Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluttomuus

Vierailija
07.04.2025 |

En kaipaa nyt miesten tai naisten tuomitsevia viestejä tähän, tai sellaista "Minä ainakin haluan joka päivä 10 X päivässä, terv. 70-vuotias hyvä Vaimo" Kaipaan vertaistukea lähinnä. Tai jotain vinkkejä, että mistä poterosta halua löytyisi lisää. 

Olen siis 49-vuotias nainen ja haluttomuus vaivaa. Takana vuosikymmenten pitkä liitto saman kumppanin kanssa. Olen jotenkin tosi kyllästynyt koko seksiin. En edes kaipaa mitään kumppanin vaihtoa tai vaihtelua, jotenkin koko touhu vain väsyttää. Ei ole siis kyseessä se, että kaipaisin toisia miehiä, ajattelen että samaa seksiä se olisi muidenkin kanssa. Minua kiinnostaa vaan ihan kaikki muu seksiä enemmän.

Hormonikorvaus ei tule kysymykseen, aikaisemmin sairastettujen depressioiden takia. Estrogeni tekee minulle masennusta.

Tuntuu, että seksiin menee tosi kauan aikaa, en jaksaisi enää mitään roolijuttuja ja otan koko homman vähän sellaisena suorituksena. Samaan aikaan kuitenkin haluan miellyttää miestä ja enemmän kuin usein suostun vain siksi, että parisuhderauha säilyy. En myöskään halua menettää miestä. 

Olen huono kumppani, tiedän. 

Kommentit (344)

Vierailija
201/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on haastava tilanne. Haluja ei voi pakottaa ja halukkaalle ilman seksiä oleminen on tuskaista. Jos miehelle tuollainen säälipillu kelpaa, niin eikös se toimi tekohengityksenä. Tai sitten jos käsihommilla tai suihinotolla saisi jotain annettua miehelle.

Kyllä se tämän ikäisen miehen baaripillukin on aikamoista säälipillua. Maksullinen antaa rahasta inho silmissä. Ainoa rako jota tällainen keski-ikäinen ukko voi takoa on markkinarako.

Itselläni olisi vientiä omanikäisissä ja jopa hieman nuoremmissa. Maksulliset eivät kiinnosta, koska nautin naisen nautinnosta, enkä usko ammattilaisten "tunteisiin". Sen takia, ihan vain seksuaalinen hauskanpito joskus, jonkun kanssa voisi olla minulle vaihtoehto tähän kuivaan suhteeseen.

Vierailija
202/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estrogeenihoito ei ole mikään ihmehoito joka palauttaa halut. Monet estrogeenihoitoa käyttävät ovat edelleen haluttomia. 

Kait se haluttomuutta aiheuttaa, jos limakalvot kuivia ja yhdyntä sattuu. Limakalvot kuntoon voisi laittaa estrogeenillä. Liukuvoiteetkin on olemassa.

Voi hyvä tavaton. Minulla on estrogeenihoito ja vielä erillinen hoito limakalvoihin - ne on kunnossa. Silti olen totaalisen haluton, johtuen vaihdevuosista ja iästä. Masentunut en ole.

Olisiko psykoterapiasta apua?

Terapiaa maailman luonnollisimpaan asiaan: lisäätymisiän jälkeen libido kuihtuu?

Voi aikoja, voi tapoja. Ja etenkin; voi libidovetoista liskoaivoa haisevi

Kerrohan miksi kaikilla ei kuihdu? Olisiko asenteessa ja elämänilossa eroa tuollaiseen, joka on pystyynkuollut henkisesti jo alle nelikymppisenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estrogeenihoito ei ole mikään ihmehoito joka palauttaa halut. Monet estrogeenihoitoa käyttävät ovat edelleen haluttomia. 

Kait se haluttomuutta aiheuttaa, jos limakalvot kuivia ja yhdyntä sattuu. Limakalvot kuntoon voisi laittaa estrogeenillä. Liukuvoiteetkin on olemassa.

Voi hyvä tavaton. Minulla on estrogeenihoito ja vielä erillinen hoito limakalvoihin - ne on kunnossa. Silti olen totaalisen haluton, johtuen vaihdevuosista ja iästä. Masentunut en ole.

Olisiko psykoterapiasta apua?

Terapiaa maailman luonnollisimpaan asiaan: lisäätymisiän jälkeen libido kuihtuu?

Voi aikoja, voi tapoja. Ja etenkin; voi libidovetoista liskoaivoa haisevi

En ole ollut lisääntymisiässä vuosiin mutta seksi maistuu kyllä

Vierailija
204/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...haisevine elimineen". Päivän naurut. Esteetikoille eroottisuus on aivan toisenlaista. Et varmaan pysty edes kuvittelemaan.

Vierailija
205/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä kuka ei seksiä saa, pitäisi päästä luvan kanssa puuhailemaan muiden kanssa.

Tämähän todistaa sen että suurelle osalle seksi ei liity rakkauteen kun sitä voi toteuttaa kenen kanssa tahansa.

Vierailija
206/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä kuka ei seksiä saa, pitäisi päästä luvan kanssa puuhailemaan muiden kanssa.

Tämähän todistaa sen että suurelle osalle seksi ei liity rakkauteen kun sitä voi toteuttaa kenen kanssa tahansa.

Suomessa on paljon ns kassientyhjentäjämiehiä, joiden suurin syy ylipäätään olla parisuhteessa ja helposti saatava seksi. Tunne-elämää ei ole, tai se on tasoa ameeba. Rakkaus, mitä se on, syötävää?

Vierailija
207/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja monelle se nimenomaan liittyy rakkauteen ja nämä sitten ovat tuskissaan kun eivät saa vastarakkautta eli sitä seksiä juuri siltä kumppaniltaan. Nämä ihmiset eivät voi harrastaa seksiä kenen tahansa kanssa.

Minä en ole ollut kiinnostunut seksistä vuosiin. En tiedä oikeastaan miksi, eikä asia vaivaa. Olen ollut aina matalahaluinen ja nykyään halut on nolla. Harrastan kyllä seksiä mieheni kanssa säännöllisesti koska hänelle se on tärkeää. Kosketus, läheisyys ja itse akti, sisäkkäin olo. Minulle on tärkeää muut asiat ja mies niitä tekee, olemme tyytyväisiä näin:)

Vierailija
208/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmasti näinkin mutta tämä on hyvin harvalla se haluttomuuden syy. Jos tämä olisi haluttomuuden syy niin tämähän olisi helppo korjata.

Vaan tätä scheissea teoriaa hoetaan jopa seksuaalineuvonnassa. KUIVUUS my ass. 

Itse en kyllä kuivana suostuisi/haluaisi seksiä. Se olisi brutaalia. Ikävää, ettei sulla seksuaalineuvonta auttanut.

Vierailija
209/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan miksi kaikilla ei kuihdu? Olisiko asenteessa ja elämänilossa eroa tuollaiseen, joka on pystyynkuollut henkisesti jo alle nelikymppisenä?

Ihmiset eivät ole kaikki samanlaisia, tuliko yllätyksenä? Jotkut ovat koko ikänsä aseksuaaleja eli sinun mielestäsi pystyyn kuolleita? Varsinkin naisilla halukkuus liittyy voimakkaasti hormonitoimintaan. Joillakin halukkuutta on aina ollut lähinnä vain luonnon tarkoittamalla tavalla eli ovulaation aikaan. Sitten kun ovulaatiot vaihdevuosissa loppuu, loppuu myös halukkuus. Siihen ei välttämättä estrogeenihoitokaan auta koska se ei ole sama kuin normaali kuukautiskierto ovulaatioineen. Jos halukkuus olisi kiinni elämänhalusta ja asenteesta niin ei haluttomuus olisi niin suuri ongelma ja se olisi helposti ratkaistavissa. Haluttomuus on itseasiassa luonnon kannalta "normaalimpi" tila vaihdevuosien jälkeen kuin halukkuus. Sen takia se on niin yleistä.

Vierailija
210/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ole kaikki samanlaisia, tuliko yllätyksenä? Jotkut ovat koko ikänsä aseksuaaleja eli sinun mielestäsi pystyyn kuolleita? Varsinkin naisilla halukkuus liittyy voimakkaasti hormonitoimintaan. Joillakin halukkuutta on aina ollut lähinnä vain luonnon tarkoittamalla tavalla eli ovulaation aikaan. Sitten kun ovulaatiot vaihdevuosissa loppuu, loppuu myös halukkuus. Siihen ei välttämättä estrogeenihoitokaan auta koska se ei ole sama kuin normaali kuukautiskierto ovulaatioineen. Jos halukkuus olisi kiinni elämänhalusta ja asenteesta niin ei haluttomuus olisi niin suuri ongelma ja se olisi helposti ratkaistavissa. Haluttomuus on itseasiassa luonnon kannalta "normaalimpi" tila vaihdevuosien jälkeen kuin halu

Kannattaa tutustua uudempaan materiaaliin aiheesta kuin 70- ja 80-luvulta

Vierailija
211/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aseksuaali joka on suhteessa seksuaalisen miehen kanssa. Seksi ei tunnu missään, mutta nautin kun mies nauttii. Etsin kauan aseksuaalia miestä mutta ei löytynyt sellaista jonka kanssa olisin halunnut olla. Nykyinen mies on täydellinen, vaikka sitä aah niin tylsää vaakamamboilua haluaa. No useimmiten otan suihin koska se on jotenkin kätevämpää:D Joka yö nukahdetaan sylikkäin ja ajatus siitä että kuolema joskus erottaa on surullinen. Toivottavasti siihen on vielä kauan aikaa ja voimme olla loppuelämämme yhdessä. Tuntuu oudolta lukea näitä haluttomuuskeskusteluja, koska itse en koskaan ole halunnut miestäni sillä tavalla ja seksi ei ole mitenkään vastenmielistä. Ymmärrän toki jos kyse fyysisestä jutusta eli kuivuudesta. Itse kyllä kostun ihan vain mekaanisesta kosketuksesta joten se ei ole ongelma. Ja jos joskus kuivuus vaivaa niin liukkaria kehiin ja seksiä voi harrastaa muutenkin kuin yhdynnällä.

Vierailija
212/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ole kaikki samanlaisia, tuliko yllätyksenä? Jotkut ovat koko ikänsä aseksuaaleja eli sinun mielestäsi pystyyn kuolleita? Varsinkin naisilla halukkuus liittyy voimakkaasti hormonitoimintaan. Joillakin halukkuutta on aina ollut lähinnä vain luonnon tarkoittamalla tavalla eli ovulaation aikaan. Sitten kun ovulaatiot vaihdevuosissa loppuu, loppuu myös halukkuus. Siihen ei välttämättä estrogeenihoitokaan auta koska se ei ole sama kuin normaali kuukautiskierto ovulaatioineen. Jos halukkuus olisi kiinni elämänhalusta ja asenteesta niin ei haluttomuus olisi niin suuri ongelma ja se olisi helposti ratkaistavissa. Haluttomuus on itseasiassa luonnon kannalta

Jos tarkoitat tätä nykyajan trendaavaa seksiä vauvasta vaariin - mentaliteettia, niin sillähän ei ole minkään sortin biologista tiedepohjaa, vaan pelkkä mutu. Odotan sitä hetkeä kun tapahtuu next step. Se ei toden totta tule miellyttämään kaikkia.

Vierailija
213/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nousee henkinen este seksistä, jos ei itse ole halukas, joten en voi samaistua numeron 211 kokemukseen. Ehkä tosiaan kaipaan enemmän hellyyttä ja vähemmän yhdyntäkeskeisyyttä, ja olen vaan jotenkin kyllästynyt koko seksiin pitkässä liitossa. En usko, että olen ainoa. - Ap

Vierailija
214/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeeni ei aiheuta masennusta. Itse olen masennuksesta kärsinyt ja siihen hyvin taipuvainen. Hormonitoimintani latistui erityisen paljon avioeron yhteydessä muutama vuosi sitten. Menin gynekologille, joka määräsi heti estrogeenia. Aloin sitä käyttämään ja halut palautuivat pikkuhiljaa, samoin kuin värit koko elämään. Nyt olen 49-vuotias ja elän todella vahvan seksuaalisessa suhteessa, josta nautin melkeinpä enemmän kuin mistään tähän mennessä. 

Vierailija
215/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle nousee henkinen este seksistä, jos ei itse ole halukas, joten en voi samaistua numeron 211 kokemukseen. Ehkä tosiaan kaipaan enemmän hellyyttä ja vähemmän yhdyntäkeskeisyyttä, ja olen vaan jotenkin kyllästynyt koko seksiin pitkässä liitossa. En usko, että olen ainoa. - Ap

Suosittelen sinulle seksuaaliterapiaa kerta kyse ei ole fyysisestä vaivasta. Sinulla on nyt jokin tunnelukko seksiä kohtaan ja se pitäisi saada avattua. Voitte mennä miehen kanssa yhdessäkin, mutta tämä on lähinnä sinun henkisiä juttuja joten lähtisin hoitamaan aluksi itse tätä. 

Vierailija
216/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aseksuaali joka on suhteessa seksuaalisen miehen kanssa. Seksi ei tunnu missään, mutta nautin kun mies nauttii. Etsin kauan aseksuaalia miestä mutta ei löytynyt sellaista jonka kanssa olisin halunnut olla. Nykyinen mies on täydellinen, vaikka sitä aah niin tylsää vaakamamboilua haluaa. No useimmiten otan suihin koska se on jotenkin kätevämpää:D Joka yö nukahdetaan sylikkäin ja ajatus siitä että kuolema joskus erottaa on surullinen. Toivottavasti siihen on vielä kauan aikaa ja voimme olla loppuelämämme yhdessä. Tuntuu oudolta lukea näitä haluttomuuskeskusteluja, koska itse en koskaan ole halunnut miestäni sillä tavalla ja seksi ei ole mitenkään vastenmielistä. Ymmärrän toki jos kyse fyysisestä jutusta eli kuivuudesta. Itse kyllä kostun ihan vain mekaanisesta kosketuksesta joten se ei ole ongelma. Ja jos joskus kuivuus vaivaa niin liukkaria kehiin ja seksiä voi harrastaa muutenkin kuin yhdynnällä.

Palataan asiaan kun olet yli 20 vuotta tyydyttänyt yksipuolisesti miehesi tarpeita, voi olla että ääni kellossa on erilainen. Kun ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta, kasvatettu lapset isoiksi ja menty sen myllyn läpi jonka tuo vaatii niin yleensä siinä vaiheessa varsinkin naiset haluaisivat jotain myös itselleen. Usein he ovat lopun uupuneita olemaan aina muiden tarpeiden täyttäjiä. Siinä vaiheessa jos omat halut loppuu niin päällimmäisenä ei ole ajatus tyydyttää sen toisen tarpeita. Varsinkaan jos toinen ei koskaan tee vastaavaa sinulle. Se että nainen antaa seksiä miehelle vastentahtoisesti on henkilökohtainen palvelus miehelle joka vie sinulta voimavaroja. Sitä ei halua tehdä jos ei koskaan saa mitään vastaavaa takaisin.

Vierailija
217/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aseksuaali joka on suhteessa seksuaalisen miehen kanssa. Seksi ei tunnu missään, mutta nautin kun mies nauttii. Etsin kauan aseksuaalia miestä mutta ei löytynyt sellaista jonka kanssa olisin halunnut olla. Nykyinen mies on täydellinen, vaikka sitä aah niin tylsää vaakamamboilua haluaa. No useimmiten otan suihin koska se on jotenkin kätevämpää:D Joka yö nukahdetaan sylikkäin ja ajatus siitä että kuolema joskus erottaa on surullinen. Toivottavasti siihen on vielä kauan aikaa ja voimme olla loppuelämämme yhdessä. Tuntuu oudolta lukea näitä haluttomuuskeskusteluja, koska itse en koskaan ole halunnut miestäni sillä tavalla ja seksi ei ole mitenkään vastenmielistä. Ymmärrän toki jos kyse fyysisestä jutusta eli kuivuudesta. Itse kyllä kostun ihan vain mekaanisesta kosketuksesta joten se ei ole ongelma. Ja jos joskus kuivuus vaivaa niin liukkaria kehiin ja seksiä voi harrastaa muutenkin kuin yhdynn

Olemme olleet yhdessä melkein 20 vuotta, lapsia emme halua. Ja saan takaisin mieheltä rakkautta sekä huolenpitoa. Kumppanuutta, välittämistä, yhdessäoloa. Iloa, huumoria, tukea sekä seikkailuja, nautintoa. Elämässä on niin paljon muutakin kuin seksi ja nämä tarpeet mies täyttää. Seksuaalisen ihmisen varmasti toki vaikea ymmärtää. 

T.Aseksuaali 211

Vierailija
218/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut, en oikeasti uskalla käyttää estrogenia. Lähipiirissä ollut niin paljon syöpää, että olen varovainen.

Henkinen lukko tässä varmaankin enemmän on, ja siihen etsin nyt ratkaisua. En usko, että tulen kuitenkaan muuttumaan kovinkaan seksuaaliseksi, koska sellainen en ole ollut varmaan ikinä. Enkä oikein vieläkään osaa samaistua kovin seksuaalisten naisten tarinoihin, koen enemmän samankaltaisuutta sellaisiin, jotka eivät ole niin seksuaalisia. -ap

Vierailija
219/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on omituista että kun nainen on haluton niin hänen kuuluisi hoitaa ongelma pois alta tai antaa miehelle vaikka väkisin. Jos mies on haluton niin miehen ei tarvitse tehdä mitään. Hänen ei tarvitse hakea siihen lääkitystä, ryhtyä seksiin vastentahtoisesti tai hoitaa naisen tyydytys muilla tavoilla. Miehellä on oikeus olla haluton mutta naisella ei. Vähän olisi ihmisten asenteessa hiomista.

Vierailija
220/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aseksuaali joka on suhteessa seksuaalisen miehen kanssa. Seksi ei tunnu missään, mutta nautin kun mies nauttii. Etsin kauan aseksuaalia miestä mutta ei löytynyt sellaista jonka kanssa olisin halunnut olla. Nykyinen mies on täydellinen, vaikka sitä aah niin tylsää vaakamamboilua haluaa. No useimmiten otan suihin koska se on jotenkin kätevämpää:D Joka yö nukahdetaan sylikkäin ja ajatus siitä että kuolema joskus erottaa on surullinen. Toivottavasti siihen on vielä kauan aikaa ja voimme olla loppuelämämme yhdessä. Tuntuu oudolta lukea näitä haluttomuuskeskusteluja, koska itse en koskaan ole halunnut miestäni sillä tavalla ja seksi ei ole mitenkään vastenmielistä. Ymmärrän toki jos kyse fyysisestä jutusta eli kuivuudesta. Itse kyllä kostun ihan vain mekaanisesta kosketuksesta joten se ei ole ongelma. Ja jos joskus kuivuus vaivaa niin liukkaria k

"Se että nainen antaa seksiä miehelle vastentahtoisesti on henkilökohtainen palvelus miehelle joka vie sinulta voimavaroja. "

Ja tästähän ei minun tapauksessani ole kyse, kuten kirjoitin niin seksi ei ole minulle mitenkään vastenmielistä.

T.211