Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole appiporukan ilmainen siivooja!

Vierailija
16.04.2025 |

He muuttivat lähelle meitä, kun mieheni puhui heidät ympäri: Meissä olisi heille turva ja apu. Sanoin etukäteen jo, että kun mieheni on päivittäin 10 tuntia pois (töissä ja matkalla sinne/sieltä plus ruokatuntinsa ja kuopuksen vieminen aamulla tarhaan) ja minä 6-tuntisena toimistotyöläisenä  noin 7 tuntia (kaupassa käynti ja kuopuksen haku päiväkodista mukaan luettuna) minkä jälkeen yksin siivoan, kokkaan, pyykkään, tarkastan läksyt ja wilman, ja vien jokaisen kolmesta lapsesta kerran viikossa harrastukseen, muuhun EN TULE suostumaan. Miehen vastaus oli aina että no no, katsotaan sitten. Nyt on katsottu, hitto vie, miehen vaatimuksesta ihan excel-taulukossa, sillä tuloksella, että käänsi tai väänsi asioita miten vain, miehelle jäi enemmän aikaa! No no. . . eihän hän nyt sitä ollut tarkoittanut, että HÄNEN pitäisi käväistä kaupassa vanhemmilleen, juosta siellä satunnaisesti yhtä sun tätä tekemässä (lampunvaihto, taulun ripustus, pölynimuripussin vaihto, papereiden läpikatsominen, puhelimen selittäminen, ja pois mennessään roskis ulos). Että miksi MINÄ en voisi tehdä sitä ,siinä sivussa . . . Pariterapiaan on aika varattu. Saa nähdä mitä tapahtuu. Kiva, jos joku on jaksanut lukea. Oli vain tällainen vuodatus. 

Kommentit (625)

Vierailija
121/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää huomioida vaimoa mutta vaimon ei tarvitse tehdä mitään rakkuden tekoa tukemalla miestään vaikkapa vanhojen vanhempien hoidossa.  En tarkoita mitään konkreettista työtä vaan usein meillä naisilla on paremmin tietoa noista palveluista, palvelubussit, siivoustoimistot, kotiapuyrityksistä yms Mutta ok, nainen hymyilköön pirullisesti eikä ees vihjaise tietojaan.

Vierailija
122/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ovat eläkeläisiä pyydä paikkakuntasi vanhustyöstä luettelo siivousliikkeistä jotka voivat huonokuntoisille tehdä arvonlisäverottomana.  Oon 80 ja mua ihmetyttää nää kun jokaisella avuttomat vanhemmat  ja appivanhemmat.

Siis miksi ihmeessä aloittajan pitäisi se lista tehdä?

Ei tarvitse ei tietenkään.  En minäkään tehnyt, mulle tuli luettelo  sähköpostiin. Senkun selasin.   Ja siinä ohessa kaupungin erilaisista vanhuspalveuista.

Mitään ei ole pakko tehdä, ei yhtään kenenkään.  Jos ei jaksa niitä kotitöitäänkään voi nekin jättää tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä miksi mies uskoo aloittajan hoitavan vanhempansa. On ap nytkin tyytynyt siihen että hoitaa yksin kolme lasta ja tekee kaikki kotityöt. Vaikka miehellä on vaivaiset kolme tuntia enemmän töitä päivässä. Mies asuu kuin hotellissa ja ap palvelee.

Vierailija
124/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää huomioida vaimoa mutta vaimon ei tarvitse tehdä mitään rakkuden tekoa tukemalla miestään vaikkapa vanhojen vanhempien hoidossa.  En tarkoita mitään konkreettista työtä vaan usein meillä naisilla on paremmin tietoa noista palveluista, palvelubussit, siivoustoimistot, kotiapuyrityksistä yms Mutta ok, nainen hymyilköön pirullisesti eikä ees vihjaise tietojaan.

Et ole nainen. Hoida itse vanhempasi, vätys.

Vierailija
125/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ovat eläkeläisiä pyydä paikkakuntasi vanhustyöstä luettelo siivousliikkeistä jotka voivat huonokuntoisille tehdä arvonlisäverottomana.  Oon 80 ja mua ihmetyttää nää kun jokaisella avuttomat vanhemmat  ja appivanhemmat.

Ei tarvitse ei tietenkään.  En minäkään tehnyt, mulle tuli luettelo  sähköpostiin. Senkun selasin.   Ja siinä ohessa kaupungin erilaisista vanhuspalveuista.

Mitään ei ole pakko tehdä, ei yhtään kenenkään.  Jos ei jaksa niitä kotitöitäänkään voi nekin jättää tekemättä.

Tarkoitin että ei ole aloittajan vastuulla tämä. Joten miksi kehotit häntä ottamaan vastuuta?

Vierailija
126/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään.  Täällä usein kirjoitetaan kyllä me autetaan isovanhempia kun ne nyt katsoo lapsia, muistavat merkkipäivät jne.

Vaan se ei pidä paikkaansa, kuten jokainen tietää.  Kun isovanhemmista ei enää ole hyötyä vaan tarvitsevat apua se on välit poikki.

Vierailija
127/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi kuulla, mitä mieltä appivanhemmat itse ovat asiasta. Jos ajattelisin itse olevani anoppi tuossa tilanteessa, toppuuttelisin kyllä poikaani lupailemasta toisen puolesta mitään, tietäen kolmilapsisen perheen arjen pyörityksen. 

Vierailija
128/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle vinkiksi, että lakkaat vain tekemästä ja käymästä. Tai toki jos itse haluat jotain hoitaa, niin sitten teet. Itselläni lipsahti hieman samanlaiseen menoon appien kanssa. Vähän väliä oli jotain setvittävää ja ilmapiiri sellainen, että toimeen piti ryhtyä mieluiten välittömästi, kun asia oli kerrottu.

Sitten päädyin sitomaan muutaman langanpään yhteen ja tein tulkinnan, ettei miniä ole appivanhemmille muuta kuin lapsenlapsen synnyttäjä ja oman pojan mukana hengaava nainen - että ei siitä niin tarvitse välittää. Silti miniältä voi odottaa kaikenlaisen asian hoitamista ja muistamista. 

Lakkasin passaamasta ja sanoin miehelle, että saa hoitaa asioinnin vanhempiensa kanssa tästedes. Anoppi koitti muutaman kerran valitella, että kun minun kanssani oli selkeämpää ja helpompaa - no kai nyt, kun ajatteleminen ja muistaminen oli ulkoistettu minulle.

Vierailija
129/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas nähdään.  Täällä usein kirjoitetaan kyllä me autetaan isovanhempia kun ne nyt katsoo lapsia, muistavat merkkipäivät jne.

Vaan se ei pidä paikkaansa, kuten jokainen tietää.  Kun isovanhemmista ei enää ole hyötyä vaan tarvitsevat apua se on välit poikki.

Älä nyt keuhkoa siellä. Laitat taas omiasi, kun et ole vaivautunut lukemaan edes aloitusta.

Vierailija
130/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin että ei ole aloittajan vastuulla tämä. Joten miksi kehotit häntä ottamaan vastuuta?

En, kirjoitin, voisi miehensä kanssa yhdessä.

Mutta ei tietenkään tarvitse vaikka naiset useimmin ihan työpaikkajutteluissa ovat selvillä monista asioista.   Tottakai nainen voi tiedoistaan olla ihan hiljaa ja ivallisesti hymyillä kun ukkonsa sängyssä kännykästä hakee, mikä se bussimaksun hintainen nyt olikaan joka kuskaa vanhuksia kaupoille ja terveyskeskukseen. Eikä löydä oikeaa hakusanaa.

Vierailija
131/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt keuhkoa siellä. Laitat taas omiasi, kun et ole vaivautunut lukemaan edes aloitusta.

Aloittaja ei halua auttaa isovanhempia.  Sallisiko miehensäkään auttaa kun mies muutenkin jo on liian pitkän päivän kotoa pois.

Vierailija
132/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se teille helpompi auttaa appiperhettä, kun asuvat lähellä. 

Muuten joutuisitte matkustamaan kauas auttelemaan. 

Ruuat voi tilata kotiinkuljetuksella jne, mutta on paljon paperihommia, joihin pitää käyttää läheisiä apuna. Käske miehesi hommata sinne kotiinkuljetukset ja siivooja. 

Poliittiset päättäjät ajaa asioita koko ajan suuntaan, että lapset huolehtii vanhemmistaan. 

Itse olen vanhempieni omaishoitaja. Tai no, isäni kuoli juuri  

Vierailija
133/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen elämää nähnyt vanhus. Pitkässä liitossa tuimme toisiamme joka asiassa. 

Vierailija
134/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n mies kuuluu siihen sakkiin joka suunnittelee yksinään miten hommat hoidetaan.  RATKAISU KAIKKEEN ON ETTÄ ASIAT HOITAA KUKA TAHANSA MUU, MUTTA EI ITSE SUUNNITTELIJA! Suunnittelijoilla on sitten tapana jauhaa paskaa siitä joka ei alistu näihin aikatauluihin mitä ei itsekkään ole ollut toteuttamassa.

Vierailija
135/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan  v. Eli sinä teet kaiken kotona ja appivanhemmilla. Mitä miehesi tekee? Miksi se kepakko jakojen välissä estää etsimästä tietoa? Miksi naisella olisi tällaista tietoa jos ei ole koskaan moisia palveluita käyttänyt? Olet todella outo.

Vierailija
136/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hienoa. Kunpa aloittajan mieskin ymmärtäisi tuon.

Vierailija
137/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.n mies kuuluu siihen sakkiin joka suunnittelee yksinään miten hommat hoidetaan.  RATKAISU KAIKKEEN ON ETTÄ ASIAT HOITAA KUKA TAHANSA MUU, MUTTA EI ITSE SUUNNITTELIJA! Suunnittelijoilla on sitten tapana jauhaa paskaa siitä joka ei alistu näihin aikatauluihin mitä ei itsekkään ole ollut toteuttamassa.

Paskat se mikään suunnittelija ole. Sille vaan on päivän selvää, että vaimo hoitaa kaiken.

Vierailija
138/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla sinun mielestäsi ap.n mies on ollut tukemassa ap.ta? Kyse on nyt siitä että mies ei tue missään ja on sysäämässä myös vanhempiensa huolehtimisen kokonaan ap.lle. eli ei ole tuo niin kui  teillä, että toinen toisiaan tukien. Toinen tukee mutta toinen tökkii kumoon.

Vierailija
139/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä meme sinne ollenkaan, vaan tilaatte kotisiivoojan ja kysyt mieheltäsi, kumpi hoitaa laskun ja ottaa kotitalousvähennyksen, mies, vai vanhukset. 

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 118: "Aloittajan mies tekee kymmentuntista työpäivää.  Aloittaja nytkin työaikana kirjoittaa nettiin, hänellä on työ jossa voi hakea työaikana tietoja. Esim omia lapsiani en koskaan häiritse työaikana, tosin eivöt tee liukuhihnatyötä jossa ei edes voi muuta tehdä, mutta jo kokoukset, tiimsit ym.  luentoja,   joista työpäivät koostuvat. "

Aloittajan miehelllä on kuitenkin vuorokaudessa vielä 14 tuntia, jolloin ei ole töissä. Lisäksi vapaapäivät. Kyse on kuitenkin HÄNEN vanhemmistaan,ei vaimonsa vanhemmista.