Ystävällinen muistutus: julkisella ei voi shoppailla gynejä sukupuolen perusteella, vaan jos haluat naisgynen niin sitten omalla rahalla 🤗
Tuliko selväksi? Verorahoilla ei kustanneta jotain naisgyneshoppailua vaan otat sen minkä palveluita on saatavilla!
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
"Se opettaminen ei ole asiakkaan/potilaan vastuulla. Kellään ei ole tahtomattaan velvollisuutta uhrata sukupuolielintään opetushyväksikäyttöön (vaikka kuinka siitä haaveilet)."
Haaveilu ja nämä hyväksikäyttöjutut kertovat vain ja ainoastaan sinun sairaasta ajatusmaailmastasi. Aikuisten maailmassa on niin että asioista seuraa toisia asioita. Jos ei saa harjoitella niin ei voi oppia. Vain lapsi jatkaa jankuttamista jostain asian vierestä kun aikuinen hyväksyy syy-seuraussuhteen joka on väistämätön. Valintojen seuraukset on hyväksyttävä kun ne on itse tehnyt.
Ei, vaan sinä surkusössöseppo et voi puhua naisten suulla etkä naisten puolesta. Sinulla ei miehenä ole eikä voi tulla kokemusta/osaamista naisten ajatuksista/naisena olemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten on ihan ok että naiset syrjii miehiä sukupuolen mukaan, mutta toisinpäin se on rikos?
Kyse on kuitenkin sukupuolielimen tutkimisesta. Kyllä täytyy saada päättää kelle omaa intiimialuettaan näyttää.
Luuletko että se mieslääkälääkäri kiihottuu jostain mahdollisesti syöpäisestä alapäästä?
Itse asiassa jossain lehdessä oli juttu jossa gynet paljastivat tuntojaan ja kyllä, monella miesgynellä rupesi stondaamaan. Jo ajatus tuollaisesta on ällöttävää kun olet kivuliaassa tutkimuksessa alapää avoinna.
Vierailija kirjoitti:
No eikö mieskin voi valita miesurologin? Mikä ongelma, jos jotkut haluavat noihin asioihin samaa sukupuolta olevan lääkärin.
Julkisella valikoiminen on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menisi riisuuntumaan mieslääkärille muuta kuin jos olisi pakko, eli olisi jokin onnettomuus tai henkeä uhkaava vamma tms. Muuten pyytäisin aina naispuolisen lääkärin sellaiseen tilanteeseen jossa pitäisi olla alasti.
Kai sama koskee miehiä myös, nykyisin urologeista esim. pääosa valömistuvista on naisia. vai voatko naiset jotenkin erikoisia tässä?
No jospa ne lääkiksen miesopiskelijat, joita ei gynepuolelle kaivata, erikoistuisivatkin urologiaan? Miespotilaat tietenkin olisivat auliisti tarjoutumassa heille harjoituskappaleiksi, jotta saavat osaavia miesurologeja. Vai ovatko nämä lääkiksen miehet jotenkin erikoisia, että väkisin pitäisi päästä vain pilluja ihmettelemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten on ihan ok että naiset syrjii miehiä sukupuolen mukaan, mutta toisinpäin se on rikos?
Kyse on kuitenkin sukupuolielimen tutkimisesta. Kyllä täytyy saada päättää kelle omaa intiimialuettaan näyttää.
Muista että puhut reppanoille joille se alapäätutkimus on verrattavissa seksiin kun eivät muuta kosketusta saa.
Esim laudalla on/oli keskusteluja missä oikein ylpeillen kertoilivat kuinka muna jöpötti näissä tutkimuksissa ja voisi vetäistä sitä lääkäriä huoh.
Hanki itsellesi apua noihin seksuaalisiin kieroumiin ja kuvitelmiin. Olet todella sairas yksilö.
Tällä nololla kaasuvalotuksella ja kaikki muut omine kokemuksineen/mielipiteineen tyrannisointijyräämisellä paljastat vain itse olevasi lapsellinen ja sairas.
Kiukuttelet pikkujalkaa polkien kun et saa määrätä naisvärkillisten menettelyistä vaikka sinulla ei naisvärkittömänä ole siihen asiaan mitään pojunsönkköä.
Miehillä kaikki = projisointia, mutta se paljastuu onneksi heti kättelyssä kun katkera naisviha ei pysy piilossa, eikä sosiaalista lahjakkuutta tai empatiaa ole.
Kualen nauruun. Ukot vetää täällä itkupotkuraivareita, kun eivät voi pakottaa naisia mieslääkärille 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollekkin lautalaiselle on taas ongelma naisten terveyspalveluista. Ne naisten alapäätutkimukset kun ovat HIEMAN eri luokkaa kuin miesten pallien tarkistaminen niin moni nainen haluaa naisgynen ihan oikeutetusti.
Kuinka niin ne ovat "HIEMAN eri luokkaa"? Sukupuolielimet ne miesten kiveksetkin on.
lols kiveksiä ei nyt ehkä voi verrata vaginaaliseen sisätutkimukseen. Ovatko miehet todella näin yksinkertaisia?
Lol itsellesi. Oletit sitten, että olen mies. Oletko noin yksinkertainen?
Miehillekin tehdään varsin invasiivisia sukupuolielintutkimuksia. Totta on se, että kivekset on helpompi tutkia kuin vaikka munasarjat ja miehen peniskin on ulkopuolella kehoa, mutta kyllä miehetkin joutuu kaikenlaisiin sisätutkimuksiin ja kyllä miehestäkin voi tuntua nololta joutua paljastamaan sukupuolielimiensä vieraalle ihmiselle. Ihan samalla lailla voi verrata. Se, että joku kokee naisen gynekologisen tutkimuksen jotenkin erilaisena tai häveliäänä johtuu ihan vain sen naisen itsensä kasvun aikana saamasta toksisesta ohjelmoinnista naiseuteen. Sitten kasvaa häveliäitä ja normaalia biologista kehoaan vierastavia ihmisiä, jotka traumatisoituvat kaikesta.
Jouduin itse muutama vuosi sitten ramppaamaan "jatkuvasti" gynen polilla, kun kohdustani löytyi kasvain ja sitä piti sitten kontrolloida ja hoitaa ja kaikenlaista kokeiltiin. Sen verran monta käyntiä oli, että jollain käynnillä tuli puheeksi sekin, että olen käynyt siellä jo niin mnta kertaa, että alkaa mennä rutiinilla eikä enää tunnu missään (nolousmielessä). Puhuttiin siinä sittten yhden toimenpiteen yhteydessä tästä aiheesta enemmänkin ja oli ihan mielenkiintoista kuulla gyneologinkin näkökulma naisen sukupuolielimen tutkimiseen. Tajusin, että se tosiaan on niin, että kun he näkevät niitä päivittäin useampia ja ovat jo nähneet "kaiken", niin ei sitä pidä minään muuna kuin "taas yksi rutiinipäivä töissä". Potilas usein kuvittelee muuta, koska hän ei välttämättä käy elämässään montakaan kertaa gynen tutkimuksissa eikä osaa oman toksisen ohjelmointinsa vuoksi ajatella, että gynelle tämä kaikki on arkipäivää eikä se gyne muista potilaan alapäätä enää töiden jälkeen, kun sen potilaan jälkeen kävi "kymmenen" seuraavaa potilasta. Gynelle pimppi on yhtä erikoinen kuin korvaääkärille korva tai hammaslääkärille hammas.
En mene kummallekaan (mun värkilläni ei rahasta tai opettele kukaan. Turha pelotella pllurutoilla, jne., tulkoon jos tulee. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on asiat hyvin jos voidaan valkkailla lääkäreitä.
Minä hakuan 20-25v virheäsilmäisen, punatukkaisen, BMI max. 20 sinkkuhammaslääkärin.
-Mies
Sinä voit ihan etsiä sellaisen hammaslääkärin kuin haluat. Voit valkkailla. Itse olen valkkaillut paitsi gynen, myös hammaslääkärin ja suuhygienistin. Myönnettäköön että naisia nämäkin, mutta se nyt ei ole edes ihme. Ei kai miehet välitä suuhygienistiksi opiskella ja hammaslääkäreistäkin suurin osa on naisia. Ei tosin 20-vuotiaita, siihen hommaan pitää opiskella vuosikausia.
Minä haluan tuollaisen julkiselta.
-Mies
Sitä mitä ei ole, ei voi valita. Turha keskustelu.
En minä ainakaan mitään miesurologia haluaisi.
M47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö mieskin voi valita miesurologin? Mikä ongelma, jos jotkut haluavat noihin asioihin samaa sukupuolta olevan lääkärin.
No mene yksityiselle niinkuin mekin menemme. Miksi sinun edes pitäisi päästä julkisen puolen urologille?
Vierailija kirjoitti:
Paras gynekologi, jolla olen käynyt, oli mies. Asiallinen ja ystävällinen, joka oli myös leikkaava lääkäri, huippukirurgi. Ikuisesti olen hänelle kiitollinen ja edelleen menen mielelläni hänelle.
Töykein ja kovakouraisin kohtaamani gynekologi on ollut nainen.
Minulla sama. Paras gynekologi, jolla olen käynyt, on ollut mies ja kamalin nainen.
Ja tämä sitten yleisesti keskusteluaiheeseen sukupuolen välttelystä: silti en ole alkanut vaatia gynekologiksi tietynsukupuolista, koska tajuan, että sukupuoli ei ratkaise gynekologin taitoa kohdata potilas, vaan gynekologin persoonallisuuden piirteet ja potilaankohtaamistaidot sen ratkaisee.
Täytyy muistaa, että oikeasti persoonallisuuskin ratkaisee. Kerran näin jollain keskustleupalstalla haukutun yhtä naisgyneä nimeltä (sen oli kirjoittaut ymmärtääkseni yksi ihminen, että ei mitään joukkohaukkumista). ihmettelin sitä, koska olin itse tavannut hänet sairaalan polilla pari kertaa ja molemmilla kerroilla jälkeenpäin ajatellut, että siinäpä oli hyvä gynekologi ja päättänyt, että jos josku skäyn yksityisellä, niin koitan saada hänen vastaanotolleen ajan. Tykkäsin hänen tyylistään kommunikoida ja hän sai minut myös rennoksi siihen tutkimusasentoon, kun ei ole minullekaan mikään lempitutkimus se gynekologinen tutkimus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mene yksityiselle niinkuin mekin menemme. Miksi sinun edes pitäisi päästä julkisen puolen urologille?
Meinaatko, että maksan karvan verran alle 2500€/kk veroja sen vuoksi että ylläpidettäisiin julkista terveydenhuoltoa johon kukaan ei halua mennä. Miksei samantien lopetata tuota julkista puolta, kun kaikessa aina on neuvona että mene yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on asiat hyvin jos voidaan valkkailla lääkäreitä.
Minä hakuan 20-25v virheäsilmäisen, punatukkaisen, BMI max. 20 sinkkuhammaslääkärin.
-Mies
Sinä voit ihan etsiä sellaisen hammaslääkärin kuin haluat. Voit valkkailla. Itse olen valkkaillut paitsi gynen, myös hammaslääkärin ja suuhygienistin. Myönnettäköön että naisia nämäkin, mutta se nyt ei ole edes ihme. Ei kai miehet välitä suuhygienistiksi opiskella ja hammaslääkäreistäkin suurin osa on naisia. Ei tosin 20-vuotiaita, siihen hommaan pitää opiskella vuosikausia.
Minä haluan tuollaisen julkiselta.
-Mies
Vai haluat. Kaikkea ei vaan saa vaikka kuinka haluaa.
Mua nolotti aivan järjettömän paljon, kun sairaalassa lääkäri halusi tutkia peräsuoleni erään vaivan vuoksi. Oikeasti piti käydä vähän keskustelua nolostelustani, kun olin sermin takana riisutunut ja oikeasti jäädyin. päätin sitten nielaista ylpeyteni ja ilmoitin sieltä lääkärille, että kuule, ei tämä taida onnistua, kun oikeasti nyt jäädyn ihan siitä ajatuksesta, että peräsuolen kautta pitää tutkia, että eikö sitä voisi jättää välistä. Selitin myös, että en oikein tajua tätä, kun olen sentään gynekologillakin käynyt ja että ei tää nyt lääkäristäkään johdu, mutta kun tätä ei oo ennen tehty ja mulla nyt vaan on joku juttu nyt tässä. Lääkäri otti sen tosi asiallisesti, oli vanhempi mieslääkäri ja siinä se mni sitten. Ihan huippulääkäri ammattitaidon mielessä oli ja oikeastaan hänen ansiostaan tajusin, että lääkärille ei nuo alapääjutut oikeasti ole mitään sen erikoisempaa kuin vaikka kurkkuun katsominen. Tekevät kuitenkin päivittäin kaikenlaisia oman alansa tutkimuksia, olipa oma ala sitten yleislääketiede tai joku erikoistumisala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos kulttuuri ja muuten rassismi. Ei mulla muuta.
Muslimit saa kaiken omalla tavallaan eikä siinä rahoja pihistellä.
no herranen aika: sano sitten seuraavan kerran julkisella, että olet muslimi, niin saat kaiken omalla tavallasi. (=älä turhan takia kadehdi muita). vai ajatteletko, että tarkistavat uskontosi jostain?
Vierailija kirjoitti:
Mua nolotti aivan järjettömän paljon, kun sairaalassa lääkäri halusi tutkia peräsuoleni erään vaivan vuoksi. Oikeasti piti käydä vähän keskustelua nolostelustani, kun olin sermin takana riisutunut ja oikeasti jäädyin. päätin sitten nielaista ylpeyteni ja ilmoitin sieltä lääkärille, että kuule, ei tämä taida onnistua, kun oikeasti nyt jäädyn ihan siitä ajatuksesta, että peräsuolen kautta pitää tutkia, että eikö sitä voisi jättää välistä. Selitin myös, että en oikein tajua tätä, kun olen sentään gynekologillakin käynyt ja että ei tää nyt lääkäristäkään johdu, mutta kun tätä ei oo ennen tehty ja mulla nyt vaan on joku juttu nyt tässä. Lääkäri otti sen tosi asiallisesti, oli vanhempi mieslääkäri ja siinä se mni sitten. Ihan huippulääkäri ammattitaidon mielessä oli ja oikeastaan hänen ansiostaan tajusin, että lääkärille ei nuo alapääjutut oikeasti ole mitään sen erikoisempaa kuin vaikka kurkkuun katsomin
Ja sen takia jäi joku hengen vievä sairaus toteamatta?
Paras gynekologi, jolla olen käynyt, oli mies. Asiallinen ja ystävällinen, joka oli myös leikkaava lääkäri, huippukirurgi. Ikuisesti olen hänelle kiitollinen ja edelleen menen mielelläni hänelle.
Töykein ja kovakouraisin kohtaamani gynekologi on ollut nainen.