Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisin asia, jota pelkäät tai tiedät jonkun pelkäävän.

Vierailija
26.03.2025 |

Mikä on omituisin asia, jota pelkäät tai tiedät jonkun pelkäävän? Meillä kaikilla on pelkomme. Tarkoitus ei ole tässä nauraa kenenkään pelolle, koska ne ovat todellisia kantajalleen, mutta olisi mielenkiintoista kuulla millaisia outoja, hassuja tai järjenvastaisia pelkoja muilla on.

Voin itse aloittaa ja kerron, että pelkään reikiä. Vaikka tiedän, että niissä ei ole mitään, (useiden vierekkäisten) reikien katselu aiheuttaa ahdistuksen tunnetta, pientä huimausta ja kouraisun vatsanpohjassa.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pelkäsi pienempänä hysteerisesti kirvoja. Nykyään pelkää kärpäsiä, pistiäisiä ja hyttysiä.

Vierailija
42/112 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloilla kävellessä sitä, että joku tulee ja heittää yli laidan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituista tai ei, mutta karhuja pelkään ihan hevletin paljon. 

Mulla on myös karhukammo. Valitettavasti se tarkoittaa sitä, että en uskalla mennä metsään. Joku pieni metsikkö menee, koska siitä näkee läpi. En ole koskaan törmännyt karhuun, eikä kukaan tuttavakaan.

Vierailija
44/112 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni pelkää käsinukkeja

Vierailija
45/112 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhupelkoinen täälläkin. Valitettavasti asun paikassa jossa karhuja on paljon. 

Vierailija
46/112 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kammoan sukellusveneitä,öljynporauslauttoja,tankkereita,patoja ja laivojen kanavia...

Vierailija
47/112 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava pelkää lintuja. Erityisesti lentäviä. Linnun koolla ei ole väliä. Hän pelkää niitä niin paljon, ettei voi esimerkiksi istua terassilla jos siinä lentää lintuja ympärillä.

Hän ei osaa selittää miksi. Hän tietää, että varsin epätodennäistä on, että varpuset hyökkäävät hänen kimppuunsa. Joku isompi lintu voi äkeissään käydäkin päälle, joten sinänsä pelko ei kaiketi ole ihan järjetön. 

Minä pelkään isoja lintuja ja varsinkin sellaisia mitkä kävelee, lentävät pikkulinnut ei haittaa.

Ja minulla on syy, lapsena korkeasaaressa riikinkukko halusi minun eväät ja se oli käymässä kimppuun, seurasi vielä pitkään kun lähdettiin pois ja eväät oli jo syöty. Vaikka kanat on aika pieniä niin en kyllä tykkää jos jossain maalla tai kotieläintilalla jos semmoinen tulee kohti.

Vierailija
48/112 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoin jonka tiedän jonkun toiseen pelkäävän, on banaanit. Ei ole kovin kauaa kun oli lehdessä juttu ruotsalaisesta ministeristä jota ne hirvittävät jostain syystä, ja vaati ettei tiloissa ole banaaneja. Kenties joku trauma, vai mikähän lienee syynä

Vierailija
49/112 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, joku muukin pelkää sammakoita. Luulin olevani ainoa. Sateella isoja rupikonnia aina pötkötteli kuolleena selällään ketarat oikosena ja valkoiset vatsat pystyssä hiekkateillä ja väistelin niitä kauhuissani pyöräillessäni. Yööööök! Pahinta oli jos ajoi sellaisen päältä ja sen vatsa halkes ja suolet levis tielle. Yyyyyyyh! 

Säikyin niitä myös mansikkamaalla kun oot rauhasss ottamassa mehukasta mansikkaa pensaasta ja viime tipassa huomaat, että ihan käden vieressä lehden alla sua tuijottaa iso rupisammakko. Hyihyihyihyyyyyyyyi!! Sit ne vielä rääkäsi ja hyppäsi ilmaan minne suuntaan vaan. Aina pelkäsin, et sellanen läsähtää mua päin, osuu paljaaseen käsivarteen tai jalkaan tai naamalle. Hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyi! 

Vierailija
50/112 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään sähkölinjoja ja tuntuu että henki salpautuu ja saan kohtauksen niiden ali mennessäni. Oli kyse sitten autolla ajamisesta tai kävellen. Joudun silmät kiinni tai maahan katsomaan, jotta pystyn alittamaan linjat. Autolla ajaessa joutuu myös keskittymään. Fobia tuntuu vain pahenevan. Myös tuulimyllyt ja korkeat mastot ovat kauhistuttavia! Niiden lähelle en pysty menemään. Tuntuu, ettei paljon kohtalotovereita ole?

Vierailija
51/112 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään omia ajatuksiani. Kun kävelen siltaa kosken yli, tulee mieleen hypätä. Kun juna ohittaa aseman, tulee ajatus hypätä alle. Toisten ihmisten vahingoittaminen tulee myös usein mieleen. En ole koskaan näitä ajatuksia toteuttanut, tiedän että ne ovat pelkkiä typeriä ajatuksia, mutta niitä on tullut mieleen lapsesta saakka. 

Vierailija
52/112 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon pelkoja, mutta naamioituneet ihmiset ovat yksi niistä. Toimen on "kahden pinnan rajalla" oleva juttu. Esimerkiksi laiva tai vaikka kumivene. Uskallan olla kyydissä, mutta jos pitäisi mennä vedessä sellaisen lähelle niin hyyyii! Ja joku reimari tai sillan "jalka", joka kaiken muun lisäksi menee pohjaan asti. En tykkää uida laiturilta mutta voin tehdä sen tietynlaisesta laiturilta. 

Ja tuo pelko luonnonvesissä, en pelkää esimerkiksi kylpylässä liukumäen tukirakenteita yhtään. 

Vierailija
53/112 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukellusvene (en menisi kirveelläkään) , laivamatkustus (veneessä en pelkää), tulipalo ja korkeat tornimaiset rakennukset maasta katsottuna. 

Vierailija
54/112 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentäviä isoja sudenkorentoja. 

Vierailija
55/112 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään katsoa sillan alla virtaavaa vettä, mutta rannalta käsin kovinkin koski on nautinto. 

Vierailija
56/112 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään säilykkeitä. Niitä välillä silti syön ja sit kauhuissani odotan, että kuolenkohan nyt sitten.

Vierailija
57/112 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne isot sääsket jotka kuin itikat mutta jäätävän isoja 🦟 Ei ne pistä, mutta 😱

Vierailija
58/112 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään tulta, tulipaloja ja salamoita. 

Vierailija
59/112 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri pelkäsi pellejä.

Minä pelkään ilmapalloja,tai lähinnä sitä että poksahtaa,

Vierailija
60/112 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena pelkäsin peilejä. Nykyisin en, paitsi että yöllä pimeässä huoneessa kyllä.