Miksi jotkut vain istuvat autossaan kaupan parkkipaikoilla?
Aika usein näkee isojen kauppojen parkkipaikoilla ja halleissa että joissakin autoissa istuu joku, yleensä mies, yksin ilman aikomusta mennä kauppaan.
Kirjoittaako ne ajopäiväkirjaa tai palaverimuistiota? Vai onko kaupassa käynti vaimon kanssa niin rasittavaa että jäädään mielummin yksin autoon?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai vaimo ei halua sitä tyhjänpanttina pyörimään kauppaan ja narisemaan, kun kestää liian kauan.
Miksi ei mies sitten lähde kahville tai katsomaan kaupasta itselleen jotain?
Kaupassa käydään 2-3 krt/viikko. Joka kertako sinne pitäisi mennä katselemaan "itselleen jotain" tai ostamaan kahvia? Menisitkö itse?
Olen itse perheen isä ja hoidan ruokaostokset yksin, vaimo ei tule mukaan ollenkaan, ei edes autoon istumaan. Joten miksi miehet ylipäänsä lähtevät vaimon kanssa kauppaan jos he itse jäävät autoon istumaan?
Vai että kahville pitäisi mennä mieluummin. Pyh. On se nyt kumma että nykyään ihmiset eivät voi edes tuntia istua rauhassa paikallaan hiljaisuudessa ja pohdiskella asioita. Aina pitää olla ostamassa ja ryystämässä ja mussuttamassa.
Minä istuskelen kauppareissun tai muun asian jälkeen monesti autossa ja selaan puhelinta, katselen maisemia/ihmisiä ja ihan vain mietin asioita. En raski kyllä pitää autoa tyhjäkäynnillä eli talvisin tätä ei voi harrastaa ainakaan kovin kauaa kun tulee kylmä. Kotona pidän autoa maanalaisessa autohallissa jossa ei toimi netti, mutta siellä vain saatan mietiskellä asioita ja levähtää hetken työpäivän jälkeen ennen kuin menen sisälle. Monesti olen kyllä miettinyt että miettiiköhän joku minut nähnyt että mikä psykopaatti tuo on jos istun myöhään illalla/yöllä säkkipimeässä autohallissa (tulen töistä myöhään ja autohallin valaistus toimii liiketunnistimella eli tietyn ajan jälkeen tulee pimeää) :D
N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai vaimo ei halua sitä tyhjänpanttina pyörimään kauppaan ja narisemaan, kun kestää liian kauan.
Miksi se mies sitten pitää ottaa edes mukaan? Ettekö osaa yksin käydä siellä kaupassa?
Koska miehellä on ajokortti ja viikon ostokset on kivempi viedä autolla kotiin se 10 km kuin kävellen. Ihan puhtaasti mukavuussyitä kaikki.
Sekö on mukavaa että mies istuu laiskana autossa selaamassa kännykkää kun vaimo kerää viikon ostokset yksin, jonottaa ja pakkaa hirveällä kiireellä? Miten noin hyödyttömiä miehiä edes on olemassa. Ja miksi naiset alistuvat työjuhdaksi?
Nyt on kyllä vaikea nähdä ongelmaa tuossa. Ihmiset voivat ihan itse sop
Ei se sopiminen tarkoita että mies ei olisi laiska. Varsinkin kun sopiminen on yleensä seurausta siitä että mies kitisee, valittaa ja mököttää, kunnes nainen lupaa hoitaa ostokset yksin.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse perheen isä ja hoidan ruokaostokset yksin, vaimo ei tule mukaan ollenkaan, ei edes autoon istumaan. Joten miksi miehet ylipäänsä lähtevät vaimon kanssa kauppaan jos he itse jäävät autoon istumaan?
Koska mulla ei ole ajokorttia!
Mä joskus vaan keräilen itseäni. Lepään tai ajattelen. En jaksa mennä kauppaan, en jaksa mennä kotiin. Istun vaan lasittunein silmin työpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
"Voisi sitä leipää itsekin leipoa."
Leivo toki, jos tykkäät. Minua ei moinen kiinnosta.
Juu juu tuli selväksi, istut mieluummin autossa kun vaimo käy kaupassa
Vierailija kirjoitti:
Munkin entinen mies jäi autoon istumaan ja pisti mut yksin tekemään ostoslistan, kiertämään kauppaa ristiin rastiin, jonottamaan, maksamaan ja pakkaamaan, purkamaan ostokset kotona. Huom, ENTINEN mies. Oli kyllä toisaalta niin rasittava tapaus, että kävin ennemmin yksin siellä kaupassa.
Nykyisen miehen kanssa on itsestään selvää, että molemmat hoitaa joko yhdessä tai erikseen kauppareissut. Hän lähtee kauppaan omastakin aloitteestaan, ei tarvitse patistaa tai tehdä ostoslistaa eikä paapoa muutenkaan.
Joskus vaihtamalla paranee.
No hän käyttäytyi rasittavasti juuri siksi että saisi sinut käymään yksin siellä kaupassa. Hyvin monet miehet tekevät noin.
Meillä molemmat käy kaupassa ja ruokaostoksen jälkeen minä vien kärryjen kanssa ruuat takakonttiin. Vaimo toisinaan käy sitten ostamassa samalla vaikkapa vaatteita tms, niin minä odotan autossa sillä aikaa.
Olen ollut talvella paljon parkkihalleissa, koska se on ilmainen tapa viettää luppoaikaa suht lämpimässä ja vessakin on tarvittaessa lähellä. Mulla on mm. 2 tuntia aikaa aina töiden ja pianotunnin välillä, enkä saa jäädä työpaikalle hengaamaan töiden jälkeen. Miksi maksaisin köyhänä jostain ylihintaisesta kahvilan kahvista, kun voin istua mukavasti oman auton penkillä, juoda termarikahvia ja syödä omia eväitä?
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Jossain vaiheessa huomasin että joka ikinen kerta kun vilkaisen ympärilleni parkkipaikalla, jossain lähellä olevista autoista istua kököttää joku. Ja aina mies.
Etkä tajunnut miksi?
Painavien ostosten hakeminen ja kantaminen on naisen vastuulla.
Mies toipuu työpäivän uurastuksista, kun työstään palannut vaimo huolehtii perheen ostoksista ja maksaa ne.
Miehet ovat niin urhoollisia.
Mulla on tapana leikkiä robocoppia tai terminatoria autossa aurinkolasit päässä.
Istun ratin edessä hievahtamatta, enkä käännä päätä.
Kuuntelen vaimealla acdc:n thunderia. Jos oikein tarkkaan katsoo, niin kampauksen lippa heiluu kevyesti ylös alas ihan millin verran. Tunnen olevani tosi kova jätkä mersussani.
Perhe tulee, niin vasta sitten aloitan näyttäään elonmerkkejä. Kaahataan pois parkkipaikalta.
Vierailija kirjoitti:
Painavien ostosten hakeminen ja kantaminen on naisen vastuulla.
Mies toipuu työpäivän uurastuksista, kun työstään palannut vaimo huolehtii perheen ostoksista ja maksaa ne.Miehet ovat niin urhoollisia.
Mun mies ei käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voisi sitä leipää itsekin leipoa."
Leivo toki, jos tykkäät. Minua ei moinen kiinnosta.
Juu juu tuli selväksi, istut mieluummin autossa kun vaimo käy kaupassa
En, olen se vaimo, joka ei kehitä mitään tällaisia kuvitteellisia ongelmia omaan elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Mä joskus vaan keräilen itseäni. Lepään tai ajattelen. En jaksa mennä kauppaan, en jaksa mennä kotiin. Istun vaan lasittunein silmin työpäivän jälkeen.
Mulla oli silloin kun olin työelämässä, tapana kerran viikossa poiketa kauppareissulla baarissa päättämässä höyryt pois. Silloin ei voinut olla auton kanssa liikenteessä mutta täällä pk-seudulla onnistuu työmatkat ja kauppareissut julkisillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei mies sitten lähde kahville tai katsomaan kaupasta itselleen jotain?
Koska viihdyn hyvin itsekseni omien ajatusteni kanssa.
Mä istun autossa odottamassa, kun mies käy vaikka Motonetistä tai hakee yhden asian Tokmannilta. En vaan viitsi lähteä aina mukaan. Mieluummin seuraan ihmisiä parkkipaikalla..
Kenties papat ovat yksinäisiä ja kaipaavat vain seuraa, muita ihmisiä. Antaa pappojen istua ja katsella ihmisten ilmoilla.