Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävälläni on jo toinen varattu mies kierroksissa, en jaksaisi kuunnella tulevia sydänsuruja

Vierailija
25.03.2025 |

Edellisessä roikkui melkein 3 vuotta. Kuuntelin pitkiä analyysejä miehen viesteistä ja ilmeistä. Mies asui avovaimonsa kanssa yhdessä, mutta oli omien sanojensa mukaan eronnut. Ei halunnut julkistaa suhdetta ystävääni jottei ex-avokki loukkaantuisi. Kaiken vatvomisen jälkeen mies dumppasi ystäväni kylmästi, oletettavasti vaimo sai vihiä ja salasuhde piti päättää.

Hiljattain ystäväni on löytänyt uuden miehen ja julistaa onnessaan miten on vihdoin päässyt "eksästä" yli. Tämä mies on naimisissa mutta kuulemma juuri aikeissa erota kun tosi huonosti menee suhteessa. Ainakin somen perusteella viettävät kuitenkin ihan tavallista parisuhdearkea keskenään edelleen. Veikkaanpa ettei tälläkään vaimolla ole mitään hajua mistään eroaikeista. Tuskin niitä onkaan.

En tiedä pitäisikö sanoa suoraan etten jaksa lähteä samaan vatvomisrumbaan enää uudestaan. Tuntuu hölmöltä analysoida ja ihmetellä miesten aivoituksia kun itse ajattelen ettei mitään parisuhdetta edes ole. Mitä tekisit tilanteessani? En haluaisi viilentää välejä sillä olemme lapsuudenystäviä.

(Yksityiskohtia muutettu.)

Kommentit (175)

Vierailija
41/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväsi ansaitsee ihan jokaisen pisaran sydänsuruistaan

No en tiedä ansaitseeko, mutta kyllä hän niitä itse itselleen aiheuttaa. Kai hän tavallaan ansaitseekin, vaikka on kuitenkin lähinnä liian hyväuskoinen hölmö pitääkseen itsensä turvassa.

Ap

Vierailija
42/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sano suoraan ystävällesi. Minä ainakin haluaisin herätyksen oman toimintani järjettömyyteen. Tapailin narsistista miestä ja hävettää jälkikäteen kaikki se turha kuona mitä tuli vuodatettua ystäväni niskaan. Olisipa hän sanonut, vaikka toki olemme samassa veneessä. Hänen miehensä on alkoholisti ja yritän tukea. Naurattaa ajatus kun tuntuu että olemme molemmat tuuliajolla, vaikka veneessä on airot ja moottori...

Mutta mitä sanoa? Lopeta tuo, se on hölmöä eikä johda mihinkään ja sattuu vain? Jotenkin vaikea uskoa että suoraan sanominenkaan auttaisi. Toisaalta en voi tietää ennen kuin kokeilen.

Te sentään tuitte toisianne, eli kuonanvuodatus oli molemminpuolista.

Ap

Sano ihan suoraan, että siinähän pilaat oman elämäsi mutta minä en osallistu. Tuo kuvio on nähty jo ja se satutti sinua ja rasitti kaikkia ympärilläsi olevia. Sitten vedtä omat rajat, että jos kaveri alkaa kaatamaan itseaiheutettua paskaa niskaasi, niin et vaan osallistu

Tuo ei eroa millään tavalla siitä, kuin joku alkaisi käyttämään huumeita ja sen lieveilmiöt tuhoaisivat hänen ja hänen läheistensä elämät. Ei parittelu ja paneminen ole sen kummempaa, varsinkaan jonkun varatun miehen kanssa. Älä ole mahdollistaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sano suoraan ystävällesi. Minä ainakin haluaisin herätyksen oman toimintani järjettömyyteen. Tapailin narsistista miestä ja hävettää jälkikäteen kaikki se turha kuona mitä tuli vuodatettua ystäväni niskaan. Olisipa hän sanonut, vaikka toki olemme samassa veneessä. Hänen miehensä on alkoholisti ja yritän tukea. Naurattaa ajatus kun tuntuu että olemme molemmat tuuliajolla, vaikka veneessä on airot ja moottori...

Mutta mitä sanoa? Lopeta tuo, se on hölmöä eikä johda mihinkään ja sattuu vain? Jotenkin vaikea uskoa että suoraan sanominenkaan auttaisi. Toisaalta en voi tietää ennen kuin kokeilen.

Ap

Sano ihan suoraan, että siinähän pilaat oman elämäsi mutta minä en osalli

Lisäksi kannattaa tiedostaa tuo kaava

-> nainen voi hyvin -> mies tulee loisimaan naiseen -> nainen voi huonosti -> tulee ero -> sinä hoivaat naisen takaisin kukoisukseensa -> nainen voi hyvin -> mies tulee ...

Vierailija
44/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävyys on mielestäni sitä, että ollaan ihmisinä riittävän samankaltaisia. On luonnostaan sielujen sympatiaa ja vahva luottamus ja ymmärrys. Miten sitä löytäisi sellaisen kanssa, joka metsästää ja yrittää viedä varattuja miehiä, eikä ilmeisesti tule edes ajatelleeksi minkä tempun tekee vaimolle, joka lienee tietämätön asiasta?

Miten voit itse luottaa ystävääsi, jos hänellä tuppaa menemään lupaa kysymättä ja muiden tunteista välittämättä sekaisin omat ja muiden? Toki siellä voi varatulla miehellä olla oikeasti joku sopimus, vaimo tietää ja suvaitsee, rehellistä jos niin on. Ilmeisesti niin ei ole, vaan höpöjä puhutaan sekä tavarantoimittajalle että omalle vaimolle.

Eikö vaimon tulisi saada tietää? Voisi sitten antaa tuoreen parin saada toisensa ja aloittaa itse omaa elämää ilman selän takana vehtaajaa, eikä tarvitsisi tietämättään ottaa tauteja kotiin jol

Tuo on se klassinen valhe mitä ne selittävät. Itse olin jo nuorena onnekas, kun ensimmäinen kusipää joka tuota tuli sepittämään, satuin tuntemaan hänen tuttunsa joka sitten niitä näitä puhuessaan paljasti että kyseisellä mätämunalla ei ole mitään moraalia siinä, että seurusteleeko, onko suhteessa vai ei, kun alkaa panemaan toista ja kolmatta naista. Se on sitten mätämunan laadusta kiinni miten se sivusuhde vaikuttaa liittoon, joissai tapauksissa se jopa elvyttää sitä.

Joka tapauksessa naiset pysykää ihan yhtä kaukana varatuista kuin sinkkumiehistäkin, eivät he tunnu olevan laadullisesti sen kummempia keskenään. Samaa mätää.

Vierailija
45/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ottaa kantaa näihin juttuihin, kun täältä näyttää hävinneen se ap:n mummon neuvo, jota hän ystävälleen tyrkyttää. En kyllä tajua, miten ap:n kissa tähän asiaan voi liittyä, mutta jos joku laittaisi sen viestin takaisin, niin asia saattaisi selvitä.

Vierailija
46/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo hajottanut itseäni. En vain silti pysty lopettamaan. Tiedän olevani tyhmä kun jatkan edelleen suhdetta. Tänäänkin suunnitelmissa tavata. Ei miehellä ole aikomustakaan erota avovaimostaan. Enkä kyllä loppujen lopuksi tiedä, että jos mies eroaisikin ja haluaisi olla mun kanssa, niin pystyisinkö mä luottamaan häneen. Tuskin.

Täällä yksi avovaimo, jonka miehellä tyttöystävä. Näitä tulee ja menee. Olen patistanut eroamaan, mutta ei. Ei sitten millään. Laittaa poikki ja ottaa uuden, kun kyllästyy taas meidän juttuun. Olisi onnenpotku, jos joku tyttis tulisi hakemaan miehen omakseen, kun ei tuo reppana saa aikaiseksi. Jos minä sanon, että haluan eron, niin alkaa uhriutuminen ja itsetuhoinen käytös.

Jeps, nykyään tuo mätä on alkanut leviämään näihin naisiinkin, vai liekö ovat aina olleetkin mätiä. Lähettelvät aviomiehiään kerjäilemään seksejä kadulle ihan luvan kanssa. Sinkkunaisille mahtavaa kun kusipää vonkaaja on oikein vaimon voimaannuttama sen päälle, että on kusipää vonkaaja. Hyh hyh mitä kompostijätettä koko sakki.

Vierailija
47/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ottaa kantaa näihin juttuihin, kun täältä näyttää hävinneen se ap:n mummon neuvo, jota hän ystävälleen tyrkyttää. En kyllä tajua, miten ap:n kissa tähän asiaan voi liittyä, mutta jos joku laittaisi sen viestin takaisin, niin asia saattaisi selvitä.

Ei sitä viestiä tietenkään mistään löydy, ellei ap:lta itseltään, mutta ymmärsin, että ap:n mummo oli syönyt kissakeittoa joskus lapsena ja ap ajatteli, että jos hänen ystävänsä tekee saman tempun, asiat kääntyvät hyviksi.

Ja ryypätä ei saanut tippaakaan, sen muistan myös.

Vierailija
48/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun ystävälläsi ei ole mitään oikeutta valittaa. Ihan tietoisesti on sekaantunut varattuihin miehiin.

On moraalitonta olla varatun ihmisen kanssa. Ihan sama, vaikka ihminen selittäisi jotain "me ollaan eroamassa" tuubaa. Jos ihminen olisi oikeasti eroamassa, hän olisi sen eron ottanut. Jos ihminen haluaa erota, niin ei hän jää siihen suhteeseen roikkumaan, ettei "eksällä tule paha mieli". Tuollainen on vain tekosyy, jossa molemmat kakut halutaan säästää. Varsinkin, jos tällaista tilannetta jatkuu vuosia, niin pitäisi sitä tajuta, että ei sitä eroa ole tapahtumassa.

Ja kyllä: se varattu on vastuussa pettämisestä. Mutta ei se varattuun sekaantuva ole mikään puhdas pulmunen, vaan osallinen. Jos ihmisellä olisi moraalia, hän ei edes ryhtyisi suhteeseen varatun kanssa ja toteaisi olevansa vapaan ihmisen arvoinen. Tai toteaisi, että vaikka varattu houkuttaisi, niin haluaa solidaarisuudesta muita kohtaan olla sotkeentumatta häneen (koska ei haluaisi, että kukaan sekaantuisi hänenkään puolisoonsa).

Ystäväsi käyttäytyy moraalittomaksi, eikä opi virheistään. Sinuna ottaisin ystävääsi etäisyyttä. On selkeästi osoittanut, että moraali ei hänen päätään pakota. Todennäköisesti jossain vaiheessa loukkaa sinua toimimalla jossakin asiassa moraalittomasti.

Vierailija
49/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen ystäväni teki näin. Piti useamman vuoden salasuhdetta naimisissa olevan miehen kanssa. Miehen avioliittokin oli alkanut pettämisestä, kun mies oli ottanut ensimmäisen avioliittonsa aikana nuoremman rakastajan, jonka kanssa meni myöhemmin naimisiin. Ystävä oli siis itse naimisissa, kun aloitti tuon salasuhteen. Jätti miehensä ja valitti, miten rankkaa on olla yh. Valitti, miten tuo salasuhteen mies ei jätä vaimoaan ja haukkui vaimoa todella rumasti. Arvata saattaa, että eroa ei tullut ja tuon vuosien sekoilun jälkeen tämä salasuhteileva pari erosi.

Hirveää oli katsoa vierestä tuota ystävän touhua. Yritäpä siinä hyväksyä ystävän rinnalle mies, jolla on tuollainen tausta ja on yhä naimisissa toisen vaimonsa kanssa. Emme ole enää tekemissä tuon ystäväni kanssa ja hyvä niin. Arvomaailmamme ovat totaalisen erilaiset, kun toinen on valmis pettämään, jättämään oman aviomiehensä ja aloittamaan suhteen varatun miehen kanssa.

Vierailija
50/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia kannattaa ottaa puheeksi sillä tavoin, että kerrot kaverillesi, miltä sinusta tuntuu seurata toisen kipuilua vierestä, ja kuunnella samaa valitusvirttä ja analysointia hänen suhteestaan. On ihan turha yrittää saada kaveriasi muuttamaan käytöstään, koska jokainen voi vaikuttaa ainoastaan omaan käytökseensä. 

Voit ihan suoraan sanoa, että ystävyytenne kärsii suuresti tästä kerta toisensa jälkeen toistuvasta suhderumbasta, kun yhteydenpito on pelkästään hänen asioidensa ruotimista. Jos hän suuttuu, sitten suuttuu, mutta jälleen, hän on itse vastuussa omista tuntemuksistaan, et sinä. Tuollaisessa kuplassa elävä ihminen tarvitsee riittävän ison muistutuksen siitä, että ystävyys on kaksisuuntainen asia. Ei voi odottaa, että toiset ovat pelkästään terapeutin roolissa, jos ei itse ole yhtään kiinnostunut toisen kuulumisista.

Vierailija
51/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin suoraan ystävälleni, kun oli samassa tilanteessa ja vatvoi asiaa, että sun pitää itse miettiä, mitä haluat elämältä. Oletko sen arvoinen, että olet oikeassa arvostavassa parisuhteessa vai oletko tyytyväinen siihen, että tapaatte silloin tällöin ja toisella on oma elämä. Ja että vapaita miehiä on miljoonia, kannattaako tuhlata tätä lyhyttä elämää varattuun. Ihan hyvin otti

Vierailija
52/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyn iän jälkeen vapaita miehiä on vähän ja sitä rakastuu, kehen rakastuu.

Isona tyttönä osaat vaihtaa puheenaihetta, jos joku aihe ei kiinnosta.

Rakastuu kehen rakastuu, mutta jos ihmisellä on vähänkään moraalista ajattelua, torppaa teot varattua kohtaan saman tien. 

Aikuinen on vastuussa omista teoistaan. Ihme lapastelua, "voi kun nyt tunnen niin kovasti, tämä rakastuminen varattua kohtaan täytyy siis olla oikein, koska en voi tunteilleni mitään." Juu ei ole oikein viedä asiaa eteenpäin.

Vierailija
53/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut melkein kahden vuoden ajan suhde varatun miehen kanssa. Olen kipuillut asiaa monesti ja viestitellyt paljon miehestä ystäväni kanssa. Jo jonkun aikaa ystävä ei ole enää oikein kommentoinut mitään takaisin. Siksi en enää pahemmin miehestä mitään kirjoita hänelle kun ei selvästi jaksa enää. Kipuilen siis ihan yksin ja rankkaa on. Itken kun mies ei välitä musta kuin seksin verran ja itken omaa tyhmyyttäni, että en osaa lopettaa suhdetta.

Ehkä ystäväsi sai tarpeekseen kuten minäkin. Kukaan ei jaksa kuunnella samaa valitusta jatkuvasti, etenkin kun harmin aihe on vältettävissä ihan yksinkertaisella keinolla. Ei kivuttomalla, mutta yksinkertaisella.

Hajotat itsesi tuossa, kuten ystävänikin meinasi. Sitä oli surkeaa katsoa sivusta silloin,

Niin en mä kyllä missään vaatinut sua terapoimaan mua. Kunhan nyt vain kerroin omia tuntemuksia ja ymmärrän mitä ystäväsi on käynyt läpi. Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi hän lähti toistamiseen suhteeseen varatun kanssa. Eikö kerrasta oppinut. Kun mä pääsen itse tästä suhteesta eroon, niin en todellakaan enää sekaannu varattuun. Ei siitä seuraa kuin pahaa oloa itselle. 

Ystäväsi on todella sinisilmäinen kun uskoo noita miehiä. Tämä "oma" varattu ei ole mulle luvannut yhtään mitään ja sanoo, että kyse pelkästä seksistä. En voi silti tunteilleni mitään ja koitan kovasti tehdä töitä päästäkseni eroon niistä. Vähän on tullut jo ajottain välinpitämättömyyttä miestä kohtaan. Kun tästä pääsen eroon, niin en samaan paskaan enää koskaan lähde joten siksi en ymmärrä sun ystävää.

Vierailija
54/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi sanoa että älä ala vehtaamaan varattujen kanssa. 

Vierailija
55/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo hajottanut itseäni. En vain silti pysty lopettamaan. Tiedän olevani tyhmä kun jatkan edelleen suhdetta. Tänäänkin suunnitelmissa tavata. Ei miehellä ole aikomustakaan erota avovaimostaan. Enkä kyllä loppujen lopuksi tiedä, että jos mies eroaisikin ja haluaisi olla mun kanssa, niin pystyisinkö mä luottamaan häneen. Tuskin. 

Kai ymmärrät ettei tuolla sinun touhullasi ole mitään tekemistä tuon miehen tai rakkauden kanssa. Syy siihen ettet "pysty" lopettamaan on ihan muualla. Sinuna miettisin tarkkaan mikä on se syy joka saa sinut haluamaan satuttamaan itseäsi kerta toisensa jälkeen. Onko se pelko siitä ettei sinulla ole ketään vai onko sinulla tarve saada draamaa ja sydänsurua elämääsi. Onko riipivä rakkaus se joka pitää sinut "käynnissä" tai antaa väylän purkaa surua ja muita hankalia tunteita, mitä tarkoitusta se elämässäsi palvelee? Jos et itse löydä vastausta niin kannattaisi käydä pari kertaa juttelemassa psykoterapeutin kanssa.

Vierailija
56/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sano ihan suoraan, että si

Toisaalta, jos se nainen on oikeustoimikelpoinen, niin ei ole vailla vastuuta hänkään.

En sysäisi kaikkea miehen viaksi, vaikka totta kai hän tekee "enemmän" väärin.

Vierailija
57/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin ystävän kanssa asian puheeksi jos sama vatvomisrumba jatkuu. Kysyisin ihan suoraan että näkeekö hän itse jotain yhtäläisyyksiä edelliseen tapaukseen ja huomaako hän itse että hän päätyy samaan tilanteeseen aina vain uudelleen ja uudelleen. Neuvoisin häntä katkaisemaan välit mieheen niin pitkäksi aikaa kunnes miehen ero on tosiasia. Sinun itsesi kannattaa miettiä kuinka tärkeä tämä ystävyys on sinulle ja onko tämä ystävyys tasapainossa. Saatko sinä siitä yhtä paljon kuin tämä toinen osapuoli vai onko ystäväsi aina saamapuolella ja sinä miinuspuolella. Saatko sinä tästä ystävyydestä enemmän kuin annat?

Oman mielipiteen voi sanoa, mutta neuvomaan ei pidä ryhtyä missään tapauksessa aikuista ihmistä.

Vierailija
58/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävyys on mielestäni sitä, että ollaan ihmisinä riittävän samankaltaisia. On luonnostaan sielujen sympatiaa ja vahva luottamus ja ymmärrys. Miten sitä löytäisi sellaisen kanssa, joka metsästää ja yrittää viedä varattuja miehiä, eikä ilmeisesti tule edes ajatelleeksi minkä tempun tekee vaimolle, joka lienee tietämätön asiasta?

Miten voit itse luottaa ystävääsi, jos hänellä tuppaa menemään lupaa kysymättä ja muiden tunteista välittämättä sekaisin omat ja muiden? Toki siellä voi varatulla miehellä olla oikeasti joku sopimus, vaimo tietää ja suvaitsee, rehellistä jos niin on. Ilmeisesti niin ei ole, vaan höpöjä puhutaan sekä tavarantoimittajalle että omalle vaimolle.

Eikö vaimon tulisi saada tietää? Voisi sitten antaa tuoreen parin saada toisensa ja aloittaa itse omaa elämää ilman selän takana vehtaajaa, eikä

Muuten samaa mieltä, mutta rumaa ja typerää tuomita toinen sukupuoli kokonaan mädäksi. Mätiä löytyy molemmista sukupuolista, samoin kultakimpaleita.

Vierailija
59/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät ettei tuolla sinun touhullasi ole mitään tekemistä tuon miehen tai rakkauden kanssa. Syy siihen ettet "pysty" lopettamaan on ihan muualla. Sinuna miettisin tarkkaan mikä on se syy joka saa sinut haluamaan satuttamaan itseäsi kerta toisensa jälkeen. Onko se pelko siitä ettei sinulla ole ketään vai onko sinulla tarve saada draamaa ja sydänsurua elämääsi. Onko riipivä rakkaus se joka

Että mua sitten vituttaa ihmiset jotka kuvittelevat voivansa päättää rakastaako joku tuntematon toista ihmistä. Voi vit tu suoraan sanottuna! Kyllä todellakin rakastan miestä ja siksi mun onkin vaikea lopettaa suhdetta! Äly hoi taas! Mä mihinkään helvetin terapeutille tms. mene tämän vuoksi. Siinä toinen äly hoi. Kyllähän tässä saisi lähes jokainen rampata terapiassa jos rakkauden perusteella pitäisi sinne mennä. 

Mene muualle pätemään.

Vierailija
60/175 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin välini ystävään, tämän jyrkän arvoristiriidan takia. Hänestä oli ok tapailla ja sextailla varattujen kanssa, perusteli että sen vakisuhteen täytyy jo olla pilalla kun mies pettää. Itse olen jyrkästi sitä mieltä, että naisten on pidettävä yhtä, ja suojella toisiaan kieltäytymällä varattujen kanssa seukkaamisesta. Olen ollut omassa suhteessani onnellinen, juuri luotettavuuden vuoksi. En kai itse olisi mukana murentamassa sitä jonkun muun kohdalla. Kyllä avioero pitää hoitaa ensin, jos on tosissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi