Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisin asia, jota pelkäät tai tiedät jonkun pelkäävän.

Vierailija
26.03.2025 |

Mikä on omituisin asia, jota pelkäät tai tiedät jonkun pelkäävän? Meillä kaikilla on pelkomme. Tarkoitus ei ole tässä nauraa kenenkään pelolle, koska ne ovat todellisia kantajalleen, mutta olisi mielenkiintoista kuulla millaisia outoja, hassuja tai järjenvastaisia pelkoja muilla on.

Voin itse aloittaa ja kerron, että pelkään reikiä. Vaikka tiedän, että niissä ei ole mitään, (useiden vierekkäisten) reikien katselu aiheuttaa ahdistuksen tunnetta, pientä huimausta ja kouraisun vatsanpohjassa.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hieman pelottavaa lenkkeillä kylällämme sillä täällä asuu 2 muistisairasta henkilöä jotka arvaamattomia, sekä yksi muuten päästään vialla oleva. 

Vierailija
102/112 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään hiiriä ja rottia. Päästäisiä ja myyriä myös. Pelkään niitä niin paljon että en pysty katsomaan edes kuvia niistä ja liika ajattelu alkaa puistattamaan, tuntuu että niitä olisi joka puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kammoan/pelkään vesitorneja. Jollakulla muullakin aiemmin oli sama. Myös korkeat tuulivoimalat ovat minusta kammottavia.

Sama täällä. Ja lentokoneet sekä laivat. Varsinkin isot laivat. Ja ajatus että joku valtava risteilyalus (tai lentokone tippuu) uppoaa mereen, hyi en osaa selittää.

Vierailija
104/112 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheenjäsen pelkää kuollakseen rakennusmiehiä/naisia, rakennustyömaita, remontteja, kaikkea remontointiin liittyvää. K-rauta ja Bauhaus, Puuilo on kanssa aivan ehdoton ei ja kaikkia huomiovaatteita, rakennuslavoja. Ei pysty käymään oikeastaan missään, saa aina paniikkikohtauksen ja usein alkaa voimaan pahoin ja oksentamaan, tärisemään, itkemään, juoksemaan karkuun yms jos näkee jonkun huomiovaatteissa ihmisen/työmaan yms. Ei missään tapauksessa voi olla mainittujen asioiden tai ihmisten kanssa samassa tilassa ja jos tietää, että joku tekee työkseen jotain vastaavaa tai ollut itse remontoimassa ei voi olla missään kontaksissa kyseiseen ihmiseen enää, korkeintaan soittaa. Joutui muuttamaan tästä syystä myös kerrostalosta ja Helsingistä pois. Onneksi tekee työkseen asiantuntijatyötä ja voi tehdä sitä kotoa. Hän erittäin harvoin poistuu mihinkään ja elämä on tosi rajoittunutta tämän takia, ostanut itselleen paljon apua ympäri maailmaa mut

Huh kuulostaa rankalta! Yhdellä läheisellä ystävälläni on kanssa sama pelko, ei noin pahana kyllä, mutta ällöttyy tosi pahasti jos on remonttihenkilö esim kaupassa tai näkee jollain turvakengät/likaiset vaatteet, eikä voi asioida kassalla tällaisen henkilön jälkeen. Ei myöskään ikinä päästä asuntoonsa mitään remonttityyppejä/huoltomiehiä yms vaan hoitaa kaikki itse. Eikä voi kävellä samalla puolen tietä missä remonttityömaa tai lava, huputettu talo ja siinä menee kävelyentien pätkä alla/katutyömaa tms, vaan aina pitää vaihtaa toiselle puolen tietä/keksiä toinen reitti. Hän puikkelehtii aina mitä eriskummallisimpia reittejä. On myös lasten kanssa töissä (esikoulu ja koulu) ja aiheuttanut siellä monta kertaa isoja ongelmia vanhempien suhteen ja pidempään miettinyt sen takia alan vaihtoa, mutta ei onneksi noin pahana hänellä ole kuitenkaan. Useamman kerran on myös lopettanut keskustelut esim.tinderissä siihen et selvinnyt et toinen tekee jotain vastaavaa työkseen, eikä ikinä haluisi olla sellaista työtä tekevän ihmisen kanssa tekemisissä, saati parisuhteessa tms. Välillä aiheuttanut hankaluuksia meidänkin välillä, eikä oltu tekemisissä, kun meillä oli kotona putkiremppa. Nyt se onneksi ohi ja taas ollaan sitten oltu yhteyksissä, kun muuten huippu tyyppi!

Vierailija
105/112 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iso pelko kaikkea vedenalaista ihmisen tekemää kohtaan esim.sillan vedenalla oleva osa, katiska, betonilaiturit, laituri ylipäänsä yms

Vierailija
106/112 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhoset. Saan hysteerisen kohtauksen jos sellainen koskee minuun, ja minun on pestävä sitä paikkaa kauan ja hartaasti, johon perhonen koski. Hyi olkoon.

Minulla sudenkorennot. Lapsena joku sanoi, minulle, että ne puree. En tiedä onko totta vai ei, mutta pelkään niitä vieläkin, jos tulevat liian lähelle. Piti googlata: "sudenkorento voi toki puraista kipeästi, mutta purema on vaaraton".

Vierailija
107/112 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohuviinipullon korkin aukaisua. Itse en suostu edes yrittämään, enkä halua olla missään lähellä, kun sellainen poksautetaan auki. 

Vierailija
108/112 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kammoan/pelkään vesitorneja. Jollakulla muullakin aiemmin oli sama. Myös korkeat tuulivoimalat ovat minusta kammottavia.

Pidin lapsena vesitorneja kammottavina. Nykyään kuumottelee hieman rakennuskurjet, jos sellaisen läheltä pitää mennä, oli sitten autolla tai kävellen. No autolla parempi, siitä pääsee nopeammin ohi! 

Vierailija
109/112 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhoset. Saan hysteerisen kohtauksen jos sellainen koskee minuun, ja minun on pestävä sitä paikkaa kauan ja hartaasti, johon perhonen koski. Hyi olkoon.

Perhosethan on käytännössä lentäviä matoja tai toukkia itseasiassa.

Oikeastaan ei ole. Otapa selvää. Tosi mielenkiintoista.

Vierailija
110/112 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään, että kakkaan pöksyyn

Vierailija
111/112 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipalo

Vierailija
112/112 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän ot, mutta en pelkää mitään. Eli minulla on traumaattisesta kokemuksesta johtuva hypofobia.