Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa juttu naisesta, jolla on 8 tutkintoa. Mitä mieltä?

Vierailija
24.03.2025 |

Kylläpä nyt olen kamala kriminaali, kun toteutin haaveeni

Lukijan mielipide|Työttömyys ei saa olla peruste estää tai rajoittaa ihmisiä unelmoimasta siitä, mihin tuntee kutsumusta.

Olen aikoinani opiskellut niin sanottuja järkitutkintojakin, mutta se johti vain turhautumiseen ja lopulta suoritin nelikymppisenä kahdeksannen tutkintoni, joka oli kuvataiteilijan amk-tutkinto. Tämä ei tietenkään ole johtanut työllistymiseen, ei ainakaan tutkintoa vastaaviin työtehtäviin. Taiteilijan kohtalo on tehdä jotain muuta, jotta voi tehdä sitä, mikä on oikeasti tärkeää eli taidetta.

Hyi minua, kylläpä nyt olen kamala kriminaali, kun taistelin vuosikaudet, että yleensäkin pääsin loikkaamaan luonnonvara-alalta kuvataiteen tutkintoon johtavaan koulutukseen. Hain moniin eri oppilaitoksiin, sain hylkyjä toisensa perään. Kun lopulta pääsin opiskelemaan, se osoittautui karmeaksi, mutta en luovuttanut, vaan sain tutkintoni suoritettua ja siihen olen tyytyväinen.

Se, mitä haluan sanoa niin nuorille kuin vähän vanhemmillekin luovista aloista haaveileville ihmisille: Älä taivu taiteen portinvartijoiden edessä. Taistele!

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011116950.html

Kommentit (162)

Vierailija
161/162 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että työttömät eivät saisi nostaa työttömyyskorvauksia vaan heidän pitäisi jatkuvasti opiskella uusia ammattitutkintoja, mutta tämän tapauksen kommenttien perusteella jatkuva opiskelukaan ei kelpaa.

Vierailija
162/162 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa, niin työllistymisellä ei ole väliä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme