Mies ei MILLÄÄN usko että on eri asia laihduttaa naisena kuin miehenä, menee hermo!!
Hän itse kyllä 192cm/105kg kykeni kymmeniä kiloja laihtumaan vuodessa kun on KAKSIMETRINEN JA LIHASTA. Minä 165cm/75kg nainen niistän tätä ihan oikeasti 10kg ylipainoani pois edes jossain ajassa. Mies selittää miten kymmenen kiloa pitäisi lähteä viikoissa, ja lihasta tulla roimasti lisää kun vaan syö ja treenaa.
Yritän tolle tolkuttaa että naisilla on ihan eri juttu, omat syömiset on kulutukseen nähden just eikä melkein, ja makrot sunmuut.Sanoin että hormonitoiminta vaikuttaa sekä läskin sulamiseen, että lihasmassan kertymiseen, ja sit toi ukko meni melkein katosta läpi ja huusi vain että "VI##U OLIS HIRVEETÄ OLLA NAINEN!! Olis läskimpi, heikompi, tyhmempi..."
Jälkimmäisen laittoi vitsin piikkiin mutta itseäni ei naurata. Olen nuorempana ollut syömishäiriöinen joten tiedän millä pääsee laihaksi. Nyt haluan kuntoon, mutta toi painonnostaja ei auta. :/
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun ex mies laihtui 25kg. Hän teki meillä aina ruuan. Ollaan saman mittaisia, minä oikeastaan muutaman sentin pitempi. Häntä ärsytti se suunnattomasti kun minä pysyin 30kg ylipainoisena samalla ruualla ja syömällä paljon vähemmän kuin hän. Naisen keho on tehty varastoimaan rasvaa. Estrogeeni on rasvahormoni ja estrogeeni nousee mitä lihavampi on. Keho säilöö energiaa mahdollista raskautta ja imetystä varten, varsinkin kun alkaa laihduttaa.
Akkojen selittelyä. Naiselta lähtee kalorivajeella painoa pois ihan niin kuin mieheltäkin. Eihän sun tietenkään pidä syödä yhtä paljon kuin joku, joka kuluttaa enemmän.
No on se kalorivaje aika paljon helpompi tehdä, jos kuluttaa 2500 vs 1500 kaloria päivässä.
Mitähän ihmettä tähän sanoisin.
Vastausten lukeminen melkein kirvelee silmiä. Laihdutin joitakin vuosia sitten reilusti alipainoiseksi, ja lopputuloksena on osteoporoosi - loput testit tehdään kesällä, mutta osteoporoosilta näyttää alustavissa röntgeneissä. Kuukautisia ei ole ollut kahdeksaan vuoteen, vaikka painoni on normalisoitunut. Terveysongelmia on loputtomasti, ja silti ainoa huolenaiheeni on se, etten saa painoa laskemaan. Olen nyt hieman tanakka ja vihaan itseäni enemmän kuin koskaan. Syön kerran tai kahdesti viikossa, mutta mikään ei tunnu auttavan.
Ymmärrän aloittajaa hyvin ja olen pahoillani hänen puolestaan. Hullu maailma hulluine ihmisineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun ex mies laihtui 25kg. Hän teki meillä aina ruuan. Ollaan saman mittaisia, minä oikeastaan muutaman sentin pitempi. Häntä ärsytti se suunnattomasti kun minä pysyin 30kg ylipainoisena samalla ruualla ja syömällä paljon vähemmän kuin hän. Naisen keho on tehty varastoimaan rasvaa. Estrogeeni on rasvahormoni ja estrogeeni nousee mitä lihavampi on. Keho säilöö energiaa mahdollista raskautta ja imetystä varten, varsinkin kun alkaa laihduttaa.
Paino putoaa kaikilla miinuskaloreilla. Etenkin noin iso painolasti joka on takuulla tullut herkkujen avulla. Mutta paras laihdutustapa vaihtelee ihmisestä riippuen. Itselleni helpoin ja nopein on tiputtaa hiilareista, miehelleni taas rasvasta.
Älä jauha cacaa, naisilla isoimpia syitä rankkaan lihomiseen JA laihduttamisen vaikeuteen on hormonaalliset syyt. Esim PCOSia sairastavat lihovat huomattavia määriä lyhyessä ajassa ja painon alassaaminen on melkein mahdotonta. Estrogeenin ylituotanto lisää lipedema tapauksia, siinä taas toksinen epänormaali rasva EI LÄHDE OLLENKAAN vaikka lopettaisit syömisen vaan sitä hoidetaan leikkauksilla ja rasvaimuilla. Kaikki lisäestrogeenista syntyneet sairaudet/häiriöt lihottavat(myös miehiä) Minulla humpsahti kymmenia kiloja muutamassa kuukaudessa vakavien hormonihäiriöiden aikana. En ole koskaan edes ollut mikään ruuan mättäjä, nuorempana sairastin syömishäiriötä ja olen ollut todella hoikka suurimman osan elämästäni. Paastosin melkein pelkällä vedellä ja kahvilla yli kuukauden ja painoni nousi +5 kiloa. Vedestä ja kahvista. Mitäs sanotte tästä? Pointti on, ei kannata mölytä asioista mistä ei tiedä, varsinkaan naisten hormonihäiriöistä ja ongelmista mitä ne aiheuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiset ja sukupuoli nuo kaksi asiaa mitä ihan jokainen nainen käyttää joka asiaan tekosyynä.
Jos miehillä olisi kuukautiset, olisi varmaan jokaisella viikon verran kuukautisvapaita säännöllisesti. Mutta kun se on naisilla, niin ei auta kun ottaa särkylääkettä ja mennä töihin. Miehethän kaatuu petiin jo pienestä lenssusta.
Toivottavasti kuolet rintasyöpään. Päästään sanomaan ettet tarvitse edes särkylääkettä, olethan todella kestävä nainen.
Aika monille naisille todellakin sanotaan, etteivät tarvitse edes särkylääkkeitä kuukautiskipuihin. Minä olen myös synnyttänyt siten, että sain kivunlievitystä vain viimeisen puolen tunnin ajan, vaikka synnytys kesti 24h. Käskivät vaan odottelemaan kotona kaikessa rauhassa j
Harmillista kun kaikki terveydenhuoltohenkilökunta on miehiä. Miesvaltaisten alojen iso ongelma tuo ettei naisia oteta vakavasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akkojen selittelyä. Naiselta lähtee kalorivajeella painoa pois ihan niin kuin mieheltäkin. Eihän sun tietenkään pidä syödä yhtä paljon kuin joku, joka kuluttaa enemmän.
No on se kalorivaje aika paljon helpompi tehdä, jos kuluttaa 2500 vs 1500 kaloria päivässä.
No joo, jos syö kuin 100 kiloinen mies...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ylipainoa on se 15kg, ei kymmenen. Näin samanpituisena ja painoisena naisena voin todeta. On hyvin epäterveellistä ylipaino. 60kg on sopiva meidän 165cm pituisille. Tsemppiä laihdutukseen! Itselläni tänään hyvin mennyt enkä sortunut työpaikan munkkeihin😁
Ylipaino määritellään BMI:n mukaan, ei sun kehon ja mielipiteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuvittelis että se nälän tunne on aika verrannollinen kulutukseen. kalorivaje on kalorivaje siis ihan kulutuksesta huolimatta ja sen oireet on kutakuinkin samanlaiset
Vierailija kirjoitti:
Tuo riippuu täysin naisen koosta. Olen itse pienikokoinen ja elän kuvailemallasi tavalla. Silti olen lievän ylipainon puolella. Laihdutaakseni minun pitäisi syödä paljon vähemmän.
Itse olen alle 160cm ja lepokulutus on lääkärissä laskettu olevan noin 1300 kaloria päivässä. Joten 1500 kalorilla laihdun kyllä, kun en vietä päiviäni sängyssä.
Oho, ylläri, ihmiset on erilaisia! Vai et kai sä oikeesti kuvittele että kaikki muut sun pituiset kuluttaa saman verran?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi täällä annetaan syömishäiriöiselle laihdutusohjeita? Eikö ole vastuuntuntoa vieraasta ihmisestä?
Ei ole.
Olen itse syömishäiriötaustainen ja psykiatri on antanut minulle ohjeeksi, että nimenomaan en saa laihduttaa. Saan korjata ruokavaliotani terveellisemmäksi, mutta en saa alkaa laskea kaloreita.
Ap:n mies varmasti tietää hänen taustastaan, joten hän on myrkyllinen ihminen.
Juuri noin.
Ap:n omanarvontunto on sen verran hakusessa, ettei hahmota tilannetta. Mies on saanut sammakonkeitettyä hänet. Varmaan kävi helposti, kun on vanhaa taustaa.
sammakonkeitettyä?
Naisten mielestä miesten on siis helpompi laihduttaa. Jep, jep!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään sen helpompi, koska enemmän kuluttavalla on kovempi nälkä.
Tee pitkiä reippaita kävelylenkkejä. Olen mies, painoin yli 120 kiloa. Pystyin ottamaan lomaa ja kahdeksassa viikossa lähti 30kg. Kävelin vajaa 40km päivässä kolmen lenkin summana. Niin ja olen 182cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vastausten lukeminen melkein kirvelee silmiä. Laihdutin joitakin vuosia sitten reilusti alipainoiseksi, ja lopputuloksena on osteoporoosi - loput testit tehdään kesällä, mutta osteoporoosilta näyttää alustavissa röntgeneissä. Kuukautisia ei ole ollut kahdeksaan vuoteen, vaikka painoni on normalisoitunut. Terveysongelmia on loputtomasti, ja silti ainoa huolenaiheeni on se, etten saa painoa laskemaan. Olen nyt hieman tanakka ja vihaan itseäni enemmän kuin koskaan. Syön kerran tai kahdesti viikossa, mutta mikään ei tunnu auttavan.
Ymmärrän aloittajaa hyvin ja olen pahoillani hänen puolestaan. Hullu maailma hulluine ihmisineen.
Älä hyvä ihminen lopeta syömistä! Toi osteoporoosi ei ole ainut, mitä voi tollasesta saada. Mä sain kilpirauhasen vajaatoiminnan, mikä vaikeuttaa painonhallintaa entisestään.
Jos painosi ei laske, niin mene lääkäriin. Sullakin voi olla jo se vajaatoiminta ja sen hallintaan auttaa lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuvittelis että se nälän tunne on aika verrannollinen kulutukseen. kalorivaje on kalorivaje siis ihan kulutuksesta huolimatta ja sen oireet on kutakuinkin samanlaiset
Ruuasta pitää saada ne ravintoaineet ja energiaa, joten ihminen ei voi lopettaa syömistä.
Jos 1500 kuluttava alkaa laihikselle, se voi vähentää max 500 kaloria, joten sen laihduttamisessa menee kauemmin kuin vaikka 2500 kcal kuluttavalla menee, sillä jälkimmäinen voi vähentää jopa 1500kcal.
Vierailija kirjoitti:
ihan uteliaisuudesta mitä ruokaa syöt sillonkun syöt
anorektikot on kyllä surullista katsottavaa. täälläkin nähny muutamia ihan langan laihoja naisia joskus ulkona kävelemässä reippaan oloisesti ilmeisesti kaloreita polttamassa
Vierailija kirjoitti:
Ruuasta pitää saada ne ravintoaineet ja energiaa, joten ihminen ei voi lopettaa syömistä.
Jos 1500 kuluttava alkaa laihikselle, se voi vähentää max 500 kaloria, joten sen laihduttamisessa menee kauemmin kuin vaikka 2500 kcal kuluttavalla menee, sillä jälkimmäinen voi vähentää jopa 1500kcal.
eiks laihduttaessa juttu oo juuri se energiavaje eli vähän kummallista sanoa että laihduttaessa tarvitsee energiaa. kun kroppa käyttää sitä kehoon varastoitunutta rasvaa sillon energianlähteenänsä
kasviksia syömällä pitäs saada vitamiinit/hivenaineetkin kuntoon vaikka kalorimäärä pysyskin pienenä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole nälkähormooneja ja geenejä.
Eikä unohdeta kilpirauhasen vajaa- ja liikatoimintaa
Mieheni sairastui tuntemattomasta syystä johtuen kilpirauhasen vajaatoimintaan. Hän kävi töissä ja vapaa-ajan oli lähinnä sängyn pohjalla puolikoomassa. Epäilin ensin hänellä masennusta ja puhuin siitä, että olisi hyvä lähteä käymään lääkärissä. Hän ei suostunut. Kesä tuli ja muut pyyhkivät hikeä grillatessa hellepäivänä pihallamme.
Mieheni istui neulepaitaan, collegepöksyihin ja villasukkiin pukeutuneena. Onneksi yksi vieraista äkkäsi tuon ja kertoi sukulaiseltaan, jolla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta. Vasta sen jälkeen mieheni suostui lääkäriin ja pääsikin erikoislääkärille sekä sai lääkkeet.
Niiden nopeasti tulleiden 30 kilon laihduttamiseen hänellä on mennyt useampi vuosi aikaa. Nyt hän on kyllä muuten entisellään ja reipas. Ne kilot ovat kyllä tiukasti kiinni. Mieheni kirjaa kaiken syömänsä ja juomansa Finelin ruokapäiväkirjaan ja vie tulosteet kerran vuodessa ravitsemusterapeutin arvioitavaksi. Hänellä kävi tuuri, että erikoislääkäri laittoi lähetteen ravitsemusterapeutille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan uteliaisuudesta mitä ruokaa syöt sillonkun syöt
anorektikot on kyllä surullista katsottavaa. täälläkin nähny muutamia ihan langan laihoja naisia joskus ulkona kävelemäss
Kaikki anorektikot ei ole laihoja, sä vastasit yhdelle anorektikolle.
Surullista on, että näissä asioissa keskitytään vain siihen, miltä ihminen näyttää, vaikka ihminen voisi kuinka huonosti ja jopa sairastuisi laihduttaessaan. Tähänkin ketjuun on eksynyt noita toisia kiusaavia urpoja. Heidän isältään on vissiin puuttunut vyö.
Anoreksia on kuitenkin eri asia kuin laihduttaminen. Se on sairaus. Lihava voisi laihduttaa, jottei sairastuisi lihavuussairauksiin.
T: Itsekin lihava.
Aika monille naisille todellakin sanotaan, etteivät tarvitse edes särkylääkkeitä kuukautiskipuihin. Minä olen myös synnyttänyt siten, että sain kivunlievitystä vain viimeisen puolen tunnin ajan, vaikka synnytys kesti 24h. Käskivät vaan odottelemaan kotona kaikessa rauhassa ja soittelemaan myöhemmin uudelleen, että tulin sitten väkisin sairaalan ovista sisälle vasta juuri ennen kuin lapsi syntyi.