Mistä löytää kaltaiseni nainen?
Olen mies. Tyyni, järkevä, harkitseva, rauhallinen. Mistä löytää vastaavanlainen nainen? Ailahtelevia tuuliviirejä ja hermoheikkoja vain tullut tapailtua viimeiset 30 vuotta. Ja jos tarkemmin miettii, niin sellaisiahan olivat aikanaan jo äitini ja sisareni.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi en kelpaa vaikka olen niin mukava hanu?"
Kelpaan hyvinkin, ei siitä ole kyse. Mutta löytäisinpä vielä Tinderistä tai muilta treffisaiteilta sellaisia naisia, jotka olisivat sinut itsensä ja aiemman elämänsä kanssa. Nytkin on kuvioissa 47v nainen, joka on eronnut seitsemän vuotta sitten ja kertoo olleensa 30 vuotta naimisissa. Eli on joko avioitunut melko nuorena, tai ei ole seitsemässä vuodessa päässyt irti ex-miehestään.
Ja ongelma tässä on mikä...?
Lapsimorsian?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä alitajuntaisesti etsit ja ihastut tietynlaisiin hermoheikkonaisiin. Jos naiset ympärilläsi (äiti, sisko) ovat olleet hermoheikkoja tuuliviirinaisia ja tämä on ollut ns. naisen mallisi ja siksi haet jatkuvasti samanlaisia naisia.
Katsele avarammin ympärillesi. Etsi tietoisesti jotain muuta kuin mihin normaalisti lähtisit.
Viisiko olla niinkin päin, että hermoheikot naiset tuntevat vetoa tyyneen mieheen? Vastakohdathan vetävät toisiaan puoleensa, pidemmän päälle samankaltainen temperamentti toimii sitten paremmin.
Tämä palsta kyllä antaa todella hämmentävän kuvan parisuhteiden muodostumisesta.
Kuvaillaan tavallinen nainen ja sitten kerrotaan kuinka tällaiset ovat harvinaisuuksia ja sitten toisaalta tavallisiksi miehiksi itseään toistuvasti väittävät kaiken maailman vihamieliset sosiaalitapaukset. Ihan kuin täällä elettäisiin jossain rinnakkaistodellisuudessa, missä ihmiset eivät näe normaalissa arjessa, omassa perhe- ja tuttavapiirissä, naapureissa, töissä ja ruokakaupoissa niitä satoja aivan tavallisia ihmisiä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Palstan naisia selvästi v tuttaa kun mies etsii täyspäistä naista. Miksiköhän.
Niinkö? Miksi sä väität noin?
Ap luulee itsestään liikkoja, kuten isänsä ja isoisänsä aikoinaan.
Aika heikko tapaus on sellainenkin, joka ei saa aikaiseksi erota, vaan antaa "toisen ajaa itsensä hulluksi". Parisuhteessa. Siinäpä myös peiliinkatsomisen paikkaa heikolle. Turha tulla katkerana jälkikäteen palstamammoille vinkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Penny Lame kirjoitti:
Mullakin oli tapailumies joka piti itseään "tyynenä, rauhallisena, harkitsevana ja järkevänä", ja kaikkia naisia tunteidensa riepottelemina vajakkeina. Sen kaikki eksät oli pimahtaneita ja silläkin äiti ja sisar oireilevia.
Tosiasiassa tää oli itse nuppitapaus, ja harrasti manipulointia, kontrollointia, kaasuvalotusta, mindfakkia, valehtelua, seksuaalista vallankäyttöä sunmuuta mukavaa jo ihan alkuvaiheessa ja koko lyhyeksi jääneen jutun ajan.
Mukavaa esiintyä tyynenä ja järkevänä kun härkkii läheiset hulluuden partaalle.
Onhan tämäkin tietysti mahdollinen vaihtoehto, mutta aika pessimistinen ja negatiivinen suhtautumistapa, vaikka sinänsä täysin ymmärrettävää sun oman kokemuksen takia. Lähtökohtaisesti ihmiset ovat kuitenkin enimmäkseen hyviä ja hyväntahtoisia, ja aika yleinen toive löytää suhteellisen tasapainoinen kumppani elämäänsä. Tasapai
Ei se miehen väitetty tasapainoisuus ollut se mikä nosti epäilyksen, vaan se että hän on vuosikymmeniä tapaillut ainoastaan hermoheikkoja ja ailahtelevia naisia. Oletko eri mieltä siitä että tuossa kohtaa voisi edes harkita peiliin vilkaisua? Kai sitä sentään jotain viehätystä toista kohtaan kokee, jos on yksiin menty?
Vierailija kirjoitti:
Ap luulee itsestään liikkoja, kuten isänsä ja isoisänsä aikoinaan.
Kaikki tarinat eivät noudattele samoja polkuja kuin miten asiat ovat teidän suvussa menneet. Yleistäminen on liian helppoa, mutta inhìmillistä.
Minä haluan puolisoksi inhimillisen ihmisen. Aina ei ole pakko olla rauhallinen, järkevä ja looginen. On hyvä että uskaltaa näyttää huonotkin tunteet, kunhan ei ole väkivaltainen tai aggressiivinen.
Naisena olen tällaisen puolison löytänytkin. Nuorena olin tasapainottomampi. Niin oli miehenikin, mutta kasvoimme yhdessä. Nykyään meistä kumpikin osaa paremmin keskustella, analysoida tunteita ja palata aiheisiin, jotka kuohuttavat.
Jos olisimme alusta saakka olleet samanlaisia kuin nyt, meiltä olisi jäänyt ehkä tuo kasvun matka tekemättä yhdessä ja yksilöinä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvit naista?
Veikkaan että asenteesi on vain huono.
Suosittelen terapiaa, sinussa on jotain kesken.
Terapia se vasta on ratkaisu kaikkiin maailman ongelmiin. Oikea ässäkortti. Jos vain lopettaisimme typerän ja säälittävän itse yrittämisen ja pärjäämisen, niin työttömyys ja sitä myötä talouden ahdinko poistuisi kun me kaikki voisimme olla terapeutteja, auttaa, kuunnella ja neuvoa toisiamme. Voi vastaamo sentään.
Vierailija kirjoitti:
Aika heikko tapaus on sellainenkin, joka ei saa aikaiseksi erota, vaan antaa "toisen ajaa itsensä hulluksi". Parisuhteessa. Siinäpä myös peiliinkatsomisen paikkaa heikolle. Turha tulla katkerana jälkikäteen palstamammoille vinkumaan.
Kas terve, oppikirjan kaasuvalotus. Sun vika kun annat mun tehdä sut hulluksi!
En tiedä miten terapiaresistentti tuollainen häiriö on, sillä useimmilla tällaisilla ei ole sairaudentuntoa lainkaan. Mutta kannattaisi silti kokeilla, niin maailmassa ei olisi niin paljon "heikkoja, herkkiä" ja muita harmillisia jotka pitää tuhota.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta kyllä antaa todella hämmentävän kuvan parisuhteiden muodostumisesta.
Kuvaillaan tavallinen nainen ja sitten kerrotaan kuinka tällaiset ovat harvinaisuuksia ja sitten toisaalta tavallisiksi miehiksi itseään toistuvasti väittävät kaiken maailman vihamieliset sosiaalitapaukset. Ihan kuin täällä elettäisiin jossain rinnakkaistodellisuudessa, missä ihmiset eivät näe normaalissa arjessa, omassa perhe- ja tuttavapiirissä, naapureissa, töissä ja ruokakaupoissa niitä satoja aivan tavallisia ihmisiä yhdessä.
Tämä haluaisi epävakaan naisen, joka sitten kuitenkin olisi terve. Eihän sellaista ole. Ei hän pysty vielä näkemään terveitä naisia, joten joo, yksisarvista etsii. Lisäksi hän oikeasti haluaa naisen, joka vähän liidaa ja hän sitten palvelee naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvit naista?
Veikkaan että asenteesi on vain huono.
Suosittelen terapiaa, sinussa on jotain kesken.
Terapia se vasta on ratkaisu kaikkiin maailman ongelmiin. Oikea ässäkortti. Jos vain lopettaisimme typerän ja säälittävän itse yrittämisen ja pärjäämisen, niin työttömyys ja sitä myötä talouden ahdinko poistuisi kun me kaikki voisimme olla terapeutteja, auttaa, kuunnella ja neuvoa toisiamme. Voi vastaamo sentään.
Ap nyt kuitenkin kuvailee olosuhteitaan niin, että terapiansa käyneet näkevät metsän puilta, ap ja te, jotka ette tiedä traumalapsuudesta mitään, ette.
Ap, mene aikuisten alkoholistien lasten hoitotapaamiseen. Sieltö löydät kaltaisesi naisen. Te vaan ette ehkä kuitenkaan halua toisianne, kun olisitte vähän eksyksissä keskenänne, kun kumpikaan osapuoli ei dominoi.
Penny Lame kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten terapiaresistentti tuollainen häiriö on, sillä useimmilla tällaisilla ei ole sairaudentuntoa lainkaan. Mutta kannattaisi silti kokeilla, niin maailmassa ei olisi niin paljon "heikkoja, herkkiä" ja muita harmillisia jotka pitää tuhota.
Ei minulla ainakaan ole mitään vaikeutta erota huonosta kumppanista. Miksi sinulla on?
Terapia taas on loistava keino tehdä rahaa, vaikka on siitä joskus myös apuakin. Mutta dollarinkuvat silmissä sitä tehdään ennen kaikkea. Vielä kun saadaan yhteiskunta maksajaksi, niin siinä on terapeutin taivaspaikka.
Vierailija kirjoitti:
Penny Lame kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan ole mitään vaikeutta erota huonosta kumppanista. Miksi sinulla on?
Terapia taas on loistava keino tehdä rahaa, vaikka on siitä joskus myös apuakin. Mutta dollarinkuvat silmissä sitä tehdään ennen kai
Lukea vissiin on vaikeuksia, kun sanoin että se huono juttu jäi lyhyeksi. Ja tuo haukkumisen jatkaminen ei ainakaan kieli tasaisuudesta. Terapiasta olen kyllä jokseenkin samaa mieltä, siitä on yksitisellä tehty tietynlaista bisnestä, vaikka tiedän että siitä on joku saanut vähän apua ja joku toinen kokee saavansa paljonkin. Suomessa kannattaisi erikoistua tiettyihin sairauksiin tai kriisitilanteisiin yksityisellä, julkisella kun ei ole muita kuin yleiskoulutuksen saaneita, eivätkä he vastaa mitenkään vaikka psykoteapiaa. Niin huutava pula kaikesta että ymmärrän miten alalle löytyy kullankaivajia, jotka tarjoilevat laiskaa vasuria.
Vierailija kirjoitti:
Penny Lame kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapia taas on loistava keino tehdä rahaa, vaikka on siitä joskus myös apuakin. Mutta dollarinkuvat silmissä sitä tehdään ennen kai
Hän nyt on kuitenkin käynyt terapiassa selvittämässä ongelmansa. Mitä varmimmin kasvaminen väkivaltaisissa tai laiminlyövissä olosuhteissa.
Sinä taas... no, en tiedä, mikä sinun ongelmasi on.
Ketjua kun lukee, niin aika hyvällä mallilla ovat omat asiat. Erosin pitkästä, ylineljännesvuosisadan suhteesta kun lapset olivat muuttaneet pois kotoa opiskelukaupunkeihin, eikä meillä ollut enää puolison kanssa muuta yhteistä kuin omakotitalo. Tinderistä löytyi kuukaudessa hyvä kumppani, jolla vielä vuoroviikoin lapset kotonaan, eli minullakin on joka toinen viikko riittävästi omaa aikaa.
Ei kai kukaan ihan omaa kopioaan halua kumppaniksi? Tai labbista, joka aina kävelee kol easkelta perässä, antaa tassua ja heiluttaa häntää kun sinnepäin katsoo? Eli useinhan sitä jotain pientä ärsyttävää toisesta löytää ja välillä riidelläänkin, mutta sivistyneesti. Sovintoseksi on ihan parasta kun ensin on jostain ollut kiistaa. Ja kun välillä emme näe toisiamme vaikka viikkoon tai kahteen, niin mukavasti on sähköä ilmassa kun tavataan. Useampi tunti menee kerrallaan sängyssä nautintoa antamassa ja saamassa.
T. tyytyväinen 5-kymppinen
Aika toksisia kumppanivihakommentteja täällä. Jos toisella viiraa, niin toisessa on aina syy. Yeah, right. Tällä logiikalla sinkuissa ei olisi lainkaan mt-potilaita.
Roboteissa on nykyään laaja valikoima. Ainakin hetken, ennenkuin AI kehittyy ihmistä älykkäämmäksi.