Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää kaltaiseni nainen?

Vierailija
08.04.2025 |

Olen mies. Tyyni, järkevä, harkitseva, rauhallinen. Mistä löytää vastaavanlainen nainen? Ailahtelevia tuuliviirejä ja hermoheikkoja vain tullut tapailtua viimeiset 30 vuotta. Ja jos tarkemmin miettii, niin sellaisiahan olivat aikanaan jo äitini ja sisareni.

Kommentit (173)

Vierailija
101/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan puolisoksi inhimillisen ihmisen. Aina ei ole pakko olla rauhallinen, järkevä ja looginen. On hyvä että uskaltaa näyttää huonotkin tunteet, kunhan ei ole väkivaltainen tai aggressiivinen. 

Naisena olen tällaisen puolison löytänytkin. Nuorena olin tasapainottomampi. Niin oli miehenikin, mutta kasvoimme yhdessä. Nykyään meistä kumpikin osaa paremmin keskustella, analysoida tunteita ja palata aiheisiin, jotka kuohuttavat. 

Jos olisimme alusta saakka olleet samanlaisia kuin nyt, meiltä olisi jäänyt ehkä tuo kasvun matka tekemättä yhdessä ja yksilöinä. 

Ap:lla ei välttämättä vielä ole niitä tunteita, joten on helppo olla tasapainoinen.

Olin itsekin ennen terapiaa samanlainen. Sitä voi olla tyyni ja tasapainoinen, kun ei tee sen eteen mitään. 

Vierailija
102/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika toksisia kumppanivihakommentteja täällä. Jos toisella viiraa, niin toisessa on aina syy. Yeah, right. Tällä logiikalla sinkuissa ei olisi lainkaan mt-potilaita.

Mikä tuo logiikkasi on? En kykene ymmärtämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa paljon asiattomia kommentteja. 

Tsemppiä ap. Itse olin samassa veneessä sinkkuna. Mulle oli tärkeää että toisen temperamentti vastasi omaani. Oon rauhallinen ihminen enkä todellakaan halua olla suhteessa räjähtelevän tai ailahtelevaisen ihmisen kanssa. Oon ehdoton siinä, että edes riidan aikana mulle ei koroteta ääntä eikä ikinä huudeta. 

Monelle tämä oli ihan ylivoimainen vaatimus ja pelkkä asiasta keskustelukin tuntui herättävän deiteissä aggressiota ja ärsytystä. Ymmärrän, että joillekin ihmisille tasaisuus on yhtä kuin tylsyys ja esimerkiksi huutaminen tarpeellista "tunteiden tuulettelua", mutta silloin heidän soisi etsivät suhteeseen kaltaisiaan eikä minun- tai AP:n kaltaista. 

Löysin lopulta vastinkappaleeni ja suhteemme on ihanan tasapainoinen ja riidatkin hoidettu kypsästi keskustelemalla. Uskon, että sullekin löytyy kaltaisesi ihminen!

Ah, vanha kunnon tonepolicing. Kontrollointia. No, löysit josta on kiva, ainakin hetken aikaa, leikkiä sun säännöillä. 

Vierailija
104/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta kyllä antaa todella hämmentävän kuvan parisuhteiden muodostumisesta.

Kuvaillaan tavallinen nainen ja sitten kerrotaan kuinka tällaiset ovat harvinaisuuksia ja sitten toisaalta tavallisiksi miehiksi itseään toistuvasti väittävät kaiken maailman vihamieliset sosiaalitapaukset. Ihan kuin täällä elettäisiin jossain rinnakkaistodellisuudessa, missä ihmiset eivät näe normaalissa arjessa, omassa perhe- ja tuttavapiirissä, naapureissa, töissä ja ruokakaupoissa niitä satoja aivan tavallisia ihmisiä yhdessä.

Tavallinen? Niin kenen mielestä? Kivaa muottiin laittamista. 

Vierailija
105/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika heikko tapaus on sellainenkin, joka ei saa aikaiseksi erota, vaan antaa "toisen ajaa itsensä hulluksi". Parisuhteessa. Siinäpä myös peiliinkatsomisen paikkaa heikolle. Turha tulla katkerana jälkikäteen palstamammoille vinkumaan.

Niin no naiset ovat saaneet elää itsellisinä vasta pari sukupolvea, että enpä nyt tiedä mitä "heikkoutta" se on jos ei ekalla osaa. Kaikki eivät ole edes olleet opiskeluaikoina sinkkuja ja lähisuhdeväkivalta on edelleen erittäin normaalia ja yleistä. Jos edes kuvailee suhdetta, joka ei olisi naiselle alistava ja hyväksikäyttävä (esim. Nainen saisi aidosti päättää haluaako seksiä ja koska haluaa), miehet repivät pelihousunsa. Se on iso päätös tehdä, että on valmis elämään yksin, ilman lapsia, kun aidosti reiluun parisuhteeseen ei ole mahdollisuutta. Lisäksi osaaminen ja vaivannäkö muuttoon, yksin pärjäämiseen, jne. Yksin eläminen on tavallaan kuin yksinhuoltajuutta, harva ei kaipaisi jotain kaveria tueksi joskus.

Mutta sinun tarkoituksesi ei varmaan olkut ymmärtää vaan solvata, klasista victim blamingiähän tuo on. Että "mitä sulla oli päällä" ja "olisit lähtenyt".

Vierailija
106/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rauhallinen ja säilytän malttini hyvin. Mutta juoruilua en siedä, siihen kaatuu kaikki ihmissuhteet.

Vierailija
107/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rauhallinen ja säilytän malttini hyvin. Mutta juoruilua en siedä, siihen kaatuu kaikki ihmissuhteet.

Juoruilevia kavereita ja työkavereita olen kyllä tavannut. Mutta en juoruilevaa kumppania. Harva kai sitä itseäön koskevista asioista haluaa juoruilla. Vai oletko jättänyt kumppanisi juoruilun takia?

Vierailija
108/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa paljon asiattomia kommentteja. 

Tsemppiä ap. Itse olin samassa veneessä sinkkuna. Mulle oli tärkeää että toisen temperamentti vastasi omaani. Oon rauhallinen ihminen enkä todellakaan halua olla suhteessa räjähtelevän tai ailahtelevaisen ihmisen kanssa. Oon ehdoton siinä, että edes riidan aikana mulle ei koroteta ääntä eikä ikinä huudeta. 

Monelle tämä oli ihan ylivoimainen vaatimus ja pelkkä asiasta keskustelukin tuntui herättävän deiteissä aggressiota ja ärsytystä. Ymmärrän, että joillekin ihmisille tasaisuus on yhtä kuin tylsyys ja esimerkiksi huutaminen tarpeellista "tunteiden tuulettelua", mutta silloin heidän soisi etsivät suhteeseen kaltaisiaan eikä minun- tai AP:n kaltaista. 

Löysin lopulta vastinkappaleeni ja suhteemme on ihanan tasapainoi

@68 Minkälainen mies priorisoi äitinsä parisuhteensa/kumppaninsa edelle? Kyllä minulle oma nqiseni on se ykkösjuttu, jonka eteen uhraan paljon, ehkä joskus liikaakin. Ja jopa oman hyvinvointini kustannuksella. Se taas, jos joku mies äidilleen, vanhalle leskirouvalle hoitaa kauppaostoksia ja juoksevia asioita kerran viikossa ei pitäisi olla yhdellekään kumppaninaiselle ylitsepääsemätön juttu.

Vierailija
109/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin tasapanoisen ja jalat maassa olevan naisen. Hän on ammatiltaan upseeri.

Vierailija
110/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, jos kaikki naiset ympärilläsi pimahtavat. Mikähän siinä voisi olla.

Aika pitkälle ulottuu vaikutus ympärilläni. Äiti vietiin lataamoon kun olin asunut jo 15 vuotta toisella puolella maata. 10 ja 12v vuoremmat siskoni alkoivat käymään psykiatrilla 2020-luvulla. Ex-vaimo tapasi uuden jännämiehen, muutti tämän luokse pari vuotta sitten ja on sen jälkeen ollut jo pari kertaa alkoholistiparantolassa

Äiti lienee ollut ongelmainen jo sinun lapsuusaikana. Harvoin niitä lataamo reissuja tyhjästä putkahtaa vaan ovat pitkään jatkuneiden ongelmien tuotosta.

Koska olet kasvanut epävakaan aikuisen huomassa niin traumabondaat vastaavia ominaisuuksia omaavan naisten kanssa aikuisuudessa. Ei siinä sen kummempaa.

Itse olen samojen ongelmien kanssa taistellut. Vanhempani eivät olleet emotionaalisesti saatavilla, eikä heiltä saanut rakkautta tai tukea. Olen aikuisiällä ajautunut vastaavanlaisiin ihmissuhteisiin, jossa en saa mitä tarvitsen. En huolenpitoa tai rakkautta vaan välttelevää ja ailahtelevaa.

Ihminen gravitoi sitä kohti, mikä tuntuu tutulta, vaikka se tuttu olisi kasa paskaa. Tuon kun tajuaa, niin voi yrittää valita toisin.

Vierailija
111/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta kyllä antaa todella hämmentävän kuvan parisuhteiden muodostumisesta.

Kuvaillaan tavallinen nainen ja sitten kerrotaan kuinka tällaiset ovat harvinaisuuksia ja sitten toisaalta tavallisiksi miehiksi itseään toistuvasti väittävät kaiken maailman vihamieliset sosiaalitapaukset. Ihan kuin täällä elettäisiin jossain rinnakkaistodellisuudessa, missä ihmiset eivät näe normaalissa arjessa, omassa perhe- ja tuttavapiirissä, naapureissa, töissä ja ruokakaupoissa niitä satoja aivan tavallisia ihmisiä yhdessä.

Osalla meistä on rajoittuneet kokemukset ihmisistä. 🥹

Vierailija
112/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Mullakin oli tapailumies joka piti itseään "tyynenä, rauhallisena, harkitsevana ja järkevänä", ja kaikkia naisia tunteidensa riepottelemina vajakkeina. Sen kaikki eksät oli pimahtaneita ja silläkin äiti ja sisar oireilevia.

Tosiasiassa tää oli itse nuppitapaus, ja harrasti manipulointia, kontrollointia, kaasuvalotusta, mindfakkia, valehtelua, seksuaalista vallankäyttöä sunmuuta mukavaa jo ihan alkuvaiheessa ja koko lyhyeksi jääneen jutun ajan.

Mukavaa esiintyä tyynenä ja järkevänä kun härkkii läheiset hulluuden partaalle.

Se on vuoren kokoinen punalippu, jos mies syyttää kaikkia eksiä seinähulluiksi ja vika on aina kaikissa muissa. Silloin on yleensä juuri näin, että tyyppi itse ajaa ihmiset hulluuden partaalle.

Vierailija
113/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi en kelpaa vaikka olen niin mukava hanu?"

Kelpaan hyvinkin, ei siitä ole kyse. Mutta löytäisinpä vielä Tinderistä tai muilta treffisaiteilta sellaisia naisia, jotka olisivat sinut itsensä ja aiemman elämänsä kanssa. Nytkin on kuvioissa 47v nainen, joka on eronnut seitsemän vuotta sitten ja kertoo olleensa 30 vuotta naimisissa. Eli on joko avioitunut melko nuorena, tai ei ole seitsemässä vuodessa päässyt irti ex-miehestään.

Ja ongelma tässä on mikä...?

Varsin poikkeava aikakäsitys.  Olisi itsellenikin turn off. N43

114/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko juoruilua sekin että joku on kertonut sille toiselle osapuolelle sinusta jotain? Aika kohtuutonta rangaista kuulijaa.

Vierailija
115/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaan hyvinkin, ei siitä ole kyse. Mutta löytäisinpä vielä Tinderistä tai muilta treffisaiteilta sellaisia naisia, jotka olisivat sinut itsensä ja aiemman elämänsä kanssa. Nytkin on kuvioissa 47v nainen, joka on eronnut seitsemän vuotta sitten ja kertoo olleensa 30 vuotta naimisissa. Eli on joko avioitunut melko nuorena, tai ei ole seitsemässä vuodessa päässyt irti ex-miehestään.

Eihän tuo ole mahdollista. Jos on eronnut  40 vuotiaana ja muka  30 v ollut aviossa. Siis 10 vuotiaana avioitunut😁

Vierailija
116/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko juoruilua sekin että joku on kertonut sille toiselle osapuolelle sinusta jotain? Aika kohtuutonta rangaista kuulijaa.

Pelkohan tästä nimenomaan kuiskii päässä.

Vierailija
117/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenkään tasapainoisen naisen unelma ei ole päästä jonkun reiäksi.

Vierailija
118/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri tuollainen, mutten kenellekään kelpaa, kun olen kuulemma liian harkitseva ja järkevä ja vielä liian rauhallinenkin.

Vierailija
119/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole mahdollista. Jos on eronnut  40 vuotiaana ja muka  30 v ollut aviossa. Siis 10 vuotiaana avioitunut😁

No shit, Sherlock. Mutta ei ilmeisesti aukene kertojalle itselleen. Do the math.

Vierailija
120/173 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakos niitä naisia on ollut? Ja kun sanoit että seksiin tarvitset lähinnä, niin onko irtosälää paljon menneisyydessä? Tavallinen nainen harvoin viehättyy miehestä jolla on iso läjä p_@noja.

Ja tarkoittaako tasainen nyt sellaista jolla ei ole omia vaatimuksia, esimerkiksi? Parisuhteessahan on kaksi osapuolta jolloin automaattisesti tulee kyseeseen se että konflikteja ja kommunikaatio-ongelmia syntyy. Jotkut "tasaisena" itseään pitävät miehet ovat niin herkkiä että pitävät toisen tarpeita tai halua puhua niistä valtavana draamana. Ja kuulostaa myös siltä että sinulla itselläsi saa kyllä olla esittää niitä tasovaatimuksia.

Anteeksi mutta en saa kovin todellisuudessa kiinni olevaa kuvaa viesteistäsi. Toivon sinulle kuitenkin sitä että saat kohdattua itsesi, ja sitä kautta tervehtymisen tiellä tapaat kivan kumppanin jonka kanssa voisi olla vaikka kunnollinen vuorovaikutussuhde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi