Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluttomuus

Vierailija
07.04.2025 |

En kaipaa nyt miesten tai naisten tuomitsevia viestejä tähän, tai sellaista "Minä ainakin haluan joka päivä 10 X päivässä, terv. 70-vuotias hyvä Vaimo" Kaipaan vertaistukea lähinnä. Tai jotain vinkkejä, että mistä poterosta halua löytyisi lisää. 

Olen siis 49-vuotias nainen ja haluttomuus vaivaa. Takana vuosikymmenten pitkä liitto saman kumppanin kanssa. Olen jotenkin tosi kyllästynyt koko seksiin. En edes kaipaa mitään kumppanin vaihtoa tai vaihtelua, jotenkin koko touhu vain väsyttää. Ei ole siis kyseessä se, että kaipaisin toisia miehiä, ajattelen että samaa seksiä se olisi muidenkin kanssa. Minua kiinnostaa vaan ihan kaikki muu seksiä enemmän.

Hormonikorvaus ei tule kysymykseen, aikaisemmin sairastettujen depressioiden takia. Estrogeni tekee minulle masennusta.

Tuntuu, että seksiin menee tosi kauan aikaa, en jaksaisi enää mitään roolijuttuja ja otan koko homman vähän sellaisena suorituksena. Samaan aikaan kuitenkin haluan miellyttää miestä ja enemmän kuin usein suostun vain siksi, että parisuhderauha säilyy. En myöskään halua menettää miestä. 

Olen huono kumppani, tiedän. 

Kommentit (344)

Vierailija
341/344 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla jokin parisuhde opas jonka jokaisen kannattaisi lukea ennen suhteeseen ryhtymistä ja jossa käsitellään tätäkin aihetta. Eli puolison haluttomuus ja onko valmis siihen että suhteesta voi tulla seksitön. Meillä tehtiin suhteen alussa selväksi jos toinen pettää tai ei enää halua toista, voimme lähteä eri teille. Näin kävi ja vaikka haluttomuuteni johtui sairaudesta niin eron jälkeen ymmärsin että oli suhteessakin jotain mikä ei ihan ollut kunnossa. En siis tarkoita että pettäminen ja haluttomuus oli EHDOTON asia mikä päättäisi suhteen vaan se olisi ok kummallekin jos niin kävisi. Tällä vältettiin se ettei kummallekaan jää huono fiilis kun yhteisymmärryksessä ja sopimuksen mukaan erottiin. Ollaan edelleen ystäviäkin, vaikka miehellä jo uusi. Itse tällä hetkellä sairauden kanssa parempaan päin.

Ja tähän on turha tulla huutelemaan m*lkkua miestä kun jättää toisen sa

Sama. Kuulostaa itsekkäältä ja jopa epäinhimilliseltä. Häiriintyneeltä toiminnalta.

Vierailija
342/344 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla jokin parisuhde opas jonka jokaisen kannattaisi lukea ennen suhteeseen ryhtymistä ja jossa käsitellään tätäkin aihetta. Eli puolison haluttomuus ja onko valmis siihen että suhteesta voi tulla seksitön. Meillä tehtiin suhteen alussa selväksi jos toinen pettää tai ei enää halua toista, voimme lähteä eri teille. Näin kävi ja vaikka haluttomuuteni johtui sairaudesta niin eron jälkeen ymmärsin että oli suhteessakin jotain mikä ei ihan ollut kunnossa. En siis tarkoita että pettäminen ja haluttomuus oli EHDOTON asia mikä päättäisi suhteen vaan se olisi ok kummallekin jos niin kävisi. Tällä vältettiin se ettei kummallekaan jää huono fiilis kun yhteisymmärryksessä ja sopimuksen mukaan erottiin. Ollaan edelleen ystäviäkin, vaikka miehellä jo uusi. Itse tällä hetkellä sairauden kanssa parempaan päin.

Ja tähän on turha tulla huutelemaan m*lkkua miestä kun jättää toisen sa

Hmm.. Sairautta on monenlaista. Alkoholismi on esimerkiksi sairaus, todellakin jättäisin miehen jos olisi alkoholisti tai sairastuisi siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/344 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä haluttomat naiset surevat sitä, ettei haluta!? Ei minuakaan haluta. Halut katosivat täysin muutama vuosi sitten. Olen 45 vee. Jos ukko tämän vuoksi ottaa eron, niin so what? Eipähän tarvitse enää niitäkään harvoja kertoja säälistä antaa. Saa olla rauhassa lopun ikää. Opetelkaa elämään yksin ja irsenäisinä!

Suuri osa ihmisistä elää onnellisessa, tasapainoisessa parisuhteessa. Heille puolison eron ottaminen ei ole so what Itse osaan kyllä elää yksin ja itsenäisenä, mutta parisuhteeni päättyminen ei silti olisi merkityksetön asia.

Vierailija
344/344 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Elämässäni on ollut sekä kuivia että todella kosteita kausia ja olen pitänyt tätä ihan normaalina asiana, ettei seksi huvita vaikka pariin vuoteen. "

Minkään muun parisuhteeseen oleellisesti kuuluvan asian totaalista puuttumista ei kukaan kehtaisi pitää normaalina asiana kuin vain seksin. Jos suhteesta puuttuisi vuosia vaikka keskustelu, kaikki läheisyys, toisen huomioiminen tai mikään muu vastaava niin iso enemmistö pitäisi eroa ihan luonnollisena reaktiona.

Mutta jostain syystä seksi on asia jonka puute ei saa olla kellekään mikään ongelma.

Seksiä on huono verrata noihin asioihin mihin viittaat. Läheisyyttä on ilman seksiäkin ja sen puute haittaa suoraan suhteessa. Seksi on mekaaninen suoritus, panetuksen poistamista. Parisuhteessa siihen saa apua. Mutta ihminen on kykenevä masturboimaan ja suhde voi hyvin vaikka tulisi seksittömiä kausia, kunhan muu lähe

Minulle ei seksi ole koskaan ollut mekaaninen suoritus, ei panetuksen poistamista, eikä oikeastaan millään tavalla verrattavissa masturbaatioon.

Tottakai parisuhteessa voi olla (tietyn tasoista) läheisyyttä ilman seksiä, mutta ei mistään parisuhteesta voi vain poistaa yhdyntöjä, ilman että se vaikuttaisi siihen muuhun läheisyyteen. Jos et usko tätä ja satut olemaan pidemmässä seksittömässä  kaudessa (siis yli 6 kk) niin mieti koska olet viimeksi suudellut kiihkeästi puolisoasi tai nukahtanut alasti lusikkaan.