Miksi jotkut vain istuvat autossaan kaupan parkkipaikoilla?
Aika usein näkee isojen kauppojen parkkipaikoilla ja halleissa että joissakin autoissa istuu joku, yleensä mies, yksin ilman aikomusta mennä kauppaan.
Kirjoittaako ne ajopäiväkirjaa tai palaverimuistiota? Vai onko kaupassa käynti vaimon kanssa niin rasittavaa että jäädään mielummin yksin autoon?
Kommentit (169)
Mies istuu autossa prisman parkkipaikalla ja alkaa miettiä elämäänsä. Synnyin ja kävin kouluja, tein töitä ja löysin vaimon ja pari mukulaakin tuli. Nyt istun autossa ja odotan että vaimo tulee kaupasta. Muistikohan se ostaa maitoa, laitan viestin. Huomenna on jo lauantai pitää lämmittää sauna. Unohdin loton, olen mahoton.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Jossain vaiheessa huomasin että joka ikinen kerta kun vilkaisen ympärilleni parkkipaikalla, jossain lähellä olevista autoista istua kököttää joku. Ja aina mies.
Ihmeen paljon naisia, jotka eivät itse osaa ajaa autoa.
Ei oo pakko autossa vaan istua. Voipi käyä kävelyllä vaikkapa kiertää se kauppa muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Jossain vaiheessa huomasin että joka ikinen kerta kun vilkaisen ympärilleni parkkipaikalla, jossain lähellä olevista autoista istua kököttää joku. Ja aina mies.
Meillä se on usein toisin päin, minä odotan autossa sillä aikaa, kun mies käy kaupassa. 😀
Vierailija kirjoitti:
Teidän kaikkien, jotka pöyristytte siitä, että nainen käy yksin kaupassa ja kuljettaa ostoksensa itse autolle, olisi hyvä jututtaa esim. maatilan emäntää menneiltä vuosikymmeniltä tai duunarinaista, joka on tehnyt ruumiillista työtä. Aivan ihmeellistä väninää tasa-arvon puutteesta sen perusteella, että joku käy ruokakaupassa ilman miestä?! No, mä olenkin jo liian vanha tähän nykyiseen maailmaan ja sen tasa-arvokäsitykseen.
No kun eihän ne käy, vaan miehen pitää kuljettaa edes takaisin. Vähän noloa itsenäisyyttä. Mutta taitavat olla vanhempaa polvea nämä kuskattavat tädit.
Olen nainen ja vihaan kaupassa käyntiä. Ai saakeli pistäisi vihaksi, jos olisi ukko, jonka ainoa kontribuutio olisi vaan istua zombina autossa, kun minä lykkisin ostoskärryjä hiki hatussa ja krrpä otsassa.
Ex mies tykkäsi isoissa marketeissa ostosten teosta. Jäi pyörimään ja pyörimään, tutkimaan uutuuksia ja tarjouksia tai muuten vaan ihmettelemään. Meinasi monta kertaa mennä hermo, jos olin hänen kanssaan kaupassa. En kyllä olisi jäänyt autoonkaan odottamaan, mieluummin vaikka kahvilaan
Nykyisen miehen kanssa molemmat vihataan kauppareissuja ja tilataan paljon netistä. Jaetaan lähikauppakäytejä siten, että toinen vuorollaan kipaisee nopeasti kaupassa. Lähikauppamme on 100-200 metrin päässä oleva tosi pieni kivijalka K kauppa, kallis kuin mikä, mutta ei haluta yhtään viettää aikaa prismoissa, lidleissä jne, joten maksetaan mieluummin
Vierailija kirjoitti:
Naiset maleksii tuntikaupalla siellä kaupassa, puolet ajasta kuluu juoruamiseen kaupassa tavattujen räpätätien kanssa, mitä mies senkin ajan tekisi siinä vaan seisoisi tyhmänä vieressä kun ei edes suunvuoroa saisi ja ne juorujen aiheet... autossa istuen sentään omaa aikaa ja autollahan voi aina lähteä käymään jossain muualla sillä aikaa.
Minä käyn mieluiten yksin ruokakaupassa, koska haluan tehdä ostokset nopeasti ja päästä kotiin. Jos mies on mukana, kestää ikuisuuden, kun hän tuntee puoli pitäjää ja jää joka samperin hyllyväliin lörpöttelemään tuttujen kanssa. Itse jos näen kaupassa tuttuja, moikataan ja jatketaan ostosten tekemistä. Korkeintaan jos joku oikein harvoin nähty tulee vastaan, vaihdetaan muutama lause.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai vaimo ei halua sitä tyhjänpanttina pyörimään kauppaan ja narisemaan, kun kestää liian kauan.
Miksi ei mies sitten lähde kahville tai katsomaan kaupasta itselleen jotain?
Kaupassa käydään 2-3 krt/viikko. Joka kertako sinne pitäisi mennä katselemaan "itselleen jotain" tai ostamaan kahvia? Menisitkö itse?
Olen itse perheen isä ja hoidan ruokaostokset yksin, vaimo ei tule mukaan ollenkaan, ei edes autoon istumaan. Joten miksi miehet ylipäänsä lähtevät vaimon kanssa kauppaan jos he itse jäävät autoon istumaan?
Tämä! Ihan älytöntä.
Siis mitä ihmettä...Miksi muita tarvitsee kytätä? Kaikki ei ole suhteessa ja sinkkuna saa tehdä mitä huvittaa
Meidänkin paikallisessa Citymarketissa Yksi äijä istuu dieseli passatissaan ja odottaa vaimoaan kaupasta. selaa puhelintaan yli puoli tuntia . auto käy rouskuttaa koko ajan tyhjäkäyntiä
Vahdin Corollaani, ettei sitä kukaan vie. Marjatta osaa ostaa ruuat, en minä sellaista.
Biltemassa käyn ja Marjatta vahtii autoa.
Täällä juu istun k-supermarketin parkkipaikalla. Käytiin prismas mut mies hakee viel jotain kalajuttui ja jotain Pirkka pähkinöitä itselleen, ei huvittanut enään mennä tonne.
Vierailija kirjoitti:
Teidän kaikkien, jotka pöyristytte siitä, että nainen käy yksin kaupassa ja kuljettaa ostoksensa itse autolle, olisi hyvä jututtaa esim. maatilan emäntää menneiltä vuosikymmeniltä tai duunarinaista, joka on tehnyt ruumiillista työtä. Aivan ihmeellistä väninää tasa-arvon puutteesta sen perusteella, että joku käy ruokakaupassa ilman miestä?! No, mä olenkin jo liian vanha tähän nykyiseen maailmaan ja sen tasa-arvokäsitykseen.
Joo kyllä, ennenkin on selkä vääränä raahattu niin naisen pitää kärvistellä ja raahata edelleen. Antaa miehen istua vaan ja levätä.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin paikallisessa Citymarketissa Yksi äijä istuu dieseli passatissaan ja odottaa vaimoaan kaupasta. selaa puhelintaan yli puoli tuntia . auto käy rouskuttaa koko ajan tyhjäkäyntiä
Joo näitä näkee aina ajoittain. Harmittaa että pelisäännöt ja arvomaailmat eivät aina kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ajelee papparaiset kaupan pihaan vaan kyttäämään keskustassa. Käyn päivittäin pyörällä niin aina samat papat pällistelee.
Minä vilautan välillä heille hameen alusta vahingossa.
Meillä ei käy päinsä että mies jäisi autoon istumaan vaan tulee myös kauppaan keräämään ruokaansa. Ensin hän palauttaa tyhjät pullot ja on ottanyt sen omaksi tehtäväkseen. Sitten kassalla on treffit niin ettei tarvitse kaupassa liimattuna yhteen kulkea. On sovittu että kerään perustuotteet jottei niitä tule tuplaten.
Ainoostaan sairaana ei tarvitse osallistua.
Ihmeellisiä systeemejä kyllä näkee. Entäs jos nainen sairastuu eikä mies ole oppinut kauppa asioita hoitamaan ollenkaan.
Yleensä auto on samalla käynnissä. Kesällä ilmastoinnin, talvella lämmityksen takia. Sitkeimmät istuvat yli puoli tuntia välittämättä autojen tyhjäkäyntiaikoihin liittyvistä säännöistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja vihaan kaupassa käyntiä. Ai saakeli pistäisi vihaksi, jos olisi ukko, jonka ainoa kontribuutio olisi vaan istua zombina autossa, kun minä lykkisin ostoskärryjä hiki hatussa ja krrpä otsassa.
Ex mies tykkäsi isoissa marketeissa ostosten teosta. Jäi pyörimään ja pyörimään, tutkimaan uutuuksia ja tarjouksia tai muuten vaan ihmettelemään. Meinasi monta kertaa mennä hermo, jos olin hänen kanssaan kaupassa. En kyllä olisi jäänyt autoonkaan odottamaan, mieluummin vaikka kahvilaan
Nykyisen miehen kanssa molemmat vihataan kauppareissuja ja tilataan paljon netistä. Jaetaan lähikauppakäytejä siten, että toinen vuorollaan kipaisee nopeasti kaupassa. Lähikauppamme on 100-200 metrin päässä oleva tosi pieni kivijalka K kauppa, kallis kuin mikä, mutta ei haluta yhtään viettää aikaa prismoissa, lidleissä jne, joten maksetaan mieluummin
Me odotellaan siellä jossain kaupan penkillä sen aikaa jos toisella kestää. Siellä voi ajankuluksi vaikka räplätä kännykkää. On se järkyttää jos ei saa uutuksia katsella ja valikoida tuotteita rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai vaimo ei halua sitä tyhjänpanttina pyörimään kauppaan ja narisemaan, kun kestää liian kauan.
Miksi ei mies sitten lähde kahville tai katsomaan kaupasta itselleen jotain?
Parempaa ja halvempaa kahvia saa kotona eikä sieltä kaupasta yleensä itselleen mitään tarvitse, jos elintarvikkeita ei ole ostamassa.
😆
Itse puhun joskus kännykässä äitini kanssa perheen asioista autossa mitä ei voi kotona puhua kaikkien kuullen vaan autossa.