Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Postin kirjepostia jaetaan nykyään yöllä?

Vierailija
06.08.2026 |

Normaalia kirjepostia jaetaab nykyään yöllä ja iltanyöhään eripuolilla Suomea, mistähän johtuu? Häiritsevää postiluukun kolinaa. Onko kokemusta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta tai tietoa miksi näin?

Vierailija
2/14 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikantajat saavat tekosyyn tiirailla postiluukkujen läpi öisiä huusholleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä mummoilla se elämä sitten vaikeaa. 

Vierailija
4/14 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta taloon jossa postit tulee laatikkoon.

Vierailija
5/14 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että edes yöllä... kirje Helsingistä Etelä-Pohjanmaalle kesti tänä kesänä hieman yli 4 viikkoa! 

Vierailija
6/14 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti jakaa aamulehdet samalla, tai aamulehden jakajaporukka jakaa postit. En tiedä, tai ehkä sekä että?

Vierailija
7/14 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun muun jakeluyhtiön postin jakelu tapahtuu yöllä. 

Meillä esim lehdenjakaja jakaa myös osan postista mulle ei tule lehteä mutta joskus joku kirjeposti tullut yöllä/varhain aamulla.. Jakeluyhtiö näkyy joko osoitekentässä tai kuoren yläkulmassa.

Vierailija
8/14 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun muun jakeluyhtiön postin jakelu tapahtuu yöllä. 

Meillä esim lehdenjakaja jakaa myös osan postista mulle ei tule lehteä mutta joskus joku kirjeposti tullut yöllä/varhain aamulla.. Jakeluyhtiö näkyy joko osoitekentässä tai kuoren yläkulmassa.

Joo, nyt muistan verottajan postia on tullut yöllä. Luultavasti ei enää kun on suomi piste fi palvelu mulla käytössä.

Vierailija
9/14 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana on ne ajat, kun Posti oli toimiva, ennustettava ja luotettava tekijä ja posteljoonit arvostettuja virkamiehiä. Kyllä Kuninkaantietä pitkin matkanneet postimiehet pyörii haudoissaan. 

Vierailija
10/14 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulehtien jakajat jakaa satunnaisesti myös postia. Nyt kun on kaikenlaiset vuoropäivämallit yms niin tärkeät kirjeet tulee nopeammin perille.

Vierailija
11/14 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin samaa. Olin ostanut lapselle Torista pienen vaatteen, toimitus kirjeenä, ja se oli aamuseiskalta ovimatolla. Muuta postia jaettiin nyt iltapäivällä. En enää tajua Postin systeemiä yhtään, tosi säännötöntä. Aiemmin meidän alueen jakelupäivän piti olla tiistai.

Vierailija
12/14 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin samaa. Olin ostanut lapselle Torista pienen vaatteen, toimitus kirjeenä, ja se oli aamuseiskalta ovimatolla. Muuta postia jaettiin nyt iltapäivällä. En enää tajua Postin systeemiä yhtään, tosi säännötöntä. Aiemmin meidän alueen jakelupäivän piti olla tiistai.

Et sitten vieläkään ymmärrä vaikka tässäkin ketjussa kerrottu että postia jakaa useampi jakeluyhtiö eikä vain posti.

Vierailija
13/14 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole POSTI vaan ihan toinen jakelija

Vierailija
14/14 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin Posti jakaa kirjepostia yöllä, ellei Posti suorita myös sanomalehtien varhaisjakelua. Mutta kirjepostia jaetaan myös muiden jakeluyhtiöiden kautta, eli niitä saattaa tulla samassa jakelukierrossa, missä jaetaan sanomalehdet. Kirjepostin osoitekentässä pitäisi näkyä koodi, josta tunnistaa jakeluyhtiön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi