Onko pinnallista toivoa kumppania, joka on taloudellisesti samalla tasolla?
Olen 52v, täysipäiväisesti töissä, lapset aikuisia, velaton asunto ja säästöjäkin on pienen osakesalkun verran. Olen treffaillut oman ikäisiäni miehiä, mutta kieltämättä kiinnostus hiipuu kun selviää, ettei ole mitään omaisuutta, erosta jäi vain velkaa ja eletään kädestä suuhun kun on vielä alaikäisiä teinejä elätettävänä. Yhdessä ei voitaisi elää sellaista elämään kuin minä toivoisin eläväni rakkaani kanssa. Toiveena löytää loppuelämän kumppani, muuttaa yhteen, matkustella, mökkeillä ja elää mukavaa elämää. Mun rahat riittää siitä omaan osuuteeni, mutta ei elättämään toista.
Kommentit (214)
Itse en edyllyttäisi samaa tilannetta, mutta samaa ajattelutapaa kylläkin.
Itse sijoitan suuren osan palkastani ja olen suht tarkanmarkan nainen. Jos mies olisi täysi vastakohta ja eläisi kädestä suuhun niin kiertaisin kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo on ihan ok kunhan et tee omia johtopäätöksiä pelkän miehen ammatin perusteella.
Esim itse olen amisammatissa, jonka takia moni nainen lopettaa keskustelun välittömästi, mutta he eivät tiedä että multa löytyy omaisuutta jo yli miljoonan verran.
99% amismiehistä ei omista mojoonia, eikä kummoista palkkaakaan, sivistyksestä puhumattakaan. Vain gold digger alkaa kysellä omaisuuden perään.
Tulee mieleen kansanlaulu:
Kyllähän muakin sitten hyppelemäähän vietäs joos ne tietääs jotta mullon LEHEMÄ. Muuutta kunnei tierä niin ei liion vierä ja pirukos sen lehemällisen korjaa.
Juu, eittämättä murheellinen tilanne. Teepaitaan teksti, notta miljoonamiäs?
Eiköhän se hyvin pärjääminen näy muutenkin päällepäin. Esimerkiksi yleisen elämänhallinnan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katunut, että menin naimisiin sairaanhoitajan kanssa. Elämä olisi niin paljon helpompaa jos puolisokin saisi kunnon palkkaa.
Heh. Peukutukset vaihtuvat heti alapeukuiksi, kun oletettavaa on, että heikommin tienaava on nainen. Aika hyvin tämä tuo esiin palstan ja koko yhteiskunnnan kaksoisstandardin.
Kaunis nuorempi nainen ja varakas eli vanhempi herrasmies on monesti aivan hyvin toimiva yhdistelmä. Etenkin, jos henkisesti synkkaa.
Eli nainen on kiltti, joustava ja miellyttämisenhaluinen? Tai ei mitään noista, mutta leveän elämän toivossa teeskentelee?
Mullakin menee kiinnostus kun nainen on pullukka.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo on ihan ok kunhan et tee omia johtopäätöksiä pelkän miehen ammatin perusteella.
Esim itse olen amisammatissa, jonka takia moni nainen lopettaa keskustelun välittömästi, mutta he eivät tiedä että multa löytyy omaisuutta jo yli miljoonan verran.
Ehkä olemuksestasi ei miljoonat näy. Onko puitteet eli asunto, auto, vene, vaatteet, kello, ym. tulotasosi mukaisia. Tosin rahoilla kehuskelu houkuttelee vain tietynlaisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan järkevää, että puolisoilla samankaltainen taloudellinen tilanne. Väännöksihän se vain menee, jos tilanne epätasapainossa.
Mistä löytäisin naisen, joka on taloudellisesti riippumaton ja voi tehdä mitä huvittaa ilman, että tarvitsee käydä töissä?
Väännöksihän se muuten menee, jos tilanne on epätasapainossa.
Jos toinen käy töissä ja toinen on taloudellisesti riippumaton, niin yhtälö ei tosiaan toimi, jos esim tuo työstä vapaa haluaa matkustella ympäriinsä, harrastaa ja bilettää. Liian erilainen elämäntilanne.
Jos ja jos. Jos ihmiset ovat liian erilaisia, ja haluavat aivan eri asioita, ei toimi.
Kyllä työssäkäyvän ja taloudellisesti riippumattoman suhde voi toimia oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olemuksestasi ei miljoonat näy. Onko puitteet eli asunto, auto, vene, vaatteet, kello, ym. tulotasosi mukaisia. Tosin rahoilla kehuskelu houkuttelee vain tietynlaisia naisia.
Miksi niiden pitäisi näkyä? Hyvä vaan, niin pysyvät onnenonkijat kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ehkä ole samaa. Jos nainen on nuori ja nätti, sitä antaa helposti anteeksi sen, että on pätkätöissä matalapalkka-alalla ja luottokortit tapissa
Ehkei nuori ja nätti nainen kuitenkaan ole todellisuutta suurimmalle osalle miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten se on pinnallista jos löydät jonkun johon rakastua, mutta rahakukkaro estää rakkauden.
Tietysti luottotiedottomat, huonosti rahojaan käyttävät ovat oma kastinsa. Silloin tuskin kyse on pinnallisuudesta, vaan järjen käytöstä ettei halua moista rinnalleen riskeeraamaan elämää.
Ei ole. Jos ei rahakukkaron vuoksi rakastu niin sitten ei, rakkautta ei voi pakottaa.
Jos rakastuisi tulisesti, mutta rahakukkaron vuoksi tähän suhteeseen ei rakkaudesta huolimatta lähtisi, niin silloin se _saattaa_ olla pinnallista. Saattaa myös olla hyvinkin järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Ketju on ristiriitainen kun naiset väittävät ettei rahalla ole merkitystä. Tässähän se näkyy että kyllä on. Rikkaat kiinnostavat.
Jotkut väittävät, toiset ei. Minulle on paljonkin väliä sillä, että mies on osannut hoitaa myös taloudellisen puolen asiallisesti. Rikas ei tarvi olla kuitenkaan, vaan pitää pystyä pysymään minun elämäntyylissäni mukana ilman pinnistelyä. Olen itse rikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä siten itke, että saat pakit amistaustan takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan järkevää, että puolisoilla samankaltainen taloudellinen tilanne. Väännöksihän se vain menee, jos tilanne epätasapainossa.
Mistä löytäisin naisen, joka on taloudellisesti riippumaton ja voi tehdä mitä huvittaa ilman, että tarvitsee käydä töissä?
Väännöksihän se muuten menee, jos tilanne on epätasapainossa.
Tässä esimerkiksi yksi sellainen. Tunnen muutaman muunkin, samanlaisessa tilanteessa olevat usein liikkuvat samoissa piireissä.
Olen tosin varattu, ja miehenikin on vastaavanlaisessa taloudellisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pinnallista jättää kumppani, jos se jää työttömäksi tai esim. sairastuu ja jää työkyvyttömyyseläkkeelle?
Vakiintunut parisuhde on eri asia kuin tapailuvaihe. Ja jos valitsee kumppanin joka pitää taloudestaan huolta eikä elä kädestä suuhun, nuo kriisit eivät todennäköisesti heilauta koko venettä.
Jos haluaa pariutua köyhänä, kannattaa pariutua nuorena. On täysin järkevää että aikuiset ihmiset miettivät elämää askeleen pidemmälle ja olettavat, että 50-vuotiaana perusasiat ovat kunnossa.
Tästä syystä naisten kannattaisi katsoa 10 vuotta itseään vanhempia miehiä. Siinä vaiheessa rupeaa jo tietämään minkälaiseen mieheen on sitoutumassa. Tuolla on paljon kolmekymppisiä uratykkejä, jotka mielellään hakeutuvat parikymppisten kaunottarien seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla syy kiinnostuksen loppumiseen ole oletus tulotasosta. Esim. itse ottaisin mieluummin köyhän kulttuurialalla työskentelevän kuin varakkaan täysin erilaisella alalla olevan. Tosin en nyt ihan pelkän työn takia menettäisi kiinnostustani, vaan jos henkilö vaikuttaisi muuten samanhenkiseltä kuin minä, voisin kyllä sen kortin katsoa.
Parempi vertaus olisi, että ottaisitko mieluummin köyhän kulttuurialalla työskentelevän vai hyvätuloisen kulttuurialalla työskentelevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä siten itke, että saat pakit amistaustan takia
En itke, olen eri. Parisuhteessa, ei amistaustaa. Mutta arvostan kunnon amistaustaista, asiansa osaavaa ihmistä 6-0 verrattuna baarissa vikisevään humanistiin. Miehet, joilla on hyvät kädentaidot (enkä tarkoita mitään härskiä) ovat mielestäni pääosin miehekkäitä.
Kaltaisiani on varmasti muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Onko pinnallista jättää kumppani, jos se jää työttömäksi tai esim. sairastuu ja jää työkyvyttömyyseläkkeelle?
Voi olla, tai sitten ei.
Jos oma elämä muuttuu tuollaisen vuoksi täydeksi kurjuudeksi ja se kumppani ei enää tuota mitään hyvää suhteeseen niin on täysin ok huonosta suhteesta lähteä. Oma mielenterveys ensin.
Jos rakkautta riittää ja kumppanin kanssa on vieläkin ihanaa viettää aikaa ongelmista huolimatta, ja siitä huolimatta vain rahan vuoksi suhteen päättää niin sitten on pinnallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakiintunut parisuhde on eri asia kuin tapailuvaihe. Ja jos valitsee kumppanin joka pitää taloudestaan huolta eikä elä kädestä suuhun, nuo kriisit eivät todennäköisesti heilauta koko venettä.
Jos haluaa pariutua köyhänä, kannattaa pariutua nuorena. On täysin järkevää että aikuiset ihmiset miettivät elämää askeleen pidemmälle ja olettavat, että 50-vuotiaana perusasiat ovat kunnossa.
Tästä syystä naisten kannattaisi katsoa 10 vuotta itseään vanhempia miehiä. Siinä vaiheessa rupeaa jo tietämään minkälaiseen mieheen on sitoutumassa. Tuolla on paljon kolmekymppisiä uratykkejä, jotka mielellään hakeutuvat parikymppisten kaunottarien seuraan.
Kuka haluaa perustaa perheen uratykin kanssa? Muu kuin gold digger.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa etsiä ihan mitä haluaa.
Niin miksi tämä pitää joutua aikuisille jatkuvasti sanomaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vauraat eivät mainitsemillasi asioilla leventele. Voidaan asua hyvin, mutta muuten sulaudutaan massaan ja ajetaan hyvällä, mutta tavallisella autolla. Vaatteet ja asusteet voivat olla kalliita, mutta niissä ei ole näkyviä logoja. Räätälin tekemä puku ei ole halpa, mutta kokematon silmä ei sitä halvemmasta erota, kuten ei myöskään yli tonnin kenkiä. Minulla on useampi arvokello, jotkut henkilöauton hintaisia, mutta käytän lähes pelkästään urheilukelloa. Arvokelloa käytän lähinnä erityisissä tilaisuuksissa.
Kaunis nuorempi nainen ja varakas eli vanhempi herrasmies on monesti aivan hyvin toimiva yhdistelmä. Etenkin, jos henkisesti synkkaa.