Etätyö on suunnaton rahallinen etu
Jota voisi verottaa. Säästö lounaissa ja työmatkoissa on useamman satasen per kuukausi. Työntekijällä ei ole valinnanmahdollisuutta tässä. Hän tekee työn missä työnantaja määrää. Kaikki etätyötä haluavat eivät saa tehdä etätyötä.
Kommentit (357)
Alkaa kuulostaa siltä, että se etätyön suunnaton etu on ap:n työkavereille se, että saavat olla edes 2-3pv/kk erossa ap:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kodin vieressä useinkaan ole sellaista ravintolaa, jossa pistäytyisi samalla tavalla nopeasti kuin työpaikan lounasravintolassa. Minulla ainakaan ei ole etäpäivän aikana mahdollisuutta pitää jotain parin tunnin lounastaukoa, jonka ravintolassa syöminen matkoineen vaatisi. -Eri.
Mutta lähitöissä sinut pakotetaan ase otsalla ravintolaan etkä voi valita, että syöt omia eväitä? Vai mistä se etätyön suoma lounasetu muodostuu?
Ihminen on sosiaalinen eläin. Ainakin useimmat meistä. Työpaikoilla on usein tapana mennä yhdessä työpaikan lounasravintolaan syömään. Toki joillakin työpaikoilla voi olla myös omat porukat, jotka syövät kahvihuoneessa eväitä, mutta meillä ainakin se on vähän niin, että toimihenkilöt käyvät ravintolassa ja duunarit syövät eväitä. Ei oikein sovi poiketa normeista, tai katsotaan helposti ettei sopeudu työyhteisöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on provo. Jonka tarkoitus lienee herättää hämmennystä porukassa joka pelkää etätyömahdollisuuksiensa tulevaisuutta.
Toivottavasti järki voittaa ja työantajat päätetöissä antaa ihmisille jatkossakin mahdollisuuden valita. Ei toki sovi kaikille. Ja sehän se suurin ongelma onkin. Kun joku perheille niin kohta firmassa ei etäile enää kukaan. Koska yhdenvertaisuus jne.
Joten älkää perseilkö etujanne ja vetäkää mieluummin taloon päin tunnit ja työt etänä. Se on sen väärti
Tämä ei ole provo. Ja kuten aloituksessa laitoin yhdenmukaisuus ei toimi yrityksen eikä alan sisällä tässä etätyöntekoedussa. Osa etänä koko ajan ja toisilta vaaditaan yrityksen linjauksen mukaista kaksi päivää etänä, kolme toimistolla läsnäoloa. Tämä on lähes palkkojen epätasa-arvoisuuteen rinnastettavissa oleva asia.-ap
Ja olet tuonut tämän esille? Tiedät, että etänä olevilla ei ole esimerkiksi terveyssyitä tms taustalla? Elämä nyt yleensäkin on epäreilua, mutta ainahan sitä voi nillitykseen takertua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten etätöissä säästää lounaissa? Syön minä lounaan etätöissäkin?
Itse syön kotiruokaa etäpäivinä (2 keraa kuussa) ja työpaikalla lounasravintolassa. Hintaero on merkittävä. -ap
Tuohan ei ole mikään etätyön etu, vaan kyse on sinun omasta valinnastasi. Yhtä hyvin voisit syödä kotiruokaa myös työpaikalla tai käydä etäpäivinä lounaalla ravintolassa.
Se, että työpäiväni on työmatkan takia 1.5 tuntia vaikuttaa osaltaan siihen, että en tee eväitä töihin. Mielestäni on normaalia käydä lounaalla työkavereiden kanssa ja syödä terveellistä ruokaa vaikka se on kallista. Kasviksia, vihanneksia ja proteiineja olisi vaikea ympätä omiin eväisiin. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kodin vieressä useinkaan ole sellaista ravintolaa, jossa pistäytyisi samalla tavalla nopeasti kuin työpaikan lounasravintolassa. Minulla ainakaan ei ole etäpäivän aikana mahdollisuutta pitää jotain parin tunnin lounastaukoa, jonka ravintolassa syöminen matkoineen vaatisi. -Eri.
Mutta lähitöissä sinut pakotetaan ase otsalla ravintolaan etkä voi valita, että syöt omia eväitä? Vai mistä se etätyön suoma lounasetu muodostuu?
Ihminen on sosiaalinen eläin. Ainakin useimmat meistä. Työpaikoilla on usein tapana mennä yhdessä työpaikan lounasravintolaan syömään. Toki joillakin työpaikoilla voi olla myös omat porukat, jotka syövät kahvihuoneessa eväitä, mutta meillä ainakin se on vähän niin, että toimihenkilöt käyvät ravintolassa ja duunarit syövät eväitä. Ei oikein sovi poiketa no
Just joo. Sellainen provoteksti pikku-Veetiltä. Etkö tajua, että tuo toimihenkilö vs. duunariasetelma oli niin läpinäkyvä, että sokea näki otsallaankin kyseessä olevan pikkupojan provoviesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on provo. Jonka tarkoitus lienee herättää hämmennystä porukassa joka pelkää etätyömahdollisuuksiensa tulevaisuutta.
Toivottavasti järki voittaa ja työantajat päätetöissä antaa ihmisille jatkossakin mahdollisuuden valita. Ei toki sovi kaikille. Ja sehän se suurin ongelma onkin. Kun joku perheille niin kohta firmassa ei etäile enää kukaan. Koska yhdenvertaisuus jne.
Joten älkää perseilkö etujanne ja vetäkää mieluummin taloon päin tunnit ja työt etänä. Se on sen väärti
Tämä ei ole provo. Ja kuten aloituksessa laitoin yhdenmukaisuus ei toimi yrityksen eikä alan sisällä tässä etätyöntekoedussa. Osa etänä koko ajan ja toisilta vaaditaan yrityksen linjauksen mukaista kaksi päivää etänä, kolme toimistolla läsnäoloa. Tämä on lähes palkkojen epätasa
Ja lisään vielä, että etu se on, mutta ei kyllä mitenkään suunnaton. Työmatkoihin menisi muutama kymppi kuukaudessa. Toimistollakin syön pääasiassa omia eväitä ja olen se ylempi toimihenkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse syön kotiruokaa etäpäivinä (2 keraa kuussa) ja työpaikalla lounasravintolassa. Hintaero on merkittävä. -ap
Tuohan ei ole mikään etätyön etu, vaan kyse on sinun omasta valinnastasi. Yhtä hyvin voisit syödä kotiruokaa myös työpaikalla tai käydä etäpäivinä lounaalla ravintolassa.
Se, että työpäiväni on työmatkan takia 1.5 tuntia vaikuttaa osaltaan siihen, että en tee eväitä töihin. Mielestäni on normaalia käydä lounaalla työkavereiden kanssa ja syödä terveellistä ruokaa vaikka se on kallista. Kasviksia, vihanneksia ja proteiineja olisi vaikea ympätä omiin eväisiin. -ap
Voi jessus. Nyt on kyllä jo uusavutonta touhua. Sille on yleensä syynsä miksi osa etenee ja saa sitten mahdollisuuden etätyöhön. Se ei ole sinulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa kuulostaa siltä, että se etätyön suunnaton etu on ap:n työkavereille se, että saavat olla edes 2-3pv/kk erossa ap:sta.
Työpaikkamme kyselyssä etätyön epätasa-arvoisuus nousi esiin tyytymättömystekijänä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Etätyössä kuluu myös paljon vähemmän rahaa vaatteisiin ja kosmetiikkaan. Minä ainakin käytän kotona etätöissä mukavia verkkareita ja t-paitoja. Jos on kameran kanssa sovittu kokous, laitan kauluspaidan tai jakun päälle. Niitähän on kaapissa käyttämättöminä niiltä ajoilta, kun oltiin toimistolla. Enkä jaksa meikata vaan käytän yleensä jotain sopivaa hillittyä filtteriä.
Näinpä. Lisäksi etätyössä säästyy paljon rahaa jo siitäkin, ettei kulu polttoainetta. Kun kävin toimistolla, niin bensoihin meni 400-500 euroa/kk. Toki työmatkalla tuli poikettua myös kaupassa, ettei tarvinnut erikseen käydä. Nykyään bensalaskut on luokkaa 100-150 euroa/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se olisi vaikeaa? Eväsrasiaan voi ainakin meilläpäin laittaa ihan mitä itse haluaa. Oksentaako sun rasiat eväät pois, jos laitat rasiaan makkaran sijaan porkkanaa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on sosiaalinen eläin. Ainakin useimmat meistä. Työpaikoilla on usein tapana mennä yhdessä työpaikan lounasravintolaan syömään. Toki joillakin työpaikoilla voi olla myös omat porukat, jotka syövät kahvihuoneessa eväitä, mutta meillä ainakin se on vähän niin, että toimihenkilöt käyvät ravintolassa ja duunarit syövät eväitä. Ei oikein sovi poiketa no
Enpä menisi noin lapselliseen työpaikkaan. Että et kuulu porukkaan jos et lähde ravintolaan syömään 😂😂😂
Meillä joskus jotkut meinasivat lähteä ulos syömään, mutta joka paikka niin täynnä duunareita, että menee turhaa aikaa. Siispä kaikki nykyään syö omia eväitä. Ja toimihenkilöitä, virkamiehiä ollaan kaikki. Ka erittäin hyvä yhteishenki työpaikalla! Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kulut samat etäpäivinä ja toimistolla.
Sama täällä. En missään lounaspaikoissa käy vaan syön aina eväät. Töihin on alle 10 minuutin kävelymatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkamme kyselyssä etätyön epätasa-arvoisuus nousi esiin tyytymättömystekijänä. -ap
Aivan varmasti nousi. Onhan se työkavereillesi hyvinkin epätasa-arvoista, että heidän pitää kestää tuollaista uusavutonta ulisijaa noin 20 päivää kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se työtyytyväisyys nousisi, jos kaikki pakotetaan toimistolle? Tää menee kyllä sarjaan, että suomalainen on valmis maksamaan siitä, että toinen ei saa jotain. Tuo ei ratkea täällä palstalla vaan siellä työpaikalla.
"Kasviksia, vihanneksia ja proteiineja olisi vaikea ympätä omiin eväisiin. -ap"
Ei juma, mitä uusavuttomuutta! Olet ilmeisestikin kovin nuori, et edes täysi-ikäinen vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lounaassa muka säästää etätöissä? Saman verran se makaronilaatikon valmistus maksaa söi sen kotona tai kuljetti töihin eväänä?
Voi että kun olet niin tyhmä, ettet edes tajua, ettei kaikilla ole mahdollisuutta lämmittää ruokiaan tai saada lautasia ja aterimia työpaikalla.
No listaapa tähän sellaiset työt, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkoissa ja ajassa säästää, mutta kyllä töihin voi viedä eväät lounaaksi. Ja ainakin itse knu olen 95% etänä niin nimenomaan käyn ulkona lounalla joka päivä, etten homehdu kotiini.
Kaikissa paikoissa ei ole lämmitysmahdolisuutta eikä jääkaappia, pakko syödä läheisten paikkojen ehdoilla.
Minä toon kotoa salaatin, jota ei tarvitse lämmittää. En ikinä hukkaisi rahojani johonkin lounasravintolaan.
Meidän firmassa etätöistä on työnantajalle iso etu. Ei tarvinnut laajentaa toimistotiloja ja bonuksena yhtiön hiilijalanjälki pienenee, kun yksityisautoilu vähenee. Win-win.
Etätyössä säästyy myös aikaa. Kun ei mene aikaa työmatkoihin, jää enemmän aikaa harrastuksiin ja sosiaaliseen elämään. Minulla esimerkiksi työmatka on 1 tunti 15 minuuttia yhteen suuntaan, eli 2,5 tuntia päivässä. Viikossa se tekee jo 12,5 tuntia. Tämä on mielestäni merkittävin säästö omalla kohdallani. -Eri.
Meidän työpaikalla etätyön määrä on kiinni työtehtävistä. Lisäksi on yksi työntekijä joka tekee sairauden vuoksi täyttä etätyötä. Ei mitään epätasa-arvoa.
Ulkopuoliset vaan ei esimerkiksi toisten sairauksista tiedä.