Omituisin asia, jota pelkäät tai tiedät jonkun pelkäävän.
Mikä on omituisin asia, jota pelkäät tai tiedät jonkun pelkäävän? Meillä kaikilla on pelkomme. Tarkoitus ei ole tässä nauraa kenenkään pelolle, koska ne ovat todellisia kantajalleen, mutta olisi mielenkiintoista kuulla millaisia outoja, hassuja tai järjenvastaisia pelkoja muilla on.
Voin itse aloittaa ja kerron, että pelkään reikiä. Vaikka tiedän, että niissä ei ole mitään, (useiden vierekkäisten) reikien katselu aiheuttaa ahdistuksen tunnetta, pientä huimausta ja kouraisun vatsanpohjassa.
Kommentit (112)
Pelkään, että kotiini tukeutuu vieraita ihmisiä. Tiedän että tämä kuulostaa ihan hullulta, eikä tälle ole mitään todellisuuspohjaa. Joskus kun ovikello soi, tai oveen koputetaan, saan ikäänkuin vision jostain uhkaavasta tilanteesta, mutta se häviää, ennen kuin pystyn hahmottamaan sen. Olen ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen, ei ole psyykkisiä sairauksia, eikä lääkityksiä. Mistä tälläinenkin voi johtua? Ei ole mikään yhtäkkinen vaiva, vaan ollut jo lapsena.
En nyt aktiivisesti pelkää, mutta välillä tulee mieleen, että mitä jos tämä kerrostalo romahtaa ja jään tänne alimmaiseksi raunioiden vangiksi ellen sitten kuole heti. (Asun siis kerrostalon ekassa asuinkerroksessa).
Hissejä. Pelottaa että ne jää välille tai syttyy palo.
kävelen vaikka 15.kerrokseen asti.
Pitkiä pimeitä tunneleita vuoristoissa, juna kiitää ja on pimeää ikuisuuden verran, tai autobaaneilla Sveitsi-Itävalta-Italia kun on noita pitkiä tunneleita vuorten sisään teitä varten rakennettu. Kilsa pari on ok mutta kun on välillä 15 km. Parempi on kun näkee jo ulostuloaukon kun ajetaan tunneliin. Mitä jos tulee maanjäristys ja tunneli sortuu....
Niitä sellaisia isoja kankaisia heiluvia ja huojuvia ukkeleita joita on esim markkinoilla ja alennusmyyntien aikaan kauppakeskuksien edessä.
Pelkään sitä mikä pysyvä sairaus iskee, jokaiselle tulee joskus joku.
Tunnistan itsestäni reikäkammon, isot kivet pinnan alla kammon ja pitkien tunneleiden kammon. Mikään pelko ei ole sellainen, jota ei jollain toisellakin olisi.
Pelkään kaikenlaista esiintymistä.. Esim : " No niin tules tänne luokan eteen ja esittele itsesi, kerro jotain itsestäsi". ( En muuten mene, ja en muuten esittele, vaan poistun heti paikalta )
Vierailija kirjoitti:
Pelkään kaikenlaista esiintymistä.. Esim : " No niin tules tänne luokan eteen ja esittele itsesi, kerro jotain itsestäsi". ( En muuten mene, ja en muuten esittele, vaan poistun heti paikalta )
No tuo ei ole mikään outo pelko vaan yleinen.
Ampiaiset. Lapsellisen paljon pelkään ja syöksyn karkuun. Kerran muutuin Usain Boltiksi kun pururadalla lähti ampiainen perään. Ja en ole allerginen, minua on ampiainen pistänyt pari kertaa eikä kumpikaan ollut mitenkään erityisen paha pistos.
En pelkää mitään outoa tai erikoista. En muutenkaan pelkään juurikaan. Mun on ollut vaikeaa ymmärtää näitä ihmisten erikoisia pelkoja, kunnes törmäsin Mattias Desmetin käsitteeseen free floating anxiety. Nyt ymmärrän.
Levää, varsinkin rakkolevää mutta on se heinämäinen veltto leväkin iljettävää
Hämähäkkejä, rottia, käärmeitä ja kummituksia. :D