En ole appiporukan ilmainen siivooja!
He muuttivat lähelle meitä, kun mieheni puhui heidät ympäri: Meissä olisi heille turva ja apu. Sanoin etukäteen jo, että kun mieheni on päivittäin 10 tuntia pois (töissä ja matkalla sinne/sieltä plus ruokatuntinsa ja kuopuksen vieminen aamulla tarhaan) ja minä 6-tuntisena toimistotyöläisenä noin 7 tuntia (kaupassa käynti ja kuopuksen haku päiväkodista mukaan luettuna) minkä jälkeen yksin siivoan, kokkaan, pyykkään, tarkastan läksyt ja wilman, ja vien jokaisen kolmesta lapsesta kerran viikossa harrastukseen, muuhun EN TULE suostumaan. Miehen vastaus oli aina että no no, katsotaan sitten. Nyt on katsottu, hitto vie, miehen vaatimuksesta ihan excel-taulukossa, sillä tuloksella, että käänsi tai väänsi asioita miten vain, miehelle jäi enemmän aikaa! No no. . . eihän hän nyt sitä ollut tarkoittanut, että HÄNEN pitäisi käväistä kaupassa vanhemmilleen, juosta siellä satunnaisesti yhtä sun tätä tekemässä (lampunvaihto, taulun ripustus, pölynimuripussin vaihto, papereiden läpikatsominen, puhelimen selittäminen, ja pois mennessään roskis ulos). Että miksi MINÄ en voisi tehdä sitä ,siinä sivussa . . . Pariterapiaan on aika varattu. Saa nähdä mitä tapahtuu. Kiva, jos joku on jaksanut lukea. Oli vain tällainen vuodatus.
Kommentit (625)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta nyt ei ole "liikaa vaadittu" jos aloitraja miehineen ottaa selvää asioista minkälaisia palveluja vanhuksille tarjotaan. Jos ovat jo vanhuksia. Ottaa selvää esim palvelubusseista jotka hakevat kotiovelta asioille. Ruoan kotiinkuljetus, auttavat siirtämään laskut suoraveloitukselle. Siivoamisen ostamisesta jne. Kasata selkeä luettelo kotiin numeroista, tuossa kampaajanne, tuossa taksi, kodinkonehuolto, huoltomies, isännöitsijä jne.
En ymmärrä jankutusta ikkunanpesusta, yksi soitto siivousliikkeeseen ja ajan sopiminen. En tarvitse siihen lapsiani saati miniöitä.
Muuten ihan samaa mieltä, mutta aloittajan mies osaa varmaan itsekin ottaa selvää em asioista. Ei siihen vaimoa tarvita avuksi.
Aloittajan mies t
Mistä sinä tiedät, mitä työtä aloittajan mies tekee? Teki mitä tahansa, niin hänellä on kahvitauot ja ruokatunti vapaata, jolloin hän voi omasta puhelimestaan etsiä tarvittavat tiedot. Muutenkin nuo aloituksen hommat vie vain 2-3 tuntia, joten mies voi ottaa lauantaisin lapset mukaan ja mennä hoitamaan vanhempiensa asioita.
Elämäntilanne muuttuu kun vanhemmat alkavat tarvita apua. Toisaalta toimintakykyä ylläpitää myös puuhailu, joten ihan kaikkea ei pidä mennä puolesta tekemään. Jospa sinä teet omalta kannaltasi listan tai Excelin, missä priorisoitu sinun hommasi. Mies omansa ja voitte vertailla. Ja hän voi pohtia, mitä vanhemmat pysyvät itse tekemään, mitä ostetaan ulkopuolelta, mitä hän tekee.
Niin ja lepoaika huomioitava myös, ei voi aikatauluttaa koko viikkoa aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää huomioida vaimoa mutta vaimon ei tarvitse tehdä mitään rakkuden tekoa tukemalla miestään vaikkapa vanhojen vanhempien hoidossa. En tarkoita mitään konkreettista työtä vaan usein meillä naisilla on paremmin tietoa noista palveluista, palvelubussit, siivoustoimistot, kotiapuyrityksistä yms Mutta ok, nainen hymyilköön pirullisesti eikä ees vihjaise tietojaan.
Miehen ei tarvitse tehdä muuta kuin kirjoittaa googleen oman hyvinvointialueen nimi ja sitten vanhuspalvelut. Ei minulla ollut noista mitään hajua ennen kuin jouduin selvittelemään asioita omien vanhempien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaikinen päivä joku vanhusten haukkumisketju yhdistettynä mieheen joka kehtaa jopa ansiotyössä käydä ja olla pois vaimoa silittelemästä.
Eihän tässä vanhuksia haukuta kuin korkeintaan siitä, että ovat onnistuneet kasvattamaan noin pöljän pojan kuin aloittajan mies.
Ai jaa, ja tässä ei sitten ole minkäänlaista roolia laiskalla miniällä.
Kyllähän sen kaikki tietää, miten nuo siivoushommat onnistuu naiselta paremmin. Olisi miniä ylpeä, että saa auttaa.
Ei hitto, mitä mä luin 🥴
Evoluution kannalta ihan olennainen asia, tuo siivoaminen. Vauva kuolee jos äiti ei pidä hygieniasta ja puhtaudesta huolta. Äiti ja vauva kuolev
Elääkö se mies vielä luola-aikaa, niinhän ? Sitä mä vaan kysyn tuosta kommentista ? >:
"Mutta ei tietenkään tarvitse vaikka naiset useimmin ihan työpaikkajutteluissa ovat selvillä monista asioista. Tottakai nainen voi tiedoistaan olla ihan hiljaa ja ivallisesti hymyillä kun ukkonsa sängyssä kännykästä hakee, mikä se bussimaksun hintainen nyt olikaan joka kuskaa vanhuksia kaupoille ja terveyskeskukseen. Eikä löydä oikeaa hakusanaa."
No voi jeesus, jos aikuinen mies ei osaa etsiä oman kaupungin sivuilta bussiaikatauluja ja reittejä. Miten tuollaiset pystyy edes töissä käymään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää huomioida vaimoa mutta vaimon ei tarvitse tehdä mitään rakkuden tekoa tukemalla miestään vaikkapa vanhojen vanhempien hoidossa. En tarkoita mitään konkreettista työtä vaan usein meillä naisilla on paremmin tietoa noista palveluista, palvelubussit, siivoustoimistot, kotiapuyrityksistä yms Mutta ok, nainen hymyilköön pirullisesti eikä ees vihjaise tietojaan.
Et ole nainen. Hoida itse vanhempasi, vätys.
Olen elämää nähnyt vanhus. Pitkässä liitossa tuimme toisiamme joka asiassa.
Olitteko ainoa kotimaamme täydellisin pari ?? Oletteko ? Ja kummankin vanhemmat asuivat vieressänne, ja lapsia teil oli 4-6 ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voisit auttaa heitä ihan siitä hyvästä, että ovat lapsiesi isovanhempia tai ihan vaan vanhuksia, ketkä tarvitsevat apua. En yhtään vähättele työmäärääsi mutta surullista, jos pitää exelissä laskea kukau auttaa vanhempia.
Jos lapsenlapset on vielä niin pieniä, että täytyy kuskata harrastuksiin, isovanhemmat ovat niin nuoria että pitäisi kyllä itsekseen pärjätä ja ehkä jopa siinä kyytimisrumbassa auttaa. Taitaa apn appivanhemmilla vaan olla lorvikatarri.
Gynekologini on 72 ja sanoi ettei viitsi jäädä eläkkeelle, ettei tarvitse kuskata lastenlapsia, kuten vaimonsa tahtoisi.
Mä olen 31v ja lapset 4v ja 6v ja mun täytyy hoitaa 70v isäni asioita. Äiti pärjää itsekseen, mutta apua kuskailuihin tai lasten hoitoon hänestäkään ei ole heikon terveydentilan vuoksi. Ei kaikki van
Paskat geenit, jos 70-vuotiaana on jo hoidettavassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voisit auttaa heitä ihan siitä hyvästä, että ovat lapsiesi isovanhempia tai ihan vaan vanhuksia, ketkä tarvitsevat apua. En yhtään vähättele työmäärääsi mutta surullista, jos pitää exelissä laskea kukau auttaa vanhempia.
Jos lapsenlapset on vielä niin pieniä, että täytyy kuskata harrastuksiin, isovanhemmat ovat niin nuoria että pitäisi kyllä itsekseen pärjätä ja ehkä jopa siinä kyytimisrumbassa auttaa. Taitaa apn appivanhemmilla vaan olla lorvikatarri.
Gynekologini on 72 ja sanoi ettei viitsi jäädä eläkkeelle, ettei tarvitse kuskata lastenlapsia, kuten vaimonsa tahtoisi.
Oho :D
Vierailija kirjoitti:
"Mutta ei tietenkään tarvitse vaikka naiset useimmin ihan työpaikkajutteluissa ovat selvillä monista asioista. Tottakai nainen voi tiedoistaan olla ihan hiljaa ja ivallisesti hymyillä kun ukkonsa sängyssä kännykästä hakee, mikä se bussimaksun hintainen nyt olikaan joka kuskaa vanhuksia kaupoille ja terveyskeskukseen. Eikä löydä oikeaa hakusanaa."
No voi jeesus, jos aikuinen mies ei osaa etsiä oman kaupungin sivuilta bussiaikatauluja ja reittejä. Miten tuollaiset pystyy edes töissä käymään?
No niin, siinä se on. Sinä et edes ole kuullut palvelubusseista, esimerkkini mies oli kuullut muttei löytänyt hakusanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, siinä se on. Sinä et edes ole kuullut palvelubusseista, esimerkkini mies oli kuullut muttei löytänyt hakusanaa.
Esimerkkisi mies ei osannut etsiä oman kaupungin sivuilta bussiaikatauluja ja reittejä? Tai kirjoittaa googleen millä tavalla vanhukset pääsevät kauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkisi mies ei osannut etsiä oman kaupungin sivuilta bussiaikatauluja ja reittejä? Tai kirjoittaa
Älä viitsi kun et ymmärrä mistä puhutaan. Asia sinulle tuntematon.
Kirjoita googleen; millä tavalla vanhukset pääsevät kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helv.. ei minulla ole tietoa mistään noista, kun en itse ole tarvinnut. Jos työikäiset naiset noista tietää, niin se johtuu siitä, että he ovat asioita selvitelleet omille vanhemmilleen, appivanhemmille tai muille sukulaisille.
N62
Et sitten hoksannut esittää tuota päätöstäsi hänelle kirjallisena niin, että muistaisi.
Tuommoisen saa ostettua palveluna meilläpäin.
Me ostettiin vanhan ajan kotipalvelu porukalla. Käy meillä yhtenä päivänä, siskolla, mun vanhemmilla ja anopilla. Asutaan lähekkäin, saman koulualueen kantamassa, että lapset pääsee isovanhemmilleen tai serkuilleen tai meille porukalla koulun jälkeen.
Kerran viikossa siivous, sitten pyykkäystä, kaupassa käyntiä, järjestelyä ja ruuanlaitto yksi ruoka, josta riittää muutamaksi päiväksi. Laatikoiden muhiessa leipoo.
Viidentenä päivänä tämä hengetär lepää.
Miehet on hyväksikäyttäjiä. Koko ajan pitää olla tarkkana kaikkien asioiden kanssa, etteivät ne ala kasautua naiselle.
Mun kuuskymppinen ukkoni yritti delegoida tässä taannoin omien pankkiasioidensa hoidon nettipankissa mulle. Kieltäydyin, sanoin, että jos on jo niin dementti, ettei siihen itse kykyne hankitaan virkaholhooja. Meillä on omat rahat ja tilit.
Samoin kaikki erilaisten remonttien selvitystyöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te millään lailla vuosien mittaan ole kiintyneet lastenne isovanhempiin? Nuorena on selvä että anoppia pilkataan mutta monella jo henkinen kasvu vanhempien ja appivanhempien vanhetessa hioo särmiä ja tuo hyväksymistä.
Oma poika sanoi että viimeistään kun teini eka kerran huuteli että olette ihan tyhmiä ( kaks väitellyttä tohtoria) ja vanhanaikaisia ettekä ymmärrä mitään alkoi ymmärtämään vanhempiaankin.
Epäonnistuit poikasi kasvattamisessa kun hän ei halua sinua hoitaa.
Osittain kanssasi samaa mieltä. Mun vanhemmillani on 2 lasta (molemmat tyttöjä) sekä 4 lastenlasta (2 poikaa ja 2 tyttöä). Kuka juoksi äidin perässä öisin pitkin katuja, kun muistisairas äitini karkaili? Minä, ei siskoni (vaikka siskoni asui jopa 20 metriä lähempänä kuin minä) ja oli jo ylittänyt ylimmän eläkeikänsä, kun mulla taas alimpaankin oli vielä kolmatta vuotta aikaa. Kun mä sairastuin, kuka sen jälkeen meni vaihtamaan vaipat äidilleni? Siskoni? Naispuoliset lapsenlapset? Ei , vaan mun poikani. Toki mun poikani on käynyt vanhempieni luona tekemässä myös nk miesten töitäkin, mutta ei sen pitäisi olla sukupuolesta kiinni, kuka siivoaa tms. Tai edes vaihtaa ne vaipat.
Mikä siinä on, että noissa perheissä jossa mies ei ole koskaan kotona, eikä tee kotitöitä, niin panemassa on kerennyt käymään.
Aina on vähintään kolme lasta vaimolle tehty. Seuraksiko vai sonnilla tarve näyttää, että kyllä lähtee?
Miksi pitäisi ihmistä joka ei tarvitse apua auttaa? Palataan sitten asiaan kun se aika koittaa, onko poika huonosti kasvatettu vai ei? Salliiko miniä että poika jörjestäisi apua vai olisiko se liikaa perheeltä pois?
Palaan asiaan ja kerron sitren jos kykenen kirjoittamaan.
Nyt taas lähti menemään kovaa. En tarvitse mitään apua. Ymmärsitkö edes mitä kirjoitin? Et.