Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pinnallista toivoa kumppania, joka on taloudellisesti samalla tasolla?

Vierailija
26.03.2025 |

Olen 52v, täysipäiväisesti töissä, lapset aikuisia, velaton asunto ja säästöjäkin on pienen osakesalkun verran. Olen treffaillut oman ikäisiäni miehiä, mutta kieltämättä kiinnostus hiipuu kun selviää, ettei ole mitään omaisuutta, erosta jäi vain velkaa ja eletään kädestä suuhun kun on vielä alaikäisiä teinejä elätettävänä. Yhdessä ei voitaisi elää sellaista elämään kuin minä toivoisin eläväni rakkaani kanssa. Toiveena löytää loppuelämän kumppani, muuttaa yhteen, matkustella, mökkeillä ja elää mukavaa elämää. Mun rahat riittää siitä omaan osuuteeni, mutta ei elättämään toista.

Kommentit (214)

Vierailija
101/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä taas puhutaan leventelystä aivan kuin se olisi jotenkin negatiivinen asia. Leventely ei ylipäätään ole mahdollista ilman kateellisia paskiaisia eikä sitä kukaan muu pidä leventelynä. Parempi että on liitua millä piirtää kuin että sitä ei ole.

Vierailija
102/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin tarpeeton avaus, AP on jo 52v, menopaussin tuolla puolen.

Minä vähän veikkaan myös että ne 50v papat joilla on omaisuutta, oli teinejä tai ei, etsivät edelleen sitä 20-35v siitoskohdetta. Ei ole 50v mamma heidän fantasiansa

Todellakin on. Itsestään huolta pitänyt sporttinen, timmikroppainen viisikymppinen nainen on parasta. M54

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sitä taas puhutaan leventelystä aivan kuin se olisi jotenkin negatiivinen asia. Leventely ei ylipäätään ole mahdollista ilman kateellisia paskiaisia eikä sitä kukaan muu pidä leventelynä. Parempi että on liitua millä piirtää kuin että sitä ei ole.

Levennellä: laajennella, levitellä, rehennellä, mahtailla, kerskailla, ylpeillä, uhota.

Minkäs sille mahtaa, että levennellä -sana tarkoittaa tuota.

Vierailija
104/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Levennellä: laajennella, levitellä, rehennellä, mahtailla, kerskailla, ylpeillä, uhota.

Nuo yleensä ovat sen katsojan päässä. Jos joku ostaa hienon kodin tai jotain muuta kallista niin aika harvalla motivaattorina on se, että saisi muut kateelliseksi. Motivaattori yleensä on se, että se henkilö pitää siitä ostoksestaan.

Kun itse muutin edellisestä asunnostani nykyiseen, olin aika hämmentynyt kun silloinen naapurini sanoi että leventelen. Ostin asuntoni, koska tämä on minusta ihana ja viihtyisä ja hyvällä paikalla, ja haluan tässä asua. Ilmeisesti hän oli kade. 

Vierailija
105/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pinnallista jättää kumppani, jos se jää työttömäksi tai esim. sairastuu ja jää työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vakiintunut parisuhde on eri asia kuin tapailuvaihe. Ja jos valitsee kumppanin joka pitää taloudestaan huolta eikä elä kädestä suuhun, nuo kriisit eivät todennäköisesti heilauta koko venettä.

Jos haluaa pariutua köyhänä, kannattaa pariutua nuorena. On täysin järkevää että aikuiset ihmiset miettivät elämää askeleen pidemmälle ja olettavat, että 50-vuotiaana perusasiat ovat kunnossa. 

Tästä syystä naisten kannattaisi katsoa 10 vuotta itseään vanhempia miehiä. Siinä vaiheessa rupeaa jo tietämään minkälaiseen mieheen on sitoutumassa. Tuolla on paljon kolmekymppisiä uratykkejä, jotka mielellään hakeutuvat parikymppisten kaunottarien seuraan. 

Ja miten niiden uratykkien uskollisuus varsinkin jos kiertelevät maailmaa myyntihommissa...

Vierailija
106/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo on ihan ok kunhan et tee omia johtopäätöksiä pelkän miehen ammatin perusteella.

Esim itse olen amisammatissa, jonka takia moni nainen lopettaa keskustelun välittömästi, mutta he eivät tiedä että multa löytyy omaisuutta jo yli miljoonan verran.

Ehkä olemuksestasi ei miljoonat näy. Onko puitteet eli asunto, auto, vene, vaatteet, kello, ym. tulotasosi mukaisia. Tosin rahoilla kehuskelu houkuttelee vain tietynlaisia naisia. 

Todella vauraat eivät mainitsemillasi asioilla leventele. Voidaan asua hyvin, mutta muuten sulaudutaan massaan ja ajetaan hyvällä, mutta tavallisella autolla. Vaatteet ja asusteet voivat olla kalliita, mutta niissä ei ole näkyviä logoja. Räätälin tekemä puku ei ole halpa, mutta kokematon silmä ei sitä halvemmasta erota, kuten ei myöskään yli tonnin kenki

Minä en yleensä pidä kelloa mukanani mutta jos arvelen että kellosta voisi sillä kertaa olla hyötyä, niin kellonani on kello jonka hankin joskus 70-luvulla panttihuutokaupasta. 

Vierailija
107/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Jos minulla olisi vaatimuksena että kumppanin pitää olla samalla tasolla taloudellisesti, olisin loppuelämäni yksin. Joutuisin etsimään niin pienen pienestä joukosta kaikilla muilla mittareilla mitattuna sopivaa kumppania että todennäköisyys löytää sellainen, ja vieläpä saada tunteilleen vastakaikua, on käytännössä nolla. Joko hyväksyn ikisinkkuuden, tai hyväksyn sen että kumppanilla on merkittävästi huonompi taloudellinen asema. Vaikka se ihan hyvä noin absoluuttisesti olisikin. Mutta ei minua esim kiinnosta matkustella turistiluokassa ja tavanomaisissa hotelleissa yöpyen, vaan haluan panostaa matkaan. Eli joudun käytännössä maksumieheksi.

Tuossa on se ero ap:seen verrattuna, että hänellä on varaa mukavan elämän rahoittamiseen itselleen, mutta ei enää toiselle. Siten kun rahaa on niin paljon, että siitä riittää mukava elinta

Tuollaiset luksusristeilyt ovat yleensä itsensä syyntakeettomiksi ymmärtämättömien puuhaa. 

Vierailija
108/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo yleensä ovat sen katsojan päässä. Jos joku ostaa hienon kodin tai jotain muuta kallista niin aika harvalla motivaattorina on se, että saisi muut kateelliseksi. Motivaattori yleensä on se, että se henkilö pitää siitä ostoksestaan.

Kun itse muutin edellisestä asunnostani nykyiseen, olin aika hämmentynyt kun silloinen naapurini sanoi että leventelen. Ostin asuntoni, koska tä

Näinhän se menee. Ihmiset ostavat omilla rahoillaan sellaisia juttuja joista pitävät. Sitten kateelliset lukevat siitä jotain ihan muuta, aivan kuin heidän napansa olisi maailman keskus ja muut tekevät asioita sillä taka-ajatuksella että ne näihin kateellisiin vaikuttaa. Todella itsekeskeisiä ihmisiä tällaiset. Ei muita kiinnosta heidän napansa. Ei minulla ainakaan käy ostoksia tehdessäni mielessänikään että mitä muut siitä ostoksesta ajattelevat. Joskus ostan kalliimpaa, joskus edullisempaa, ihan sen mukaan mikä itseäni viehättää. 

Vierailija
109/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta, että asiansa hoitanut kouluttautunut ja fiksu 50v mies on niin kovaa valuuttaa deittimarkkinoilla, että kelpaavat hyvin 35v naisillekin. Se on sitten toinen asia, haluaako mies elämää, jossa on mukana ne naisen ehkä vielä aika pienetkin lapset tai vaihtoehtisesti nuorempi nainen haluaa vielä lapsia. 50v naisen kanssa lapset ei ole enää ajankohtaisia, joten elämässä voi keskittyä ihan muihin asioihin.

Vierailija
110/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo on ihan ok kunhan et tee omia johtopäätöksiä pelkän miehen ammatin perusteella.

Esim itse olen amisammatissa, jonka takia moni nainen lopettaa keskustelun välittömästi, mutta he eivät tiedä että multa löytyy omaisuutta jo yli miljoonan verran.

Ehkä olemuksestasi ei miljoonat näy. Onko puitteet eli asunto, auto, vene, vaatteet, kello, ym. tulotasosi mukaisia. Tosin rahoilla kehuskelu houkuttelee vain tietynlaisia naisia. 

Todella vauraat eivät mainitsemillasi asioilla leventele. Voidaan asua hyvin, mutta muuten sulaudutaan massaan ja ajetaan hyvällä, mutta tavallisella autolla. Vaatteet ja asusteet voivat olla kalliita, mutta niissä ei ole näkyviä logoja. Räätälin tekemä puku ei ole halpa, mutta kokematon silmä ei sitä halv

Käytän aina urheilukelloa. Kyllä miehet käyttävät juhlissa kelloa, tosin frakin (ja shaketin) kanssa taskukelloa rannekellon sijaan. Joskus nuorena käytin töissä jotain Rolexia, mutta nykyään en halua käyttää mitään ulkoisia vaurauden symboleja. 

Vierailija
111/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä totta, että asiansa hoitanut kouluttautunut ja fiksu 50v mies on niin kovaa valuuttaa deittimarkkinoilla, että kelpaavat hyvin 35v naisillekin. Se on sitten toinen asia, haluaako mies elämää, jossa on mukana ne naisen ehkä vielä aika pienetkin lapset tai vaihtoehtisesti nuorempi nainen haluaa vielä lapsia. 50v naisen kanssa lapset ei ole enää ajankohtaisia, joten elämässä voi keskittyä ihan muihin asioihin.

Aika harva 35-vuotias nainen kyllä haluaa 50-vuotiasta miestä. Pikemminkin on niin, että tuo mainitsemasi mies on kovaa valuuttaa deittimarkkinoilla sellaisille 45-55-vuotiaille naisille.

Vierailija
112/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä ei ehkä ole samaa. Jos nainen on nuori ja nätti, sitä antaa helposti anteeksi sen, että on pätkätöissä matalapalkka-alalla ja luottokortit tapissa

Jaa antaa anteeksi? Tuo on miehille lottovoitto. Taloudellisesti hyvin haavoittuva nainen on erittäin helppo hyväksikäytettävä. Miehet kiljuvat riemusta, jos pääsevät hallitsevaan asemaan parisuhteessa, tyrannisoimaan heikompaa.

Naiset eivät toimi samoin.

Vierailija
113/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katunut, että menin naimisiin sairaanhoitajan kanssa. Elämä olisi niin paljon helpompaa jos puolisokin saisi kunnon palkkaa. 

Heh. Peukutukset vaihtuvat heti alapeukuiksi, kun oletettavaa on, että heikommin tienaava on nainen. Aika hyvin tämä tuo esiin palstan ja koko yhteiskunnnan kaksoisstandardin. 

Oletpas sinä ajatustenlukija kun luulet tietäväsi mistä alapeukut tulee. Itselläni siitä, että a) hoitajalla on todellakin kunnon palkka ja B) Suomessa saa avioeron puolessa vuodessa, sun ei ole mikään pakko jäädä suhteeseen joka ei sinua tyydytä. Miksi et eroa ja vaihda "helppoon elämään" jonkun isotuloisen naisen kanssa? 

Vierailija
114/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on miesten kestofantasia. Todellisuudessa kukaan nainen ei halua 15 vuotta vanhempaa ukkoa.

Vierailija
115/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katunut, että menin naimisiin sairaanhoitajan kanssa. Elämä olisi niin paljon helpompaa jos puolisokin saisi kunnon palkkaa. 

Heh. Peukutukset vaihtuvat heti alapeukuiksi, kun oletettavaa on, että heikommin tienaava on nainen. Aika hyvin tämä tuo esiin palstan ja koko yhteiskunnnan kaksoisstandardin. 

Oletpas sinä ajatustenlukija kun luulet tietäväsi mistä alapeukut tulee. Itselläni siitä, että a) hoitajalla on todellakin kunnon palkka ja B) Suomessa saa avioeron puolessa vuodessa, sun ei ole mikään pakko jäädä suhteeseen joka ei sinua tyydytä. Miksi et eroa ja vaihda "helppoon elämään" jonkun isotuloisen naisen kanssa? 

Minun alapeukkuni tuli siitä, että aikuinen ukko valittaa kurjuuttaan eikä ota eroa puolisosta jonka kanssa selkeästi ei halua olla ja jota ei arvosta. 

Vierailija
116/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 43 vuotiaana 23 vuotias rakastajatar muutaman vuoden, mutta homma kariutui hänen perhehaaveisiinsa ja minä en halunnut lisää lapsia tai jättää perhettäni. Kyllä itsensä ja taloutensa hyvin hoitaneille miehille riittää kysyntää selvästi nuorempien naisten keskuudessa. Hiljattain tuli yökerhossa 27 vuotta nuorempi nainen pokaamaan, mutta katsoin parhaaksi kertoa ikäni. 

Vierailija
117/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa mielestäni ole edes kyse omaisuudesta vaan elämäntavasta. Jos toinen säästää ja toinen pistää joka euron menemään, eivät sellaiset ihmiset sovi yhteen. 

Vierailija
118/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on miesten kestofantasia. Todellisuudessa kukaan nainen ei halua 15 vuotta vanhempaa ukkoa.

Sehän kuoleekin paljon aikaisemmin sitten. Kuka haluaa jäädä leskeksi nuorena? 

Vierailija
119/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha taitaa rikkoa suurimman osan parisuhteista, joten kannattaa olla tarkkana minkälaisen miehen ottaa elätettäväksi. Keski- ikäisenä tiedät että samanikäinen mies ei tee kotitöitä eikä juuri muutakaan. Oletko miettinyt että onko ylipäätään järkeä enää elää parisuhteessa? Piikomista siitä tulee. Mikset nauttisi elämästä vapaana?

Vierailija
120/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaishuoltajaksi ei tosiaan kukaan halua. Oman ikäinen puoliso on paras, sitten voi yhdessä vanheta ja harrastaa mukavia asioita joihin molemmat kykenevät.