Tosi pahat ei toivotut seksuaaliset pakko-ajatukset! Itkettää, mitä voin tehdä? - hyväksikäytetty
Tämä on todella häpeällistä ja inhoan ajoittain itseäni tämän takia. Pelkään ihmisiä, en oikein pysty heidän kanssaan luontevasti olemaan. Minun ja ihmisten välillä on jokin näkymätön suojus. Minulla on sitten sopeutumiseen eri rooleja kun miellyttäminen, kiltti, ystävällinen. Olen kyllä oikeastikin empaatikko mutta ei ole hauskaa sellainen liian hyvänä oleminen vain sen vuoksi että pelkää. Eikä muutkaan varmasti sellaisesta seurasta pidä.
No kuitenkin minua häiritsee myös tosi tosi pahat seksuaaliset pakko-ajatukset. Jo pitkän aikaa ovat vaivanneet. Ne eivät ole mitenkään mukavia, tahdonalaisia eikä kiihottavia. Pelkästään kuvottavia ja ahdistavia. Esimerkiksi ajattelin jonkun halaavan minua niin samaan aikaan nousee mielikuva että tekee jotain seksuaalista minulle, ei mitenkään hyvällä tavalla vaan kammottava ajatus. Minua on lapsena hyväksikäytetty ja ollut muutenkin todella turvaton päihteiden täyteinen lapsuus.
Käyn terapiassa, käyn traumahoitajalla. En kuitenkaan silti voi todella luottaa kehenkään vaikka tavallaan luotankin. Heti jos ajattelen jonkun tulevan lähelleni mielessäni niin siinä tulee pakko-ajatukset väliin, ihan perheenjäsenistä ystäviin. Jokaista kohtaan. Tämä on hyvin hyvin hyvin ahdistavaa.
Kenelläkään tällaista, osaako kukaan auttaa?
Kommentit (139)
Kuulostaa tutulta, AP. En ole kokenut mitään noin vakavaa kuin sinä, mutta kasvuympäristö oli kaikkea muuta kuin hyvä ja seurauksena oli psyykkisesti sairastuminen teini-iässä ja sisällöltään painajaismaisen karseat pakkoajatukset. Pitkä terapia (yht. 10 vuotta) ja lääkitys auttoivat ajan saatossa. Ajatukset eivät ole poistuneet vieläkään, mutta eivät aiheuta merkittävää ahdistusta nykyään, koska terapiassa ymmärsin syyn ajatuksiin ja omaksuin sen ajatuksen, että pakkoajatukset eivät ole vaarallisia, lähinnä oman mielessä tapahtuvia "häiriösignaaleja". Lääkitys auttaa myös. Nykyään elän ihan tavallista, hyvää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Halusin kuvata alkuun siis että olen oikeasti hyvä tyyppi ja muuta mutta sisälläni on todella paljon vihaa, pakko ajatuksia, arvostelua ja sellaista. Miksi en pysty hallitsemaan niitä vaikka yritän? Miksi en voi vain lakata näkemästä niitä mielikuvia ja vihaa? -ap
Vakauttava vaativan tason psykoterapia. Lähtisin etsimään apua psykiatrin luota. Hän voi kirjoittaa lähetteen ja auttaa hakemaan Kelasta tuet psykoterapiaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Ap on palstan tyypillinen sekopäähuoara.
Ilmoitettu. Eikö modet oikeasti voisi siivota näitä häiriintyneitä ihmisiä täältä pois? Joskus käy niin, että koko ketju häviää muutaman härön takia, miksi, eikö yksittäiset sekopäämölyt voisi vain poistaa.
Tämäkin linkkaamani on vain yksi esimerkki sairaasta naisvihamielisestä mielestä. Kuka tietää mistä vankilasta käsin kirjoittelee ja minkälaisista (naisiin kohdistuvista?) väkivaltarikoksista tuomittuna.
Täällä joku kirjoittelee hädissään traumoistaan ja ahdistavista pakko-oireistaan pyytäen neuvoa. Sitten saa vastaansa tällaisen hyökkäyksen. Eilen illalla jostain syystä nämä häiriintyneet parveilivat oikein joukoittain tässä ketjussa? Toki voi olettaa, että Venäjän trolleja, mutta kyllä meillä on näitä valitettavasti ihan omastakin takaa.
Ja ap - toivotan voimia ja jaksamista. Et ole yksin. Hakeudu terveydenhuollon pariin ja vaadi lähetettä psykiatriaan. Hoidon saaminen voi kestää, mutta sillä välin tutustu erilaisten yhdistysten ja järjestöjen palveluihin, mm. tukihenkilötoimintaan. SPR, mielenterveysjärjestöt, srk jne.
Vierailija kirjoitti:
Halusin kuvata alkuun siis että olen oikeasti hyvä tyyppi ja muuta mutta sisälläni on todella paljon vihaa, pakko ajatuksia, arvostelua ja sellaista. Miksi en pysty hallitsemaan niitä vaikka yritän? Miksi en voi vain lakata näkemästä niitä mielikuvia ja vihaa? -ap
Tuo on täysin normaalia traumareaktioa seksuaaliväkivaltaan.
Se vihan määrä oli valtava, vaikka olen rauhallinen ja ystävällinen ihminen. Lisäksi niitä "perverssejä" ihmeellisiä kuvia seksistä ties kenen kanssa tai keiden välillä mitä ihmeellisimmillä tavoilla nousi mieleen. Myös hyperseksuaalisuus on normaali oire.
Youtubessa on paljon tietoa ja kommenteissa vertaistukea. Ehkä narsistin uhrien kokemukset menevät osiltaan samoihin. Narsisteja ja psykopaattejahan ne tekijät ovat.
Itselleni oli oleellista, että tekijä on täysin ulkona elämästäni ja myös trauman prosessointi.
Kaikkea hyvää sinulle <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että olet terapiassa :)
Mutta ei sekään auta ellei hlö suostu todella kohtaamaan asioita ja päästämään auttajaa lähelle. Pitää kokoajan salassa sen mikä pitäisi käsitellä. Traumoja ei pureta omin voimin.
Ei niitä ole syytä purkaa ollenkaan, vaan mennä kohti terveempiä ja parempia malleja, tapoja ja elämäntyylejä. Ihan itsestään ne tuhoutuvat, kun niistä päästää irti eikä kanna niitä mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että olet terapiassa :)
Mutta ei sekään auta ellei hlö suostu todella kohtaamaan asioita ja päästämään auttajaa lähelle. Pitää kokoajan salassa sen mikä pitäisi käsitellä. Traumoja ei pureta omin voimin.
Toipuminen VAATII
1. Luota omaan käsitykseesi tapahtumista (ei nihin, joissa syyllistät itseäsi vaan niihin, missä hahmotat tapahtumien pahuuden).
2. Ymmärtä ja sisäistä, että sinua kohtaan on toimittu väärin.
3. Vastuu väkivallasta on AINOASTAAN tekijällä
Tuo oli jonkin aikaa seinällänikin muistuttamassa.
T. Toipunut
Lisäisin vielä aikaisempaan sen, ettei ajatuksissa sinänsä myöskään ole mitään hävettävää. Maallisesti ajateltuna kukaan ei pääse suoraan käsiksi ajatuksiisi, eikä sinua tuomita tai arvostella ajatustesi pohjalta.
Esimerkiksi voit miettiä jotakin arvostamaasi henkilöä tai mukavaa vuorovaikutusta (miellyttävä asiakaspalvelija, kohtelias tuttu yms.). Et oikeastaan tiedä, mitä nämä henkilöt ajattelevat. Heillä voi periaatteessa olla vaikka minkälaisia pikkumaisia, likaisia, alhaisia tai muuten kielteisiä ajatuksia. Heitä kuitenkin voidaan arvottaa vain heidän käyttäytymisensä perusteella. Ketään ei tuomita ajatusrikoksista.
Terapia on huomattavasti tehokkaampi tapa hoitaa henkisiä traumoja kuin vauvapalstalla ilkeily.
Jos joku pitää terapiassa käyntiä erikoisuutena niin voipa miettiä mitä sitten on ilkeä kirjoittelu av.lla. Te törky kirjoittelijat miettikääpä miksi tulitte juuri tähän ketjuun ja varatakaa se terapia aika vaikkette tajuaisi miksi. Siellä voitte kertoa tästä käytöksestä ja purkaa ongelmat mistä se johtuu. Sen jälkeen voi vähän tulla elämään mielekkyyttä.
👵🏻: YYHYYY ITKETTÄÄ KUN SETÄ 50 V SITTEN KOSKETTELI YYYHYYYYY😫
ap
Moikka!
Täällä tyyppi jolla on väkivaltaisia pakkoajatuksia, jotka äityivät välillä niin pahaksi että itkin kun ne olivat niin järkyttäviä.
Pakkoajatukset ei kuvasta sitä mitä joku haluaisi tehdä, tai jotain "henkilön oikeaa luonnetta". Ne on ajatuksia joita ei tahdo ja asioita jotka järkyttää ja inhottaa niiden kokijaa.
Se helpottanut itsellä että olen kertonut niistä luotettavalle ystävälle joka ymmärtää mitä pakkoajatukset on ja kuinka pelottavaa sellainen on. Nykyään eivät tunnu enää niin ylivoimaisilta kuin ennen, ja täten ne on helpompi käsitellä. Myös ihan faktatietojen lukeminen ja sen sisäistäminen niistä on auttanut.
Se on vaikeaa, mutta kokeile tätä: hyväksy ne ajatukset. Ajattelet ne, ja toteat että nää ei ole muuta kuin ajatuksia, ja "päästä irti" niistä. Jos tulevat yhä voimakkaina, laita esimerkiksi luotettavalle ystävällesi viestiä että nämä ajatukset pukkaa päälle, voiko soittaa. Ja puhutte mistä vaan, vaikka niistä ajatuksista jos niiden käsittely auttaa niihin! Kaikilla ei auta niiden puiminen sillä hetkellä kun niitä on, mutta joillain auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱
Tiedän, että täällä on sairaita ihmisiä ja trolleja. Tämä keskustelu on kuitenkin ihan todellista ja haluaisin vain jotain neuvoa. -ap
Luulempa ettei kukaan ulkopuolinen pysty juuri auttamaan, jos lapsuudessa ollut todella ikäviä kokemuksia, mutta hyvä että käyt terapiassa ja toivottavasti jonain päivänä voit paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kaltaisten saatanan ulinahuorien takia pitäis olla kuoppa jonka reunalle sekopäämuijat menee ja sitten alan harrastajat sais ampua. Säästettäisiin valtavasti rahaa ja vaivaa ja hermoja kaikilta.
Saako muuten Wagneriin tai Sinaloan kartelliin Suomesta työllistämistukea? Onko niihin Sahelin ja Afganistanin ISIS-spinoffeihin yhtä kovat hakuvaatimukset kuin siihen alkuperäiseen?
SK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kaltaisten saatanan ulinahuorien takia pitäis olla kuoppa jonka reunalle sekopäämuijat menee ja sitten alan harrastajat sais ampua. Säästettäisiin valtavasti rahaa ja vaivaa ja hermoja kaikilta.
Saako muuten Wagneriin tai Sinaloan kartelliin Suomesta työllistymistukea? Onko niihin Sahelin ja Afganistanin ISIS-spinoffeihin yhtä kovat hakuvaatimukset kuin siihen alkuperäiseen?
Vinkki: olet vajaamielinen nainen. Parodia ei ole heiniäsi.
Vierailija kirjoitti:
SK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako muuten Wagneriin tai Sinaloan kartelliin Suomesta työllistymistukea? Onko niihin Sahelin ja Afganistanin ISIS-spinoffeihin yhtä kovat hakuvaatimukset kuin siihen alkuperäiseen?
Tiedän. Siksi halusinkin tutustua näihin Äijien liikkeisiin, jossa turhaa purpatusta tunteista ja psykologiasta ei tarvitsisi sietää. Pahoittelen, jos tulkitsin alkuperäisen viestin väärin, ja kirjoittaja onkin enemmän Atomwaffen- tai Hammerskinstyylinen esteetikko, eikä ammatillinen joukkosurmaaja.
SK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Siksi halusinkin tutustua näihin Äijien liikkeisiin, jossa turhaa purpatusta tunteista ja psykologiasta ei tarvitsisi sietää. Pahoittelen, jos tulkitsin alkuperäisen viestin väärin, ja kirjoittaja onkin enemmän Atomwaffen- tai Hammerskinstyylinen esteetikko, eikä ammatillinen joukkosurmaaja
Sanavalintasi paljastavat seuraamaasi materiaalin todella nololla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut aika ajoin seksuaalisia ja muitakin pakkoajatuksia, yleensä ne aktivoituvat stressaavassa elämäntilanteessa ja sitten välillä katoavat. Hyvin samanlaisia mielikuvia ja ajatuksia kuin sulla. Mulla myös vaikea traumatausta ja hyväksikäyttöä. Mua on auttanut pitkäaikainen ahdistuslääkitys, psykoterapia, erilaiset rentoutuskeinot (jooga, pilates, koiran kanssa lenkkeily, asmr-videot, painopeitto, terapiassa opetellut maadoituskeinot ym). Voimia, tiedän mitä tuo on.
Onko terapeuttisi sähköasentaja? Kiinnostava valinta. Tiedän kyllä että terapeutti ei ole suojeltu nimike.
Vierailija kirjoitti:
Sanavalintasi paljastavat seuraamaasi materiaalin todella nololla tavalla.
En tosiaan ehkä ole ihan perillä ääriajattelun ja joukkosurmafantasioiden kuumimmasta hotista, vaan tietämykseni aiheesta on takavuosien hesarin otsikoiden tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa tälläisten terveydenhuoltomenot 🤷
Eiköhän suurin osa ihmisistä maksa ihan itse omat terapiansa.
Paskapuhetta.
Voit saada psykoterapiaa Kelan tukemana enintään 3 vuotta. Psykoterapiaa korvataan vuodessa enintään 80 kertaa ja kaikkiaan enintään 200 kertaa. Kela voi korvata erityisin perustein uuden, enintään 3 vuotta kestävän terapiajakson, jos edellisen jakson päättymisestä on kulunut vähintään 5 vuotta.
Ei ole ilmaista. Erotus maksetaan itse. Itselläni 44 e/kerta omasta pussista 80 x vuodessa= 3 500 e vuodessa.
Terapeutteja ei riitä kaikille eikä etenkään oikeanlaisia oikeaan hetkeen. Maksoin kriisiterapian omista kokonaan satasen tunti. Noin 50 tuntia.
Painopeitto ja useita kissoja. Lisäksi asuinpaikka joko maaseudun hometalo tai neukkukuutio jossain itäisen Helsingin getossa.
Tieetenkin on suositeltavaa, että keskustelet asiasta ammattilaisten kanssa. Maallikkona mieleeni tulee, että huomatessasi epämiellyttävän ajatuksen voit ehkä yrittää kiinnittää huomiota ajatukseen itseensä sen sisällä elämisen sijaan.
Eli kun huomaat ajattelevasi epämiellyttävää asiaa, voit yrittää ottaa ns. askeleen taaksepäin: "Ahaa, nyt minusta tuntuu taas tältä. Huomaan, että neutraali tai kiva asia sai minut ajattelemaan ikävää asiaa. Onpa jännä, että minulla on näin vahva mielleyhtymä neutraalin tai kivan asian ja ikävän asian välillä. No, ehkä tämä menee taas kohta ohi."
(En ehtinyt lukemaan koko ketjua, joten voi olla, että tämä juttu on jo tullut esille.)