Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso kokoiset mitä puette juhliin? Neuvoja kaivataan

Vierailija
20.04.2025 |

Tulossa juhlat, jossa olen vieraana. En tiedä yhtään mitä pukisin, sillä olen lihonut vuoden aikana lähemmäs 25kg ja vanhat vaatteet eivät mahdu päälle. Onko vinkata hyviä sivustoja tai mekkoja? Oisko vinkkejä miten näyttää hoikemmalta? En ehdi laihduttaa.

Kommentit (288)

Vierailija
161/288 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaate, joka ei kiristä, mutta on leikkaukseltaan sellainen, ettei suurenna entisestään. Oikeat mittasuhteet ovat kaiken a ja o. Myös materiaali riittävän laskeutuvaa, mutta ei liian ohutta. Ei kiiltävää, eikä jättikuvioista. Ehkä mielummin joku hillitty graafinen kuosi kuin liian kukertava. Persoona kyllä ratkaisee tyylin, eihän näin voi antaa kuin yleisiä mielipiteitä. Juhlavaatteessakin pitää olla mukava olla ja tyyli sellainen, että tuntee itsensä nätiksi. Hakisin asua kyllä vähän tasokkaammista liikkeistä, edes Stocka, Sokos, Halonen, Kekäle tms., kun kalliimmat pikkuputiikit eivät taida tarjoata kovin isoja kokoja. Tai googlailisin xxl kokoja, kyllä niitä nykyään varmasti löytyy.

Vierailija
162/288 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen eri linjoilla. 

Monissa juhlissa olen käynyt minäkin ja samaa mieltä olen, valitettavasti noi kaikki ovat ihan mahdollisia valintoja suomalaisissa häissä. 

Haluaisitko kertoa, miksi pellavamekko ei sovi hääasuksi?

Tai laskeutuvasta kankaasta valmistettu kukkamekko?

Sen pystyn vielä jotenkin ymmärtämään, että tuon Aarrelabelin struktuuritäpläisen mekon voi tulkita liian rennoksi, varsinkin jos ei ole nähnyt materiaalia kuin kuvissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/288 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffe curven mekoissa oli montakin, jotka voisivat olla kivoja! Nakoan kuminauharypytetty tuskin sopiva (tai Annika), sen sijaan kerrosmekko voisi sopia! 

Kaffe Curvet on mitoitettu lyhyelle plus kokoiselle. Olen 178 cm pitkä ja jokaisessa kokeilemassani merkin vaatteessa on liian lyhyet hihat ja lahkeet. Pätee myös Kaffen ns. normimalliston kokoon 46.

Kiitos tiedosta! Olen sinua 10 cm lyhyempi, ja olen tilannut muutaman Kaffe Curven topin ja takkimekon alla pidettävän pitsikaulusmekon. Laatu on mielestäni välttävä tai hyvänä päivänä kohtuullinen; pitsin ommelta sai korjailla ensimmäisen käytön jälkeen ja trikoo oli alusta alkaen vähän löperöä, mutta muuten ovat kestäneet. 

Noissahan ei pituus vaikuta paljonkaan, ja muutenkin olen aika keskimittainen. 

Vierailija
164/288 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle voisi sopia vaikka joku kietaisumekko TAI a-linjainen mekko ja niiden kanssa muotoilevat sukkikset. 

Vierailija
165/288 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle voisi sopia vaikka joku kietaisumekko TAI a-linjainen mekko ja niiden kanssa muotoilevat sukkikset. 

Riippuu siis toki vähän myös millaisesta tyylistä ylipäätään pidät!

Vierailija
166/288 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen mieluummin muotoilevia korkeavyötäröisiä alushousuja, jotka voi sovittaa ja todeta sopiviksi, ja erillisiä ohuita sukkahousuja. 

Vierailija
167/288 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa juhlissa olen käynyt minäkin ja samaa mieltä olen, valitettavasti noi kaikki ovat ihan mahdollisia valintoja suomalaisissa häissä. 

Sen pystyn vielä jotenkin ymmärtämään, että tuon Aarrelabelin struktuuritäpläisen mekon voi tulkita liian rennoksi, varsinkin jos ei ole nähnyt materiaalia kuin kuvissa. 

Tuo kommentoja kirjoitti, että hänellä oli sovitettavana Kaikon kietaisumekko. Jossain kommentissa oletettavasti sama kirjoittaja puhui myös trikoosta. 

Arvaukseni on, että hän sekoittaa Kaikon kreppiviskoosisen, joustamattoman kietaisumekon saman valmistajan soft-versioon, joka on pehmeää viskoositrikoota. Materiaalit ovat hyvin erilaiset keskenään. 

Omistan Kaikon kreppiviskoosisen kietaisumekon, joka on mielestäni todella monikäyttöinen. Sovitin trikooversiota, ja sama koko löpsötti päälläni, eikä kyllä tehnyt kovin juhlavaa vaikutelmaa. 

Sitä en osaa arvata, miksei täyspitkä pellavamekko kelpaisi häävieraalle. 

Vierailija
168/288 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kommentoja kirjoitti, että hänellä oli sovitettavana Kaikon kietaisumekko. Jossain kommentissa oletettavasti sama kirjoittaja puhui myös trikoosta. 

Arvaukseni on, että hän sekoittaa Kaikon kreppiviskoosisen, joustamattoman kietaisumekon saman valmistajan soft-versioon, j

En sekoita. Mulla on kaikon se soft-versio kietaisumekko. Kaikki linkatut mekot oli mielestäni arkikäyttöön. Suomalaiset tosin pukeutuu tosi arkisesti juhliin, jo pelkän mekon laittaminen päälle on monelle iso juttu, joten ymmärrän että suurin osa ei niitä mekkoja näe arkisina. Tervetuloa jälleen alapeukut😄

Vierailija
169/288 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaukseni on, että hän sekoittaa Kaikon kreppiviskoosisen, joustamatto

En sekoita. Mulla on kaikon se soft-versio kietaisumekko. Kaikki linkatut mekot oli mielestäni arkikäyttöön. Suomalaiset tosin pukeutuu tosi arkisesti juhliin, jo pelkän mekon laittaminen päälle on monelle iso juttu, joten ymmärrän että suurin osa ei niitä mekkoja näe arkisina. Tervetuloa jälleen alapeukut😄

Ok. Vittuilet siitä, että ehdotetaan suomalaisiin häihin sopivia asuratkaisuja suomalaisella keskustelupalstalla. 

Suomessa häihin ilmoitetaan pukukoodi, jos kyse on muodollisemmasta juhlasta. 

Vierailija
170/288 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnittelemassa kuosia mekkokankaaseen. Sen vien ompelijalle ja hän tekee mekon. 

Itsesuunnittelemassa mekkokuosissa ei ole napinan paikkaa. 

Vierailija
171/288 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaukseni on, että hän sekoittaa Kaikon kreppiviskoosisen, joustamatto

Miksi siis puhut trikoosta, kun trikoosta ei ollut kyse?

Vierailija
172/288 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kyselees kasarmeilta puolijoukkue telttoja, sirkuksilta jotain norsun kuteita, hevostalleilta hevosten loimia tms.. Paras tyylivinkki on hyvä fysiikka. Sitä ei voi ostaa. Hyväs tikis mikä tahansa melkeen näyttää hyvältä päällä, läskillä taas ei yhtään mikään. 

Vierailija
173/288 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suunnittelemassa kuosia mekkokankaaseen. Sen vien ompelijalle ja hän tekee mekon. 

Itsesuunnittelemassa mekkokuosissa ei ole napinan paikkaa. 

Suunnitellussa.

Vierailija
174/288 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kyselees kasarmeilta puolijoukkue telttoja, sirkuksilta jotain norsun kuteita, hevostalleilta hevosten loimia tms.. Paras tyylivinkki on hyvä fysiikka. Sitä ei voi ostaa. Hyväs tikis mikä tahansa melkeen näyttää hyvältä päällä, läskillä taas ei yhtään mikään. 

Oi kuinka keksitkin noin omaperäisen solvauksen - not. *haukotus*

Vierailija
175/288 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ainakaan läski

Vierailija
176/288 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaukseni on, että

Miksi siis puhut trikoosta, kun trikoosta ei ollut kyse?

Siksi kun ne näytti siltä, paitsi se kaikon kukkamekko🤷

Vierailija
177/288 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino on kertynyt valitettavasti vyötärölle. Tuntuu että moni mekko korostaa vatsaa.

Korosta sitä kohtaa mikä on sinulla on hoikin ja peitä vyötärönseutu väljällä kauniilla yläosalla. Helman pitäisi loppua kohtaa, jossa lantio alkaa kapenemaan. Ei saa olla liian pitkä. Jos jalat on hoikat, hanki kapeahkot housut, ei kuitenkaan legginsit eikä myöskään muotoja hipovat skinnyt. Vaatteissa tulisi olla väljyyttä sen verran, ettei näytä siltä, että olet juuri ja juuri mahtunut niihin. 

Vierailija
178/288 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun koko on? Entä vartalon malli? Ovatko kilot siis kertyneet rintoihin, mahaan vai reisiin? Tällä on suuri vaikutus. Jos olet vartaloltasi omena, niin pahinta on tilata ompelijalta tyköistuva mekko mittojen mukaan. Tarvitset yksityiskohtia viemään huomiota ongelmakohdasta pois. Ei se paino niinkään.. Hiukset, meikki, korut, kengät ja laukku jne. ovat todella tärkeitä.

Vierailija
179/288 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkaan tähän taijastyle-instagram-tilin. Videoissa ja kohokohdissa stailausvinkkejä, juttua alusvaatteista ja niksejä pukeutumisen helpottamiseen. 

https://www.instagram.com/taijastyle?igsh=b3o1cml2ZzZvc3c1

Vierailija
180/288 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta kamppailen kans juhlapukeutumisen ja kilojen kanssa. Ketjun innostamana tilasin Nakoan Annikan. Saa nähdä, onko täydellinen... mielelläni olisin mennyt vähän halvemmalla ratkaisulla, mutta ei vaan löytynyt hyviä vaihtoehtoja nyt. Hankalaa, kun juhlavaatteille on niin vähän käyttöä, mutta kuitenkin sitä haluaisi kunnioittaa tilaisuutta pukeutumalla kivasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi