Mies ei MILLÄÄN usko että on eri asia laihduttaa naisena kuin miehenä, menee hermo!!
Hän itse kyllä 192cm/105kg kykeni kymmeniä kiloja laihtumaan vuodessa kun on KAKSIMETRINEN JA LIHASTA. Minä 165cm/75kg nainen niistän tätä ihan oikeasti 10kg ylipainoani pois edes jossain ajassa. Mies selittää miten kymmenen kiloa pitäisi lähteä viikoissa, ja lihasta tulla roimasti lisää kun vaan syö ja treenaa.
Yritän tolle tolkuttaa että naisilla on ihan eri juttu, omat syömiset on kulutukseen nähden just eikä melkein, ja makrot sunmuut.Sanoin että hormonitoiminta vaikuttaa sekä läskin sulamiseen, että lihasmassan kertymiseen, ja sit toi ukko meni melkein katosta läpi ja huusi vain että "VI##U OLIS HIRVEETÄ OLLA NAINEN!! Olis läskimpi, heikompi, tyhmempi..."
Jälkimmäisen laittoi vitsin piikkiin mutta itseäni ei naurata. Olen nuorempana ollut syömishäiriöinen joten tiedän millä pääsee laihaksi. Nyt haluan kuntoon, mutta toi painonnostaja ei auta. :/
Kommentit (245)
Höh, Ozempic ja Wegowyn on keksitty, ei laihiksella olo ole enää ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ruuasta pitää saada ne ravintoaineet ja energiaa, joten ihminen ei voi lopettaa syömistä.
Jos 1500 kuluttava alkaa laihikselle, se voi vähentää max 500 kaloria, joten sen laihduttamisessa menee kauemmin kuin vaikka 2500 kcal kuluttavalla menee, sillä jälkimmäinen voi vähentää jopa 1500kcal."
Angus Barbieri paastosi reilun vuoden. Vitamiinit, kivennäisaineet jne. voi ottaa vaikka lisäravinteena. Ja niitä vitamiineja tietenkin tarvitsee sen kulutuksen mukaisesti, vähemmän kuluttava tarvitsee vähemmän. Tuo kommenttisi energiasta on vähän kummallinen, kun tarkoitushan on käyttää kertyneitä rasvarastoja energiaksi.
Lääkärit suunniteli hänen dieettinsä ja tiesivät kertoa, mitä vitamiineja jne hän tarvitsee. Hän aloitti paastonsa sairaalahoidossa
joo no ei ehkä kannata mitään vuoden mittasta paastoa itsekseen tehdä
mutta hullu ajatus että painonpudotus noin yleisesti ois jotain rakettitiedettä. voihan ne verikokeet käydä toki ottamassa jos haluaa niin tietää onko jostain vitamiinista tai hivenaineesta pulaa. mutta syömällä ravinteikasta ruokaa, suosimalla kasviksia ei kyllä oikeasti pitäs olla mitään ongelmaa vaan helposti saa moninkertaisesti suosituksiin nähden kaikkia vitamiineja sun muuta
Kuka sanoi sen olevan rakettitiedettä?
Jos aletaan laihduttaa omin päin ja syödään aivan liian vähän, voi ihan hyvin tulla puutosta mm vitamiineissa. Tuossahan oli kyse siitä, että jos peruskulutus on 2500kcal, voi laihduttaja vähentää helposti 1000 kcal päivässä (ehkä jopa 1500), mutta jos peruskulutus on vain 1500kcal, ei hän voi vähentää tuhatta kaloria. Joten isokokoisempi voi laihduttaa nopeammin.
Olen itse hoikka kasvissyöjä enkä saa ravinnostani tarpeeksi vitamiineja, joten otan lisää purkista. Ravinteiden saaminen ei ole vain laihduttajien ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Jos aletaan laihduttaa omin päin ja syödään aivan liian vähän, voi ihan hyvin tulla puutosta mm vitamiineissa. Tuossahan oli kyse siitä, että jos peruskulutus on 2500kcal, voi laihduttaja vähentää helposti 1000 kcal päivässä (ehkä jopa 1500), mutta jos peruskulutus on vain 1500kcal, ei hän voi vähentää tuhatta kaloria. Joten isokokoisempi voi laihduttaa nopeammin.
Olen itse hoikka kasvissyöjä enkä saa ravinnostani tarpeeksi vitamiineja, joten otan lisää purkista. Ravinteiden saaminen ei ole vain laihduttajien ongelma.
mitä vitamiineja muka et saa tarpeeks. tai millasta ruokaa oikeen syöt josset saa vitamiineja tarpeeks. ne vitamiinisuositukset on muuten aika yläkanttiin, hengissä pysyy paljon vähemmälläkin saannilla siks vitamiinipuutokset on länsimaissa harvinaisia vaikka porukka syökin aika ravintoköyhää moskaa ison osan kaloreistansa
"Jos aletaan laihduttaa omin päin ja syödään aivan liian vähän, voi ihan hyvin tulla puutosta mm vitamiineissa"
No eikä tule. Monivitamiini- ja kivennäisainevalmiste käyttöön, niin ihan takuulla selviää pienilläkin kaloreilla laihdutuksen ajan. Ihme selittelyä.
Ei voi helposti. Tonnin päivävaje on radikaali, oli peruskulutus 1500 tai 2500. Puhtaasti ja terveellisesti ruokailemalla saa tarvittavat vitamiinit. Eri sitten jotkut kitudieetit joita ei tietenkään kukaan suosittele.
Ei mikään hormoni taio energiaa tyhjästä. Ei yksikään.
Lopettakaa paskanjauhanta. Nolaatte vain itsenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä vitamiineja muka et saa tarpeeks. tai millasta ruokaa oikeen syöt josset saa vitamiineja tarpeeks. ne vitamiinisuositukset on muuten aika yläkanttiin, hengissä pysyy paljon vähemmälläkin saannilla siks vitamiinipuutokset on länsimaissa harvinaisia vaikka porukka
B12. Ja luotan tässä asiassa enemmän lääkäriini kuin sinuun. Ihan verikokeista todettu.
Vierailija kirjoitti:
"Jos aletaan laihduttaa omin päin ja syödään aivan liian vähän, voi ihan hyvin tulla puutosta mm vitamiineissa"
No eikä tule. Monivitamiini- ja kivennäisainevalmiste käyttöön, niin ihan takuulla selviää pienilläkin kaloreilla laihdutuksen ajan. Ihme selittelyä.
Mä laihdutin aikoinaan 20kg nopeasti nutraamalla ja sen seurauksena lähti suuri osa hiuksistanikin. Ihan helposti voi tulla puutoksia. Meni nelisen vuotta saada hiukset takasin. En suosittele nopeaa laihdutusta kellekään, edes kaljuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä vitamiineja muka et saa tarpeeks. tai millasta ruokaa oikeen syöt josset saa vitamiineja tarpeeks. ne vitamiinisuositukset on muuten aika yläkanttiin, hengissä pysyy paljon vähemmälläkin saannilla siks vitamiini
Sekasyöjä saa sitäkin tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laihdutin aikoinaan 20kg nopeasti nutraamalla ja sen seurauksena lähti suuri osa hiuksistanikin. Ihan helposti voi tulla puutoksia. Meni nelisen vuotta saada hiukset takasin. En suosittele nopeaa laihdutusta kellekään, edes kaljuille.
Alkuperäinen tuskin tarkoitti mitään teollisia pussiruokia vaan puhdasta itse tehtyä ruokaa. Ja pienet kaloritkin on suhteellinen käsite, yleensä rajana pidetään 1200 päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä vitamiineja muka et saa tarpeeks. tai millasta ruokaa oikeen syöt josset saa vitamiineja tarpeeks. ne vitamiinisuositukset on muuten aika yläkanttiin, hengissä pysyy paljon vähemmälläkin saannilla siks vitamiini
B12. Ja luotan tässä asiassa enemmän lääkäriini kuin sinuun. Ihan verikokeista todettu.
puhuit "vitamiineista" ja ainoa vitamiini mitä et saa olikin sitten se mitä kaikille kasvissyöjille suositellaan ravintolisänä :D vaikutat aika välkyltä
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähes samanlainen juttu!! Mies onnistunu kuukaudessa vähentämään tupakointia alle puoleen, eikä se tajuu, miten paljon vaikiampaa minun, naisen!, olisi siis yhtäkkiä vähentää nuin paljon!
Sama täällä. Mies lopetti alkoholin käytön eikä ymmärrä sitä että se on minulle naisena paljon vaikeampaa, elllei mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen tuskin tarkoitti mitään teollisia pussiruokia vaan puhdasta itse tehtyä ruokaa. Ja pienet kaloritkin on suhteellinen käsite, yleensä rajana pidetään 1200 päivässä.
noi rajat mitä annetaan on tollasia virallisia lääkäreiden ohjeita tietysti ne pitää olla aika varman päälle ettei joku idiootti vaikka pyörry jossain työpaikalla kalorivajeissansa ja syytä sitten siitä näitä suositusten tekijöitä
aikuinen ihminen kyllä osaa sitten soveltaa itse oman tilanteen mukaan. tai ainakin luulis osaavan
noi rajat mitä annetaan on tollasia virallisia lääkäreiden ohjeita tietysti ne pitää olla aika varman päälle ettei joku idiootti vaikka pyörry jossain työpaikalla kalorivajeissansa ja syytä sitten siitä näitä suositusten tekijöitä
aikuinen ihminen kyllä osaa sitten soveltaa itse oman tilanteen mukaan. tai ainakin luulis osaavan
Periaatteessa samaa mieltä, mutta rajat ovat enemmänkin nälänhallinan takia. Pienet kalorit vievät usein jojoiluun ja ahmimiseen. Kohtalainen vaje taas auttaa paremmin tottumaan uusiin elämäntapoihin ja pysymään ihannepainossa jonka ylläpitäminen vaatii jokatapauksessa aina vähemmän kaloreita kuin paino josta lähdettiin liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä pussiruuissa piti olla kaikki tarvittavat vitamiinit sun muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiset ja sukupuoli nuo kaksi asiaa mitä ihan jokainen nainen käyttää joka asiaan tekosyynä.
Kannattaisi varmaan käyttää aivojaan ennen kuin kirjoittaa mitään ja tarkistaa asiat, jotka opetettiin, kun nukuit biologian tunnilla. Tai sitten opintiesi ei jatkunut riittävän pitkälle. Aika pelleä kuvitella, että mies ja nainen olisivat samanlaiset.
Wokeltajathan kertoo ettei ole edes miehiä ja naisia
Ja muuttuvatko ihmiset fyysisesti solutasoltaan, hormonitoiminnaltaan, välittäjäaineiltaan ja aineenvaihdunnaltaan samanlaisiksi siksi, että joku sanoo?
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään hormoni taio energiaa tyhjästä. Ei yksikään.
Lopettakaa paskanjauhanta. Nolaatte vain itsenne.
Joo, tyhjästä ei. Mutta jos syömässäsi kimpaleessa on 400 kcal niin jonkun keho muuntaa siitä energiaksi 350 kcal ja 50 menee hukkaan ja jonkun toisen sokeriaineenvaihdunta taas pistää siitä 150 kcal rasvavarastoon, 50 hukkaan ja 200 energiaksi käyttöön.
Toinenhan voi tehdä paljon enemmän vaivannäköä ruokavalion eteen ja silti keho antaa ulos heikommat tulokset kuin toisen.
Mielenkiintoinen kommentti, kun en ottanut kantaa koko laihduttamiseen. Edellinen kirjoittaja ei vain ymmärtänyt, mitä kommentoi. Sinulla taisi käydä samoin. :D