Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluttomuus

Vierailija
07.04.2025 |

En kaipaa nyt miesten tai naisten tuomitsevia viestejä tähän, tai sellaista "Minä ainakin haluan joka päivä 10 X päivässä, terv. 70-vuotias hyvä Vaimo" Kaipaan vertaistukea lähinnä. Tai jotain vinkkejä, että mistä poterosta halua löytyisi lisää. 

Olen siis 49-vuotias nainen ja haluttomuus vaivaa. Takana vuosikymmenten pitkä liitto saman kumppanin kanssa. Olen jotenkin tosi kyllästynyt koko seksiin. En edes kaipaa mitään kumppanin vaihtoa tai vaihtelua, jotenkin koko touhu vain väsyttää. Ei ole siis kyseessä se, että kaipaisin toisia miehiä, ajattelen että samaa seksiä se olisi muidenkin kanssa. Minua kiinnostaa vaan ihan kaikki muu seksiä enemmän.

Hormonikorvaus ei tule kysymykseen, aikaisemmin sairastettujen depressioiden takia. Estrogeni tekee minulle masennusta.

Tuntuu, että seksiin menee tosi kauan aikaa, en jaksaisi enää mitään roolijuttuja ja otan koko homman vähän sellaisena suorituksena. Samaan aikaan kuitenkin haluan miellyttää miestä ja enemmän kuin usein suostun vain siksi, että parisuhderauha säilyy. En myöskään halua menettää miestä. 

Olen huono kumppani, tiedän. 

Kommentit (344)

Vierailija
141/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kommentoija verrannut haluttomuuden hoitoon. Kertoi saaneensa sitä masennusvaivoihin. Se luetun ymmärtäminen. Masennus on sairaus niin kuin syöpäkin. Ja vaihdevuosivaivoihin estrogeeniä määrätään juurikin sairauden hoitoon. Sori siitä.

Vierailija
142/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn tilanne on ikävä. Apn puolison tilanne on vielä ikävämpi.

Itsellä hieman sama tilanne kuin Apn puolisolla. Vaimolta on hävinnyt kokonaan halut. Ikävä kyllä itse olen hyvin seksuaalinen ja minulle on tärkeää myös kumppanin aito halu. Rakastan puolisoani ja tykkään yhteisestä elämästämme. En siis ota tuon takia eroa. On kuitenkin aika raastavaa tajuta että seksi on ehkä omalta osaltani loppunut, vaikka halut olisivat suuret.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä hieman sama tilanne kuin Apn puolisolla. Vaimolta on hävinnyt kokonaan halut. Ikävä kyllä itse olen hyvin seksuaalinen ja minulle on tärkeää myös kumppanin aito halu. Rakastan puolisoani ja tykkään yhteisestä elämästämme. En siis ota tuon takia eroa. On kuitenkin aika raastavaa tajuta että seksi on ehkä omalta osaltani loppunut, vaikka halut olisivat suuret.

Seksi ei ole minkäänlainen välttämättömyys lisääntymisiän ulkopuolella. Keskity muuhun.

Vierailija
144/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko keskustelleet siitä? Oletko sinäkin painostanut vaimoasi johonkin, mitä hän ei halua, mutta mieliksi tekee?

Vierailija
145/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi ei ole minkäänlainen välttämättömyys lisääntymisiän ulkopuolella. Keskity muuhun.

Hyvin harva asia on lopulta välttämättömyys. Emme oikeastaan tarvitse seuraa, keskusteluja, kosketuksia, tukea, ystävällisyyttä, kannustusta tai edes apua missään. Siltikin näiden puute nähdään usein melkoisena ongelmana parisuhteessa jos niitä ei ole.

Vierailija
146/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdekaan ei ole välttämättömyys.

Vierailija
147/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletteko keskustelleet siitä? Oletko sinäkin painostanut vaimoasi johonkin, mitä hän ei halua, mutta mieliksi tekee?" Vaimo tietää seksuaalisuuteni joten haluttomuutensa häiritsee myös häntä. En ole kuitenkaan painoastanut seksiin. En edes vonkaa seksiä, vaan meilla harrastetaan ainoastaan silloin kuin vaimo haluaa.

Vierailija
148/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma? Jos ei halua, niin ei halua ja sillä selvä. Ei ole mitään ongelmaa. Ei ole pakko haluta.

Ongelmasi on ongelma vain sen vuoksi, että haluat miellyttää muita. Voihan suhtautua kerta viikko seksiin samalla ajatuksella kuin viikkosiivoukseen, että se on vain yksi kotitehtävä, joka on pakko tehdä vaikkei se hirveästi kiinnostakaan.

Vierailija
149/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se haluttomien ihmisten vakio lässytys joka väliin. Veden ja ravinnon lisäksi mikään ei ole välttämätöntä. Se on eri asia mitä haluaa ja mikä on tärkeää itselle.

Miksi pitäisi roikkua parisuhteessa, mikä aiheuttaa tuskastumista?

Vierailija
150/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko keskustelleet siitä? Oletko sinäkin painostanut vaimoasi johonkin, mitä hän ei halua, mutta mieliksi tekee?

Ja tämäkin käännetään heti miehen viaksi. No ei yllätä täällä. Aika monella naisella nyt vain ne halut hiipuu. Ei ole mitään tarvetta seksille. Eikä ketään voi pakottaa halukkaaksi. 

Vierailija
151/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin eron tuossa tilanteessa. Minulle seksi ja tuntea itsensä halutuksi on sen verran tärkeä asia, etten halunnut viettää loppuelämääni ilman sitä. Olihan koko liitto nyt muutenkin kuin kaverisuhde, ei parisuhde. 

Sitten löytyi uskomaton halukas nainen ja elämä hymyileen jällleen.

Vierailija
152/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei ole mikään välttämättömyys. 

Vierailija
153/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on haastava tilanne. Haluja ei voi pakottaa ja halukkaalle ilman seksiä oleminen on tuskaista. Jos miehelle tuollainen säälipillu kelpaa, niin eikös se toimi tekohengityksenä. Tai sitten jos käsihommilla tai suihinotolla saisi jotain annettua miehelle.

Vierailija
154/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn niin samaistumaan aloittajaan. Ei minkäänlaisia haluja itsellänikään. En edes ajattele seksiä. Siinä ei ole mitään ajattelemista. Olen naimisissa mutta mieheni (tässä tapauksessa voi sanoa, että "onneksi") on niin sairas, ettei hän fyysisen tilansa takia ole enää niin seksin perään. Vuosikausia annoin säälistä, mutta nyt sekin taakka saatiin pois mielen päältä. Ja mulle ihan sama, vaikka mies lähtisi maksullisiin, kunhan minun ei koskaan enää tarvitse häneen "siinä mielessä" koskea. 

Mutta pakko oli liitossa olla? 

Minäkin roikuin älyttömän pitkään, mutta onneksi sitten jossain vaiheessa tulin järkiini ja erosin tuollaisesta vaimosta.

Vierailija
155/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain nainen voi kokea syyllisyyttä omasta haluttomuudestaan vaikka se ei omaa elämänlaatua laske mitenkään. Miksi naisiin rakennetaan pienestä pitäen miellyttämisentarve?

Vierailija
156/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP nyt kertoo ihan rehellisesti miehelleen, että seksi ei kiinnosta pätkääkään. Mies voi sitten miettiä haluaako luopua seksistä ja jatkaa parisuhdetta, vai tekeekö jotain muita ratkaisuja.

Vierailija
157/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan nro 25, seksi ei minusta ole mitään ihanaa ja uskomatonta, se ei ole ollut koskaan minulle sitä. En ollut nuorenakaan mikään erityisen seksuaalinen nainen. Mutta tuntuu, kuin tämä asia olisi muuraispesä, jota ei saa penkoa. Haluton nainen herättää valtaisaa aggressiota. Miksi näin?

On varmasti naisia, jotka ovat tosi fyysisiä, mutta he ovat olleet sitä aina. On tosiasia, että on myös vähemmän fyysisiä naisia. Kuulun jälkimmäisiin.

Ja surullista on, että moni tällainen nainen väkisi haluaa avioliittoon ja sitten toteaakin, että "enhän minä mitään seksiä edes kaipaa". 

Vierailija
158/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle, että ei sanaakaan anaalista enää, jos haluaa mitään seksiä jatkossa ja jos välittää sinun tunteista yhtään. Jos asiasta tulee riita, niin selvästi asia pitää riidellä pois päiväjärjestyksestä. Anaalista on tullut joku ihme pakkomielle nykyään ja jostain tällaisesta miehesikin on tämän innon saanut. Kerro miehelle, ettei se ole mikään oletus eikä kaikki sitä harrasta, vaikka kuinka niin luulisi itse. Ei kaikki harrasta kaikkea muutakaan, esim suuseksiä tms. Sun mies vaikuttaa ahdistavalta ihmiseltä vaatimuksineen.

-38

Anaali nyt ei ole pakkomielle kuin av-mammoille. Ja he nyt muutenkin keksivät kaikki tekosyyt, ettei seksistä tarvitse innostua. En vain ymmärrä miksi tuollaiset naiset ihan väkisin haluavat parisuhteeseen.

Vierailija
159/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhut sontaa. Seksuaalisuus on osa ihmistä koko elämän ajan ja jos ihminen sitä kaipaa ja haluaa, ei sitä ainakaan kukaan muu voi häneltä määrätä jätettäväksi pois. 

Vierailija
160/344 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se erokaan aina helpoin ratkaisu ole, kun ei ole vastuussa pelkästään itsestään. Ja en haluaisi pelkän seksin takia erota, kun on muuten kaikki hyvin. -ap

Ei se helpoin ratkaisu olekaan. Eikä se ole pelkkä seksi, vaan kaikki muu turhautuminen ja läheisyyden ja tunteiden puute. Ex-vaimo oli vastaavanlainen kuin sinä. Seksi hiipui hyvin nopeasti lasten saamisen jälkeen. Vuosia sitten meni n. kerran kuussa tahdilla. Sitten lopetin ehdottelun kokonaan ja menikin noin 10kk ennen kuin ex ehdotti seksiä. Minä puolestani ehdotin eroa. 

Ja nyt kun on uusi mahtava halukas naisystävä, on elämä aivan mahtavaa. Olisi pitänyt tajuta erota paljon aikaisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi