En ole. Ymmärrän kyllä jos vain kertoisit
Raha riittäisi jos ne annettaisiin vain omille.
No ei riittäisi. Ongelma on, että talous ei ole kasvanut 16:ta vuoteen. Meillä ei osata tehdä mitään sellaista, josta saisimme hyviä vientituloja. Sen sijaan eläkeläisiä meillä riittää 1,6 miljoonaa. Meidän rahat menevät siihen, että työssäkäyvää väestöä on vähemmistö kansasta ja sekään ei saa vientiteollisuutta vetämään. On selvää, miksi olet sossun asiakas.
Ulkomaalaiset eivät ole tuoneet Suomeen kasvua, vaikka heitä on otettu maahan ennätysmäärä. He eivät tuota talouskasvua, vaan heikentävät huoltosuhdetta. Siitähän tämä kaikki kertoo.
On tehty väärää politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että se tukien väheneminen jossain muodossa näkyy!
No niin näkyy, varkauksina, puukotuksina, juoppt senku lisääntyy katukuvassa...
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhien pitäisi saada ostaa kalliita eineksiä, uusia vaatteita ja muuta?
Rahan sijaan pitäisi antaa ruokaa ja ohjeet miten niistä saa pitkäksi aikaa ruokaa.
Tämä on jotain mitä ei jostain ihme syystä saa edes sanoa ääneen. Ihmettelen sitä aina vaan. Jokainen alalla oleva tai ongelmaisia tuilla eläjiä (joita he kaikki eivät suinkaan ole) tunteva tietää "king for a day - fool for a lifetime" -ilmiön.
On nimittäin todella yleinen ja helposti ymmärrettävä kroonisen rahattomuuden ja osattomuuden kierre, joka menee kutakuinkin näin. Olet rahaton. Täysin persauki. Nada myntti. Sitten tulee tukea vaikka 500€. Miten käy? Ensimmäisten päivien aika kulutat huntin, koska olit pakosta lykännyt kaiken hankkimista rahapäivään, tyydytit suurimman himosi ja ehkä maksoit vipin naapurille tai tarjosit jollekulle, joka ruokki/juotti kun itselläs ei ollut.
Sitten käyt kaupassa ja täydennät varastoa, kuluu taas huntti. Jäljellä kolme. Ostat sen yhden haluamasi asian tai maksat jonkun lykätyn laskun. Puolet rahoista mennyt ja 26 päivää jäljellä..
Osa ihmisistä ei vaan osaa käyttää rahaa. Ei budjetoida, ei ole kuria, on yltiöoptimismia (kyllä se sit jotenkin hoituu) ja ihan vaan typeryyttä.
Tuet tulisi porrastaa ja/tai jakaa ruokana. En ymmärrä miksi aina hoetaan "että pitää olla mahdollisuus käyttää rahat itsenäisesti" jos monessa tapauksessa on jo todistunut, että se ei vaan onnistu. Kuusta toiseen asiat paskotaan niin, että ekan viikon jälkeen rahat ovat menneet. Silti aina vaan jatketaan vaikka oikea tapa olisi antaa rahaa korvamerkittynä tipoittain. Ihmisarvoa alentavaa - no niin on, mutta itseaiheutettua.
Millaisia kuukautissuojia ostaisit minulle? Montako suojaa per päivä? Entä mitä muuta huomioisit minulle annettavissa ostoksissa menkkojeni ajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä ?
No ei riittäisi. Ongelma on, että talous ei ole kasvanut 16:ta vuoteen. Meillä ei osata tehdä mitään sellaista, josta saisimme hyviä vientituloja. Sen sijaan eläkeläisiä meillä riittää 1,6 miljoonaa. Meidän rahat menevät siihen, että työssäkäyvää väestöä on vähemmistö kansasta ja sekään ei saa vientiteollisuutta vetämään. On selvää, miksi olet sossun asiakas.
Meillä osataan, mutta kehittely ja markkinointi puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä ?
Ulkomaalaiset eivät ole tuoneet Su
"Ulkomaalaisten" käsitteleminen yhtenä ryhmänä on harhaanjohtavaa. On korkeakoulutettua työvoimaa, halpatyövoimaa, opiskelijoita, pak*laisia, turvap***anhakijoita, perheen perässä muuttajia... Avun tarpeessa tulevien ei voi olettaakaan tuovan pelkkää kasvua, mutta meillä on vauraana maana velvollisuus myös auttaa hädänalaisia.
Köyhiä lyödään ideologisista syistä, ei rahapulan vuoksi, ja sen todistaa rikkaiden mittavat veronkevennykset.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kuukautissuojia ostaisit minulle? Montako suojaa per päivä? Entä mitä muuta huomioisit minulle annettavissa ostoksissa menkkojeni ajaksi?
Tämä oli nrolle 549. Ei suostunut ottamaan lainausta mukaan. Hän ei siis antaisi rahaa, vaan ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sit ku koululaisten lomat alkaa. Pitkä kesä ilman kouluruokailua. Mistä huoltajat repii sitä ruokaa.. kiva olis myös jotain lintsiä yms tarjota lapsille. Turvaverkkoja tarvittais..
Lintsi ei ole ihmisoikeus. Eikä lapsia pidä tehdä laskemalla turvaverkkojen jamuiden varaan. Sinä vanhempana olet aina viime kädessäkin vastuussa, ei muut. Perhe mitoitetaan sen mukaan, minkä verran jaksat ja pystyt itse hoitamaan ja elättämään, vaikka tulisi tilapäistä taloushuolta. Jos sen sijaan olet pysyvästi muiden elätettävä, älä nyt ainakaan enää lisäänny.
Hyvinä aikoina hankitut lapset palautetaan johonkin, esim. laitoksiin? Millä vuosisadalla elät?
Vierailija kirjoitti:
Saisit lahjakortin 20€ kuukautivarusteisiin? Tai en minä miehenä tiedä mitä ne maksavat, mutta missasit pointin. Osa tuestasi olisi tavallisen kaupan lahjakortti, jolla voi ostaa ruokia tai kuulautissuojia ihan oman valinnan mukaan.
Tarkoitus ei olisi estää sinua valitsemasta ostosta vaan estää se, että ostat tuella jotain mitä et tarvitse. Esimerkiksi kaljaa, tupakkaa, kuukiviä, huijarin ennustuksia, merkkivaatteen..
Tarkoitus olisi auttaa. Auttaa sinua käyttämään tuki niin, että se riittää esimerkiksi ruokaan ja kuukautissuojaan.
Ensimmäistä kertaa ruokajonot tarjoaa eioota. Viimeisin ilmiö ei johdu ukrainalaisista eikä hävikin vähenemisestä vaan työttömyyden pahenemisesta.
Tämä, niin tämä. Sosiaalipuolen hommissa työtä vuosia tehneenä allekirjoitan. Täysin holtitonta rahankäyttöä, päihteitä ja velkaantumista. Sitten itketään ruokajonossa kun ensin sotketaan itse omat asiat. Yhteiskunta ei voi tulla joka asiassa vastaan, täytyyhän joku vastuu olla aikuisilla ihmisillä itselläänkin.
Meikäläiset, jotka työnsä kautta tätä näkevät, ei ole mitään harhakuvitelmia nälkäisistä raukoista, sillä kukaan joka kantaa vastuun omasta elämästään, ei Suomessa nälkään kuole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellistä kompaten: veikkaan että noilla "nälkiintyneillä" on riittänyt hienosti kuitenkin rahaa tupakkaan ja alkoholiin. Joillakin ei ole asioiden tärkeysjärjestys ihan sama kuin terveillä ihmisillä.
EI OLE RIITTÄNYT!!
Miksi sä teet tollasia oletuksia???!! Että mua ottaa päähän tollaset ihmiset!
En ole ostanut alkoholia lainkaan tänä vuonna, enkä koskaan polttanut tupakkaa!!
T: toinen nälkiintyneistäIhan mielenkiinnosta: Mihin ne sun rahat on sitten mennyt? Uhkapeleihin? Temu-ostoksiin? Lemmikieläimiin? Vanhojen velkojen maksuun? Jos velkojen maksuun niin miksi velkaa on alunperin otettu?
Ja joo et ole tilivelvollinen mulle tai kellekään muulle, mutta aidosti kiinnostaa, miksi raha ei riitä ruokaan.
Sä et suostu käsittämään, vaikka vääntäisi rautakangesta.
Mielenterveyslääkkeistä osa lihottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheesi?
Tätä se oli jo 2019-2023 kun tuli satoja tuhansia uusia köyhiä .. miksi et silloin kirjoittanut?
ON ruoka-allergioita, Ei missään tapauksessa ruokana jakamista
Joka päivä uusia nälkiintyneitä? Kuulostaa vähän suurentelulta.