Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi irtautuu henkilömiinat kieltävästä Ottawan sopimuksesta

Vierailija
01.04.2025 |

Kommentit (276)

Vierailija
201/276 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jotenkin ihastutttavaa että miinakiellon purkamisesta pelotelluille piti erikseen kertoa miten miinoista ei ollutkaan hätää vaikka juuri sillä hädällä pelotellut ohjattiin äänestäämään miinakieltoa. Samalla synkeää miten uutislampaita ohjaillaan uutisilla ja vain äänien takia. Yle-kansa oli aikanaan varmaan niin ohjattua että mikä tahansa olisi mennyt niille läpi ennen internettiä 

Vierailija
202/276 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"(Puolustus-) voimat

(Rauhan) tae

Neljäs luku, neljäs jae

Jäi poika punniten harmejaan

Kuuliaisesti armeijaan"

4. luku 4.jae

Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

Jumalan Sana: "Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä. Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme".

Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehn

Ei liity mitenkään miinoihin tai ottawan sopimukseen 

Sopimukset on tehty noudatettavaksi. Vain pelkuri ei pidä sanaansa.

Sanansa syöjiin ei luota kukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pevkele!

t. Tavja

Vierailija
204/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sopimukset on tehty noudatettavaksi"

Montaakohan sopimusta itänaapuri on ehtinyt jo rikkoa Ukrainassa? Semmoinen vastustaja meillä on kun rähinä alkaa.

Vierailija
205/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rysssssää vidduddaa, kaikesta päätellen

Vierailija
206/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseiset miinat kylvetään jonnekin Suomen ja Venäjän raja-alueelle, ne kai muodostavat ihan hyvän hidasteen viholliselle. Mutta jos niitä sitten sodan laajentuessa kylvetään eri kohtiin Suomen alueella vihollisliikkeiden mukaan, sitten huolettaa ja paljon.

Minua huolestuttaa, että kaikissa varautumisissa ja strategioissa taistellaan Suomen ja EU:n/Naton alueella - ei koskaan Venäjällä. 

Ei pidä paikkaansa. Kyllä ruotsalaiset upseerit ovat kertoneet poimmitussuunnitelmista Suomen itärajan takana. Suomalaiset upseerit eivät kommentoi näitä asioita julkisuudessa.

Vierailija
207/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseiset miinat kylvetään jonnekin Suomen ja Venäjän raja-alueelle, ne kai muodostavat ihan hyvän hidasteen viholliselle. Mutta jos niitä sitten sodan laajentuessa kylvetään eri kohtiin Suomen alueella vihollisliikkeiden mukaan, sitten huolettaa ja paljon.

Minua huolestuttaa, että kaikissa varautumisissa ja strategioissa taistellaan Suomen ja EU:n/Naton alueella - ei koskaan Venäjällä. 

Ei pidä paikkaansa. Kyllä ruotsalaiset upseerit ovat kertoneet poimmitussuunnitelmista Suomen itärajan takana. Suomalaiset upseerit eivät kommentoi näitä asioita julkisuudessa.

eikä täällä muutoinkaan julkisuuteen huudella mitä sattuu

Vierailija
208/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sitä ei ole käyty Suomen armeijaa?"

Olen ja vielä silloin kuin jalkaväkimiinoja sai meillä viimeksi käyttää.

"Se miinoittaminen ja miinojen merkitseminen karttaan on ihan saatạnan tarkkaa hommaa. Ei siellä tarkempaa ole minkään muun asian kanssa. Joka ukko piirtää karttaan jokaisen laskemansa miinan, ja ne kartat otetaan talteen kootusti."

Näin optimaalisissa olosuhteissa. Sota vain ei ole sellainen ja kuten sanoin, nopeat taistelu tilanteet voivat helposti aiheuttaa sen että tieto joko katoaa kaatuneiden mukana tai sitä tietoa ei ehditä kokonaan ottaa ylös.

Meinaatko, että miinojen paikat piirretään johonkin tupakkiaskin kanteen, mitä jokainen kantaa taskussaan? Eiköhän sijoittelut kirjata jonnekin isompaan järjestelmään tarkkoine koordinaatteineen. Missä ihmeen 1950-luvulla elät?

Vierailija
209/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on koska Suomi käy joka tapauksessa puolustussotaa, ei hyökkäyssotaa.

Vierailija
210/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu saa sen itärajan miinoittaa. Niin paljon vaan kun sinne mahtuu ja kaikki itä-suomen kylätkin samalla. En ole ikinä käynyt itä-suomessa enkä tule ikinä käymäänkään joten ei kosketa minua millään tavalla. Miinat ovat siinä mielessä oikein kivoja kapistuksia että niitä voidaan kylvää tykistöllä ja lentokoneista summamutikassa joka paikkaan eikä niitä kaikkia löydetä koskaan. Mutta kuten sanoin niin ei kosketa millään tavalla minua.

Olipa huumoripläjäys. Ikään kuin miinoja jollain tykeillä ammuskeltaisiin pitkin metsiä ja pudoteltaisiin jostain lentokoneista. Mutta ehkä tämä kertoo miinojenvastustajien tietotasosta kaiken olennaisen.

Vierailija
211/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastustan miinoja yleisesti, mutta niitä oli rajalla vuosikymmeniä, eikä niistä tietääkseni ollut kenellekään haittaa, mitä nyt ehkä neukuille.

Siis joku suuhengittäjä oikeasti luulee, että Suomen maastossa on miinakenttiä rauhan aikana? Osaatko edes hengittää ja kävellä samaan aikaan?

Mitä hittoa puhut?

"Suomen rajalla on ollut miinoja erityisesti toisen maailmansodan aikana ja sen jälkeen. Talvisodan ja jatkosodan aikana Suomi miinoitti rajojaan estääkseen Neuvostoliiton hyökkäykset. Myöhemmin kylmän sodan aikana Suomessa oli myös rajalle asetettu miinoja osana puolustusjärjestelyjä."

Eli ei mitään "miinakenttiä". Osaatko myös kävellä ja piereskellä samaan aikaan?

- eri

Vierailija
212/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastustan miinoja yleisesti, mutta niitä oli rajalla vuosikymmeniä, eikä niistä tietääkseni ollut kenellekään haittaa, mitä nyt ehkä neukuille.

Niistä on tullut suunnatonta tuhoa, jos köyhä maa on kylvänyt niitä hallitsemattomasti sotatilanteessa, eikä ole sitten viitsinyt poistaa niitä rahan tai kiinnostuksen puutteessa.

Jos tulisi tilanne, että ne pitäisi poistaa äkkiä, syistä joihin ei mielikuvitus riitä, niin nykytekniikalla ne kyllä löydetään Suomen kaltaisessa maassa.

Ei hallitsemattomasti kylvettyjä löydetä.

Edes toisen maailmansodan aikaisista saksalaisten Lappiin kylvämistä miinoista ja räjähteistä ei vieläkään ole löydetty kuin murto-osa. 

Viimeisin sodanaikaisen räjähteen aiheuttama kuolemantapaus on tapahtunut Kemissä v. 2013.

https://sotaveteraanit.fi/lapin-sodan-pitka-ja-synkka-varjo-miinoja-rai…

Räjähtämättömiä ammuksia varmaan vielä löytyy, mutta toisen maailmansodan aikaiset miinat ovat lahonneet jo kauan sitten. Mutta kai miinojenvastustajien mielestä afrikkalainen sisällissodan miinakenttä on jotenkin huomamattomasti käyty yön aikana siirtämässä Suomeen.

Vierailija
213/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkarithan tässä vaan korjaa omaa päätöstään. Miinakielto oli kokkarien aivopieruja alunperin.

Vierailija
214/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"(Puolustus-) voimat

(Rauhan) tae

Neljäs luku, neljäs jae

Jäi poika punniten harmejaan

Kuuliaisesti armeijaan"

4. luku 4.jae

Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

Jumalan Sana: "Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä. Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme".

Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jo

Ajatteletko samalla tavalla työsopimuksesta? Kerran kun menee töihin niin on pakko pysyä sitten siinä työpaikassa ikuisesti!!

Sopimuksia voi neuvotella uusiksi tai purkaa. Tilanteet muuttuu ja maailma muuttuu. Ei sopimusten tarvitse olla ikuisia.

Vierailija
215/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanansa syöjiin ei luota kukaan

Siksi pyccään ei luota kukaan, mutta Suomeen ja useimpiin länsimaihin kyllä.

Uskottavissa länsimaissa: tehdään sopimus ja oikeasti eletään sen mukaan, esim Suomi tuhosi miinansa eikä ostanut uusia vaan korvaavia järjestelmiä ja on kouluttanut niitä. Sopimuksen päättyessä mistä tahansa syystä, vaikkapa irtisanoutumisen johdosta, sitten taas avoimesti hankitaan niitä miinoja.

Te pyccät taas toimitte toisin. Saatatte allekirjoittaa sopimuksen ja siitä huolimatta tuotatte, varastoitte ja käytätte aseita mielin määrin. Jos joku paljastaa petoksenne, m u r haatte hänet. Siksi mikään sopimus kanssanne ei ole minkään arvoinen ja siksi naapurimaanne varustautuvat teitä vastaan kiivaasti.

Vierailija
216/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimuksesta irtautuminen ei ole sopimuksen rikkomista. Miinojen hankkiminen sopimuksen voimassa ollessa olisi sopimuksen rikkomista.

Ihan samalla tavalla kuin jos jättää menemättä töihin niin silloin rikkoo voimassaolevaa työsopimusta. Jos ensin purat työsopimuksen ja sen jälkeen jätät menemättä töihin niin se on täysin normaalia.

Ei Ottawan sopimuksessa ole mitään sellaista pykälää "Tästä sopimuksesta on mahdoton irtautua ikinä mitenkään"

Vierailija
217/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia miinoja joutuu pelkäämään ainoastaan tänne hyökkäävä vihollinen. Niin kauan kun Venäjä ei hyökkää Suomeen ei ensimmäistäkään miinaa tarvitse asentaa maahan.

Joten aivan hyvin voidaan pitää pari miljoonaa miinaa varastossa. Ihan vaan pahan päivän varalle vakuutuksena. Ettei tuo naapurin diktaattori keksi mitään hassuja ajatuksia pienessä päässään.

Vierailija
218/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia miinoja joutuu pelkäämään ainoastaan tänne hyökkäävä vihollinen. Niin kauan kun Venäjä ei hyökkää Suomeen ei ensimmäistäkään miinaa tarvitse asentaa maahan.

Joten aivan hyvin voidaan pitää pari miljoonaa miinaa varastossa. Ihan vaan pahan päivän varalle vakuutuksena. Ettei tuo naapurin diktaattori keksi mitään hassuja ajatuksia pienessä päässään.

pää on kyllä ajoittain suurehkokin, mutta aivot sitäkin pienemmät sillä

Vierailija
219/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu saa sen itärajan miinoittaa. Niin paljon vaan kun sinne mahtuu ja kaikki itä-suomen kylätkin samalla. En ole ikinä käynyt itä-suomessa enkä tule ikinä käymäänkään joten ei kosketa minua millään tavalla. Miinat ovat siinä mielessä oikein kivoja kapistuksia että niitä voidaan kylvää tykistöllä ja lentokoneista summamutikassa joka paikkaan eikä niitä kaikkia löydetä koskaan. Mutta kuten sanoin niin ei kosketa millään tavalla minua.

Olipa huumoripläjäys. Ikään kuin miinoja jollain tykeillä ammuskeltaisiin pitkin metsiä ja pudoteltaisiin jostain lentokoneista. Mutta ehkä tämä kertoo miinojenvastustajien tietotasosta kaiken olennaisen.

Onhan tuo näyteltyä tietämätyömyyttä tai sarkasmia? 

Sirotemiinat.

Sirotemiinat.

Sirotemiinat. 

Sirotemiinat. 

Vierailija
220/276 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo näyteltyä tietämättömyyttä tai sarkasmia? 

Sirotemiinat.

Sirotemiinat.

Sirotemiinat. 

Sirotemiinat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi