Omituisin asia, jota pelkäät tai tiedät jonkun pelkäävän.
Mikä on omituisin asia, jota pelkäät tai tiedät jonkun pelkäävän? Meillä kaikilla on pelkomme. Tarkoitus ei ole tässä nauraa kenenkään pelolle, koska ne ovat todellisia kantajalleen, mutta olisi mielenkiintoista kuulla millaisia outoja, hassuja tai järjenvastaisia pelkoja muilla on.
Voin itse aloittaa ja kerron, että pelkään reikiä. Vaikka tiedän, että niissä ei ole mitään, (useiden vierekkäisten) reikien katselu aiheuttaa ahdistuksen tunnetta, pientä huimausta ja kouraisun vatsanpohjassa.
Kommentit (112)
Niitä hemmetin tuuliturbiineja, on aivan kammottavia. Ihan kuin jotain mikä ei ole tästä maailmasta.
Minulla on yksi ainoa fobia, sienet. Saattaa johtua siitä, että olen allerginen sienille niiden proteiinin takia ja keho siksi viestii, että sienistä kannattaa pysyä erossa.
Valitettavasti kammoan kaikkia sieniä. Tulee ihan paha olo, jos näen jossain sienien kuvia. Kamalinta aikaa on syksy, kun ihmiset postaavat someen sienestyskuvia. En koskaan puhu fobiastani missään, jotta ihmiset eivät lähettelisi minulle kiusallaan sienien kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi ainoa fobia, sienet. Saattaa johtua siitä, että olen allerginen sienille niiden proteiinin takia ja keho siksi viestii, että sienistä kannattaa pysyä erossa.
Valitettavasti kammoan kaikkia sieniä. Tulee ihan paha olo, jos näen jossain sienien kuvia. Kamalinta aikaa on syksy, kun ihmiset postaavat someen sienestyskuvia. En koskaan puhu fobiastani missään, jotta ihmiset eivät lähettelisi minulle kiusallaan sienien kuvia.
Minulla on kaveri, jolla on tämä sama fobia. Käy sääliksi syksyn aikaan, sieniähän on silloin joka paikka täynnä.
Lepakoita pelkään ihan sairaasti. Eritoten semmosia jolla on maihinnoususaappaat jalassa.
Pelkään korkeita kerrostaloja. Ajattelen vain, että jos olen sellaisessa, niin se kohta romahtaa tai kaatuu. En ikinä voisi asua sellaisessa. Sen sijaan joku muutaman kerroksen kerrostalo ei aiheuta mitään pelkotiloja.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään tulta, tulipaloja ja salamoita.
Onpa varsin omituinen pelko! Normaalistihan ihmiset eivät pelkää näitä ollenkaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa varsin omituinen pelko! Normaalistihan ihmiset eivät pelkää näitä ollenkaan..
En pelkää tulta, mutta pelko on persiessä että taloni syttyy tuleen vaikkapa salaman sytyttämänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pelkää tulta, mutta pelko on persiessä että taloni syttyy tuleen vaikkapa salaman sytyttämänä.
Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Hissejä. Pelottaa että ne jää välille tai syttyy palo.
kävelen vaikka 15.kerrokseen asti.
Heh. Ainoa kerran kun oltiin neljän tähden hotellissa, hissi jäi jumiin kerrosten väliin. Kymmenisen minuuttia siinä meni ennenkuin apua tuli. Sitä naureskellaan joskus vieläkin. Ei enää neljän tähden hotellia kiitos. Mikä pellottaa? Hirviä ja peuroja on liikaa, olen ollut hirvikolarissa kaksi kertaa. Iso auto on turvallinen. Jotkut moottoripyöräilijät ovat holtittomia.
Vierailija kirjoitti:
Karhupelkoinen täälläkin. Valitettavasti asun paikassa jossa karhuja on paljon.
Käyn sienessä metsässä jossa on nähty karhu. Sienet kumminkin voittaa karhunpelon. Kerran ostettiin auto seudulta jossa oli karhuja. Mökiltä keskeltä metsiä. Autoa yritettiin käynnistää ja sen myynyt joutui lähtemään töihin. Oli hyttysiä, ampiaisia, paarmoja ja ties mitä kimpussa. Helpotus kun päästiin sieltä villieläinten keskeltä pois.
Joskus kävellessäni ja juostessani pelkään, että jalkani katkeavat jalan osuessa maahan.
Naurettava pelko, mutta on usein mielessä.
Kastematoja kohtaan koen voimakasta vastenmielisyyttä. Lapsena saatoin alkaa itkeä jos jossain pihaleikeissä tuli vastaan kastemato. Muistan esimerkiksi noin 4-vuotiaana kun nostin kiven maasta ja sen pohjaan oli kiinnittynyt kastemato: heitin sen pois ja aloin itkeä. En ole koskaan koskenut matoon.
Aikuisena haastetta tuottaa sateinen sää kun niitä on paljon asvaltilla. Puistattaa ajatuskin. Koitan kävellä niin, että välttelen sekä katsomasta niitä, että astumasta niiden päälle.
En voi sanoa, että pelkään, mutta ajatus ketjukarusellin keinujen osumisesta toisiinsa aiheuttaa outoa epämiellyttävää oloa. Niin epämiellyttävää, että se on lähes pelkoa.
Ovatko nuo kaikki pelkoja vai vain muita negatiivisia tuntemuksia kuten inhoa tai torjunnan halua? Pelko on voimakas tunne.
Kun mietin, tunnistan monia nyt mainittuja juttuja itsellenikin hyvinkin epämieluisiksi, mutta pelkoa herättäviksi en sentään.
Tunnelissa oloa, varsinkin magneettitutkimustunnelissa, en voi olla kuin nukutettuna. Yritetty on, rauhoittavat eivät auta yhtään.
Peilejä. Johtuu varmaan liian monista kauhuleffoista liian nuorina,mutta tulee olo että peilikuvani alkaa kohta touhuta omiaan tai selän takana on joku. En pysty nukkumaan peili sängyn lähellä enkä katsomaan iltaisin/öisin peiliin.
Semmoinen elokuva on muuten olemassa, The Fear of 13. Oli hyvä elokuva. Kannattaa katsoa jos löytyy jostain