Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole appiporukan ilmainen siivooja!

Vierailija
16.04.2025 |

He muuttivat lähelle meitä, kun mieheni puhui heidät ympäri: Meissä olisi heille turva ja apu. Sanoin etukäteen jo, että kun mieheni on päivittäin 10 tuntia pois (töissä ja matkalla sinne/sieltä plus ruokatuntinsa ja kuopuksen vieminen aamulla tarhaan) ja minä 6-tuntisena toimistotyöläisenä  noin 7 tuntia (kaupassa käynti ja kuopuksen haku päiväkodista mukaan luettuna) minkä jälkeen yksin siivoan, kokkaan, pyykkään, tarkastan läksyt ja wilman, ja vien jokaisen kolmesta lapsesta kerran viikossa harrastukseen, muuhun EN TULE suostumaan. Miehen vastaus oli aina että no no, katsotaan sitten. Nyt on katsottu, hitto vie, miehen vaatimuksesta ihan excel-taulukossa, sillä tuloksella, että käänsi tai väänsi asioita miten vain, miehelle jäi enemmän aikaa! No no. . . eihän hän nyt sitä ollut tarkoittanut, että HÄNEN pitäisi käväistä kaupassa vanhemmilleen, juosta siellä satunnaisesti yhtä sun tätä tekemässä (lampunvaihto, taulun ripustus, pölynimuripussin vaihto, papereiden läpikatsominen, puhelimen selittäminen, ja pois mennessään roskis ulos). Että miksi MINÄ en voisi tehdä sitä ,siinä sivussa . . . Pariterapiaan on aika varattu. Saa nähdä mitä tapahtuu. Kiva, jos joku on jaksanut lukea. Oli vain tällainen vuodatus. 

Kommentit (625)

Vierailija
141/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää huomioida vaimoa mutta vaimon ei tarvitse tehdä mitään rakkuden tekoa tukemalla miestään vaikkapa vanhojen vanhempien hoidossa.  En tarkoita mitään konkreettista työtä vaan usein meillä naisilla on paremmin tietoa noista palveluista, palvelubussit, siivoustoimistot, kotiapuyrityksistä yms Mutta ok, nainen hymyilköön pirullisesti eikä ees vihjaise tietojaan.

Voihan  v. Eli sinä teet kaiken kotona ja appivanhemmilla. Mitä miehesi tekee? Miksi se kepakko jakojen välissä estää etsimästä tietoa? Miksi naisella olisi tällaista tietoa jos ei ole koskaan moisia palveluita käyttänyt? Olet todella outo.

Riippuu tietysti työpaikasta , ystäväpiiristä, iästä ja naisestakin, onko ikinä ees sanomalehteä avannut.  Ei kakskymppisellä ehkä oo tietoa mutta tokko sitten apetkaan vanhuksia. Meitä on moneksi, rääväsuita ja muita.

Vierailija
142/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää huomioida vaimoa mutta vaimon ei tarvitse tehdä mitään rakkuden tekoa tukemalla miestään vaikkapa vanhojen vanhempien hoidossa.  En tarkoita mitään konkreettista työtä vaan usein meillä naisilla on paremmin tietoa noista palveluista, palvelubussit, siivoustoimistot, kotiapuyrityksistä yms Mutta ok, nainen hymyilköön pirullisesti eikä ees vihjaise tietojaan.

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että mistä se tieto palvelubusseista yms meille naisille yhtäkkiä ilmestyy? Googlaaminen sujuu mieheltäkin ihan yhtä hyvin. Se ei ole sukupuolisidonnainen taito. 

Itse olen anopille seuraneiti ja juttukaveri. Kotityöt mies on huolehtinut äidilleen ostopalveluna, ja kaupassa hän käy äitinsä puolesta ihan itse. Hänellä on kaksi vanhaa rouvaa autettavana ja hyvin sujuu nyt kun alkuvaikeuksista on päästy. Alkuun anoppi heittäytyi täysin avuttomaksi, miehen olisi pitänyt hoitaa ihan kaikki kampaaja-aikojen varauksista lähtien. Aikansa se otti, ennen kuin anoppi ymmärsi, että jos hän ei ala itse ottaa vastuuta itsestään ja asioistaan, seuraava osoite on joku hoivakoti. Ja kotoaan hän ei kuulemma lähde minnekään.

Oma äitini on vielä nuori ja reipas. Viimeksi hän on kaivannut apuja talon maalaamisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole nainen. Hoida itse vanhempasi, vätys.

Olen elämää nähnyt vanhus. Pitkässä liitossa tuimme toisiamme joka asiassa. 

Millä tavalla sinun mielestäsi ap.n mies on ollut tukemassa ap.ta? Kyse on nyt siitä että mies ei tue missään ja on sysäämässä myös vanhempiensa huolehtimisen kokonaan ap.lle. eli ei ole tuo ni

Väärinymmärretty aloittaja ottaa avioeron.  Joutuu sitten aamullakin viemään kuopuksen hoitoon.  Tietenkään miehen työpanos  ja tulot ovat merkityksettömiä  kun vaimo joutuu lukemaan vilman.

Vierailija
144/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä todellisuudessa mies elää, kun olettaa vaimon lähtevän ihan "siinä sivussa" piikomaan vanhempiensa luo?

Ei sitten pidä odottaa että apekset vahtii lapsia ta antavat kalliita lahjoja.  Eikä pidä loukkaantua kun jälkisäädöksessä lukee " lapsien puolisoilla ei osuutta mihinkään jälkeenjäävään omaisuuteen."

Tosin useimmiten apu onkin niin, mummot ja ukit vahtivat lapset, tukevat taloudellisesti, lahjovat, yksikin tuttu mummo maksoi siivouksen poikansa perheelle kun "on niillä työssäkäyvillä niin kiire." 

Tuo olemattoman perinnön epäämisellä uhkaileminen on aina niin hauska lukea.

Vierailija
145/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu omista vanhemmistaan on miehellä. Sinulla on varmasti jo omatkin vanhemmat huollettavina tai ovat olleet, jos ovat jo edesmenneet.

Jokainen pitää huolta omistaan. 

Vierailija
146/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että mistä se tieto palvelubusseista yms meille naisille yhtäkkiä ilmestyy? Googlaaminen sujuu mieheltäkin ihan yhtä hyvin. Se ei ole sukupuolisidonnainen taito. 

Itse olen anopille seuraneiti ja juttukaveri. Kotityöt mies on huolehtinut äidilleen ostopalveluna, ja kaupassa hän käy äitinsä puolesta ihan itse. Hänellä on kaksi vanhaa rouvaa autettavana ja hyvin sujuu nyt kun alkuvaikeuksista on päästy. Alkuun anoppi heittäytyi täysin avuttomaksi, miehen olisi pi

No en ymmärrä ihmisiä jotka eivät tiedä mistään mitään jos ovat työelämässäkin ja jutustelevat siellä.  No joo, kuka jaksaa kuunnella miten Sarin äiti pärjää kun voi puhua meikkivoiteista.

Vierailija
147/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten voisit auttaa heitä ihan siitä hyvästä, että ovat lapsiesi isovanhempia tai ihan vaan vanhuksia, ketkä tarvitsevat apua. En yhtään vähättele työmäärääsi mutta surullista, jos pitää exelissä laskea kukau auttaa vanhempia.

Jos lapsenlapset on vielä niin pieniä, että täytyy kuskata harrastuksiin, isovanhemmat ovat niin nuoria että pitäisi kyllä itsekseen pärjätä ja ehkä jopa siinä kyytimisrumbassa auttaa. Taitaa apn appivanhemmilla vaan olla lorvikatarri.

Gynekologini on 72 ja sanoi ettei viitsi jäädä eläkkeelle, ettei tarvitse kuskata lastenlapsia, kuten vaimonsa tahtoisi.

Vierailija
148/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä todellisuudessa mies elää, kun olettaa vaimon lähtevän ihan "siinä sivussa" piikomaan vanhempiensa luo?

Ei sitten pidä odottaa että apekset vahtii lapsia ta antavat kalliita lahjoja.  Eikä pidä loukkaantua kun jälkisäädöksessä lukee " lapsien puolisoilla ei osuutta mihinkään jälkeenjäävään omaisuuteen."

Tosin useimmiten apu onkin niin, mummot ja ukit vahtivat lapset, tukevat taloudellisesti, lahjovat, yksikin tuttu mummo maksoi siivouksen poikansa perheelle kun "on niillä työssäkäyvillä niin kiire." 

Tuo olemattoman perinnön epäämisellä uhkaileminen on aina niin hauska lukea.

Niin, ihan yhtä hauska kuin joka vkl lapsensa hoitoon isovanhemmille työntävä pari,  kyllä me sitten hoidetaan kun tarvitsette apua.

Vierailija
149/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut jotenkin voin ymmärtää, mutta minkälainen ihminen ei pysty itse vaihtamaan pussia pölynimuriin tai käymään läpi papereita?

Muistisairas esimerkiksi

Vierailija
150/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se tasa-arvo toimii. Vaimo hoitaa kaiken.. (lue sarkastisesti)

On niitä toisinkinpäin toimivia, joissa vaimo ei ole niin tekninen, että osaisi pölynimurin pussia vaihtaa. Kaikki muukin, maitopurkkia painavammat kuuluvat miehen nostettavaksi. Maitopurkki myös, jos se on jääkaapissa ja molemmat istuvat pöydässä. Kulta haetko, kulta annatko, kulta nostatko.

Vierailija
151/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ovat eläkeläisiä pyydä paikkakuntasi vanhustyöstä luettelo siivousliikkeistä jotka voivat huonokuntoisille tehdä arvonlisäverottomana.  Oon 80 ja mua ihmetyttää nää kun jokaisella avuttomat vanhemmat  ja appivanhemmat.

Yleensä tuohon liittyy se, ettei vanhus itse halua vieraita tekemään noita ja siitähän joutuu jopa maksamaan. Aika moni on pihi, vaikka rahaakin olisi. Jälkikasvulla voi olla tiukkaa rahasta, jolloin eivät sitä sen takia hanki vanhemmilleen.

Vierailija
152/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, TULOSTA SE ALOITUKSESI JA OTA MUKAAN SE SINNE PARITERAPIAAN, Ja lue se ääneen siellä ?

Ettet unohda kaikkia näitä sanoa, niin mä tekisin sinun tilassasi.

Vierailija
153/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten voisit auttaa heitä ihan siitä hyvästä, että ovat lapsiesi isovanhempia tai ihan vaan vanhuksia, ketkä tarvitsevat apua. En yhtään vähättele työmäärääsi mutta surullista, jos pitää exelissä laskea kukau auttaa vanhempia.

Jos lapsenlapset on vielä niin pieniä, että täytyy kuskata harrastuksiin, isovanhemmat ovat niin nuoria että pitäisi kyllä itsekseen pärjätä ja ehkä jopa siinä kyytimisrumbassa auttaa. Taitaa apn appivanhemmilla vaan olla lorvikatarri.

Gynekologini on 72 ja sanoi ettei viitsi jäädä eläkkeelle, ettei tarvitse kuskata lastenlapsia, kuten vaimonsa tahtoisi.

Mä olen 31v ja lapset 4v ja 6v ja mun täytyy hoitaa 70v isäni asioita. Äiti pärjää itsekseen, mutta apua kuskailuihin tai lasten hoitoon hänestäkään ei ole heikon terveydentilan vuoksi. Ei kaikki vanhene samalla tavalla.

Vierailija
154/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä ole. Olet miestrolli.

Vierailija
155/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te millään lailla vuosien mittaan ole kiintyneet lastenne isovanhempiin?  Nuorena on selvä että anoppia pilkataan mutta monella jo henkinen kasvu vanhempien ja appivanhempien vanhetessa hioo särmiä ja tuo hyväksymistä.

Oma poika sanoi että viimeistään kun teini eka kerran huuteli että olette ihan tyhmiä ( kaks väitellyttä tohtoria)  ja vanhanaikaisia ettekä ymmärrä mitään alkoi ymmärtämään vanhempiaankin.

Vierailija
156/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen anopille seuraneiti ja juttukaveri. Kotityöt mies on huolehtinut äidilleen ostopalveluna, ja kaupassa hän käy äitinsä puolesta ihan itse. Hänellä on kaksi vanhaa rouvaa autettavana ja hyvin sujuu nyt kun alkuvaikeuksista on päästy. Alkuun ano

Siis siitähän tässä oli kyse ettei miehet tiedä, että miksi naiset sen tiedon jostain saisivat helpommin. Siellä töissähän se ap.n mieskin käy. Meikkivoitestako sitten siellä puhuvat miesten kesken vai mitä meinaat? 

Vierailija
157/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se tasa-arvo toimii. Vaimo hoitaa kaiken.. (lue sarkastisesti)

On niitä toisinkinpäin toimivia, joissa vaimo ei ole niin tekninen, että osaisi pölynimurin pussia vaihtaa. Kaikki muukin, maitopurkkia painavammat kuuluvat miehen nostettavaksi. Maitopurkki myös, jos se on jääkaapissa ja molemmat istuvat pöydässä. Kulta haetko, kulta annatko, kulta nostatko.

Ei ole. Kyllä miehet ovat aina niitä jotka pyrkivät täysihoitoon.

Vierailija
158/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä ole. 

Kun elämänkokemusta tulee näkee asiat toisin.  Ehkä minäkin nuorena vaan kiukutrelin puolisolle.  

Avioituessa kuitenkin pitäisi huomioida, siinä saa miehen suvun omien rakkaitten vanhempien lisäksi.  Koti ja lapset vaativat x -määrän töitä.  Jotenkin varautua ettei aloittajan lailla tunne perhe-elämää raskaaksi.

Vierailija
159/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te millään lailla vuosien mittaan ole kiintyneet lastenne isovanhempiin?  Nuorena on selvä että anoppia pilkataan mutta monella jo henkinen kasvu vanhempien ja appivanhempien vanhetessa hioo särmiä ja tuo hyväksymistä.

Oma poika sanoi että viimeistään kun teini eka kerran huuteli että olette ihan tyhmiä ( kaks väitellyttä tohtoria)  ja vanhanaikaisia ettekä ymmärrä mitään alkoi ymmärtämään vanhempiaankin.

Epäonnistuit poikasi kasvattamisessa kun hän ei halua sinua hoitaa. 

Vierailija
160/625 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen anopille seuraneiti ja juttukaveri. Kotityöt mies on huolehtinut äidilleen ostopalveluna, ja kaupassa hän käy äitinsä puolesta ihan itse. Hänellä on kaksi vanhaa rouvaa autettavana ja hyvin su

Kyllähän naiset monesti puhuvat ihmisläheisempiä asioita.  Miesryöpailoilla kai kuitenkin puhutaan  muista asioista enemmän.

Kyllä esim tyttäreni joskus juttelee missä kunnossa työkavereittensa vanhukset ovat ja miten järjestelleet dementikoille apua tai lonkkaleikatulle.