Miksi on hyväksyttävää, että lapsi itkee joka yö kerrostalossa, mutta
kun toisen naapurin koira haukkuu tai ulvahtaa muutaman kerran, niin siitä heti tehdään valitus? Olen nyt viimeisen kolmen kk ajan herännyt lähes joka yö yläkerran lapsen itkuhuutoon. Kävin kysymässä, onko kaikki hyvin ja totesin sen olevan hiukan häiritsevää. Vastauksena oli yölliset kauhukohtaukset, ja kiinteistöltä, että kuluu elämisen ääniin, eikä siitä voi oikein valittaa.
Toisen naapurin koira alkoi kärsiä eroahdistuksesta, kun toinen henkilö muutti pois, ja on nyt muutaman kerran ulvahdellut. Siitä tuli heti heippalappua ilmoitustaululle ja kyseiselle naapurille kiinteistöltä palautetta, että eläin ei saa aiheuttaa häiriötä talon asukkaille.
Mikä näissä tapauksissa on oikeasti niin erilaista?
Kommentit (132)
Toinen on ihmislapsi. Toinen on eläin. Eläimestä voi luopua, lapsesta ei. Ihminen on arvokkaampi kuin koira.
Koirasta ei kasva verojen maksajaa.
On toki vaikeaa selittää, miksi lapsi on eri asia kuin koira. - lapseton ja koiraton.
Olen tehnyt lasun vastaavanlaisessa tapauksessa, nimettömänä. Hyvin nopeasti loppui itku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen on ihmislapsi. Toinen on eläin. Eläimestä voi luopua, lapsesta ei. Ihminen on arvokkaampi kuin koira.
No voisi tuollaiset häiriköivät penikat heittää mäkeen kerrostalosta.
Sinäkin saatoit joskus olla häiriköivä penikka.
Mutta vaikka eron eläimen ja lapsen välillä näenkin, niin ei nyt muutamista koiran ulinoista kenenkään pitäisi pahastua ja alkaa valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae apua. Vaikka trollaisit, tämä on silti sairasta.
Opiskeluaikana oli aika ärsyttävä tapaus: joku vanha patu meni tytön kanssa ylimpään kerrokseen (ei hissiä) ja tyttö itki & piti merkillistä ääntä aina koko matkan. Ei ilmeisesti ollut ihan terve. Ja alapuolellani asui jotakin rajoittuneita ihmisiä myös, joiden kämppä haisi niin pahalle, että se kuvottava löyhkä puski sieltä rappuun asti. Siellä oli varmaan lattiat täynnä roskapusseja, joiden pohjalla nakkilirua ja muuta etikkasotkua.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt lasun vastaavanlaisessa tapauksessa, nimettömänä. Hyvin nopeasti loppui itku.
Tämä. Kyllä niitä kannattaa tehdä jos itku on oikeasti jatkuvaa. Moni käsittää lasun kostona vanhemmille, mutta kyllä se kuuluisi tehdä ihan sen lapsen vuoksi.
Kyllä mulle ainakin lemmikki on perheenjäsen.
Vierailija kirjoitti:
Muuttivatko pois `?
Vierailija kirjoitti:
Olen pyytänyt päiväkodin henkilökuntaa tekemään lapsestani lasun. Ei sieltä mitään apuja saanut. Tuli itku.
Edelleenkin, miksi niille lapsiperheille ei ole olemassa kerrostaloja, joissa asuisivat vain lapsiperheet. Saisi muut ihmiset olla rauhassa. Minua ei koiran haukunta haittaa. Ja sit kerrostaloja, jotka olisi vain lapsettomille. Kaikilla olisi helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae apua. Vaikka trollaisit, tämä on silti sairasta.
Lapsiperheen ei ole mikään pakko asua kerrostalossa, joten tuossa kommentissa ei ole mitään sairasta.
Ihmisarvo.
Mies lyö naista, tappaa naisen, tulee vähän soosoota ja pikkuinen sakkolappu, sama meininki jatkuu.
Koira puree ihmistä, kuolemantuomio koiralle.
Sitten jos naapurit alkavat tehdä valituksia esim. koliikkivauvoista lastensuojeluun, niin meillä on kohta lisää Vilja Erikoita ja Joensuun lapsia.
Mutta tottakai jos huuto kuullostaa siltä, että päätä revitään tms. niin ilman muuta ilmoitus
Mukavuus.
Aikuinen koira jos ulvoo yöllä yhtä kauan kuin vauva itkee niin omistajalla on kasvattamisen paikka aivan kuten vauvan vanhemmilla.
Vauvan itku on kuitenkin ymmärrettävämpää kuin aikuisen koiran ulvonta. Vai mitä sanot?
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin, miksi niille lapsiperheille ei ole olemassa kerrostaloja, joissa asuisivat vain lapsiperheet. Saisi muut ihmiset olla rauhassa. Minua ei koiran haukunta haittaa. Ja sit kerrostaloja, jotka olisi vain lapsettomille. Kaikilla olisi helpompaa.
Olisi. Samoin, että olisi vain tupakoivien taloja. Siellä voisivat rauhassa savustaa niin paljon kuin sielu sietää, eikä haittaisi ketään
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt ihan samaa. Näiltä ei pääse pakoon edes muuttamalla taloon, jossa on pelkkiä yksiöitä ja kaksioita, pieniinkin asuntoihin mahtuu hyvin lapsi tai parikin. Ei ole reilua, että muut joutuvat muuttamaan näiden ulinan ja töminän takia muualle.
Vierailija kirjoitti:
Aamen. Tämäkin oli hyvä, hiljainen kämppä kunnes yläkertaan muutti lapsiperhe. No eipä ole hiljaisuudesta enää tietoakaan. Palikkaa hakataan lattiaan ja pattereihin. Ikinä ei näy nämä lapset pihalla leikkimässä, mutta sisällä kyllä hillutaan kuin viimeistä päivää.
Totta. Onhan se aika ihmeellistä. Täällä taas pianomies voi soittaa ja ulvoa vaikka 3 kertaa päivässä, eikä kukaan tee mitään asialle.