Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äänestätte kokoomusta?

Vierailija
12.03.2007 |

uskotteko aidosti, että he ajavat juuri sinun etuasi? Mikä sinun etusi on? Ajavatko he myös muiden kuin sinun etuasi? Mitä he itseasiassa ajavat? TV-mainoiksissa ei ainakaan tehdä muuta kuin ontuvasti mollataan muita puolueita (lue Demareita). En ole oikein ymmärtnäyt tätä Kokoomuksen ihannointia.

Kommentit (216)

Vierailija
141/216 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän kaupungissa moni työtä luova projekti on jäissä kun jotkun demarit ja viherpiipertäjät tekevät valituksia valittamisen ja vastustamisen ilosta. Ehdokkaani puoltaa systeemiä että jos valitus ei mene läpi, pitäisi valituksen esittäjän saada sakko, ei nyt suurta mutta nimellinen. Varmasti vähenisi turha valittaminen ja vastustaminen...

Loistavaa, joku on ymmärtänyt demokratian syvimmän olemuksen.

Voi sinun hymysi hyytyä, jos tonttisi pakkolunastettaisiin moottoritien alta ja valituksesi hylkäävän päätöksen jälkeen maksaisit vielä sakkoja. Huraa, mitä järjenkäyttöä!

Vierailija
142/216 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei saa asioitaan ajettua edes jonkun käpykylän kunnanvaltuustossa.

Vierailija:

entinen koulunkäyntiavustaja (toki nykyään tekee muuta päivätyötä) joten osaa asettua koulumaailmaankin hyvin ja miettiä perheen pienimpien tilannetta.

Yksi asia mikä hänen mielipiteissään jäi myös mieleen on että hän vastustaa turhaa vastustamista, heh mikä lause. Siis hänestä pitäisi panna joku stoppi näille valittajille kaavoitus ym asioissa. Meidän kaupungissa moni työtä luova projekti on jäissä kun jotkun demarit ja viherpiipertäjät tekevät valituksia valittamisen ja vastustamisen ilosta. Ehdokkaani puoltaa systeemiä että jos valitus ei mene läpi, pitäisi valituksen esittäjän saada sakko, ei nyt suurta mutta nimellinen. Varmasti vähenisi turha valittaminen ja vastustaminen...

Tämä valitusasia on aika pieni asia loppujen lopuksi, mutta mulle tärkeä. Isompia asioita ovat kokoomuksen yhteiset argumentit meidän suomalaisten puolesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/216 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Isompia asioita ovat kokoomuksen yhteiset argumentit meidän suomalaisten puolesta

Mitäs nämä asiat ovat?

Laitoin tässä taannoin eräälle Kokoomus ehdokkaalle s-postia, kun hän vaalimainoksessaan kehoitti ilmastonmuutoksen torjumiseksi panostamaan uuteen teknologiaan. Ei sitten osannut nimetä mitään pelastavaa uutta teknologiaa, mutta sanoi, että ihan varmasti sellaista kehitetään ja siihen olisi annettava rahaa.

Mun mielestä noi on upeita lauseita, joilla ei tarkoiteta yhtään mitään.

Vierailija
144/216 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanoinkin että tämä kaavoitusasia mm. on MINULLE (ja firmallemme) tärkeä, sinusta en tiedä. Ja isompia on ne projektit kuin muutamat pikkutontit... Mutta odotellaan.

Ja meilläpäin se vastustus on mennyt sellaiseksi että ei tarvitse kuin vihjaista että uusi rallikisa olisi mahdollista saada lähimaille niin heti on vihreät kettingeillä kahlitsemassa itsensä kaupungin puihin että eipä tästä ralliautot ajele eikä mainosta ja työtä tule kaupungille.

Vierailija
145/216 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulle merkkaa mitään ihmisten yleinen hyvinvointi, vanhukset, lapset yms?

Vierailija
146/216 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhien valitusten ja vastustusten takia!!! Kaikki valituksethan PITÄÄ tutkia vaikka olisi mikä rauhoitetun lento-oravan papanan varjo kyseessä

Vierailija
147/216 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen kokoomuksen listoilla ehdokkana oleva tunnustaa yhteiset ongelmat, työttömyyden, vanhusten-, sairaan- ja päivähoidon tasojen surkeuden.

Takerruitte nyt vähän sivuseikkaan...

Vierailija
148/216 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä asuu tässä maassa n. 5 miljoonaa ja rapiat ja kaikilla on mielipiteitä ja oikeus niihin. Ei sua oikeasti voi harmittaa noin paljon, että joku on sun näkemyksiä vastaan.

Vierailija
149/216 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän kokoomusta siksi, koska heillä on järkevin ratkaisumalli mm. työllisyystilanteen ja työmarkkinoiden epätasa-arvon parantamiseksi. Lisäksi kokoomuksessa ymmärretään, että ydinvoima on " pienin paha" energiantuotantomme perustaksi. Vanhuksia ja eläkeläisiä arvostetaan, ja mm. eläkeläisten korkeaan verotukseen halutaan puuttua. Arvostan myös kokoomuslaista ajatusmaailmaa (" koti, uskonto, isänmaa" ). Löysin myös itselleni mitä parhaimman naisehdokkaan vaalipiiristäni (ihmisoikeusliiton pääsihteeri on hän).

Toivon, että kokoomus voittaa vaalit, koska silloin kaikille epäileville voisi näyttää käytännössä, minkä vuoksi tuloverojen alentaminen ei syö varoja mm. tasa-arvotuposta, kuten on esitetty.

Vierailija
150/216 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jokainen kokoomuksen listoilla ehdokkana oleva tunnustaa yhteiset ongelmat, työttömyyden, vanhusten-, sairaan- ja päivähoidon tasojen surkeuden.

Tässä käydään nyt kuitenkin valtiotasolla kehityskeskustelua ja pitäisi neuvotella kaikille mahdollisimman hyvät etuudet ja vielä ne toimintatavat, kuinka nämä etuudet saavutetaan.

Vierailija
151/216 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora lainaus hänen minulle kirjoittamastaan vastineestaan: " En pysty tarkentamaan mitä uusi teknologia on."

t:7

Vierailija
152/216 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan työntekoa ja ahkeruutta, mielestäni työstä tulee saada sen rasittavuutta ja vastuuta vastaava palkka. Pätkätyöt heittäisin kokonaan romukoppaan. Työvoimahallinto on ollut sosialidemokraattien komennossa yhtäjaksoisesti vuodesta 1995. Se on valitettavasti johtanut siihen, että työtoimistot tarjoavat vuodesta toiseen samantyyppisiä työllistämistemppuja, kuten työnhakukursseja sekä tukityöllistämistä julkiselle sektorille. Työministeriön omienkin tutkimusten mukaan näiden työllisyystoimenpiteiden vaikutus on erittäin huono.

Haluaisin saada Suomeen toimivat kunnalliset palvelut, etenkin terveydenhuollon osalta. Mielestäni itsetarkoitus ei ole se, tuottaako palvelut julkinen sektori vai ostetaanko ne yksityisesltä, pääasia olisi että palvelut saataisiin toimiviksi ja kustannustehokkaiksi. Lisäksi Kokoomus esittää Kela-korvausten nostoa 50% todellisista lääkärikuluista.

Kannatan ja arvostan pienyrittäjyyttä, uskon että yrittäjyyden helpottamisella ratkaistaisiin pitkälti työttömyysongelma. Ongelma ei ratkea ihmisten siirtelyllä luukulta ja kurssilta toiselle vaan sillä, että oikeasti mietittäisiin, miten luodaan uusia työpaikkoja.

Mielestäni yhteiskunnan tulee huolehtia niistä, jotka eivät itse kykene itsestään huolehtimaan.

Kannatan lasten kotihoitoa ja Kokoomus onneksi onkin samalla asialla, tavoitteena on että pikkulasten kotihoito olisi halukkaille mahdollista ja osittainen hoitovapaa kunnes lapsi menee kolmannelle luokalle kouluun.

Tässä nyt joitakin asioita mitä tuli mieleen. Käteen mulla jää palkasta 1400e/kk, joten varakkaana en itseäni pidä. Mulla ei siis ole mitään perinteisenä pidettyjä intressejä äänestää kokoomusta.

Vierailija
153/216 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Äänestän kokoomusta siksi, koska heillä on järkevin ratkaisumalli mm. työllisyystilanteen ja työmarkkinoiden epätasa-arvon parantamiseksi. Lisäksi kokoomuksessa ymmärretään, että ydinvoima on " pienin paha" energiantuotantomme perustaksi. Vanhuksia ja eläkeläisiä arvostetaan, ja mm. eläkeläisten korkeaan verotukseen halutaan puuttua. .

mm. eläkeläisiä ei varmaan arvostus paljoa lämmitä, kun tulot on jotain n. 600 euroa kuussa. Eikä sillä verotuksellakaan niin väliksi, kun lähtösumma on jo niin pieni. Ajattele maksavasi tuosta summasta vuokraa, lääkkeet, eläminen yms.

Vierailija
154/216 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä löydät hyvinkin tarkasti kerrottuna, mitä kokoomus tarjoaa näille ryhmille.

Mm. työttömien hyväksi kokoomus toimii lisäämällä yrittäjien ja koulutuslaitosten yhteistyötä, vaatimalla sanktioita perusteettomien pätkätöiden teettäjälle, ja parannuksia karenssimenettelyyn.

Sairaanhoito ja vanhustenhoito liittyvät sillä tavoin yhteen, että kokoomus ajaa ensi vaalikaudella ns. tasa-arvotupoa, eli suhteessa suurempaa palkankorotusta naisvaltaisille aloille (mm. hoitajat). Vanhuksien eläkkeiden verotusta halutaan myös saattaa normaalien palkansaajien verotuksen tasolle.

Lisää tosiaan näet tuolta nettisivuilta.

Vierailija
155/216 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mm. eläkeläisiä ei varmaan arvostus paljoa lämmitä, kun tulot on jotain n. 600 euroa kuussa. Eikä sillä verotuksellakaan niin väliksi, kun lähtösumma on jo niin pieni. Ajattele maksavasi tuosta summasta vuokraa, lääkkeet, eläminen yms.

Omat isovanhempani eivät kyllä saa mitään kuutta sataa kuussa eläkettä, saisivatkin noin paljon. Onneksi sentään olemme voineet huolehtia heistä siinä määrin, että saavat asua vielä kotonaan, ja rahatkin jotenkuten riittävät.

Ja miten niin verotuksella ei ole väliä? Et ole tainnut puhua monenkaan eläkeläisen kanssa näistä asioista. He nimenomaan ovat kyselleet verotuksen epäoikeudenmukaisuudesta. Millä tavalla vaikka 20 euroa on mielestäsi eriarvoista rahaa, jos se on saatu veroprosenttia alentamalla, kuin jos se on saatu eläkkeen määrää lisäämällä?

Vierailija
156/216 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti paasaavat työllisyydestä, hyvinvoinnista yms. kaikille tärkeistä asioista ja samalla vonkuvat veronkevennyksiä.

En kuitenkaan jaksa uskoa, että ne esim. matalapalkka-alojen työntekijöiden veronkevennykset (käytännössä muutama euro kuussa) kasvattaisivat ostovoimaa ja synnyttäisivät uusia työpaikkoja (joihin seikkohin Kokoomus veronalennuksista vouhkatessaan aina vetoaa) niin paljoa, että ne kattaisivat hyvinvointiyhteiskunnan kustannukset.

Minä olen tyytýväinen veronmaksaja, ja tympii se miten ehdokkaat puoluerajoista riippumatta märssyävät siitä, miten sitä ja tätä tukea pitää korottaa, kuinka vanhustenhoito ei toimi ja miten pitäisi saada lisää lpäiväkodin henkilökuntaa, lääkäreitä, opettajia, liikuntamahdollisuuksia, uusia teitä sinne ja tänne, ja blaa blaa blaa ilman että samalla kertovat, mistä ihmeestä rahat siihen nykäistään semminkin kun veroja halutaan samalla alentaa.

Vierailija
157/216 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rallikisat pitäisi saada. Sen turhempaa ei maailmassa ole.

Kokoomuslaisten ajattelua MINÄ ja MINUN FIRMA.

Nyt muuten tajusin, että pakko olla provo. Laitan kuitenkiin menemään.

Terveiset stadista!

Ja sanoinkin että tämä kaavoitusasia mm. on MINULLE (ja firmallemme) tärkeä, sinusta en tiedä. Ja isompia on ne projektit kuin muutamat pikkutontit... Mutta odotellaan.

Ja meilläpäin se vastustus on mennyt sellaiseksi että ei tarvitse kuin vihjaista että uusi rallikisa olisi mahdollista saada lähimaille niin heti on vihreät kettingeillä kahlitsemassa itsensä kaupungin puihin että eipä tästä ralliautot ajele eikä mainosta ja työtä tule kaupungille.

[/quote]

Vierailija
158/216 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä tehokanalalla on oma tuulivoimala. Se tuottaa kanalatuotannon sähköt ja ylijäämä myydään verkkoon. Siinä yksi toimiva idea hillitä ilmastonmuutosta. Yritysten ja yksityisten ihmisten täytyy itse ruveta tuottamaan sähköä. Perustaa omia sähköosuuskuntia jotka tuottaa sähköä omaan ja muiden tarpeisiin.

Vierailija
159/216 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, että pelkästään matalapalkkaisiin aloihin kohdistettu tuloveronkevennys ei vielä pelkästään ole se ostovoimaa ja verotuloja lisäävä tekijä -veronkevennys tulee kohtuudella kohdistaa myös korkeapalkkaisiin (joilta parhaillaan viedään rapiat 50% palkasta veroina tällä hetkellä).

Ja hyvinvointiyhteiskunnan palveluja voidaan kilpailuttaa, tässä voivat kunnat säästää melkoisesti. Vai oletko sitä mieltä, että kuntien pitäisi automaattisesti itse rahoittaa vaikkapa terveydenhuoltojärjestelmäänsä suurella rahalla, kun julkiset terveydenhuoltopalvelut voisivat olla edullisemmin saatavissa esim. joltain yritykseltä? Eli palvelut kuntalaisille olisivat samat kuin nytki, toivon mukaan vain paljon tehokkaammin järjestetyt.

Vierailija
160/216 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän kokoomusta koska Jyrki on ihana ja kokoomus aina lupaa alentaa veroja. Aatelkaas jos veroprosentti oiski 0%, NOLLA!

Valtio on kyllä ihan turha menoerä.

Ai, mut sittehän meillä ei olis poliisia omaisuutta suojelemaan. No 5%.

Sitten meillä olis poliisi, mutta ei palokuntaa tai armeijaa. Täytyy kait palokunta sentään olla sillä USA:ssa oli yksityiset palokunnat (siis ei yhteisin verorahoin kustannetut) ja joskus kävikin niin että kun ei ollut juuri sen paikalla olevan palokunnan palvelumaksuja maksanut niin ne ei sitten vahingon sattuessa tehneetkään mitään.

Hmm. Entäs koulutus? Jokainen pitkälle koulutettu maksaa yhteiskunnalle n. 0,5 M¿ ennenkuin alkavat itse maksaa veroja. Eiks olis kivaa ku olis maksulliset koulut. Koulutusta vain maksukykyisille, vai?

Ei mut nyt mä tiedän. Jätetään koko sosiaalipuoli pois. Sehän kuullostaakin niin vasemmistolaiselta. Vaikka kai se vanhusten hoito olis ihan hyvä juttu ja kiva kait olis päivähoitokin jollekin saada, siis vaikken mä sitä itte tarvitsekaan.

Ei pihkat, ei tästä tuukaan mitään. Kait mun sitten on pakko verojakin maksaa. Ei kai toi kokoomus sitten ookaan mun puolue. No höh.

Mitä mä sitten äänestän?