Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vastaa taas kysymyksiin

Vierailija
14.03.2007 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian suuri lihasvastus, joten päädyttiin imukuppiin.

Mitä se tarkoittaa? Tuleeko näin tapahtumaan todennäköisesti seuraavankin kanssa?

Vierailija
2/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa, että lantionpohjanlihaksesi ovat " timmissä" kunnossa ja antavat huonosti periksi. Seuraavalla kertaa todennäköisimmin myötäävät jo hieman paremmin.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 30, silmissä mustia pilkkuja jo kolmisen viikkoa, olo tukala ja väsyttää, välillä oksettaa, verenpaine ok, kerran prot plussalla, sokerirasituksessa eka paasto koholla ruokavaliolla hoidossa.

Vierailija
4/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

rv 30, silmissä mustia pilkkuja jo kolmisen viikkoa, olo tukala ja väsyttää, välillä oksettaa, verenpaine ok, kerran prot plussalla, sokerirasituksessa eka paasto koholla ruokavaliolla hoidossa.

Raskausmyrkytyksessä verenpaine on kyllä koholla ja proteiineja pissassa toistuvasti. Onkohan hemoglobiini hyvä? Millainen yleiskunto?

Vaatisi ehkä lisätutkimuksia, puhu vielä neuvolassa jos saisit lähetteen äitiyspoliklinikalle.

klö

Vierailija
5/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hb 134, neuvolassa ei huolestuttu. Hyvä tietty ettei ole myrkytys, mutta huolta ei poista koska olo niin huono.

Vierailija
6/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta vakavalta, mutta kiusallista tietenkin. PÅuhu silti vielä asiasta, jos olo ei korjaannu.

klö

Vierailija
7/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä kun yritän kääntyä, sattuu aikalailla. Ja jos olen istunut pidemmän aikaa. Onko nämä liitoskipuja? Vai pitäisikö ottaa lääkäriin yhteyttä? rv20 menossa.

Vierailija
8/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostavat tyypillisiltä liitoskivuilta. Aika aikaisin vaan alkavat ja yleensä pahenevat raskauden jatkuessa ja hoitoa ei oikeastaan ole. Jaksamista.

klö

Vierailija
9/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi synnytystä takana, kummassakin tärisin holtittomasti n. tunnin ajan epiduraalin antamisen jälkeen. Kivut se poisti, mutta tärinä oli epämiellyttävää. Nyt olisi kolmas kerta edessä, onko todennäköistä että tärinä tulee taas ja mikähän sen aiheuttaa?

Vierailija
10/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus sai sellaisen synnytyksessä ja oli kolme päivää tarkkailussa sen takia. Miten ilmarinta syntyy, voiko sen jotenkin ehkäistä?

Liittyykö lapsiveden vihreys tai nopea ponnistusaihe mitenkään asiaan?

Vierailija
11/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sangen yleistä. Joillekin sen tekee puudutusaine ja siihen voidaan kyllä antaa " vastalääkettä" jos on kovin häiritsevää. Joillekin tekee se, kun kivuissa on kova lihasjännitys ja sen lauettua kipujen helpottaessa alkaa tärinä. Saattaa tulla seuraavallakin kerralla.

klö

Vierailija
12/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuopus sai sellaisen synnytyksessä ja oli kolme päivää tarkkailussa sen takia. Miten ilmarinta syntyy, voiko sen jotenkin ehkäistä?

Liittyykö lapsiveden vihreys tai nopea ponnistusaihe mitenkään asiaan?

Ihan tarkkaan en syntymekanismia tiedä, mutta kovin harvinainen ei ole, varsinkin keskosilla melko tavallinen. Mainitsemillasi asioilla saattoi olla asiaan yhteys. Korostaisin taas, miten tärkeää on asiasta kysyä sillä hetkellä kuin jälkeenpäin. Henkilöt, jotka silloin hoidosta vastaavat, ovat parhaita vastaamaan kysymyksiin.

klö

Vierailija
13/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, mutta kokemusta vaaditaan.

klö

Vierailija
14/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

essa ei enää satu! Myöhemmin kävi ilmi että lapsi oli jäänyt kiinni synnytyskanavaan, siksi sattui. Seuraavalla kerralla kätilö sanoi että ponnistan väärin. No minä sitten kysyin neuvolalääkäriltä että saanko sektion kun en osaa ponnistaa. Lääkäri oli ihan järkyttynyt että kuka niin on sanonut ja katsoi ponnistusaikoja papereistaan ja sanoi että ihan normaalit on että ei mitään sektiota. Viimeisellä kerralla minulle sanottiin että en saa huutaa kivusta vaikka minulle ei ehditty antaa puudutusta kun oli kätilöiden vuoronvaihto ja raportti kesti.

Vierailija
15/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

essa ei enää satu! Myöhemmin kävi ilmi että lapsi oli jäänyt kiinni synnytyskanavaan, siksi sattui. Seuraavalla kerralla kätilö sanoi että ponnistan väärin. No minä sitten kysyin neuvolalääkäriltä että saanko sektion kun en osaa ponnistaa. Lääkäri oli ihan järkyttynyt että kuka niin on sanonut ja katsoi ponnistusaikoja papereistaan ja sanoi että ihan normaalit on että ei mitään sektiota. Viimeisellä kerralla minulle sanottiin että en saa huutaa kivusta vaikka minulle ei ehditty antaa puudutusta kun oli kätilöiden vuoronvaihto ja raportti kesti.

Onpa sinulle sattunut ikäviä kokemuksia, joita en voi mitenkään puolustella. Oletko herkkä ja otat helposti sanomisista itseesi?

Neuvoja voi antaa monella tavalla, positiivisesti kannustaen. Toivottavasti pääset näistä asisoista yli, käy vaikka synnytyssairaalassa jälkikeskustelu synnytykksistäsi ja mieltäsi painamaan jääneistä asioista.

klö

Vierailija
16/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertakaikkaan onnistu? Sairaalassa johon menen synnytymään työskentelee luomusynnytyksen kannattaja, joka yrittää viimeiseen asti tuputtaa tätä luomua ja itse olen epin ehdoton kannattaja!!! Mua varoitti kyseisestä ihmisestä tuttava, joka oli joutunut kyseisen kätiön mielivallan alla synnyttämään ilman lievitystä.

Vierailija
17/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen synnytys pelkoa koska on huonot kokemukset esikoisen synnytyksestä.

Vierailija
18/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kertakaikkaan onnistu? Sairaalassa johon menen synnytymään työskentelee luomusynnytyksen kannattaja, joka yrittää viimeiseen asti tuputtaa tätä luomua ja itse olen epin ehdoton kannattaja!!! Mua varoitti kyseisestä ihmisestä tuttava, joka oli joutunut kyseisen kätiön mielivallan alla synnyttämään ilman lievitystä.

Kyllä voi vaihtaa jos on muita vapaana ja kemiat eivät lainkaan pelaa. Todellisuudessa vaihto on äärimmäisen harvinaista, sillä yleensä keskustelemalla asiat hoituvat.

klö

Vierailija
19/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaatkohan sanoa mistä voi johtua että sain kolme lasta heti ekalla yrityksellä käyntiin, ja nyt kun viimisestä on kohta 6 vuotta, en meinaa tulla enää raskaaksi? yritystä takana jonkun aikaa jo... Kiitos!

Vierailija
20/27 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koen synnytys pelkoa koska on huonot kokemukset esikoisen synnytyksestä.

Ei välttämättä, supistukset voivat olla hieman laimeamman tuntuisia vedessä. Uskon, että muitakin vaihtoehtoja löytyy ja lähes poikkeuksetta seuraavat synnytykset ovat helpompia kuin ensimmäinen.

klö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme