työvoimatoimisto tappaa minut
argh
Kommentit (20)
mitä asioidensa sotkemista siinä on, että ihminen on hyväksytty yliopistoon tai muuhun kouluun. eikö yleensä ihmisiä kannuteta opiskelemaan mielummin kuin odottamaan, että kaikki kannetaan eteen?
Saat todistuksen että et ole läsnäolevana kun otat otteen omasta opintosuoritusrekisteristäsi. Siellä se näkyy.
Eikä tuo todistus maksanut mitään. Mulla on opinto-oikeus kahteen tiedekuntaan, mutta en nyt ole suorittanut pariin vuoteen kumpaankaan mitään.
Pääsin työvoimakoulutukseen, ja saan päivärahaa ja kulukorvausta.
vain keskeytystodistuksella voidaan osoittaa, ettei työtön ole päätoiminen opiskelija. sellainen todistus, jossa lukee, etten ole ilm. opiskelijaksi/ikinä suorittanut ainuttakaan opintoviikkoa katsottiin työvoimatoimikunnassa rittäämättömäksi osoittamaan etten ole päätoiminen opiskelija. en kuitenkaan voi hankkia keskeytystodistusta kuten edellä selitin
en halua ilmoitttaa kouluihin luopuvani opiskeluoikeuksistani, koska opiskeluoikeudesta luopuminen kirjataan seuraavan kuukauden alkuun, ja työvoimatoimikuntakatsoo opintojen päättyneen vasta siitä hetkestä.
ei mulla ole mielenterveysongelmia, mutta pelkään masentuvani asiasta.
Joko poissaolevaksi tai läsnäolevaksi. Jos et ole ilmoittautunut ollenkaan ikinä, olet menettänyt jo opinto-oikeutesi.
minä olen aina käsittänyt, että yliopistoon joko ilmoittaudutaan (kuten kerran teinkin) jolloin saadaan opi9nto-oikeus, mutten ole koskaan enää ilmoittautunut sinne.
Jokainen yliopiston opiskelija on velvollinen ilmoittautumaan yliopistoon lukuvuosittain voidakseen käyttää opiskeluoikeuttaan. Mikäli opiskelija ei ilmoittaudu määräaikaan mennessä, hän menettää opiskeluoikeutensa.
Opiskelijoiden on vuosittain ilmoittauduttava yliopistoon joko läsnäoleviksi tai poissaoleviksi. Ilmoittautuminen lukuvuotta varten on tehtävä vuosittain viimeistään 15. syyskuuta.
Vierailija:
Opiskelijoiden on vuosittain ilmoittauduttava yliopistoon joko läsnäoleviksi tai poissaoleviksi. Ilmoittautuminen lukuvuotta varten on tehtävä vuosittain viimeistään 15. syyskuuta.
sitten niin on...olen kyllä FM, mutta toisaalta edellisestä tutkinnostani on 10 vuotta, minulla on siis sellainen aavistus, että olet oikeassa, mutta olen lähes varma etten ole koskaan vast. ottanut mitään ilm. lappua yliopistosta. soitin opintotoimistoon ja ne sanoivat, että en ole edes opiskelijalistoilla vaan jotenkin ulkopuolella. eli jos haluan joskus opiskella, niin minun pitää varata amanuenssilta aika ja laatia hopsit sun muut.
sen teinin, mutta nyt on kyse siitä, että tuleeko vuosittain yliopistolta joku kaavake jossa kysytään aikoko opiskella. silloin kun itse opiskelin niin sitä vaan ilmoittauduttiin. muistan vielä ne kaamean pitkät jonot yo:n kjäytävillä, kun haettiin opintokirjoihin leimoja ( nykyään sellasia ei enää ole) silloin ei ollut edes nettiä tms.
Tuossahan juuri sanottiin, että eivät ne niitä ilmoittautumislappuja yliopistolta lähettele ja kysele perään, vaan itse ne vuosittaiset ilmoittautumiset tulee huolehtia tai menettää opinto-oikeutensa.
Miksi olet nyt sitten jättänyt ilmoittautumiset hoitamatta, kun olet ennenkin opiskellut yliopistossa ja tiedät käytännön?
vaativat minua ilmoittautumaan yliopistoon perusopiskelijaksi, jotta voisin varata amanuenssilta ajan & laatiua henk. koht. opintosuunnitelman ja maksaa ilmoittaumismaksun ilm yhteydessä ja sitten keskeyttää opinnot, jotta voisin esittää keskeytystodistuksen, jolla todista, etten ole opiskelijana yliopistoissa. keskeytystoditusten hankkiminen tulee maksamaan 100-15 euroa, mutta on aika hankala ilm. kaikkiin korkeakouluihin yhtäaikaa, kun vaikka ihmisellä voi olla opinto-oikeuksia niin paljon kuin mahdollista, niin kerralla saa olla läsnäolevana vain yhdesää korkeakoulussa...ai niin, opintotukea en saa koska olen käyttänyt kaikki tukikuukaudet...ja opintolainaakin on hankala saada, kun en ole ilmoittautunut opiskelijaksi...
että silleen.