Tosi pahat ei toivotut seksuaaliset pakko-ajatukset! Itkettää, mitä voin tehdä? - hyväksikäytetty
Tämä on todella häpeällistä ja inhoan ajoittain itseäni tämän takia. Pelkään ihmisiä, en oikein pysty heidän kanssaan luontevasti olemaan. Minun ja ihmisten välillä on jokin näkymätön suojus. Minulla on sitten sopeutumiseen eri rooleja kun miellyttäminen, kiltti, ystävällinen. Olen kyllä oikeastikin empaatikko mutta ei ole hauskaa sellainen liian hyvänä oleminen vain sen vuoksi että pelkää. Eikä muutkaan varmasti sellaisesta seurasta pidä.
No kuitenkin minua häiritsee myös tosi tosi pahat seksuaaliset pakko-ajatukset. Jo pitkän aikaa ovat vaivanneet. Ne eivät ole mitenkään mukavia, tahdonalaisia eikä kiihottavia. Pelkästään kuvottavia ja ahdistavia. Esimerkiksi ajattelin jonkun halaavan minua niin samaan aikaan nousee mielikuva että tekee jotain seksuaalista minulle, ei mitenkään hyvällä tavalla vaan kammottava ajatus. Minua on lapsena hyväksikäytetty ja ollut muutenkin todella turvaton päihteiden täyteinen lapsuus.
Käyn terapiassa, käyn traumahoitajalla. En kuitenkaan silti voi todella luottaa kehenkään vaikka tavallaan luotankin. Heti jos ajattelen jonkun tulevan lähelleni mielessäni niin siinä tulee pakko-ajatukset väliin, ihan perheenjäsenistä ystäviin. Jokaista kohtaan. Tämä on hyvin hyvin hyvin ahdistavaa.
Kenelläkään tällaista, osaako kukaan auttaa?
Kommentit (139)
Ajatuksissa on se hyvä puoli, että ne ovat salaisia.
No, lohduttaudu sillä, että ne ovat jaotuksissa. Me eivät ole tekoja. Kaikilla on erilaisia ajatuksia. Ei niitä kuitenkaan toteuteta.
Mitä enemmän pakotat niitä pois, sen enemmän ne pukkaavat pintaan.
Hengittele ne pahat ne läpi. Sontaan te olette siinä. No olkaa aikanne. Kyllä te siitä menette. Sitten tulee uudet ajatukset.
Terapiassa on hyvä työstää niitä
pakkoajatuksia.
Koet olla itseäsi kohtaan armollinen.
On tosi ikävää, että
olet kokenut sellaisia asioita, joita ei kuuluisi. Sinulle kuuluu turva ja turvallisuus, ja olisi myös aiemmin kuulunut.
Joku tai jotkut ovat tehneet sinua kohtaan väärin. Ovat ylittäneet rajat.
Se ei ole sinun vikasi missään tapauksessa.
Et ole ainoa ihminen jolla on pakkoajatuksia. Niitä
on mahdollista työstää. Sinä itsekin ymmärrät itseäsi hyvin. Se luottamuksen saaminen vie aikaa. Se on ihan luonnollista, koska luottamuksesi on rikottu.
Elämä on niin moninainen. Jos ae yhtään lohduttaa, niin sinun on mahdollista eheytyä. Sinun ei tarvitse (etkä voi) lakaista tapahtuneita pois, vaikka se olisi mukavampaa, että niitä ei olisi tapahtunut.
Voit kuitenkin saada niistä jossain vaiheessa elämääsi sellaisen tietoisuuden ja vahvuuden, josta voit ammentaa hyviä asioita.
Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Mene asioiden läpi, älä yritä kiertää niitä. Sillä lailla saat itsetuntemusta ja löydät omia vahvuuksiasi ja heikkouksiaan ja ymmärrät itseäsi. Itseäänkin voi ja saa lohduttaa ja ymmärtää.🌸
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moikka!
Täällä tyyppi jolla on väkivaltaisia pakkoajatuksia, jotka äityivät välillä niin pahaksi että itkin kun ne olivat niin järkyttäviä.
Pakkoajatukset ei kuvasta sitä mitä joku haluaisi tehdä, tai jotain "henkilön oikeaa luonnetta". Ne on ajatuksia joita ei tahdo ja asioita jotka järkyttää ja inhottaa niiden kokijaa.
Se helpottanut itsellä että olen kertonut niistä luotettavalle ystävälle joka ymmärtää mitä pakkoajatukset on ja kuinka pelottavaa sellainen on. Nykyään eivät tunnu enää niin ylivoimaisilta kuin ennen, ja täten ne on helpompi käsitellä. Myös ihan faktatietojen lukeminen ja sen sisäistäminen niistä on auttanut.
Se on vaikeaa, mutta kokeile tätä: hyväksy ne ajatukset. Ajattelet ne, ja toteat että nää ei ole muuta kuin ajatuksia, ja "päästä irti" niistä. Jos tulevat yhä voimakkaina, laita esimerkiksi luotettaval
Hullu hullun tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh mitä kommentointia. Miten tällainen kiihottaakin niin paljon kaikkea palstan syöpää?
Yleensä jos joku paljastaa omia heikkouksiaan internetissä, se tuo esille kaikki nämä henkisesti huonosti voivat trollaajat. He tulevat kuin haaskalle konsanaan. Lapsellista sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh mitä kommentointia. Miten tällainen kiihottaakin niin paljon kaikkea palstan syöpää?
Yleensä jos joku paljastaa omia heikkouksiaan internetissä, se tuo esille kaikki nämä henkisesti huonosti voivat trollaajat. He tulevat kuin haaskalle konsanaan. Lapsellista sakkia.
Niin, me normaalit ihmiset tunnustamme epätoivoisen ja sekopäisen huomiohakuisuuden. Teillä itsellänne ei ole sairaudentuntoa.
Jos ne fantasiat tuottaa sinulle ahdistusta niin älä fantasioi. Simple as that.
Pakkoajatukset on vain ajatuksia ja niitähän tulee ja menee monenlaisia. Itselläni on ollut lapsesta asti pakkoajatuksia. Esimerkiksi kun kävelen kosken ylittävällä sillalla, tulee mieleen että hyppään ja pidän kovasti sillankaiteesta kiinni etten hyppäisi. Tai kun olen saunassa, tulee mieleen tökätä kädellä kiuaskiviä. Typeriä ajatuksia. Pakkoajatukset voi kertoa enemmän omista peloista kuin asioista joita oikeasti haluaisi. Ei niistä tarvitse välittää, kun oppii elämään niiden kanssa ja toteamaan että jaa, taas tuommoinen tyhmä ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut aika ajoin seksuaalisia ja muitakin pakkoajatuksia, yleensä ne aktivoituvat stressaavassa elämäntilanteessa ja sitten välillä katoavat. Hyvin samanlaisia mielikuvia ja ajatuksia kuin sulla. Mulla myös vaikea traumatausta ja hyväksikäyttöä. Mua on auttanut pitkäaikainen ahdistuslääkitys, psykoterapia, erilaiset rentoutuskeinot (jooga, pilates, koiran kanssa lenkkeily, asmr-videot, painopeitto, terapiassa opetellut maadoituskeinot ym). Voimia, tiedän mitä tuo on.
Onko terapeuttisi sähköasentaja? Kiinnostava valinta. Tiedän kyllä että terapeutti ei ole suojeltu nimike.
Mitä kummaa piikittelet? Kukaan ei ole sanonut sanaakaan sähköasentajasta. Oletko kovinkin nokkela?
S K kirjoitti:
On erittäin tärkeä huomioida kunkin naisen psyykkinen kyvykkyys ja suhteuttaa keksityt traumakokemukset ja -reaktiot näihin että saamme terapiatoiminnalle mahdollisimman suuren katteen eritoten Kelan maksamien verorahoitteisten mielenterveyspalvelujen sekä muiden asiaankuuluvien toimien lisäksi.
Aivan liian pitkä lause. Mieti, miten tiivistäisit. Vaikka mitä väliä sillä, viestisi on ilmeisen pitkän pohdinnan epäonnistunut tulos.
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksissa on se hyvä puoli, että ne ovat salaisia.
Asia vie kaiken. Seuraukset on pitkäkestoisia ja laajoja. Terveitä suhteita tai sivustystä ei ome ihmisten keskuudessa ei kascua
pienillä asioilla on todella suuria merkityksiä ja laajoja laajoja seurauksia
Alhainen ihmisyyden taso
ihmisyydettömyts
sem seuraukset noloja
Ei tässä kukaan muukaan ole helpolla päässyt elämässä. Ihmiset on nykyään niin heikkoa tekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta on hyväksikäytöstä mutta ei tuonkaltaisista pakkoajatuksista.
Tsemppiä ap 💗
Voi kyynel 😢
Mikä vi ttu tällaista ihmistä ja tätä peukuttavia vaivaa. Toivottavasti sulle käy jotain pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, me normaalit ihmiset tunnustamme epätoivoisen ja sekopäisen huomiohakuisuuden. Teillä itsellänne ei ole sairaudentuntoa.
Normaali ihminen on psykopaatti? All clear.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut aika ajoin seksuaalisia ja muitakin pakkoajatuksia, yleensä ne aktivoituvat stressaavassa elämäntilanteessa ja sitten välillä katoavat. Hyvin samanlaisia mielikuvia ja ajatuksia kuin sulla. Mulla myös vaikea traumatausta ja hyväksikäyttöä. Mua on auttanut pitkäaikainen ahdistuslääkitys, psykoterapia, erilaiset rentoutuskeinot (jooga, pilates, koiran kanssa lenkkeily, asmr-videot, painopeitto, terapiassa opetellut maadoituskeinot ym). Voimia, tiedän mitä tuo on.
Onko terapeuttisi sähköasentaja? Kiinnostava valinta. Tiedän kyllä että terapeutti ei ole suojeltu nimike.
Mitä kummaa piikittelet? Kukaan ei ole sanonut sanaakaan sähköasentajasta. Oletko kovinkin nokkela?
Et edes tajua. Huoh.
Mulla ne seksuaaliväkivaltatrauman tuomat ajatukset olivat todella häiritseviä, vaikka olivat lyhyitä väläyksiä. Tyyliin harrastin seksiä isäni kanssa omasta halustani. Minua hyväksikäyttänyt tyyppi sängyssä kohtelemassa minua väkivaltaisesti huo*ana ja heti seuraavassa hetkessä harrastamassa epätoivoisena mieslapsena seksiä jonkun toisen naisen kanssa, missä piti tätä äitinään ja yritti kaikkensa miellyttääkseen.
Tuossa nyt jotain. Ymmärrän Ap:ta oikein hyvin.