Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tubettaja Sari Kenttämaan videot

Vierailija
12.04.2025 |

Keskustelua aiheesta asiallisesti.

Kommentit (470)

Vierailija
101/470 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkät väitteet toisen huoltajan puolelta eivät riitä. Pitää olla konkreettinen näyttö ja hyvin vakava asia, että huoltajuus poistetaan. Vielä harvinaisempaa on valvottu tapaaminen. 

Olet valitettavasti väärässä. Huoltajuutta ei huoltajuuskiistan ajaksi poisteta kokonaan vaan oikeuksia kontrolloidaan ja siten voidaan rajata. Valvottuihin mennään tuosta vaan. On kokemusta asioista.

Vierailija
102/470 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkät väitteet toisen huoltajan puolelta eivät riitä. Pitää olla konkreettinen näyttö ja hyvin vakava asia, että huoltajuus poistetaan. Vielä harvinaisempaa on valvottu tapaaminen. 

Olet valitettavasti väärässä. Huoltajuutta ei huoltajuuskiistan ajaksi poisteta kokonaan vaan oikeuksia kontrolloidaan ja siten voidaan rajata. Valvottuihin mennään tuosta vaan. On kokemusta asioista.

Häneltä on huoltajuus poistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/470 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häneltä on huoltajuus poistettu.

Eli siis tällä käräjäoikeuden päätöksellä kyllä ts. rajattu. Onko ymmärryksessäsi vikaa? 

Vierailija
104/470 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hieman erilainen kokemus kuin Sarilla mutta osaan silti kertoa miten asiat menevät näissä pääpiirteittäin kaikissa.

Oma kokemus on opettanut kuinka tämä toimii, osana tätä on se että en olisi halunnut lähteä kiistaan mukaan koska ei olisi oikeasti edes pakko lähteä. En ottanut asianhoitajaa joten katson erilaisesta valosta asioita.

Tämän kaiken perusteella voin sanoa käräjäoikeuteenkin terveisiä että aikamoista mielivaltaa on koko prosessi jossa on puutteita sekä aukkoja johtuen siitäkin ettei lakia noudateta.

Vierailija
105/470 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hieman erilainen kokemus kuin Sarilla mutta osaan silti kertoa miten asiat menevät näissä pääpiirteittäin kaikissa.

Oma kokemus on opettanut kuinka tämä toimii, osana tätä on se että en olisi halunnut lähteä kiistaan mukaan koska ei olisi oikeasti edes pakko lähteä. En ottanut asianhoitajaa joten katson erilaisesta valosta asioita.

Tämän kaiken perusteella voin sanoa käräjäoikeuteenkin terveisiä että aikamoista mielivaltaa on koko prosessi jossa on puutteita sekä aukkoja johtuen siitäkin ettei lakia noudateta.

Pistän nyt tähän vielä tiedoksi kaikille tärkeän asian.

Lasten sijoitettiin kiireellisesti isälle koska sosiaalinen mediani oli aiheuttanut ison määrän huoli-ilmoituksia.

Isä siis haki lapset suoraan päiväkodista ja koulusta luokseen ja piti siellä. 

Ei auttanut hoitaa huoli-ilmoituksia sossujen kanssa eivätkä siis pyytäneet isää tuomaan lapsia kotiin.

Jäin yksin.

Sitten minut vain pakotettiin huoltajuuskiistaan ja kerrottiin valvotuista tapaamisista jotka tuli aloittaa tai en näkisi lapsiani. 

Aloitin ne ja sitten nekin loppuivat. Tämän jälkeen alkoivat tuetut tapaamiset. Viimeistä viedään ja sitten saan lastani kotiini. Isä siis saa edelleen päättää kaikesta asioihin liittyen. Minä vain seuraan ohjeita.

Kätevää, Suomessa lapset siis eivät tarvitse molempia huoltajia ja jotkut huoltajat ovat superihmisiä yhtäkkiä ja rahankin voimalla.

Kaikkeen on sopeuduttava. Onko tämä nyt sitä vapautta? Tavallaan on ja tavallaan ei mutta asenne ratkaisee paljon.

Vierailija
106/470 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten sijoitettiin kiireellisesti isälle koska sosiaalinen mediani oli aiheuttanut ison määrän huoli-ilmoituksia.

Isä siis haki lapset suoraan päiväkodista ja koulusta luokseen ja piti siellä. 

Ei auttanut hoitaa huoli-ilmoitu

Korjaan tuon alun, siis lapseni sijoitettiin. Tarkennuksena, 2 lasta.

Vierailija
107/470 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräjäoikeudessa siis tehdään suoraan vuoden mittaisia päätöksiä eikä niihin tehdä muutoksia vaikka huomataan ettei valvotuille olisikaan tarvetta. Kukaan ei auta, kuuntele tai tee mitään. 

Raha liittyy asioihin joten se saattaa auttaa muutoksiin jos se hyödyttää valtion näkökulmasta.

Vierailija
108/470 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä siis haki lapset suoraan päiväkodista ja koulusta luokseen ja piti siell

No nyt on pakko kysyä, minkälainen aikuinen on normaali?

Vierailija
109/470 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä siis haki lapset suora

Kysyn tätä siis ihan tosissani koska kun katson teitä kaikkia muita osallisia ja aikuisia kaikkialla niin oletteko mielestänne jotenkin normaaleja ihmisiä? Toimitteko kuten normaalit ihmiset? Normaalit ihmiset ymmärtävät puhetta, osaavat toimia oikein, ovat läsnä ja puhuvatkin. Niin?

Vierailija
110/470 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä siis tarinaan että kun valvotut päättyivät, teimme sopimuksen tuetuista tapaamisista lastenvalvojan kanssa. Lastenvalvoja kertoi että minimissään tehdään aina 3kk sopimuksia joten teimme semmoisen, oikeastaan pituudeksi tuli n. 3,5kk. En saanut edelleenkään edes toivoa mitään, piti vain hyväksyä.

Nyt teimme taas uuden sopimuksen yhdessä lastenvalvojan kanssa. Isäkin oli jo sitä mieltä että lapsi haluaa mennä äidin uuteen kotiin tutustumaan joten teimme sopimuksen siitä että tapaamiset alkavat kotona, isä tuo ja hakee. Uusi sopimus alkaakin aikaisemmin kuin piti mutta on tietysti ehdottoman positiivinen asia josta tulin super iloiseksi. Sopimuksen mitaksi tuli kesälomienkin vuoksi n. 4kk.

Taas syksyllä teemme uuden sopimuksen. Onneksi lapsen mielestä äiti on maailman paras äiti ja rakas joten eiköhän päästä eteenpäin.

Asiaa tukee se että olen päättänyt antaa nuoremmankin lapsen asua isällä enkä nyt enää muuta siis takaisin isompaan asuntoon suotta. Taustalla ovat sekä taloudelliset asiat että työnhakuunikin liittyvät asiat.

Vanhempi lapsi täyttää tänä vuonna jo 18 joten parempi että asuvat edelleen molemmat isällä. Isäkin tuntuu olevan tästä iloinen ja tyytyväinen. Elämässä täytyy olla merkityksellisyyttä ja sitähän lapsetkin tuovat tullessaan.

Kuuluisat viimeiset sanat jotka olen kuullut aina muilta, minä pärjään aina joten minusta ei tarvitse olla huolissaan. Ja näinhän se taitaa olla.

Semmoinen matka ja tarinanpätkäkin vielä lopuksi.

Vierailija
111/470 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku kysyy millainen on lapsesta huolehtiva normaali aikuinen, ihmettelen. Pitäisi olla jokaisen ymmärryksessä mitä se tarkoittaa.

Vierailija
112/470 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi kysyä, että millainen on normaali aikuinen? Normaali aikuinen on sellainen joka käy töissä, yrittää itse elättää perheensä, maksaa itse asumisen ja elämisen. Ei käytä päihteitä eikä laita someen jatkuvasti videoita ja tietoja lapsestaan/lapsistaan. Viettää aikaa lastensa kanssa, tukee koulun käynnissä, lapsilla on harrastuksia ja kavereita. Pystytkö tähän  Sari?

Tuo on lähinnä sinun ajatuksesi joka sisältää epäeettistä arvottamista. Ei jatkoon. Toivottavasti et työskentele ihmisten kanssa.

Vierailija
113/470 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi kysyä, että millainen on normaali aikuinen? Normaali aikuinen on sellainen joka käy töissä, yrittää itse elättää perheensä, maksaa itse asumisen ja elämisen. Ei käytä päihteitä eikä laita someen jatkuvasti videoita ja tietoja lapsestaan/lapsistaan. Viettää aikaa lastensa kanssa, tukee koulun käynnissä, lapsilla on harrastuksia ja kavereita. Pystytkö tähän  Sari?

Tuo on lähinnä sinun ajatuksesi joka sisältää epäeettistä arvottamista. Ei jatkoon. Toivottavasti et työskentele ihmisten kanssa.

Mitä ihmeen epäeettistä tässä on ? Sinustako jokaisen vanhemman tulisi saada olla kotona yhteiskunnan rahoilla?

Vierailija
114/470 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen epäeettistä tässä on ? Sinustako jokaisen vanhemman tulisi saada olla kotona yhteiskunnan rahoilla?

No tottakai pitää saada olla silloin kun on mutta lyttäämällä ihmistä hänestä ei saada paremmin voivaa ihmistä. Työpaikkoja ei ole aina ihan kaikille eikä asiaa auta sekään jos ei saa sitä opiskelupaikkaa tai työpaikkaakaan, nämä asiat eivät ole täysin itsestä riippuvaisia. En ole myöskään onnellinen siitä että lasten äitejä haukutaan netissä. Kohdelkaa muita kuten haluatte itseänne kohdeltavan. Työpaikka esimerkiksi ei ole ihmisyyden mittari. Isopalkkaisestakin työstä voi joutua puille paljaille tuosta vain, sekö tekisi ihmisestä yhtäkkiä epänormaalin? Kannattaa ajatella asioita. Hyvinvointiyhteiskunnassa tulisi tukea hyvinvointia eikä pahoinvointia.

Vierailija
115/470 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Sari on hyvässä kunnossa fyysisesti. Hän voisi edes yrittää hakea töihin. Esim siivous, tiskari, pesulatyöt tai joku tehdastyö.  Niihin voisi päästä. Sossukin arvostaisi sitä, että yrittää mennä eteenpäin ja sillä olisi lasten palautusten kannalta varmaan positiivinen vaikutus. Samoin olisi positiivinen vaikutus sillä, jos hän lopettaisi videoiden teon. Ainakin sellaisten videoiden teon, jossa puhuu lapsistaan , voihan sitä muunlaisia videoita tehdä. 

Vierailija
116/470 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Sari on hyvässä kunnossa fyysisesti. Hän voisi edes yrittää hakea töihin. Esim siivous, tiskari, pesulatyöt tai joku tehdastyö.  Niihin voisi päästä. Sossukin arvostaisi sitä, että yrittää mennä eteenpäin ja sillä olisi lasten palautusten kannalta varmaan positiivinen vaikutus. Samoin olisi positiivinen vaikutus sillä, jos hän lopettaisi videoiden teon. Ainakin sellaisten videoiden teon, jossa puhuu lapsistaan , voihan sitä muunlaisia videoita tehdä. 

Elikkä siis pitäisi elää kuten jotkut rahanarsistit haluavat vaikka se ei vastaisi omia unelmia tai tukisi hyvinvointiakaan oikeasti? Miksi ne sossut eivät elä kuten vaikkapa minä haluan, ole sellaisia ihmisiä kuten minä haluan ja toimi oikein kuten minä haluan ja kuten kuuluisi lain mukaankin toimia? 

Mitenkäs sinä elät ja miltä näytät? Voisin kertoa sinulle mikä sinussa on mielestäni vialla.

Vierailija
117/470 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikkä siis pitäisi elää kuten jotkut rahanarsistit haluavat vaikka se ei vastaisi omia unelmia tai tukisi hyvinvointiakaan oikeasti? Miksi ne sossut eivät elä kuten vaikkapa minä haluan, ole sellaisia ihmisiä kuten minä haluan ja toimi oikein kuten minä haluan ja kuten kuuluisi lain mukaankin toimia? 

Mitenkäs sinä elät ja miltä näytät? Voisin kertoa sinulle mikä sinussa on mielestäni vial

Silloin kun on lapsia tehnyt, niin pitää elää tietyllä tavalla. Jos olisit lapseton sinkku niin sitten voisit elää kuten haluat. 

Vierailija
118/470 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs sinä elät ja miltä näytät? Voi

Huono vastine, täysin turha.

Vierailija
119/470 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa,  kun Sari vastailee.

Vierailija
120/470 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa,  kun Sari vastailee.

Youtubessako? Hyvähän se on että vastailee, saa tuntumaa henkilöön. 

Monet muuten esim. yrittäjät eivät vastaile kysymyksiin ja se on hieman outoa eikä anna hyvää kuvaa henkilöstä.

Ketju on lukittu.