Miksi jotkut vain istuvat autossaan kaupan parkkipaikoilla?
Aika usein näkee isojen kauppojen parkkipaikoilla ja halleissa että joissakin autoissa istuu joku, yleensä mies, yksin ilman aikomusta mennä kauppaan.
Kirjoittaako ne ajopäiväkirjaa tai palaverimuistiota? Vai onko kaupassa käynti vaimon kanssa niin rasittavaa että jäädään mielummin yksin autoon?
Kommentit (169)
Koska autossa on vaikeampi seistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai vaimo ei halua sitä tyhjänpanttina pyörimään kauppaan ja narisemaan, kun kestää liian kauan.
Miksi ei mies sitten lähde kahville tai katsomaan kaupasta itselleen jotain?
Se voi olla tervetullut ja tarpeellinen lepohetki.
Naisena olen myös jäänyt autoon odottelemaan.
Se toinen autonkäyttäjä voi myös olla muilla asioilla ja jos olen ennemmin valmis niin autossa on hyvä odottaa.
Meillä monesti mies käy yksin. En viitsi ängetä mukaan, koska muutenkin joudun käymään niin usein kaupoissa. Huono puoli tyossa on se, että ei tule ehkä silloin ostettua jotsin mitä haluaisi. Peruselintarvikkeista teen listaa, mutta tottakai ns. omat heräteostoksen jää pois, jos ei ole mukana.
Mulla kun ei sjokorttia, niin joudun käymään miehen tai oman aikuisen pojan kanssa kaupoilla.
Nykyään mieluiten pojan, joka ei larppaa omia heräteostoksia kärryyn ja pystyn seuraamaan listaa paremmin. Mies taas larpoaa välillä listan ulkopuolisia kärryyn jos on mukana eikä välttämättä ymmärrä että olen suunnitellut jo jotain ruokalistaa pariksi päiväksi.
Vai niin, eikö nenaisen ostotottumukset ollutkaan vain ongelma?
Not my friends, ellei asiaa katsota niin, että toisen heräteostokset on ok , mutta toisen ei. Kyllä kummallakin saa olla niitä, mutta jos tousen kukkarovuorollaan ostetaan vain hänen heräteostoksia ja omalla kukkaro vuorolla kummankin, niin ymmärtänet yskän. Toki meillä myös sama maku monissa ns. herkuista joten ei niin suuri ongelma tuo.
p.s Vaikka pähkinät ja pikku smoothie terveellisempiä, kyllä nekin lisää sitä kauppasummaan muutamalla eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai vaimo ei halua sitä tyhjänpanttina pyörimään kauppaan ja narisemaan, kun kestää liian kauan.
Miksi se mies sitten pitää ottaa edes mukaan? Ettekö osaa yksin käydä siellä kaupassa?
Ei ole ajokorttia.
Mie istun autossa ja kuuntelen regeetä jammaillen. Jos selkää kivistää niin avaan oven ja jammailen siinä auton edessä.
Kaupassa on huonot musiikit niin soittelen regeetä pihalla ja odottelen perhettä.
Marketissa iskee ihan kauheet vainoharhat, niin ei käy kaupoissa, vaikka siellä on kaikki houkuttelevat herkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se mies sitten pitää ottaa edes mukaan? Ettekö osaa yksin käydä siellä kaupassa?
Ei ole ajokorttia.
Eikö paikkakunnalla ole autokouluja?
Huokaisen hetken ja vietän parikymmentä minuuttia omaa aikaa, ennenkuin siirryn kotiin hoitamaan vuorokauden toisen työpäivän eli kodin pyörityksen ja perheleikin.
Luulen, ettei niillä ole muuta sopivaa paikkaa runkata.
No en kököttäis. Siis yleensä mennään kauppaan kävellen ja keskustaan raitiovaunulla. Mökillä kun lähdetän autolla lähinoääm kaupunkiin niin voi käydä niin että vaimo on omilla asioillaan, silloin menen omille asioilleni tai kahvilaan. jos kyseessä koko perheen (nyt enää meidän kahden) ruokaostokset niin minähän ne teen kun rva kokkaa. Tai sitten mennään yhdessä ja kumpikin hakee.
Jos molemmat on omilla asioillaan niin saatetaan sopia että tullaan autolle sitten. Silloin saattaa jompikumpi hetken odotella autossa.