Onko pinnallista toivoa kumppania, joka on taloudellisesti samalla tasolla?
Olen 52v, täysipäiväisesti töissä, lapset aikuisia, velaton asunto ja säästöjäkin on pienen osakesalkun verran. Olen treffaillut oman ikäisiäni miehiä, mutta kieltämättä kiinnostus hiipuu kun selviää, ettei ole mitään omaisuutta, erosta jäi vain velkaa ja eletään kädestä suuhun kun on vielä alaikäisiä teinejä elätettävänä. Yhdessä ei voitaisi elää sellaista elämään kuin minä toivoisin eläväni rakkaani kanssa. Toiveena löytää loppuelämän kumppani, muuttaa yhteen, matkustella, mökkeillä ja elää mukavaa elämää. Mun rahat riittää siitä omaan osuuteeni, mutta ei elättämään toista.
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta rahan miettiminen kumppania valitessa on naurettavaa. Siis jos itsellä on rahaa ja hyvä palkka, niin miksei voisi rahoittaa myös toisen elämää hiukan, jos toinen on pienipalkkainen?
Olettaen, että toinen ihminen käy töissä ja tulee omillaan toimeen. Muuten ei väliä.
Voi sitä pienemminkin asua ja halvemmalla matkustella, jos rinnalla on kiva ihminen.
Sinä toki voit rahoittaa ketä vain sopivaksi rahoitettavaksi koet, mutta ei se mitenkään naurettavaa ole jos joku toinen ei niin halua toimia. Ihmisillä on erilaisia makuja, toiveita ja mieltymyksiä.
Joudut tinkimään rakkaudesta, jos asetat tulorajaehtoja.
Minusta ihmisen asenne ratkaisee. Jos käy töissä ja elättää itsensä, niin pieni pMinä en etsi toisista statusarvoa itselleni. Minulla on todella hyvä itsetunto siinä mielessä. Teen omaa työtäni ja muut tekee, mitä tekee. Ei hetkauta minua.
Onhan toi aika pinnallista kun kuulut siihen pieneen porukkaan jolla on ollut työ josta on jäänyt säästöön ja joka on ilmeisesti ihan kiinteä virka eikä pätkätyö.
Todllisuus on sitä ettei ihmisille jää töistä käteen mitään muuta kuin paska harmitus.
Niin kyllä mun mielestä olet kultalusikkaperkele. Joo vastaus kysymykseen. Olet ap olet. Toisaalta sun ikäluokassa ja vähän vanhemmissa on niitä etuoikeutettuja jotka sai paljon hyviä työpaikkoja itelleen.
Sinulla on varmaankin toiveena saada kumppani, jolla on suunnilleen samankaltaiset periaatteet kuin sinulla. Osaat varmasti pitää varallisuudestasi kiinni juridisestikin. Voit harkintasi perusteella miettiä, miten tiukkarajainen olet, kun kohtaat mielestäsi muuten mukavan tyypin.
Voi vitja. Aplla on varmasti työ mistä saa ylityölisiä ja sitten lomat josta saa palkkaa :D :D :D Onko näin?
Sitten suurin osa meistä suomalaisista työläisistä ei saa muuta kuin maksella veroja saatana. Ja työttömyys on meitin loma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaista maailman naista kiinnostaa lopulta vain sama asia. RAHA.
Jos nainen ei halua elämäänsä lokkia, häntä kiinnostaa vain raha?
Lokki on eri asia, kuin itsensä elättävä työssäkäyvä ihminen.
Eipä työllä enää elätä itseään tai edes maksa sitä omaa osuuttaan. On kyllä kovat vaatimukset. Minä en maksa työlläni edes vuokraa. Jaa pari sataa vajaaksi. Pitää hakea tukia ja nyt jouduin muuttamaan kaverin nurkkiin. Äidin luo olisin mennyt, mutta kun se kuoli ja isäpuoli ei ota nurkkiinsa. Olen puutarhuri.
t. M54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tapailen miestä, jolla suht samanlainen taloustilanne kuin minulla. Mutta hän on varmaan pihi. Haluaa tehdä yhdessä lähinnä ilmaisia asioita. Hän on kutsunut syömään kotiinsa, ja yhdesti luontoretkelle. Minä olen puolestaan kysynyt hänet konserttiin ja elokuviin, ja maksoin molempien liput. Katsotaan nyt että josko hän ehdottaisi seuraavaksi jotain maksullista tekemistä, ja maksaisi kulut. Pitäisin itse esim. teatterista, mutta kalliiksi tulee jos joudun maksamaan aina molempien liput.
Alusta asti kannattaa maksaa puoliksi eikä tarjoilla. Muuten se jää tavaksi.
Tapailen parhaillaan miestä, joka on hieman parempituloinen. Olen joka kerta kun on käyty syömässä tai maksullisessa aktiviteetissa sanonut suoraan, että maksetaan puoliksi. Mies ei ole sanonut mitään vastaan.
Mulla lyö aina kortti tyhjää jos käy ravintolassa, koska en pysty maksamaan puoliakaan. En yleensä käy koskaan ravintolassa, ei ole varaa sellaiseen. En käy yleensäkään missään muualla kuin lenkillä ja olohuoneeseen olen rakentanut oman salin.
Teen varastotyötä ja palkka on 1200e kk. 10h päiviä joskus. Silloin tulot nousee noin 1400e kk. Vuokra on yksiöstä 1100e kk
itse 35-vuotiaana tapailin vähän aikaa 39-vuotiasta miestä, joka oli keskituoloisessa työssä, ei lapsia, lemmikkejä, eikä autoa, ja hän asui kaupungin vanhassa kerrostalossa vuokrayksiössä, joka oli sisustettu sellaisilla huonekaluilla, jotka näyttivät siltä, että ne on saatu ilmaiseksi jostain SPR:n Kontista. Itse olin jo silloin asunut tovin siistissä omistusasunnossa keskustassa, vaikka olen samantuloinen kuin hän. Itseäni ei oikein sitten napannut seurustella hänen kanssaan.
Kävin pari kertaa treffeillä 45v miehen kanssa. Olettais olevan jo elämä tossa iässä mallillaan. Miehellä oli ilmeissesti koulut jääneet aikanaa kesken ja opiskeli nyt insinööriksi. Kun kävin ekan (ja viimeisen) kerran hänen kotonaan, koti oli opiskelijatyyliin sisustettu yksiö ja pyykkiteline kodikkaasti siinä olkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
On!!! Kun Sehän tarkoittaa että kritisoidaan sitä että naiset pariutuvat vain ylöspäin kun eihän naisille riitä edes oma taso
Kuka sen tason määrittelee? Onko se toinen siis parempi ihminen jos on varakkaampi? Kyllähän se vähän on kiinni siitäkin, mitä se varakas osapuoli haluaa. Jos vaikka varakas mies kiinnostuu vähemmän varakkaasta naisesta niin sehän se taso sitten on. Taso on se, mitä voit saada. Paras taso on saavutettu, kun olet tyytyväinen elämääsi ja kumppaniisi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi aika pinnallista kun kuulut siihen pieneen porukkaan jolla on ollut työ josta on jäänyt säästöön ja joka on ilmeisesti ihan kiinteä virka eikä pätkätyö.
Todllisuus on sitä ettei ihmisille jää töistä käteen mitään muuta kuin paska harmitus.
Niin kyllä mun mielestä olet kultalusikkaperkele. Joo vastaus kysymykseen. Olet ap olet. Toisaalta sun ikäluokassa ja vähän vanhemmissa on niitä etuoikeutettuja jotka sai paljon hyviä työpaikkoja itelleen.
Minusta se että elää yli varojensa eikä säästä, on pinnallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaista maailman naista kiinnostaa lopulta vain sama asia. RAHA.
Jos nainen ei halua elämäänsä lokkia, häntä kiinnostaa vain raha?
Lokki on eri asia, kuin itsensä elättävä työssäkäyvä ihminen.
Eipä työllä enää elätä itseään tai edes maksa sitä omaa osuuttaan. On kyllä kovat vaatimukset. Minä en maksa työlläni edes vuokraa. Jaa pari sataa vajaaksi. Pitää hakea tukia ja nyt jouduin muuttamaan kaverin nurkkiin. Äidin luo olisin mennyt, mutta kun se kuoli ja isäpuoli ei ota nurkkiinsa. Olen puutarhuri.
t. M54
Ota kämppis? Sellainenhan oli ennen ihan tavallista jos oli matalapalkka-alalla eikä perhettä.
On!!! Kun Sehän tarkoittaa että kritisoidaan sitä että naiset pariutuvat vain ylöspäin kun eihän naisille riitä edes oma taso