Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluttomuus

Vierailija
07.04.2025 |

En kaipaa nyt miesten tai naisten tuomitsevia viestejä tähän, tai sellaista "Minä ainakin haluan joka päivä 10 X päivässä, terv. 70-vuotias hyvä Vaimo" Kaipaan vertaistukea lähinnä. Tai jotain vinkkejä, että mistä poterosta halua löytyisi lisää. 

Olen siis 49-vuotias nainen ja haluttomuus vaivaa. Takana vuosikymmenten pitkä liitto saman kumppanin kanssa. Olen jotenkin tosi kyllästynyt koko seksiin. En edes kaipaa mitään kumppanin vaihtoa tai vaihtelua, jotenkin koko touhu vain väsyttää. Ei ole siis kyseessä se, että kaipaisin toisia miehiä, ajattelen että samaa seksiä se olisi muidenkin kanssa. Minua kiinnostaa vaan ihan kaikki muu seksiä enemmän.

Hormonikorvaus ei tule kysymykseen, aikaisemmin sairastettujen depressioiden takia. Estrogeni tekee minulle masennusta.

Tuntuu, että seksiin menee tosi kauan aikaa, en jaksaisi enää mitään roolijuttuja ja otan koko homman vähän sellaisena suorituksena. Samaan aikaan kuitenkin haluan miellyttää miestä ja enemmän kuin usein suostun vain siksi, että parisuhderauha säilyy. En myöskään halua menettää miestä. 

Olen huono kumppani, tiedän. 

Kommentit (344)

Vierailija
181/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmisellä on terve käsi ja jos se ei riitä niin kyse ei ole enää rakkaudesta"

Ihan kuin ehdottaisit että jos puolisosi ei enää puhu sinulle niin ainahan voit puhua itseksesi. Mistä ihmeestä näitä "oma käsi kyllä korvaa kahden ihmisen välisen rakkaudellisen seksin" ihmisiä tulee aina jokaiseen haluttomuusketjuun?

Vierailija
182/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kertokaapa miehet miksi ette lähde menemään vaan roikutte kuivassa liitossa samalla kun täällä itkette kun vaimo ei anna? "

Rakastan vaimoani.

Minäkin rakastan miestäni, muuten vaan haukun hänet lyttyyn täällä av palstalla. Voi jessus, jos rakastat vaimoasi niin vedät käteen etkä itke ja uhriudu. Toisen seksihaluttomuus ei ole mitään ilkeyttä teitä kohtaan. Ihmisellä on terve käsi ja jos se ei riitä niin kyse ei ole enää rakkaudesta jos seksin vuoksi katkeroituu ja jopa menee pettämään.

"Seksuaalisuus antaa parisuhteelle lujuutta ja kestävyyttä. Monille riittävän hyvä seksuaalisuhde on parisuhteen ytimessä ja lujittaa sitä. Tyydyttävimmillään se auttaa rentoutumaan ja kokemaan läheisyyttä, joka synnyttää intiimiyttä ja auttaa näin luomaan kiintymystä puolisoiden välille. Jokainen meistä haluaa olla pidetty, rakastettu ja haluttu parisuhteessaan. Hyvä ja riittävän toimiva seksuaalisuhde lujittaa myös uskollisuutta, vapauttaa ja tuo suhteeseen luovuutta. Puolisot kokevat näin suhteen syvemmin tyydyttäväksi."

Kyllähän siinä yleensä käy niin, että sen haluttoman puoliso tapaa jossain mielenkiintoisen ihmisen ja hän huomaakin, että minuahan pidetään ihan fiksuna ja haluttavana. Oikein herää eloon. Siinä ihastutaan ja rakastutaan. Taakse saa jäädä haluton pso ja omakotitalo, jonka kukkaistutuksiin toisella on luja kiintymyssuhde. Alkaa uusi aika uuden kumppanin kanssa. Tätä olen nähnyt ystäväpiirissä tapahtuvan noin viisikymppisillä. Enkä ihmettele. Se on Elämä, joka kutsuu pois kuihtumasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on kyllä vaikea käsittää sitä, miksi ihmeessä tällaisissakin tilanteissa ne avoimet suhteet on niin ehdoton ei ihmisille. Jos kerta sinulle seksi ei merkitse mitään, niin eihän sen sitten pitäisi myöskään merkitä mitä se puolisosi touhuaa?

Olen kait vähän liian moderni ja rationaalinen ihminen tälle palstalle.

Vierailija
184/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on kyllä vaikea käsittää sitä, miksi ihmeessä tällaisissakin tilanteissa ne avoimet suhteet on niin ehdoton ei ihmisille. Jos kerta sinulle seksi ei merkitse mitään, niin eihän sen sitten pitäisi myöskään merkitä mitä se puolisosi touhuaa?

No, itse olen ehkä sen verran vanhanaikainen ja epärationaalinen, että kaipaan läheisyyttä ja seksiä nimenomaan vaimoni kanssa, en ylipäätään. Eli avoin suhde ei ratkaisisi mitään. Lisäksi minun on vaikea kuvitella käytännön toteuttamista ilman, että nykyinen parisuhde kärsisi entisestään.

Vierailija
185/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas heräsin todella haluamaan seksiä vasta nelikymppisenä ja nytkin reilu 50v ikäisenä se pyörii vähän väliä mielessä. Kyllä sitä nuorena oli enemmän, mutta en osannut itse siitä nauttia niin paljoa. Vaikka keskusteluyhteys oli silloin hyvä, niin en ehkä kuitenkaan osannut ilmaista itseäni rehellisesti enkä ehkä olisi tiennytkään mitä olisin halunnut.

Nykyään tuntuu vaikealta puhua toiveista, vaikka mieskin (sama kuin nuorena) kysyy aina tuntuuko hyvältä. Seksissä on myös monesti pitempiä taukoja, monen syyn takia. Lomareissuilla yms yritetään kyllä ottaa vahinko takaisin.

En ymmärrä teitä jotka kehotatte avoimeen suhteeseen, tai antamaan miehelle luvan käydä vieraissa. Oletatteko, että kaikille miehille on ihan sama ketä käy panemassa, kunhan vaan seksiä on riittävästi? Minä kyllä uskon, että moni mies haluaa nimenomaan sitä omaa vaimoa eikä mtään vieraita naisia.

Sorry ap, meni vähän ohi enkä

"tuntuu vaikealta puhua toiveista (reilu 50v)'

En oikein ymmärrä

Vierailija
186/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, itse olen ehkä sen verran vanhanaikainen ja epärationaalinen, että kaipaan läheisyyttä ja seksiä nimenomaan vaimoni kanssa, en ylipäätään. Eli avoin suhde ei ratkaisisi mitään. Lisäksi minun on vaikea kuvitella käytännön toteuttamista ilman, että nykyinen parisuhde kärsisi entisestään.

No jos jonkun mielestä kumppanien välinen seksuaalisuus on vain touhuamista, niin ajattelu menee noin. Miten voi olettaa, että puoliso kykenisi redusoituun seksiin toisen kanssa? Ja miten voi kuvitella, että joku toinen haluaisi itsensä redusoitavan toisten avioliiton ylläpitäjäksi ja hänen tarpeillaan ei olisi mitään merkitystä. Kyllä on tunnekylmää ajattelua. Sairasta, sanoisin, ja olen sentään moderni feministi.

Vierailija
187/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä vielä ole valmis elämään ilman seksiä, jos mies ei sitä enää haluaisi. Ikää nyt 49v. Seksi on mulle yksi rakkauden ulottuvuus ja en voisi kuvitellakaan, että loppuikäni kärvistelisin jonkun Satisfyerin kanssa

Vierailija
188/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sanoin omalle ukolle että seksi ei enää kiinnosta, voidaan erota kun en halua rajoittaa toisen seksuaalisuutta ja viedä sitä iloa."

Miksi pitää erota? Etkö olisi voinut vain antaa ukon luvan kanssa käydä muualla hoitamassa tarpeensa? Vai eikö se sitten sopinut taas sinulle?

Kyllä se minulle kävi, muttei miehelle. Ei kuulemma kiinnostanut muut 🤷🏼

Vierailija
189/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos jonkun mielestä kumppanien välinen seksuaalisuus on vain touhuamista, niin ajattelu menee noin. Miten voi olettaa, että puoliso kykenisi redusoituun seksiin toisen kanssa? Ja mi

No tämä lainaustoiminto on niin kehno, mutta yritetään vastata.

Vastasitkohan tuolla vuodatuksellasi hieman viereen? En puhunut touhuamisesta mitään. Listasin vain syitä, miksi avoin suhde ei minun tapauksessani ole vaihtoehto. Eikä redusoitu seksikään (oletan sen tarkoittavan vastentahtoista seksiä)

En pidä itseäni tunnekylmänä, päinvastoin.

Vierailija
190/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>"En ymmärrä teitä jotka kehotatte avoimeen suhteeseen, tai antamaan miehelle luvan käydä vieraissa. Oletatteko, että kaikille miehille on ihan sama ketä käy panemassa, kunhan vaan seksiä on riittävästi? Minä kyllä uskon, että moni mies haluaa nimenomaan sitä omaa vaimoa eikä mtään vieraita naisia."

En usko että lähellekään kaikille miehille olisi sama että ketä hän panee ja että he eivät haluaisi ensisijassa seksiä juuri sen oman vaimon kanssa. Mutta silti minusta on ihan periaatteellisesti oikein että jos minä en enää haluaisi seksiä mieheni kanssa niin silloin en voisi enää rajoittaa hänen seksuaalisuuttaan vaatimalla silti uskollisuutta. On sitten hänen oma valintansa että käyttääkö sitä vapauttaan vai ei mutta minulla ei ole oikeutta sitä määrätä jos en itse hänelle enää seksiä mahdolista.

Vierailija
191/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ongelma kun kaipaisin pikaista perinteistä kiihkeää jyystämistä. Siitä saan tyydytyksen. Mutta jos mies yrittää niin seisokki lopahtaa. Hän haluaa tuntikausien hipelöintiä ja hidasta rakastelua. Kuivun kuin saharan autiomaa tuossa hommassa kun saan orgasmin muutenkin minuuteissa eikä enää viiden saamisen jälkeen kiinnosta.

Ero pohdinnassa, en vaan jaksaisi käyttää edes tuntia päivässä seksiin.

Vierailija
192/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä halukkuutta voi pakottaa. Ehkä kannattaisi ihan rehellisesti keskustella miehen kanssa. Miehelle ehkä riittää satunnainen sääliseksi tai sitten ei. 

Mutta eihän tuollaisessa suhteessa ole järkeä, että toinen on kipeänä kun koittaa pakottaa halut heräämään

Täähän se ongelma varmaan on, kuten Ap sanoi että rakastaa ja siksi ei halua menettää.

Vierailija
193/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estrogeenihoito ei ole mikään ihmehoito joka palauttaa halut. Monet estrogeenihoitoa käyttävät ovat edelleen haluttomia. 

Kait se haluttomuutta aiheuttaa, jos limakalvot kuivia ja yhdyntä sattuu. Limakalvot kuntoon voisi laittaa estrogeenillä. Liukuvoiteetkin on olemassa.

Voi hyvä tavaton. Minulla on estrogeenihoito ja vielä erillinen hoito limakalvoihin - ne on kunnossa. Silti olen totaalisen haluton, johtuen vaihdevuosista ja iästä. Masentunut en ole.

Vierailija
194/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estrogeenihoito ei ole mikään ihmehoito joka palauttaa halut. Monet estrogeenihoitoa käyttävät ovat edelleen haluttomia. 

Kait se haluttomuutta aiheuttaa, jos limakalvot kuivia ja yhdyntä sattuu. Limakalvot kuntoon voisi laittaa estrogeenillä. Liukuvoiteetkin on olemassa.

Kyllä varmasti näinkin mutta tämä on hyvin harvalla se haluttomuuden syy. Jos tämä olisi haluttomuuden syy niin tämähän olisi helppo korjata.

Vaan tätä scheissea teoriaa hoetaan jopa seksuaalineuvonnassa. KUIVUUS my ass. 

Vierailija
195/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on haastava tilanne. Haluja ei voi pakottaa ja halukkaalle ilman seksiä oleminen on tuskaista. Jos miehelle tuollainen säälipillu kelpaa, niin eikös se toimi tekohengityksenä. Tai sitten jos käsihommilla tai suihinotolla saisi jotain annettua miehelle.

Kyllä se tämän ikäisen miehen baaripillukin on aikamoista säälipillua. Maksullinen antaa rahasta inho silmissä. Ainoa rako jota tällainen keski-ikäinen ukko voi takoa on markkinarako.

Vierailija
196/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä tavaton. Minulla on estrogeenihoito ja vielä erillinen hoito limakalvoihin - ne on kunnossa. Silti olen totaalisen haluton, johtuen vaihdevuosista ja iästä. Masentunut en ole.

Olisiko psykoterapiasta apua?

Vierailija
197/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä tavaton, kun ap kertoi, että yhdyntä ja seksi alkanut tuntumaan brutaalilta. Eiköhän siinä kuivumisesta ole kysymys hänen kohdallaan. Sinusta ei puhuttu mitään.

Vierailija
198/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on haastava tilanne. Haluja ei voi pakottaa ja halukkaalle ilman seksiä oleminen on tuskaista. Jos miehelle tuollainen säälipillu kelpaa, niin eikös se toimi tekohengityksenä. Tai sitten jos käsihommilla tai suihinotolla saisi jotain annettua miehelle.

Kyllä se tämän ikäisen miehen baaripillukin on aikamoista säälipillua. Maksullinen antaa rahasta inho silmissä. Ainoa rako jota tällainen keski-ikäinen ukko voi takoa on markkinarako.

Ei saisi nauraa, mutta ihanasti muotoiltu tuo keski-ikäisen miehen via dolorosa.  Munkin on vaikea (=mahdoton) kuvitella, että joku maksullinen oikein nauttisi siitä hommastaan. 

Vierailija
199/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos jonkun mielestä kumppanien välinen seksuaalisuus on vain touhuamista, niin ajattelu menee noin. Miten voi olettaa, että puoli

Näin seisoo kirjoituksessasi: "Jos kerta sinulle seksi ei merkitse mitään, niin eihän sen sitten pitäisi myöskään merkitä mitä se puolisosi touhuaa?" Ja todellakin, onhan siinä toisistakin ihmisistä kysymys, ei pelkästään haluttoman tarpeista=säilyttää seksitön parisuhde.

Vierailija
200/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko psykoterapiasta apua?

Terapiaa maailman luonnollisimpaan asiaan: lisäätymisiän jälkeen libido kuihtuu?

Voi aikoja, voi tapoja. Ja etenkin; voi libidovetoista liskoaivoa haisevine elimineen.

- eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi