Usein kuulee sanottavan 'vaimo vei erossa kaiken'. Eli miten käytännössä vaimo pystyy erossa viemään kaiken?
Eikö ositus mene about puoliksi? Ja nyt puhutaan rahasta, ei lapsista.
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään. Itse naisena lähdin suhteesta, ja ex jäi lasten kanssa. Jätin tietysti kaiken sinne. Vain joitain parempia ostamiani astioita otin mukaan. Kaikki kodin tavarat oli kuitenkin minun hankkimia, joten olisin voinut ottaa vaika kaiken mukaani.
Kenen tienaamallasi rahoilla olit nämä edellä mainitsemasi esineet hankkinut? Pistää vähän mietityttään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki kaikille miehille. Lukekaa ja painakaa mieleen.
Kun akka lopettaa nalkuttamisen, se ei tarkoita sitä, että se olisi oppinut olemaan ja että kaikki olisi nyt hyvin. Se tarkoittaa sitä, että se on päättänyt jättää sinut, hakea eroa ja miettii mitä pakkaa mukaansa ja koska lähtee tai heittää sinut ulos.
Kuulepas häiskä, Kohtele vaimoasi (jota akaksi kutsut) hyvin, osallistu kotitöihin ja kanna vastuusi lastenhoidosta, niin ei se akka mihinkään ole lähdössä. Ei kannata heittäytyä passattavaksi lapseksi heti, kun ensimmäinen vauva syntyy perheeseen. Kasvata selkäranka. Ja myös olisi syytä hieman sivistää itseään.
Mistä päättelet että olen häiskä? Olen se hankala akka, joka lopetti nalkuttamisen ja lähti, puoli omaisuutta mukanaan. Se loppu meni sulta kyllä oikein. Mies oli ihan ihmeissään, kun meillähän oli kaikki ihan hyvin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään. Itse naisena lähdin suhteesta, ja ex jäi lasten kanssa. Jätin tietysti kaiken sinne. Vain joitain parempia ostamiani astioita otin mukaan. Kaikki kodin tavarat oli kuitenkin minun hankkimia, joten olisin voinut ottaa vaika kaiken mukaani.
Kenen tienaamallasi rahoilla olit nämä edellä mainitsemasi esineet hankkinut? Pistää vähän mietityttään.
Aika monet naiset tienaavat itse omaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monet naiset tienaavat itse omaa rahaa.
Eivätkä käytä sitä alkoon, tupakkaan ja elektroniikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole astioiden ottaja, mutta luulisin, että työssäkäyvä ihminen ostaa kipponsa ja kuppinsa palkallaan. Kai se mieskin joskus ostaa jotain palkallaan itselleen.
Yksi tuttu mies just valitti että joutuu maksamaan talonsa toiseen kertaan. Tuli siis ero ja joutuu ostamaan naisen puolen yhteisestä talosta. Meinasin valaista asiaa että miten niin toiseen kertaan. Hänhän maksaa vaan toisen puolen jota ei ole aikaisemmin koskaan maksanut/omistanutkaan. Mutta näppärästi tämäkin mies käänsi asian niin että vaimon olisi pitänyt lahjoittaa hänelle talon puolikas tai muuten mies valittaa että vaimo viee kaiken.
ja ennen tätä palstanmies maksaa kaikki tyypin kommenttia niin tässä tapauksessa molemmat oli töissä ja maksoivat osuutensa talosta ja muusta elämästä. Eli nainen oli ihan itse tienatuilla rahoilla maksanut tuon puolikkaansa talosta. Josta mies nyt niin katkerasti valittaa kuinka joutuu maksamaan toiseen kertaan.
No tuo nainen vie kaiken valitus liittyy siihen että jotenkin miehet usein kuvittelevat omistavansa kaiken perheen yhteisen asian. Sama kuka sen on maksanut. Ja jos tulee ero niin tottakai tuntuu epäreilulta että ex-vaimolle pitää antaa osa siitä kaikesta omaksi koetusta asiasta.
ja varmasti on niitäkin tapauksia joissa nainen oikeasti viee miehen omaisuutta. Ja niitä tapauksia joissa mies oikeasti vie naisen omaisuutta. Mutta usein rahat ja omaisuus menee kohtuullisen oikein mutta itketään sitä menetettyä osuutta yhteisestä omaisuudesta kuitenkin. Kun ei osata tunteista puhua.
🎶 järjen veit ja minusta orjan teit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan omilla rahoillani olin hankkinut. Ex ei kotiin panostanut. Hän osti kaikkea muuta.
Mies ehkä petti ja huonon omantuntonsa vuoksi antaa naisen saada verhotkin, mutta kuitenkin haluaa tuoda exää huonossa valossa esiin (ja antaa ymmmärtää, et oli ihan syykin pettää) siksi valittaa et "vei kaiken".
Tai mies on lapanen, joka ei saanut mielipidettään avioliitossakaan esiin, ja nytkin haluaa päästä helpolla eikä edes mieti, mitä oikeasti haluisi yhteisestä kodista. Eikä haluakaan koska vaimo päätti ostoksetkin. Silti pitää tuoda exä huonossa valossa, katkeruutta jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo vei kaiken erossa- eli elämän peruspilarit - lapset, elämänhalun ja yhteiselämän. Ei vain rahallista arvoa.
Nainen ei lähde hyvästä liitosta eikä jätä hyvää miestä noin vaan, eli miksi vaimo lähti? Olisiko sinussa ollut myös vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko sinä, että suomalaiset naiset ei käy töissä? Hassu olet. Kyllä meillä naisilla täällä on ihan omat palkkatulomme, tasa-arvoisin maa maailmassa siinä suhteessa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä sen itse sanoit: tienaamillasi. Eli naisen omat rahat.
Miesten ongelma ja naisten etu on se, että miehet ovat todella passiivisia pitämään puoliaan. Sitä naiset käyttää hyödykseen surutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain luolista ja kiven koloista edelleen kömpii esille näitä miehiä , jotka eivät ole nähneet naisia töissä, vaan naiset muka elävät miesten rahoilla. Vaikka naiset keskimäärin vieläkin tienaavat vähemmän, niin silti naiset käyvät ihan yleisesti töissä, myös parisuhteessa elävät ja lapsia saaneet. Annan sinulle pikku vinkin jos on vaikea uskoa: katsopa seuraavan kerran kun käyt kaupoissa , lääkärissä, baarissa, apteekissa, jne ketkä noissa ovat työtä tekemässä. Ja nämä työt ovat semmoisia , joissa työntekijöitä pääsee näkemään. Paljon on muuallakin, taitaa olla tällä hetkellä niin että naisten työllisyys on suurempi kuin miesten eli voisi nyt jo pikkuhiljaa lopettaa tuo hokema, jonka mukaan naiset elävät miesten rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miesten ongelma ja naisten etu on se, että miehet ovat todella passiivisia pitämään puoliaan. Sitä naiset käyttää hyödykseen surutta.
Kyllä naisella on oikeus ottaa mikä hänelle kuuluu. Ei siinä tarvi alkaa puolta pitämään.
Vierailija kirjoitti:
Miesten mielestä perhe ja perheen koko omaisuus on miehen ja tarvittaessa he puolustavat omistusoikeutta väkivallalla. Tosi passiivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo vei kaiken erossa- eli elämän peruspilarit - lapset, elämänhalun ja yhteiselämän. Ei vain rahallista arvoa.
Nainen ei lähde hyvästä liitosta eikä jätä hyvää miestä noin vaan, eli miksi vaimo lähti? Olisiko sinussa ollut myös vikaa?
Jännä et naiset jättää toisiaan huomattavasti useammin kuin miehiään. Tai miehet toisiaan
Ja aina kaikki syy miehissä? Nyt valoja päälle ja peili käteen
Ohis, nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisella on oikeus ottaa mikä hänelle kuuluu. Ei siinä tarvi alkaa puolta pitämään.
Höpsis. Kyllä mies usein joutuu maksumieheksi. Tuokin on vanha jäänne "mikä hänelle kuuluu" sitä voi ihan lainsäädännöllä muuttaa vastaamaan nykyaikaa.
Väärin. Avioliiton aikana omaisuus ja velat on sen, kenen nimissä ne ovat. Omasta omaisuudestaan päättää kukin itse ja tekee sille mitä haluaa.
Avioliiton päättyessä (ja jokainen niistä päättyy aikanaan, joko eroon tai kuolemaan) tehdään ositus, jos ei ole avioehtoa; lasketaan puolisoiden varat ja velat, ja laitetaan puoliksi.