Mies ei MILLÄÄN usko että on eri asia laihduttaa naisena kuin miehenä, menee hermo!!
Hän itse kyllä 192cm/105kg kykeni kymmeniä kiloja laihtumaan vuodessa kun on KAKSIMETRINEN JA LIHASTA. Minä 165cm/75kg nainen niistän tätä ihan oikeasti 10kg ylipainoani pois edes jossain ajassa. Mies selittää miten kymmenen kiloa pitäisi lähteä viikoissa, ja lihasta tulla roimasti lisää kun vaan syö ja treenaa.
Yritän tolle tolkuttaa että naisilla on ihan eri juttu, omat syömiset on kulutukseen nähden just eikä melkein, ja makrot sunmuut.Sanoin että hormonitoiminta vaikuttaa sekä läskin sulamiseen, että lihasmassan kertymiseen, ja sit toi ukko meni melkein katosta läpi ja huusi vain että "VI##U OLIS HIRVEETÄ OLLA NAINEN!! Olis läskimpi, heikompi, tyhmempi..."
Jälkimmäisen laittoi vitsin piikkiin mutta itseäni ei naurata. Olen nuorempana ollut syömishäiriöinen joten tiedän millä pääsee laihaksi. Nyt haluan kuntoon, mutta toi painonnostaja ei auta. :/
Kommentit (245)
Jumalauta nuo on vain tekosyitä mitä olet keksinyt päästäsi!!! Tankkaa vähemmän ja kuluta enemmän niin laihdut. Tuonkin valittamiseen ja nalkuttamiseen käyttämäsi energian kun olisit käyttänyt lenkkeilemällä. Naisilla tulee aina noita aivan järjettömiä tekosyitä miksi ei laihdu vaikka kaikki me tiedämme totuuden että et laihdu koska koska et kuluta tarpeeksi siihen nähden mitä tankkaat. Naisilta puuttuu itsekuri kun ei pysty olemaan herkuttelematta vaikka herkkuja olisi tarjolla
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta nuo on vain tekosyitä mitä olet keksinyt päästäsi!!! Tankkaa vähemmän ja kuluta enemmän niin laihdut. Tuonkin valittamiseen ja nalkuttamiseen käyttämäsi energian kun olisit käyttänyt lenkkeilemällä. Naisilla tulee aina noita aivan järjettömiä tekosyitä miksi ei laihdu vaikka kaikki me tiedämme totuuden että et laihdu koska koska et kuluta tarpeeksi siihen nähden mitä tankkaat. Naisilta puuttuu itsekuri kun ei pysty olemaan herkuttelematta vaikka herkkuja olisi tarjolla
AP, tuossa on esimerkki, kun etsit eksällesi seuraajaa. Älä pysähdy tuollaisen kohdalle. Jos olet niin masokistinen niin mene mielummin terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ap:n ymmärryskään nyt kovin syvää ole. Ei keneltäkään voi lähteä 10 kiloa viikossa - eli ap:n mies puhuu ihan höpöjä eikä kyse ole mistään nais-/mieseroista.
Kolmessa kuukaudessa itseltä lähtenyt 8 kg, ainoa muutos ei sokeria, eikä herkkuja missään muodossa hedelmät ja pähkinät ok, hiukan liikuntaa lisää, niin ja maitotuotteet vaihdettu rasvattomiksi, viikossa ei kyllä onnistu.
Kuinka paljon sinä söit lisättyä sokeria ennen kuuria vuorokaudessa?
Olen eri. Olen kasvissyöjä enkä syö mitään lisättyjä sokereita ja herkkujani on juuri noi hedelmät ja marjat. Mun työ on liikuntapainotteinen. Silti olen 10kg ylipainoinen. Olen käynyt ravitsemusterapeutillakin ja lääkärillä, joka on sitä mieltä, että tämä paino on mulle hyvä eikä pitäisi laihduttaa.
PS. Nykytietämyksen mukaan liikunta ei juurikaan laihduta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hätää, ihan helposti löytyy sukupuolen lisäksi monta muutakin tekosyytä siihen miksi laihdutus ei onnistu.
Onnistuu. Painoa on lähtenyt - mutta ei miehen mieleisessä ajassa!
AP
Miksi sen painon pitäisi lähteä jossain ajassa jos ei ole menossa leikkaukseen? Lääkäri määrää tiukalle dieetille jos se on ehdottoman tärkeää. Muuten se kaksi kiloa kuukaudessa on vieläkin paras tahti pysyvää painonpudotusta ajatellen.Oleellisempi kysymys on, miksi mies ylipäätään sekaantuu AP:n laihduttamiseen.
Päteäkseen.
Alieeni kirjoitti:
Et ole edes kauhean ylipainoinen. Itse painan 96kg ja olen 161cm pitkä. Minä olen ylipainoinen. Jos miehesi pitää sinua ylipainoisena niin menkööt kaIIonkutistajaIIe
SInä olet lihava, et ylipainoinen.
Noille on ihan määritelmät, tiesitkö sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hätää, ihan helposti löytyy sukupuolen lisäksi monta muutakin tekosyytä siihen miksi laihdutus ei onnistu.
Onnistuu. Painoa on lähtenyt - mutta ei miehen mieleisessä ajassa!
AP
Miksi sen painon pitäisi lähteä jossain ajassa jos ei ole menossa leikkaukseen? Lääkäri määrää tiukalle dieetille jos se on ehdottoman tärkeää. Muuten se kaksi kiloa kuukaudessa on vieläkin paras tahti pysyvää painonpudotusta ajatellen.Oleellisempi kysymys on, miksi mies ylipäätään sekaantuu AP:n laihduttamiseen.
Päteäkseen.
Mihin kaikkeen muuhun puuttuu? Ainakin on väkivaltainen ja uhkaileva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene peilin eteen niin näet kaikki läskit, selluliitit arvet. Pidätkö näkemästäsi? Tuskin
Taas yksi pahanmielenlevittäjä. Tuonko pitäisi inspiroida laihduttamaan? Miten jotkut arvet edes katoaa laihtumalla?
Pahanmielenlevittäjä...
Hyvä kuvaus tälle ketjulle. Mikä onkaan AP:n motiivi tälle ketjulle. Levittää miesvihaa?
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole nälkähormooneja ja geenejä.
Eikä unohdeta kilpirauhasen vajaa- ja liikatoimintaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun ex mies laihtui 25kg. Hän teki meillä aina ruuan. Ollaan saman mittaisia, minä oikeastaan muutaman sentin pitempi. Häntä ärsytti se suunnattomasti kun minä pysyin 30kg ylipainoisena samalla ruualla ja syömällä paljon vähemmän kuin hän. Naisen keho on tehty varastoimaan rasvaa. Estrogeeni on rasvahormoni ja estrogeeni nousee mitä lihavampi on. Keho säilöö energiaa mahdollista raskautta ja imetystä varten, varsinkin kun alkaa laihduttaa.
Akkojen selittelyä. Naiselta lähtee kalorivajeella painoa pois ihan niin kuin mieheltäkin. Eihän sun tietenkään pidä syödä yhtä paljon kuin joku, joka kuluttaa enemmän.
Ai sinä myönnät, että miehet laihtuu helpommin koska kuluttavat enemmän. Tajuatko miten vähän sitä pitää syödä että laihtu
Ihan nainenkin laihtuu esimerkiksi 1200-1500 puhtaan kalorin voimalla. Ei edes tarvitse muuta kuin normaalia kävelyliikuntaa, vaikka kaikki muu on tietenkin terveyden kannalta suositeltavaa. Kannattaa kokeilla esimerkiksi pari kuukautta sinnikkäästi käymättä kertaakaan vaa'alla.
Tuo riippuu täysin naisen koosta. Olen itse pienikokoinen ja elän kuvailemallasi tavalla. Silti olen lievän ylipainon puolella. Laihdutaakseni minun pitäisi syödä paljon vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisia miehiä on enemmän kuin ylipainoisia naisia. Tämän perusteella voisi sanoa, että keskimäärin painonhallinta on miehille naisia haastavampaa.
Mutta lihavia naisia on enemmän kuin lihavia miehiä. Tämän perusteella voisi sanoa että vaikka se on naisille helpompaa, naiset epäonnistuu siinä koska ovat hyviä keksimään tekosyitä ja lohduttavat itseään tyhjillä kaloreilla.
Mutta hei, ainakin olette onnellisia sinkkuina. Sokerilla tyydytettyjä läskejä, mutta onnellisia.
Et ole tainnut kauhean tarkkaan katsoa noita lihavuustilastoja? Jos puhutaan keski-ikäisitä, lihavia miehiä on enemmän. Kokonaisuutena lihavia naisia on enemmän, koska vanhemmissa (yli 60v) on enemmän lihavia naisia (melkein joka mummo on vähän pyöreä), kun taas vanhemmat miehet yleensä ns. kuihtuvat hoikemmiksi, eli n
Lihavuuden yleisyys on yli 20-vuotiailla naisilla 30 ja miehillä 27 prosenttia. Lähes joka toisella naisella (48 %) ja miehellä (44 %) on vyötärölihavuutta.
Vierailija kirjoitti:
MIksi täällä annetaan syömishäiriöiselle laihdutusohjeita? Eikö ole vastuuntuntoa vieraasta ihmisestä?
Ei ole.
Olen itse syömishäiriötaustainen ja psykiatri on antanut minulle ohjeeksi, että nimenomaan en saa laihduttaa. Saan korjata ruokavaliotani terveellisemmäksi, mutta en saa alkaa laskea kaloreita.
Ap:n mies varmasti tietää hänen taustastaan, joten hän on myrkyllinen ihminen.
Noin kilo kuussa on hyvä tahti. Lähtee kivuttomasti, eikä tule takaisin.
Makean mieliteko on suurempi naisilla johtuen hormoneista, mutta sekään ei ole erityisen lihottavaa.
Normaalikokoinen saa syödä aika paljon ennekuin lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että tulee takaisin koska ap repsahtaa syömään samalla tavalla kuin kilot aikaisemmin kerätessään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun ex mies laihtui 25kg. Hän teki meillä aina ruuan. Ollaan saman mittaisia, minä oikeastaan muutaman sentin pitempi. Häntä ärsytti se suunnattomasti kun minä pysyin 30kg ylipainoisena samalla ruualla ja syömällä paljon vähemmän kuin hän. Naisen keho on tehty varastoimaan rasvaa. Estrogeeni on rasvahormoni ja estrogeeni nousee mitä lihavampi on. Keho säilöö energiaa mahdollista raskautta ja imetystä varten, varsinkin kun alkaa laihduttaa.
Estrogeenidominanssi estää laihtumisen miltein kokonaan.
Asiaa on tutkittu ja estrogeenidominassin olemassaolo on kumottu moneen otteeseen.
Kyllä ylipainoa on se 15kg, ei kymmenen. Näin samanpituisena ja painoisena naisena voin todeta. On hyvin epäterveellistä ylipaino. 60kg on sopiva meidän 165cm pituisille. Tsemppiä laihdutukseen! Itselläni tänään hyvin mennyt enkä sortunut työpaikan munkkeihin😁
Tuo riippuu täysin naisen koosta. Olen itse pienikokoinen ja elän kuvailemallasi tavalla. Silti olen lievän ylipainon puolella. Laihdutaakseni minun pitäisi syödä paljon vähemmän.
Itse olen alle 160cm ja lepokulutus on lääkärissä laskettu olevan noin 1300 kaloria päivässä. Joten 1500 kalorilla laihdun kyllä, kun en vietä päiviäni sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että tulee takaisin koska ap repsahtaa syömään samalla tavalla kuin kilot aikaisemmin kerätessään
Se repsahdus johtuu yleensä ns. nälkävelasta. Ei mulle ainakaan tuolla tahdilla tule nälkävelkaa, kun en joudu nälkääkään näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi täällä annetaan syömishäiriöiselle laihdutusohjeita? Eikö ole vastuuntuntoa vieraasta ihmisestä?
Ei ole.
Olen itse syömishäiriötaustainen ja psykiatri on antanut minulle ohjeeksi, että nimenomaan en saa laihduttaa. Saan korjata ruokavaliotani terveellisemmäksi, mutta en saa alkaa laskea kaloreita.
Ap:n mies varmasti tietää hänen taustastaan, joten hän on myrkyllinen ihminen.
Juuri noin. Ap:n omanarvontunto on niin syöty, että alistuu hullulle.
Jos ap olisi laiha, mies vaatisi kurveja.
Noi lihavuustilastot on tehty tavallisen BMI:n mukaan muutenkin. Ikäihmisille on eri rajat, koska heillä on parempi olla enemmän kiloja kuin nuorilla. Tavallisen BMI:n mukaan ikäihminen voi olla lihava, vaikka oikesti olisi vain ylipainoinen. Ikäihmisten tilastot pitäisi erottaa lihavuustilastoista, koska ne vääristää niitä.