Mies ei MILLÄÄN usko että on eri asia laihduttaa naisena kuin miehenä, menee hermo!!
Hän itse kyllä 192cm/105kg kykeni kymmeniä kiloja laihtumaan vuodessa kun on KAKSIMETRINEN JA LIHASTA. Minä 165cm/75kg nainen niistän tätä ihan oikeasti 10kg ylipainoani pois edes jossain ajassa. Mies selittää miten kymmenen kiloa pitäisi lähteä viikoissa, ja lihasta tulla roimasti lisää kun vaan syö ja treenaa.
Yritän tolle tolkuttaa että naisilla on ihan eri juttu, omat syömiset on kulutukseen nähden just eikä melkein, ja makrot sunmuut.Sanoin että hormonitoiminta vaikuttaa sekä läskin sulamiseen, että lihasmassan kertymiseen, ja sit toi ukko meni melkein katosta läpi ja huusi vain että "VI##U OLIS HIRVEETÄ OLLA NAINEN!! Olis läskimpi, heikompi, tyhmempi..."
Jälkimmäisen laittoi vitsin piikkiin mutta itseäni ei naurata. Olen nuorempana ollut syömishäiriöinen joten tiedän millä pääsee laihaksi. Nyt haluan kuntoon, mutta toi painonnostaja ei auta. :/
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ihmettä tähän sanoisin.
Vastausten lukeminen melkein kirvelee silmiä. Laihdutin joitakin vuosia sitten reilusti alipainoiseksi, ja lopputuloksena on osteoporoosi - loput testit tehdään kesällä, mutta osteoporoosilta näyttää alustavissa röntgeneissä. Kuukautisia ei ole ollut kahdeksaan vuoteen, vaikka painoni on normalisoitunut. Terveysongelmia on loputtomasti, ja silti ainoa huolenaiheeni on se, etten saa painoa laskemaan. Olen nyt hieman tanakka ja vihaan itseäni enemmän kuin koskaan. Syön kerran tai kahdesti viikossa, mutta mikään ei tunnu auttavan.
Ymmärrän aloittajaa hyvin ja olen pahoillani hänen puolestaan. Hullu maailma hulluine ihmisineen.
ihan uteliaisuudesta mitä ruokaa syöt sillonkun syöt
anorektikot on kyllä surullista katsottavaa. täälläkin nähny muutamia ihan langan laihoja naisia joskus ulkona kävelemäss
Useimmiten linssejä tai kikherneitä proteiinina, kaurapuuroa, erilaisia kasviksia vaihdellen, saksanpähkinöitä, joskus soijarahkaa tai rieskaa. Melko tavallisia raaka-aineita. Muun ajan olen nestepaastolla. Virvoitusjuomia, mehuja tai alkoholia en käytä.
Vihaan syömistä. En kuitenkaan läheskään yhtä paljon kuin itseäni.
Kyllä naisilla tekosyitä riittää että ei tarvi kohdata todellista ongelmaa joka löytyy omien korvien välistä. Mitä muuta voi odottaa ihmisestä jolle on kehittynyt epäterve itserakkaus ja omahyväisyys tuijottamalla itseään peilistä yli puoli elämää
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisilla tekosyitä riittää että ei tarvi kohdata todellista ongelmaa joka löytyy omien korvien välistä. Mitä muuta voi odottaa ihmisestä jolle on kehittynyt epäterve itserakkaus ja omahyväisyys tuijottamalla itseään peilistä yli puoli elämää
Uhrimentaliteetti. Se istuu tiukassa, kun siihen on kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuasta pitää saada ne ravintoaineet ja energiaa, joten ihminen ei voi lopettaa syömistä.
Jos 1500 kuluttava alkaa laihikselle, se voi vähentää max 500 kaloria, joten sen laihduttamisessa menee kauemmin kuin vaikka 2500 kcal kuluttavalla menee, sillä jälkimmäinen voi vähentää jopa 1500kcal.
eiks laihduttaessa juttu oo juuri se energiavaje eli vähän kummallista sanoa että laihduttaessa tarvitsee energiaa. kun kroppa käyttää sitä kehoon varastoitunutta rasvaa sillon energianlähteenänsä
kasviksia syömällä pitäs saada vitamiinit/hivenaineetkin kuntoon vaikka kalorimäärä pysyskin pienenä
800 kcal (joidenkin lähteiden mukaan 1200kcal) on paastoraja, mitä vähempää ihminen ei saisi syödä päivässä.
Ruuasta saatava energia on välttämätöntä kehon normaalille toiminnalle. Kehon toiminnot ( sydämen sykkeen ylläpitäminen, hengitys ja aivojen toiminta, jne) vaatii jatkuvasti energiaa. Jos energiaa ei saada ruoasta, niin keho alkaa purkaa lihaksia ja muita kudoksia energian saamiseksi, ja se voi johtaa terveysongelmiin.
Lisäksi ravintoaineet on tärkeitä kehon eri toimintojen tukemiseksi. Esimerkiksi proteiinit on välttämättömiä lihasten ylläpitämiseksi ja korjaamiseksi, hiilihydraatit tarjoavat nopeaa energiaa ja rasvat ovat tärkeitä solujen rakenteelle sekä hormonitoiminnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo riippuu täysin naisen koosta. Olen itse pienikokoinen ja elän kuvailemallasi tavalla. Silti olen lievän ylipainon puolella. Laihdutaakseni minun pitäisi syödä paljon vähemmän.
Itse olen alle 160cm ja lepokulutus on lääkärissä laskettu olevan noin 1300 kaloria päivässä. Joten 1500 kalorilla laihdun kyllä, kun en vietä päiviäni sängyssä.
Oho, ylläri, ihmiset on erilaisia! Vai et kai sä oikeesti kuvittele että kaikki muut sun pituiset kuluttaa saman verran?
No keskimäärin terveillä ihmisillä lepokulutus on sama saman pituisilla ja painoisilla ihmisillä. Lihasmassan koko tuo siihen eroja, mutta itselläni ei ole sitäkään erityisen paljoa.
Huomattavasti yleisempää on laskea kalorit väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
anorektikot on kyllä surullista katsottavaa. täälläkin nähny muutamia i
Useimmiten linssejä tai kikherneitä proteiinina, kaurapuuroa, erilaisia kasviksia vaihdellen, saksanpähkinöitä, joskus soijarahkaa tai rieskaa. Melko tavallisia raaka-aineita. Muun ajan olen nestepaastolla. Virvoitusjuomia, mehuja tai alkoholia en käytä.
Vihaan syömistä. En kuitenkaan läheskään yhtä paljon kuin itseäni.
jooh. varmaan tiiätkin että niitä (tuoreita) kasviksia olis hyvä syödä just mahdollisimman paljon kun niissä on eniten vitamiineja/hivenaineita kaloreihin nähden. jos siis et pysty syömään silleen että painoa tulis lisää
mutta jos vihaat syömistä noin yleisellä tasolla niin ehkä joku kilon salaatin vetäminen ei sit oo sekään mieli puuhaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ihmettä tähän sanoisin.
Vastausten lukeminen melkein kirvelee silmiä. Laihdutin joitakin vuosia sitten reilusti alipainoiseksi, ja lopputuloksena on osteoporoosi - loput testit tehdään kesällä, mutta osteoporoosilta näyttää alustavissa röntgeneissä. Kuukautisia ei ole ollut kahdeksaan vuoteen, vaikka painoni on normalisoitunut. Terveysongelmia on loputtomasti, ja silti ainoa huolenaiheeni on se, etten saa painoa laskemaan. Olen nyt hieman tanakka ja vihaan itseäni enemmän kuin koskaan. Syön kerran tai kahdesti viikossa, mutta mikään ei tunnu auttavan.
Ymmärrän aloittajaa hyvin ja olen pahoillani hänen puolestaan. Hullu maailma hulluine ihmisineen.
anorektikot on kyllä surullista katsottavaa. täälläkin nähny muutamia i
Pakko sanoa, ettei minulla kyllä syömishäiriödiagnoosia ole - kerran vain siihen suuntaan vihjaisivat lääkärissä, kun murtumien takia kävin. Eli ihan omaan piikkiin tämä kaikki menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin pastat, perunat, riisit yms puurot ja vaihdoin lihaan sekä kasviksiin plus rasvaan. Paino on pysynyt näillä eväillä 20 vuotta jo hyvänä eikä nälästä tarvitse kärsiä ja maha täynnä joka päivä. Viikonloppuna sipsiä tai muuta, sekään ei ole nostanut painoa kun muuten syö terveellisesti.
Ns lautasmalli tuotti hankaluuksia kun määrät oli oltava niin vähäiset että aina maha jäi vajaaksi. + Olen hiilarihiiri, en osaa syödä kohtuullisesti kun vedin aina överit. Pysyttelen hiilareissa maksimissaan 20g päivä niin se riittää. Harrastan myös liikuntaa ja vähähiilihydraattinen ruokavalio sopii siihenkin.
Entiseen en enää palaa.
Totuus on se, ettei varsinkaan toimistotyötä tekevät tarvitse näitä extrahiilareita, mitä pastasta, leivästä, riisistä, perunasta jne. saa. Tarvittavan ravintosisällön saa, kun käyttää lihaa, kalaa, kasviksia,
Lisukkeen annoskoko on 1-1,5 dl pastaa, riisiä, ohraa, kauraa, kvinoaa tai tattaria TAI 2 pienehköä perunaa. Tuohan on esimerkiksi kalakeittoreseptin yhteen lautasellisen perunapalojen määrä. Jos liikkuu paljon, voi ottaa keiton lisäksi palan täysjyväleipää.
Minä olen keski-ikäinen ja syön aamulla 40 grammasta kaurahiutaleita keitetyn puuron, hedelmän tai marjoja, lounaan hiilihydraattilisukkeineen, muutaman pähkinän sekä hedelmän iltapäivällä maustamattoman jugurtin kanssa, päivällisen hiilihydraattilisukkeineen ja iltapalaksi palan täysjyväleipää päällisineen ja hedelmän. Koska en tarvi kaupungissa energiaa kuten vaelluksella, en tietenkään tankkaa hiilihydraattejakaan. Siitä huolimatta voin syödä joustavasti hiilihydraatteja ja syömättä niitä virallista annoskokoa suurempaa määrää. Sitä en tiedä, kuinka paljon muut kanssani samassa elämäntilanteessa olevat hiilihydraatteja syövät eikä asia edes kuulu minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuasta pitää saada ne ravintoaineet ja energiaa, joten ihminen ei voi lopettaa syömistä.
Jos 1500 kuluttava alkaa laihikselle, se voi vähentää max 500 kaloria, joten sen laihduttamisessa menee kauemmin kuin vaikka 2500 kcal kuluttavalla menee, sillä jälkimmäinen voi vähentää jopa 1500kcal.
eiks laihduttaessa juttu oo juuri se energiavaje eli vähän kummallista sanoa että laihduttaessa tarvitsee energiaa. kun kroppa käyttää sitä kehoon varastoitunutta rasvaa sillon energianlähteenänsä
kasviksia syömällä pitäs saada vitamiinit/hivenaineetkin kuntoon vaikka kalorimäärä pysyskin pienenä
800 kcal (joidenkin lähteiden mukaan 1200kcal) on paastoraja, mitä vähempää ihminen ei saisi syödä päivässä.
Ruuasta saatava energia on välttämätöntä kehon normaalille toiminnalle. Kehon toiminnot ( sydämen sykkeen ylläpitäminen, hengitys ja aivojen toiminta, jne) vaatii jatkuvasti energiaa. Jos energiaa ei saada ruoasta, niin keho alkaa purkaa lihaksia ja muita kudoksia energian saamiseksi, ja se voi johtaa terveysongelmiin.
Lisäksi ravintoaineet on tärkeitä kehon eri toimintojen tukemiseksi. Esimerkiksi proteiinit on välttämättömiä lihasten ylläpitämiseksi ja korjaamiseksi, hiilihydraatit tarjoavat nopeaa energiaa ja rasvat ovat tärkeitä solujen rakenteelle sekä hormonitoiminnalle.
vähän ylidramatisointia
ihmisen keho on kyllä suunniteltu kestämään pidempääkin energianpuutetta. ihminen voi olla useita päiviä, jopa viikkoja nestepaastolla. keho käyttää pääasiallisena polttoaineena rasvaa mutta tosiaan myös jonkin verran lihasta, se on ihan normaalia
Meillä lähes samanlainen juttu!! Mies onnistunu kuukaudessa vähentämään tupakointia alle puoleen, eikä se tajuu, miten paljon vaikiampaa minun, naisen!, olisi siis yhtäkkiä vähentää nuin paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo riippuu täysin naisen koosta. Olen itse pienikokoinen ja elän kuvailemallasi tavalla. Silti olen lievän ylipainon puolella. Laihdutaakseni minun pitäisi syödä paljon vähemmän.
Itse olen alle 160cm ja lepokulutus on lääkärissä laskettu olevan noin 1300 kaloria päivässä. Joten 1500 kalorilla laihdun kyllä, kun en vietä päiviäni sängyssä.
Oho, ylläri, ihmiset on erilaisia! Vai et kai sä oikeesti kuvittele että kaikki muut sun pituiset kuluttaa saman verran?
No keskimäärin terveillä ihmisillä lepokulutus on sama saman pituisilla ja painoisilla ihmisillä. Lihasmassan koko tuo siihen eroja, mutta itselläni ei ole sitäkään erityisen paljoa.
Huomattavasti yleisempää on laskea kalorit väärin.
Pitäisiköhän sinun tutkia, mitä se keskimäärin merkitsee. Lisäksi mistä tiedät, missä kohtaa käyrää se sinun laskennallinen luku on. Tilastomatikka tainnut jäädä käymättä.
Vierailija kirjoitti:
"Ruuasta pitää saada ne ravintoaineet ja energiaa, joten ihminen ei voi lopettaa syömistä.
Jos 1500 kuluttava alkaa laihikselle, se voi vähentää max 500 kaloria, joten sen laihduttamisessa menee kauemmin kuin vaikka 2500 kcal kuluttavalla menee, sillä jälkimmäinen voi vähentää jopa 1500kcal."
Angus Barbieri paastosi reilun vuoden. Vitamiinit, kivennäisaineet jne. voi ottaa vaikka lisäravinteena. Ja niitä vitamiineja tietenkin tarvitsee sen kulutuksen mukaisesti, vähemmän kuluttava tarvitsee vähemmän. Tuo kommenttisi energiasta on vähän kummallinen, kun tarkoitushan on käyttää kertyneitä rasvarastoja energiaksi.
Lääkärit suunniteli hänen dieettinsä ja tiesivät kertoa, mitä vitamiineja jne hän tarvitsee. Hän aloitti paastonsa sairaalahoidossa ja sen jälkeenkin kävi säännöllisesti lääkärin luona. Vähän eri asia kun yrittää yksin laihduttaa.
Ihminen tulee toimeen varsin yksinkertaisella ruualla. Turha kuvitella, että pitäisi syödä itsensä palloksi sen takia, että ei muka muuten saa tarpeeksi ravinteita.
Pitäisiköhän sinun tutkia, mitä se keskimäärin merkitsee. Lisäksi mistä tiedät, missä kohtaa käyrää se sinun laskennallinen luku on. Tilastomatikka tainnut jäädä käymättä.
Nämä on näitä ylipainoisten selityksiä. Ymmärrän että laihduttaminen ei ole mielelle helpposa. Mutta tervelle keholle hyvin yksinkertaista. Maailmassa vaan on nykyään liikaa houkutuksia Netflixistä sipseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ruuasta pitää saada ne ravintoaineet ja energiaa, joten ihminen ei voi lopettaa syömistä.
Jos 1500 kuluttava alkaa laihikselle, se voi vähentää max 500 kaloria, joten sen laihduttamisessa menee kauemmin kuin vaikka 2500 kcal kuluttavalla menee, sillä jälkimmäinen voi vähentää jopa 1500kcal."
Angus Barbieri paastosi reilun vuoden. Vitamiinit, kivennäisaineet jne. voi ottaa vaikka lisäravinteena. Ja niitä vitamiineja tietenkin tarvitsee sen kulutuksen mukaisesti, vähemmän kuluttava tarvitsee vähemmän. Tuo kommenttisi energiasta on vähän kummallinen, kun tarkoitushan on käyttää kertyneitä rasvarastoja energiaksi.
Lääkärit suunniteli hänen dieettinsä ja tiesivät kertoa, mitä vitamiineja jne hän tarvitsee. Hän aloitti paastonsa sairaalahoidossa ja sen jälkeenkin kävi säännöllisesti lä
joo no ei ehkä kannata mitään vuoden mittasta paastoa itsekseen tehdä
mutta hullu ajatus että painonpudotus noin yleisesti ois jotain rakettitiedettä. voihan ne verikokeet käydä toki ottamassa jos haluaa niin tietää onko jostain vitamiinista tai hivenaineesta pulaa. mutta syömällä ravinteikasta ruokaa, suosimalla kasviksia ei kyllä oikeasti pitäs olla mitään ongelmaa vaan helposti saa moninkertaisesti suosituksiin nähden kaikkia vitamiineja sun muuta
Vierailija kirjoitti:
"Jep. Hiilaria tarvitaan isoja määriä jos olet urheilija, muuten kertyy kehoon rasvaksi kun sitä ei kuluta. Pelkkä rasva kun ei lihota sillä tavalla ."
Kaloreista se on kiinni. Rasva lihottaa kyllä.
Rasva ei tarvi edes mitään välivarastoa. Ylimääräiset rasvakalorit menevät suorinta tietä rasvakudoksen kasvatukseen.
Mun mielestä painonpudotus pitäisi olla ihan henkilökohtainen asia, että mitä varten miehesi edes puuttuu laihtumistahtiisi?
Ei ole edes mitään järkeä pudottaa liian nopeasti10 kg, koska ne kuitenkin tulisi jojoillessa takaisin, ja riskinä on, että lähtee lihasmassaa ja jää löysää nahkaa. Mies kuitenkin v*ttuilisi alleista, jos jo nyt aukoo päätä.
Onko laihduttamisesi käynnistynyt sinun vai miehesi aloitteesta? Kontrolloiko hän sua, onko tuputtanut ulkonäkökommentteja? Jos on näin, laita mies mäkeen.
Sitä paitsi on parempi, että on liikkuva ja suht terveellisesti syövä lievästi ylipainoinen kuin ollaa vaakaa kytäten syömishäiriökierteessä, kuitenkin on mielenterveydestä kyse. Onko miehesi painon*tsi, jos ei lotkauta korvaa syömishäiriötaustallesi? Eikä tuo sun miehesikään kuulosta kovin laihalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun ex mies laihtui 25kg. Hän teki meillä aina ruuan. Ollaan saman mittaisia, minä oikeastaan muutaman sentin pitempi. Häntä ärsytti se suunnattomasti kun minä pysyin 30kg ylipainoisena samalla ruualla ja syömällä paljon vähemmän kuin hän. Naisen keho on tehty varastoimaan rasvaa. Estrogeeni on rasvahormoni ja estrogeeni nousee mitä lihavampi on. Keho säilöö energiaa mahdollista raskautta ja imetystä varten, varsinkin kun alkaa laihduttaa.
Akkojen selittelyä. Naiselta lähtee kalorivajeella painoa pois ihan niin kuin mieheltäkin. Eihän sun tietenkään pidä syödä yhtä paljon kuin joku, joka kuluttaa enemmän.
No on se kalorivaje aika paljon helpompi tehdä, jos kuluttaa 2500 vs 1500 kaloria
Säästöliekin raja on se 1500 kcal. Sen alle ei saisi mennä kuin lääkärin määräyksestä poikkeustilanteessa ja valvotuissa oloissa.
Säästöliekin raja on se 1500 kcal. Sen alle ei saisi mennä kuin lääkärin määräyksestä poikkeustilanteessa ja valvotuissa oloissa.
Hohhoijaa mitä kakkaa.