Haluttomuus
En kaipaa nyt miesten tai naisten tuomitsevia viestejä tähän, tai sellaista "Minä ainakin haluan joka päivä 10 X päivässä, terv. 70-vuotias hyvä Vaimo" Kaipaan vertaistukea lähinnä. Tai jotain vinkkejä, että mistä poterosta halua löytyisi lisää.
Olen siis 49-vuotias nainen ja haluttomuus vaivaa. Takana vuosikymmenten pitkä liitto saman kumppanin kanssa. Olen jotenkin tosi kyllästynyt koko seksiin. En edes kaipaa mitään kumppanin vaihtoa tai vaihtelua, jotenkin koko touhu vain väsyttää. Ei ole siis kyseessä se, että kaipaisin toisia miehiä, ajattelen että samaa seksiä se olisi muidenkin kanssa. Minua kiinnostaa vaan ihan kaikki muu seksiä enemmän.
Hormonikorvaus ei tule kysymykseen, aikaisemmin sairastettujen depressioiden takia. Estrogeni tekee minulle masennusta.
Tuntuu, että seksiin menee tosi kauan aikaa, en jaksaisi enää mitään roolijuttuja ja otan koko homman vähän sellaisena suorituksena. Samaan aikaan kuitenkin haluan miellyttää miestä ja enemmän kuin usein suostun vain siksi, että parisuhderauha säilyy. En myöskään halua menettää miestä.
Olen huono kumppani, tiedän.
Kommentit (344)
Kertokaapa miehet miksi ette lähde menemään vaan roikutte kuivassa liitossa samalla kun täällä itkette kun vaimo ei anna?
Sanoin omalle ukolle että seksi ei enää kiinnosta, voidaan erota kun en halua rajoittaa toisen seksuaalisuutta ja viedä sitä iloa. No, vuoden siinä roikkui ja vonkasi vaikka olin sanonut suoraan etten ole enää kiinnostunut. Minulle kelpaa kyllä seksitön liitto, joten miksi olisin jättänyt toisen. Se lähtee joka kokee että on huono olla. No, eipä osannut lähteä joten piti itse lähteä menemään kun ei jaksanut sitä ainaista mutrusuuta.
Eikä ole ensimmäinen kerta, olen aina joutunut jättämään kun mies ei itse sitä osaa. Ja kun anaalista täällä nyt keskustellaan niin se oli yksi syy, mies suorastaan kärsi kun ei saanut anaaliseksiä mutta ei osannut lähteä etsimään kumppania jolla samat mieltymykset seksin suhteen. Yhden ukon jätin kun halusi lapsia, minä en. Kuulemma ei haittaa. Joo ei, muuten vaan jatkuvaa vitsailua onkohan pulla uunissa jos olin turvoksissa ja haikeat katseet aina lapsiperheitä kohti.
Enää en ota yhtään ukkoa, ihmeellisiä lapasia suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano miehelle, että ei sanaakaan anaalista enää, jos haluaa mitään seksiä jatkossa ja jos välittää sinun tunteista yhtään. Jos asiasta tulee riita, niin selvästi asia pitää riidellä pois päiväjärjestyksestä. Anaalista on tullut joku ihme pakkomielle nykyään ja jostain tällaisesta miehesikin on tämän innon saanut. Kerro miehelle, ettei se ole mikään oletus eikä kaikki sitä harrasta, vaikka kuinka niin luulisi itse. Ei kaikki harrasta kaikkea muutakaan, esim suuseksiä tms. Sun mies vaikuttaa ahdistavalta ihmiseltä vaatimuksineen.
-38
Anaali nyt ei ole pakkomielle kuin av-mammoille. Ja he nyt muutenkin keksivät kaikki tekosyyt, ettei seksistä tarvitse innostua. En vain ymmärrä miksi tuollaiset naiset ihan väkisin haluavat parisuhteeseen.
Samaa mieltä. Ap:kin vielä tyhmästi sanoo, että estrogeeni aiheuttaa masennusta hänelle. Eli sotkee hormonaalisen ehkäisyn ja hormonikorvaushoidon, joka puolestaan nostaa mielialaa. Näin on kaikki reitit lukinnut ja haluaisi ehkä vieraan naisen hoitamaan pois hänen ongelmansa. Ihmiskauppaako harjoittaisi? Ja kuka puoliso suostuisi tuommoiseen kylmään järjestelyyn. Ap kertoo tarvitsevansa miestä, kun itse heikoilla ja saa sisältöä elämäänsä. Entäs mies? Jösses mitä uhriutumista ja itsekkyyttä. Kun oikeesti täällä maailmassa on fiksuja ja halukkaita ja itsenäisiä naisia vaikka kuinka paljon.
Estrogeenihoito ei ole mikään ihmehoito joka palauttaa halut. Monet estrogeenihoitoa käyttävät ovat edelleen haluttomia.
Vierailija kirjoitti:
Estrogeenihoito ei ole mikään ihmehoito joka palauttaa halut. Monet estrogeenihoitoa käyttävät ovat edelleen haluttomia.
Kait se haluttomuutta aiheuttaa, jos limakalvot kuivia ja yhdyntä sattuu. Limakalvot kuntoon voisi laittaa estrogeenillä. Liukuvoiteetkin on olemassa.
"Olen huono kumppani, tiedän. "
Nyt nainen, valoja päälle! Onko ongelma siis siinä että haluttomuus ei sinua vaivaa vaan miestä vaivaa seksin puute. Tässä tapauksessa ero ja elä elämääsi kuten haluat. Jos haluttomuus vaivaa sinua ja haluaisit haluta niin keskustelussa on tullut paljon hyviä juttuja esille. Itse lähtisin siitä että tutustuisin omaan kehooni uudelleen, jospa se kipinä sieltä löytyy. Koskaan ei pidä alkaa "korjaamaan" itseään toisen vuoksi. Eli älä ala miellyttämään miestä vaan anna nautintoa itse itsellesi jos sen haluat löytää takaisin.
Moni nainen jättää orgasmin hoitamisen miehen vastuulle ja tässä mennään metsään.
T.Nainen joka on hyvinkin seksuaalinen ja hankkii omat orgasminsa sekä tietää mitä haluaa
"Kertokaapa miehet miksi ette lähde menemään vaan roikutte kuivassa liitossa samalla kun täällä itkette kun vaimo ei anna? "
Rakastan vaimoani.
Vierailija kirjoitti:
"Kertokaapa miehet miksi ette lähde menemään vaan roikutte kuivassa liitossa samalla kun täällä itkette kun vaimo ei anna? "
Rakastan vaimoani.
Mutta mikset rakasta itseäsi? Kuulostaa marttyyrin touhuilta eikä kukaan nainen voi viehättyä marttyyrista.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan vaimoani.
Minäkin rakastan miestäni, muuten vaan haukun hänet lyttyyn täällä av palstalla. Voi jessus, jos rakastat vaimoasi niin vedät käteen etkä itke ja uhriudu. Toisen seksihaluttomuus ei ole mitään ilkeyttä teitä kohtaan. Ihmisellä on terve käsi ja jos se ei riitä niin kyse ei ole enää rakkaudesta jos seksin vuoksi katkeroituu ja jopa menee pettämään.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan vaimoani.
Miehet ovat suhteessa vain säännöllisen seksin vuoksi ja jos se loppuu niin haave erosta on koko ajan mutta eivät sitä uskalla tehdä koska pelkäävät että silloin seksille saa jättää hyvästit kun ei kelpaa kellekään. Joskus kerta vuoteen vaimolta saa pysymään tekohengityksessä, parempi kuin ei mitään .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kait se haluttomuutta aiheuttaa, jos limakalvot kuivia ja yhdyntä sattuu. Limakalvot kuntoon voisi laittaa estrogeenillä. Liukuvoiteetkin on olemassa.
Kyllä varmasti näinkin mutta tämä on hyvin harvalla se haluttomuuden syy. Jos tämä olisi haluttomuuden syy niin tämähän olisi helppo korjata.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi haluta seksiä?
Jotta toinen osapuoli suhteessa olisi tyytyväinen 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitää olla patja ja jos nainen ei enää halua olla patja, pitää naisen kokea siitä ahdistusta, käydä lääkärissä, hommata tarvittavat pillerit ja voiteet, jotta voi toimia patjana jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää kuinka moni mies on valmis "uhraamaan" jotain jotta nainen olisi suhteessa tyytyväinen. Erotilastoista päätellen aika harva. Miehet saisivat parisuhteissaan seksiä paljon useammin jos he olisivat valmiita ottamaan toisen tarpeet huomioon ja täyttämään näitä vaikka ne eivät olisikaan itselle niin mukavia tai helppoja asioita. Yleensä parisuhteen dynamiikka on se että nainen aina uhraa itsensä miehen ja perheen hyväksi ja mies tekee niin kuin itsestä tuntuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apn tilanne on ikävä. Apn puolison tilanne on vielä ikävämpi.
Itsellä hieman sama tilanne kuin Apn puolisolla. Vaimolta on hävinnyt kokonaan halut. Ikävä kyllä itse olen hyvin seksuaalinen ja minulle on tärkeää myös kumppanin aito halu. Rakastan puolisoani ja tykkään yhteisestä elämästämme. En siis ota tuon takia eroa. On kuitenkin aika raastavaa tajuta että seksi on ehkä omalta osaltani loppunut, vaikka halut olisivat suuret.
Seksi ei ole minkäänlainen välttämättömyys lisääntymisiän ulkopuolella. Keskity muuhun.
Ei tietenkään ole välttämättömyys. Jos olisi, ei meillä olisi seksittömiä suhteitakaan. Ja tuo neuvosi keskity muuhun on kyllä todella naurettava. Eiköhän jokainen keskity ihan olosuhteiden pakostakin kaikkeen muuhun, mutta ei se sitä toisen ihmisen läheisyyden kaipuuta poista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitää olla patja ja jos nainen ei enää halua olla patja, pitää naisen kokea siitä ahdistusta, käydä lääkärissä, hommata tarvittavat pillerit ja voiteet, jotta voi toimia patjana jatkossakin.
Näinhän se menee. Nuorena nainen käyttää hormonaalista ehkäisyä että mies saa panna paljaalla. Sitten kun ehkäisyä ei enää tarvita pitäisi naisen kuitenkin käyttää hormoneja että mies pääsisi panemaan. Sitten puhutaan että meillä on tasa-arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apn tilanne on ikävä. Apn puolison tilanne on vielä ikävämpi.
Itsellä hieman sama tilanne kuin Apn puolisolla. Vaimolta on hävinnyt kokonaan halut. Ikävä kyllä itse olen hyvin seksuaalinen ja minulle on tärkeää myös kumppanin aito halu. Rakastan puolisoani ja tykkään yhteisestä elämästämme. En siis ota tuon takia eroa. On kuitenkin aika raastavaa tajuta että seksi on ehkä omalta osaltani loppunut, vaikka halut olisivat suuret.
Seksi ei ole minkäänlainen välttämättömyys lisääntymisiän ulkopuolella. Keskity muuhun.
Ei tietenkään ole välttämättömyys. Jos olisi, ei meillä olisi seksittömiä suhteitakaan. Ja tuo neuvosi keskity muuhun on kyllä todella naurettava. Eiköhän jokainen keskity ihan olosuhteiden pakostakin kaikkeen muuhun, mutta ei se sitä toisen ihmisen läheisyyden kaipuuta poista.
Hyvissä parisuhteissa läheisyyttä on ilman seksiäkin. Läheisyys ei ole sama kuin seksi. Sääliksi käy niitä naisia jotka saavat mieheltänsä läheisyyttä vain silloin kun harrastetaan seksiä. Oli minullakin yhdessä vaiheella tällainen mies mutta lähti kyllä takaisi kiertoon hyvin nopeasti.
"Sanoin omalle ukolle että seksi ei enää kiinnosta, voidaan erota kun en halua rajoittaa toisen seksuaalisuutta ja viedä sitä iloa."
Miksi pitää erota? Etkö olisi voinut vain antaa ukon luvan kanssa käydä muualla hoitamassa tarpeensa? Vai eikö se sitten sopinut taas sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa miehet miksi ette lähde menemään vaan roikutte kuivassa liitossa samalla kun täällä itkette kun vaimo ei anna?
Sanoin omalle ukolle että seksi ei enää kiinnosta, voidaan erota kun en halua rajoittaa toisen seksuaalisuutta ja viedä sitä iloa. No, vuoden siinä roikkui ja vonkasi vaikka olin sanonut suoraan etten ole enää kiinnostunut. Minulle kelpaa kyllä seksitön liitto, joten miksi olisin jättänyt toisen. Se lähtee joka kokee että on huono olla. No, eipä osannut lähteä joten piti itse lähteä menemään kun ei jaksanut sitä ainaista mutrusuuta.
Eikä ole ensimmäinen kerta, olen aina joutunut jättämään kun mies ei itse sitä osaa. Ja kun anaalista täällä nyt keskustellaan niin se oli yksi syy, mies suorastaan kärsi kun ei saanut anaaliseksiä mutta ei osannut lähteä etsimään kumppania jolla samat mieltymykset seksin suhteen. Yhden ukon jätin kun halusi lapsia, minä en. Kuulemma ei haittaa. Joo ei, muuten vaa
Itse pysyn suhteessa yksinkertaisesti rakkaudesta ja ihan vähän velvollisuudentunnosta. Vaimo ei ole ollut työelämässä aikoihin, eikä oikein pärjää fyysisesti ns. omin avuin pidempiä aikoja. Ja henkistä tukea tarvitsee omien sanojensa mukaan vielä enemmän.
Mitä tulee täällä itkemiseen, se nyt on aika turvallista, vaikkei mihinkään toisaalta johdakaan. En halua hieroa sellaista asiaa vaimon naamaan, jonka hän jo itsekin tietää.
Taas tätä tekopyhää lässytystä. Ex-vaimolle tasan kerran ehdotin anaalia. Ei kiinnostanut, joten en kysynyt enää koskaan. Aina sai orgasmin, kun oli seksiä jne. Mutta jos ne halut häviää niin ne häviää. Onneksi suomessa saa kuitenkin erota.