Omituisin asia, jota pelkäät tai tiedät jonkun pelkäävän.
Mikä on omituisin asia, jota pelkäät tai tiedät jonkun pelkäävän? Meillä kaikilla on pelkomme. Tarkoitus ei ole tässä nauraa kenenkään pelolle, koska ne ovat todellisia kantajalleen, mutta olisi mielenkiintoista kuulla millaisia outoja, hassuja tai järjenvastaisia pelkoja muilla on.
Voin itse aloittaa ja kerron, että pelkään reikiä. Vaikka tiedän, että niissä ei ole mitään, (useiden vierekkäisten) reikien katselu aiheuttaa ahdistuksen tunnetta, pientä huimausta ja kouraisun vatsanpohjassa.
Kommentit (112)
Tukehtumista ja hukkumista. Ja varsinkin että joku toinen väkisin hukuttaa tai joku auto syöksyy veteen eikä pääse pois.
Yksin ollessani varsinkin jotain kovia karkkeja syödessä keskityn aivan täysin, pelkään että menee kurkkuun. Kerran oon onnistunut vetämään ihan lasista vettä henkeen niin pahasti että olin jo kontillani lattialla, ja kerran sain jonkun kohtauksen että näkökenttä pimeni eikä saanu henkeä. Aivan hirveä se tunne ja paniikki.
Se tapaus tässä taannoin kun ne neljä nuorta oli syöksyneet sillalta veteen, ja auto vielä katollaan. Toivon todella että olivat tajuttomia eivätkä ehtineet tajuta mitä tapahtuu. Aivan täys painajainen. Tai joku Titanic, estonia tai vastaava että tajuaa että nyt upotaan. Hyi hyi hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään tulta, tulipaloja ja salamoita.
Onpa varsin omituinen pelko! Normaalistihan ihmiset eivät pelkää näitä ollenkaan..
En pelkää tulta, mutta pelko on persiessä että taloni syttyy tuleen vaikkapa salaman sytyttämänä.
Outoa.
Sähkövika, palomuurissa nokipalo, salama jne. aiheellisia pelkoja.
Soikiot. Jostain syystä soikion muoto sekä pelottaa että tekee kummallisen nostalgisen olon. En ymmärrä.
Kammoan/pelkään vesitorneja. Jollakulla muullakin aiemmin oli sama. Myös korkeat tuulivoimalat ovat minusta kammottavia.
Lasketaanko se oudoksi peloksi että kaveri keksii näitä fobioita itselleen jatkuvasti uutta ja uutta kun haluaa vaikuttaa muiden silmissä sellaiselta hassulta, erilaiselta ja särmikkäältä? Epäilen myös että tekee tätä myös siksi että haluaa näyttää miesten silmiin sellaiselta tyttömäisen arkana, joka tarvii suojelua. Mä uskoin näitä myös hetken kunnes huomasin että halvaannuttava hissipelko unohtui täysin parin vuoden jälkeen, sama kissapelon kanssa, yhtäkkiä jostain tuli paha jyrsijäpelko, joka unohtui sekin jonkin ajan päästä. Ja siis se todellakin unohtuu, aluksi pelkäsi hysteerisesti kissoja ja sit yhtäkkiä ottikin kissan lemmikiksi ja ei muistanut koko fobiaa jne. Vihasi suklaata ja ei voinut tajuta kuka sitä voi tosissaan syödä, pari vuotta myöhemmin todistin vierestä kun söi jouluna yksin kokonaisen konvehtirasian.
Muuten näitä ei muistaisi mutta tekee aina kauhean shown siitä pelostaan, esim. pihassa pyörivästä kissasta ja sit tosiaan onkin aina rakastanut kissoja..
Vierailija kirjoitti:
Soikiot. Jostain syystä soikion muoto sekä pelottaa että tekee kummallisen nostalgisen olon. En ymmärrä.
Hah, sama mulla, siis tuo nostalginen olo, mutta tulee kun selaan esim. telkkarin kanavia nopeaan tahtiin, silleen että ne numerot menee eteenpäin kauheeta tahtia. En tiedä mikä juttu, mutta just tuo nostalginen olo kuvaa sitä fiilistä aika hyvin.
En tiedä onko outoa mutta pelkään että joku (viranomaiset, sukulaiset) tulee ja vie multa itsemääräämisoikeuteni.
Kun nukun yksin, muualla kuin makkarissa, pelkään että pääpuoleen tulee joku hahmo ja on pakko vetäistä vaikka teeppari pääni päälle. Pelkään myös suurta kaappikelloamme, mutta vain yöllä. Kuulun myös heihin jotka pelkäävät peilejä yöaikaan. Kun olen kotona yksin yötä, en uskalla nukkua pimeässä.
Trypofobia eli reikäkammo on minullakin. Kauan aikaa luulin olevani jotenkin viallinen kunnes löysin pelolle nimen ja selityksen.
Pelkään karhuja. En uskalla liikkua kävellen tai fillarilla kuin talviaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulivuorenpurkausta, pahoja maanjäristyksiä.
Suhtaudun vakavasti mutten pelkää, mutta toki takaraivossa tieto että jotain voi hetkenä millä tapahtua. Asun siis n. puolet vuodesta tuliperäisellä alueella. Siellä pelkään muualta tulleita varkaita, narkkareita ym. epämääräistä jengiä jotka saattavat olla hyvinkin väkivaltaisia ja röyhkeitä. Tuo varsin uusi ilmiö.
Mä pelkään, että syyllistyn vahingossa johonkin rikokseen ja joudun vankilaan.
En uskalla kattoo tv-ohjelmis ja elokuvis "kuolleita" vaik tiijän ne elossa oleviks näyttelijöiks tai nukeiks 😱
Vierailija kirjoitti:
Mä pelkään, että syyllistyn vahingossa johonkin rikokseen ja joudun vankilaan.
Ja tästä syystä autolla ajaminen on ihan kauheaa. Pelkään, että ajan jonkun ihmisen päälle.
Perheenjäsen pelkää kuollakseen rakennusmiehiä/naisia, rakennustyömaita, remontteja, kaikkea remontointiin liittyvää. K-rauta ja Bauhaus, Puuilo on kanssa aivan ehdoton ei ja kaikkia huomiovaatteita, rakennuslavoja. Ei pysty käymään oikeastaan missään, saa aina paniikkikohtauksen ja usein alkaa voimaan pahoin ja oksentamaan, tärisemään, itkemään, juoksemaan karkuun yms jos näkee jonkun huomiovaatteissa ihmisen/työmaan yms. Ei missään tapauksessa voi olla mainittujen asioiden tai ihmisten kanssa samassa tilassa ja jos tietää, että joku tekee työkseen jotain vastaavaa tai ollut itse remontoimassa ei voi olla missään kontaksissa kyseiseen ihmiseen enää, korkeintaan soittaa. Joutui muuttamaan tästä syystä myös kerrostalosta ja Helsingistä pois. Onneksi tekee työkseen asiantuntijatyötä ja voi tehdä sitä kotoa. Hän erittäin harvoin poistuu mihinkään ja elämä on tosi rajoittunutta tämän takia, ostanut itselleen paljon apua ympäri maailmaa muttei pääse pelosta eroon😔
Pelkään lyhytkasvuisia ihmisiä tosi paljon, pitää tulla tosi tietoiseksi ja keskittyä muuhun, että pysyn tajuissani niissä hetkissä jos vaikka metrossa sattuu tulemaan lähelle ja pakko yrittää vaihtaa paikkaa mahdollisimman huomaamattomasti. Aina tulee tosi huono omatunto, kun en haluaisi pahoittaa kenenkään mieltä ja samaa aikaan en tiedä yhtään mitä voisin tälle pelolle tehdä.
Ruotsin m.muuttoministerillä ( sic! ) on lehdistössä kerrottu olevan VAKAVA bananofobia - ministeri siis pelkää banaaneja, että ne on poistettava näkyvistä ministerivielailujen ajaksi.
Löydätte ruotsalaislehdistä uutisen helposti.