Miksi on hyväksyttävää, että lapsi itkee joka yö kerrostalossa, mutta
kun toisen naapurin koira haukkuu tai ulvahtaa muutaman kerran, niin siitä heti tehdään valitus? Olen nyt viimeisen kolmen kk ajan herännyt lähes joka yö yläkerran lapsen itkuhuutoon. Kävin kysymässä, onko kaikki hyvin ja totesin sen olevan hiukan häiritsevää. Vastauksena oli yölliset kauhukohtaukset, ja kiinteistöltä, että kuluu elämisen ääniin, eikä siitä voi oikein valittaa.
Toisen naapurin koira alkoi kärsiä eroahdistuksesta, kun toinen henkilö muutti pois, ja on nyt muutaman kerran ulvahdellut. Siitä tuli heti heippalappua ilmoitustaululle ja kyseiselle naapurille kiinteistöltä palautetta, että eläin ei saa aiheuttaa häiriötä talon asukkaille.
Mikä näissä tapauksissa on oikeasti niin erilaista?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Toinen on ihmislapsi. Toinen on eläin. Eläimestä voi luopua, lapsesta ei. Ihminen on arvokkaampi kuin koira.
Asun 70-luvun kerrostalossa, jossa äänet kuuluvat niin hyvin, että tuntuu tulevan oman asunnon sisältä. Ylä- ja alapuolellani on vauvaperhe. Kaksi kerrosta alempana on pariskunta, jolla on koira. Jompikumpi vauvoista on lähes joka yö ja joskus molemmat ilmeisesti koliikki-itkua kärsimässä. Koirapariskunta lähtee perjantai- ja lauantai-iltaisin ilmeisesti ravintolaan. Koira aloittaa heti eroulinan.
Minulla ei ole lapsia, 12 vuotta on ollut koira. Vauvan itku ei häiritse eikä uniani haittaa. Kun näen jomman kumman äideistä tulevan sisään tai ulos, autan tuulilasin ovissa ja miten vain voin. Siinä kasvatetaan minun vanhuuden sosiaaliturvani maksajia.
Lakimies 35v
Mokoma Android, allekirjoituksella piti olla leskimies eikä lakimies.
Suomi on hämmästyttävän lapsivihainen yhteiskunta. Mistähän tämä johtuu? Se helposti unohtuu, että on itsekin ollut rääkyvä räkänokka aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on hämmästyttävän lapsivihainen yhteiskunta. Mistähän tämä johtuu? Se helposti unohtuu, että on itsekin ollut rääkyvä räkänokka aikoinaan.
Opetelkaa te porsineet kasvattamaan ne kersanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa te porsineet kasvattamaan ne kersanne!
Minulla ei ole lapsia. Lapseton, joka ei vihaa lapsia - käsittämätöntä, I know.
Ei lapsia tai koiria kerrostaloon kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen on ihmislapsi. Toinen on eläin. Eläimestä voi luopua, lapsesta ei. Ihminen on arvokkaampi kuin koira.
Väitätkö ihan vakavissasi, että sinä olet arvokas?
lapsi ja koira ja pitää luopua niin tietenkin koirasta
Oletko tahallasi hölmö?
Vierailija kirjoitti:
Lapsi vs koira .
Eli minua ei vaivaa kummankaan äänet, kyse on asiasta jossa ei koira tai lapsi oikein voi mitään. Mutta se minua vaivaa kun aikuinen mies huutaa, raivoaa ja heittelee huonekaluja yöllä !
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vihataan vain itsekeskeisiä lumihiutalevanhempia, joiden mielestä koko muu maailma pyörii heidän lapsensa ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lapset ole lopulta se ongelma vaan heidön äidit jotka ei edes yritä hiljentää kakaroitaan kun heidän mielestä se heidän lapsen huuto ja rääyntä on parasta ääntä mitä maa päällään kantaa ja kaikkien muiden on kärsittävä siittä. Koirien omistajat yleensä hiljentää aika nopeasti koiransa mutta lasten äidit ei juuri koskaan hiljennä kakaroitaan
Johtuu siitä että vauvaa ei yksinkertaisesti pysty hiljentämään, jos se on huutajatyyppiä. Kuristaako pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole arvokkaampi kuin koira
Yhteiskunta sanoo toisin :( koira ei maksa veroja
Täällä on iso osa porukasta sellaisia, jotka lähinnä ovat saajan asemassa kuin varsinaisen veronmaksajan asemassa.
Hyvä että syntyvyys laskee vähenee se lasten rääyntä kerrostaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin, miksi niille lapsiperheille ei ole olemassa kerrostaloja, joissa asuisivat vain lapsiperheet. Saisi muut ihmiset olla rauhassa. Minua ei koiran haukunta haittaa. Ja sit kerrostaloja, jotka olisi vain lapsettomille. Kaikilla olisi helpompaa.
Onko kerrostaloja, jotka ovat vain koiranomistajille?
Pikkuvauva kasvaa ja itkut loppuu. Mutta koira ulisee ja haukkuu koko elinkaarensa ajan, jos on eroahdistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoo nykyisiä itsekkäitä minä minä minä ja minun mielipiteet ihmisiä niin ihminen ei todellakaan ole arvokkaampi kuin eläimet. Hyvin monista eläimistä on todella paljon hyötyä mutta hyvin monista ihmisistä ei ole mitään muuta kuin haittaa
Tavallinen lemmikkikoira nyt on ihan puhtaasti HAITTAELÄIN.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mulle mun koira on arvokkaampi kuin sun lapsi. Molemmat voi olla häiriöksi naapureille ja jos niin on, ei sitä toisen aiheuttamaa häiriöitä pidä joutua sietämään enemmän siksi, että kyseessä on lapsi, joka on vanhemmilleen tärkeämpi kuin mun koira.
Hyvin simppeliä. Koirat ei kuuluu kerrostaloon.
Valitettavasti ihmisten on pakko asua kerrostaloissa. Etenkin vähäosaisten, kun ne on edullisin asumismuoto.
Yökauhut ei kauan kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mulle mun koira on arvokkaampi kuin sun lapsi. Molemmat voi olla häiriöksi naapureille ja jos niin on, ei sitä toisen aiheuttamaa häiriöitä pidä joutua sietämään enemmän siksi, että kyseessä on lapsi, joka on vanhemmilleen tärkeämpi kuin mun koira.
Sun koira on sulle arvokas, mutta muiden ihmisten ei tarvitse sietää koirastasi heille koituvaa haittaa.
Mulla oli vuosia sitten naapurissa lapsiperhe, jossa äiti huusi ja kiroili pienelle pojalleen pitkin päivää kun isä oli töissä.
Eräänä iltana pyörähti pihalla ambulanssi ja nainen vietiin paareilla lanssiin. Tämän jälkeen oli rauhallista. Eukko vietiin varmaan pöpilään. Vieläkin harmittaa, mitä pieni poika joutui kokemaan siksi, ettei mulla ollut rohkeutta tehdä lasua.
Meidän yläkerran naapurissa on nämä kaikki: ulvova koira, kiukutteleva pentu ja kirsikkana kakun päällä angstinen teini, joka tappelee jatkuvasti (ja mieluiten klo 24-03 välillä) äitinsä kanssa. Kaikilla kova ääni ja kävelytyyli kuin norsulaumalla. Lisäksi ilmeisesti ongelmia pinsetti- tmv otteen kanssa, kun mikään tavara ei kolinasta päätellen tunnu pysyvän käsissä, kuten ei myöskään yksikään huonekalu paikoillaan. Niitä pitää siirrellä huoneesta toiseen ja tietenkin aina yöllä...
Minkä mahtaa jos vaikka kipeä on? Itku kuuluu asiaan, hampaiden tulo jne.
Jos aikuinen yskii eipä sitäkään voi pidättää, pakko yskiä.
Voisko korvatulpat helpottaa unta?