Veera, 20, säästi kolme vuotta häihin - nyt hän on ikävässä tilanteessa
Voi ei. Ehkä hän voisi säästää tarjoamalla makaronilaatikkoa häissään?
Kommentit (322)
"Se ettei mene naimisiin ei tarkoita, että harrastaa irtosuhteita. Herranjumala sentään."
Miksi tehostelet voimasanoilla? Ei tietenkään tarkoita. Nykyisin monet kuitenkin harrastaa irtosuhteita.
Miksi on paha asia mennä nuorempana naimisiin sen oman rakkaansa kanssa?
Yksi mun kaveri seurusteli & oli avoliitossa yhteensä 8v, sitten kokivat tuntevansa toisensa hyvin ja menivät naimisiin. Vuoden päästä erosivat, eli ei se pidempi seurusteluaikakaan mitään takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuotta? 17 vuotiaana alkanut säästää häitä varten? Missä on menty vikaan, kun 17 vuotiaana on naimisiin menossa? Tuon ikäisen kuuluu vielä opiskella lukiossa ja kuuluu suunnitella jatko-opintoja. Olisin erittäin pettynyt meidän lukiolaisen, jos olisi sitomassa itsensä tuon ikäisenä naimisiin menon merkeissä. Ei hitto soikoon.
Mielummin k-llikarusellia ja miesvihaa, ni sehän onkin avain onnelliseen elämään!
Jep, koska ainoat vaihtoehdot teini-ikäiselle tytölle ovat joko naurettavan nuorena naimisiin meno tai kul likaruselli.
Ihmisten typeryys ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä.
-Ei lainaamasi
Avaa silmäsi ja katso ympärillesi. Sitähän tuo nykyään on.
Ja ketjun kommentit vahvistaa: nuoressa naisessa täytyy olla jotain vikaa, jos haluaa sitoutua avioliittoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyötön joka asuu vuokralla on ansainnut asumistuen ja toimeentulotuen.
Ei 30 vuotta töitä tehnyt opettaja.
Niin se vain mennee.
Opettaja myy asuntonsa ja ostaa niillä rahoilla ruokaa, jos työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa ei riitä.
Kun irtisanotaan niin ei ole enää työterveyshuoltoa, tosta 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuesta pitää maksaa myös lääkärit ja lääkkeet.
Poliklinikka maksu on 60 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyötön joka asuu vuokralla on ansainnut asumistuen ja toimeentulotuen.
Ei 30 vuotta töitä tehnyt opettaja.
Niin se vain mennee.
Opettaja myy asuntonsa ja ostaa niillä rahoilla ruokaa, jos työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa ei riitä.
Eläkkeellä molemmat asuvat vuokralla.
Ja inflaatio on syönyt opettajan eläkkeen vain 10% takuueläkettä suuremmaksi.
"Se ettei mene naimisiin ei tarkoita, että harrastaa irtosuhteita. Herranjumala sentään."
Eihän kukaan noin sanonutkaan (?) Ei ainakaan tuo jota lainasit.
Mutta ne on monen elämää, eikä niitä arvostella yhtä voimakkaasti kuin avioitumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17-vuotiaan säästökohde: häät. Voi luoja.
Mitä pahaa tuossa muka on? Monille se on elämän tärkeimpiä päätöksiä. Kaikki eivät hypi parisuhteista ja avioliitoista toiseen. Haluavat vain panostaa siihen yhteen. Kuulostat perin katkeralta.
Jos on kyseessä elämän tärkein päätös niin miksi helkutissa se tehdään noin aikaisin, räkänokkaisena teininä? Kypsempi ihminen harkitsee hieman kauemmin. Aikuistuu ensin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehostelet voimasanoilla? Ei tietenkään tarkoita. Nykyisin monet kuitenkin harrastaa irtosuhteita.
Yksi mun kaveri seurusteli & oli avoliitossa yhteensä 8v, sitten kokivat tuntevansa toisensa hyvin ja menivät naimisiin. Vuoden päästä erosivat, eli ei se pidempi seurusteluaikakaan mitään takaa.
Mitä jotkut 16-vuotiaat ymmärtävät mistään? Mitä järkeä päättää noin keskenkasvuisena että tässä on mun puoliso? Kuulostaa tosiaan joltain vl-aivopesulta.
Vierailija kirjoitti:
Ellei kyseessä ole jokin uskonlahko, voisin kuvitella että haluavat näyttävät ja kalliit häät koska se on jotenkin "coolia" mennä noin nuorena naimisiin, nuoret ihmiset tykkäävät usein leikkiä vähän aikuisempaa. Tunnen monta jotka kakskymppisenä esittivät vähän sellaisia nelikymppisiä jotta saivat paremman fiiliksen itsestään verrattuna muihin. Ehkä pitävät itseään parempina ihmisinä jos suurin osa kavereista ovat viikonloppuisin "bilettämässä" mutta itse kökkivät kotona leikkimässä aikuiselämää, joka by the way on aika perseestä. Ei aikuisessa olemisessa ole mitään siistiä.
Sinänsä looginen ilmiö mutta en pysty samaistumaan millään tavalla. Olin itse vielä tuon ikäisenä neitsyt (olen mies).
Koska rahamäärästä ei puhuttu mitään, niin kyseessä on iltapaskat tietäen maltillinen summa ja suunnitelma.
Tällä muokataan kansalaisten mielipidettä hyväksymään valtion suunnittelema varallisuuden laiton konfiskointi eli se 5 kybästen eläkesuunnitelmien anastus.
Sukan varteen kannattaa säästää eikä tileille. Näin saa pidettyä ne häät ja elettyä samalla normaalisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jotkut 16-vuotiaat ymmärtävät mistään? Mitä järkeä päättää noin keskenkasvuisena että tässä on mun puoliso? Kuulostaa tosiaan joltain vl-aivopesulta.
Minä tunnen useita pareja, jotka ovat yläkoulusta/lukiosta toisensa löytäneitä ja edelleen yhdessä, vuosikymmenien jälkeen. Yrittäkää nyt kestää se, et jotkut löytää jo nuorina kumppanin, johon sitoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen useita pareja, jotka ovat yläkoulusta/lukiosta toisensa löytäneitä ja edelleen yhdessä, vuo
Varmasti mutta kuinka moni alkoi säästää heti häihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itselläni oli heikot vuodet opintojen aikana, laitoin säästöni sovitusti äitini tilille, jotta sain rauhassa pitää säästöni ja olla köyhä sen ajan mitä sitten olin. Menin nuorena naimisiin, joten olin puolisoni kanssa yhdessä köyhä opiskeluvuosina. Sossussakaan eivät koskaan edes kysyneet säästötiliä (jolla ei oikeasti silloin mitään ollutkaan). Pari kesää sossun rahoilla, mutta sen jälkeen ei ole ollut tarvis siihen tukeen. Ehkä huijasin, ehkä en. En vain käsitä miksi ihmiset eivät enemmän jemmaa rahojaan väliaikaisesi jonnekin vaan makuuttavat niitä omilla tileillään.
Ajat ovat muuttuneet. Nykyään kysytään ja selvitetään kaikki tilit.
Ja jos myyt kiinteistön niin kela saa tietää verottajalta asunnon myyntihinnan.
Viranomaiset tekevät yhteistyötä.
Ainahan kaikki tilit on pitänyt paljastaa sosiaalitoimistolle (ja nykyään myös Kelalle). Kummallakaan EI kuitenkaan itsellään ole minkäälaista keinoa saada selville missä kaikkialla ihmisellä on tilejä eikä tietenkään myöskään tilien "sisältöä". Tietyt tulot ne saavat selville kuitenkin mutta eivät silloinkaan sitä minne ne on mkasettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen useita pareja, jotka ovat yläkoulusta/lukiosta toisensa löytäneitä ja edelleen yhdessä, vuosikymmenien jälkeen. Yrittäkää nyt kestää se, et jotkut löytää jo nuorina kumppanin, johon sitoutua.
Mutta nykypäivän trendi on, että erotaan viimeistään vuoden seurustelun, anteeksi, tapailun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen useita pareja, jotka ovat yläkoulusta/lukiosta toisensa löytäneitä ja edelleen yhdessä, vuo
Vähän eri asia se että seurustellaan ja ajan myötä muodostuu pitkä liitto, kuin se että heti lyödään lukkoon avioliittosuunnitelmat. Tuo jälkimmäinen kuulostaa lähinnä joltain ummehtuneelta uskonlahkolta. Kun oot kerran pussannut niin siinä olet ja pysyt.
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuotta? 17 vuotiaana alkanut säästää häitä varten? Missä on menty vikaan, kun 17 vuotiaana on naimisiin menossa? Tuon ikäisen kuuluu vielä opiskella lukiossa ja kuuluu suunnitella jatko-opintoja. Olisin erittäin pettynyt meidän lukiolaisen, jos olisi sitomassa itsensä tuon ikäisenä naimisiin menon merkeissä. Ei hitto soikoon.
Öööö, miksi helvetissä kuuluu opiskella LUKIOSSA?
Avioliitto on menettänyt merkityksensä. Ensin vannotaan että ollaan yhdessä myötä ja vadtok käymisessä kun todellisuudessa avioliitto päättyy parin vuoden päästä kun nainen ei kestä niitä vastoinkäymisiä ja jättää miehen jos naisenkin pitäisi panostaa siihen avioliittoon ja antamaan sille aviliitolle kun asiat muuttuu siihen suuntaa että nainen ei pelkästään saa siltä avioliitolta
Ehkä ne on tavanneet Suviksilla. Söpöä.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on menettänyt merkityksensä. Ensin vannotaan että ollaan yhdessä myötä ja vadtok käymisessä kun todellisuudessa avioliitto päättyy parin vuoden päästä kun nainen ei kestä niitä vastoinkäymisiä ja jättää miehen jos naisenkin pitäisi panostaa siihen avioliittoon ja antamaan sille aviliitolle kun asiat muuttuu siihen suuntaa että nainen ei pelkästään saa siltä avioliitolta
Kyllä se on mies joka tutkimusten mukaan saa avioliitosta terveyttä ja lisävuosia, nainen taas menettää.
Elämät menee eri tavoin. Aika harva löytää puolison noin nuorena, mutta osa löytää, eikä senkään pitäisi väärin olla. Monen mielestä vaan tuntuu olevan, automaattisesti tuhoon tuomittu liitto jos toisen on valinnut jo teininä.
Miksi kaikkien pitäisi toimia samalla tavalla? Jokaisella on ihan oma polkunsa, eikä sitä kannata muuksi muuttaa vain muita miellyttääkseen.
Kun irtisanotaan niin ei ole enää työterveyshuoltoa, tosta 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuesta pitää maksaa myös lääkärit ja lääkkeet.