Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyö on suunnaton rahallinen etu

Vierailija
22.03.2025 |

Jota voisi verottaa. Säästö lounaissa ja työmatkoissa on useamman satasen per kuukausi. Työntekijällä ei ole valinnanmahdollisuutta tässä. Hän tekee työn missä työnantaja määrää. Kaikki etätyötä haluavat eivät saa tehdä etätyötä.

Kommentit (357)

Vierailija
121/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lounaassa muka säästää etätöissä? Saman verran se makaronilaatikon valmistus maksaa söi sen kotona tai kuljetti töihin eväänä? Enemminkin töissäkäydessä säästää lounaalla, ei mene omaa sähköä ruoan lämmittämiseen, vesikin menee työpaikan piikkiin (juominen, käsienpesu, eväsrasian, lautasen ja aterimien pesu) ja omat lautaset ja aterimet ei kulu.

Työpaikan lounashintoihin viittaan. Moni, jolla on etätyömahdollisuus edes teoriassa työnkuvan puolesta on ylempi toimihenkilö ja syö lounasta ulkona  -ap

Aijaa? No tämä ylempi toimihenkilö tuo töihin omat eväät ja niin tekee myös moni kollega.

Muuten vaan työpaikan läheiset lounasravintolat aivan täynnä lounasaikaan. -ap

Vierailija
122/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ajattele, että me etätyötä tekevät saamme työhuonevähennyksen verotuksessa!

Se on ihan minimaalinen rahassa. Se onko verotettavaa tuloa vuodessa se  n. 900€ (työhuonevähennys) enemmän tai vähemmän ei välttämättä vaikuta edes veroprosenttiin. -ap

Miksi sitten aloituksessa puhut SUUNNATTOMASTA edusta, vaikka nyt jo itsekin myönnät, että edut ovat rahassa mitattuna minimaalisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lounaassa muka säästää etätöissä? Saman verran se makaronilaatikon valmistus maksaa söi sen kotona tai kuljetti töihin eväänä? Enemminkin töissäkäydessä säästää lounaalla, ei mene omaa sähköä ruoan lämmittämiseen, vesikin menee työpaikan piikkiin (juominen, käsienpesu, eväsrasian, lautasen ja aterimien pesu) ja omat lautaset ja aterimet ei kulu.

Työpaikan lounashintoihin viittaan. Moni, jolla on etätyömahdollisuus edes teoriassa työnkuvan puolesta on ylempi toimihenkilö ja syö lounasta ulkona  -ap

Aijaa? No tämä ylempi toimihenkilö tuo töihin omat eväät ja niin tekee myös moni kollega.

Niin? Itse saatan käydä ravintolassa lounaalla ihan vapaapäivänäkin. Tai jopa etätyöpäivänä. Eikö olekin ihmeellistä? :D

eri

Vierailija
124/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa säästyy, ei muuta

Vierailija
125/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta sinun erittäin epätyypillinen työmatka tulee huomioida tärkeänä pointtina, mutta minun kommentti päivittäisen työpaikan ja kodin välin suhaamisen epäekologisuudesta ei ole tärkeää?

---

Näytä viesti, jossa lukee, että sinun kommenttisi ei ole tärkeä. 

Heti ensimmäisessä viestissäsi minulle kyseenalaistit väitteeni, että työmatkaliikenne kokonaisuudessaan on epäekologista, koska sinä satut kulkemaan työmatkat jalan. Melko itsekeskeistä ja kokonaisuudesta piittaamatonta.

Etkö sä oikeasti tajua, että "kokonaisuudessaan epäekologinen" ja "osa ihmisistä kulkee töihin jalan" ovat toisensa kumoavia väitteitä? Asia ei voi olla kokonaisuudessaan epäekologinen, jos se ei ole epäekologista ihan kaikkien kokonaisuuden osien osalta. Sulla menee nyt käsitteet kokonaisuud

Millä lailla muutamat hassut työmatkakävelijät muuttavat kokonaisuutta millään lailla merkittävästi :D

Vierailija
126/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja onhan se totta että etätyöläisen tarvitsee järjestää kotiinsa kunnon tila sitä työntekoa varten pidemmän päälle, eikä se ihan ilmaista ole.

Riippuu työstä. Minä virkamiehenä otan läppärin ja työpaperit työpäivän aluksi jääkaapin päältä ruokapöydälle ja teen työt siinä, ja töiden jälkeen nostan ne takaisin jääkaapin päälle.

Vierailija
127/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman lounaan syön olin kotona tai toimistolla. Kävelen toimistolle 10 min. Kotona kuluu sähköä, oltava hyvä netti plus työpiste. Joten höpöhöpö.

Millaista työtä teet, kun siihen menee merkittävä summa sähköön kuukausitasolla? 

merkittävästä ole kukaan puhunut.

Kyllä on. Ihan aloituksessa lähtien. 

Aloituksessa ei puhuttu sähköstä. Vaan työmatka- ja lounaskustannuksista. -ap

Aloituksessa puhuttiin etätyön tuomista SUUNNATTOMISTA säästöistä. Siihen pitää laskea ihan kaikki kulut, ei vain ruokaa ja kulkemista. Tuhansilla ihmisillä ei ole minkäänlaisia

En vertaisi etätyössä kuluvan sähkön kustannusta työmatkakuluihin ja työlounaisiin.-ap

Vierailija
128/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta sinun erittäin epätyypillinen työmatka tulee huomioida tärkeänä pointtina, mutta minun kommentti päivittäisen työpaikan ja kodin välin suhaamisen epäekologisuudesta ei ole tärkeää?

---

Heti ensimmäisessä viestissäsi minulle kyseenalaistit väitteeni, että työmatkaliikenne kokonaisuudessaan on epäekologista, koska sinä satut kulkemaan työmatkat jalan. Melko itsekeskeistä ja kokonaisuudesta piittaamatonta.

Etkö sä oikeasti tajua, että "kokonaisuudessaan epäekologinen" ja "osa ihmisistä kulkee töihin jalan" ovat toisensa kumoavia väitteitä? Asia ei voi olla kokonaisuudessaan epäekologinen, jos se ei ole epäekologista ihan kaikkien kokonaisuuden

Mitkä muutamat hassut? Kyllä meitä jalan/pyörällä töihin kulkevia on Suomessa vaikka kuinka paljon. Ota asioista selvää äläkä meuhkaa omien mutujesi varassa. 

Vierailija
129/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tarkistetaan näiden etäilijöiden ilmoittamat työmatkavähennykset verotuksessa?

Vierailija
130/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin etu on aika. Puoliso kulki bussilla töihin, tämä oli 45min suuntaansa. Se tekee kokonaisen ylimääräisen työpäivän viikossa. Nyt tekee 100% etänä jo kuudetta vuotta ja koko perhe voi paremmin. Rahassa säästö on reilun satasen kuussa. Lounas on syötävä sekä kotona, että toimistolla.

Vierailija
131/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Etkö sä oikeasti tajua, että "kokonaisuudessaan epäekologinen" ja "osa ihmisistä kulkee töihin jalan" ovat toisensa kumoavia väitteitä? Asia ei voi olla kokonaisuudessaan epäekologinen, jos se ei ole epäekologista ihan kaikkien kokonaisuuden

Sillälailalla, että käveleminen ei Suomessa ole niin harvinaista kuin sinä kuvittelet. Sori siitä, pikkuinen.

t. eri

Vierailija
132/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen vastakkainasettelu tällä kertaa. Hieman läpinäkyvää. 

Vierailija
133/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onhan se totta että etätyöläisen tarvitsee järjestää kotiinsa kunnon tila sitä työntekoa varten pidemmän päälle, eikä se ihan ilmaista ole.

Riippuu työstä. Minä virkamiehenä otan läppärin ja työpaperit työpäivän aluksi jääkaapin päältä ruokapöydälle ja teen työt siinä, ja töiden jälkeen nostan ne takaisin jääkaapin päälle.

Kun mä taas tarvitsen kunnon näytön, mieluiten kaksi. Läppärin näytöllä ja näppiksellä ei hommista tuu mitään. Ja vielä rauhallisen tilan, jossa perheenjäsenet ei näe mitä teen.

Vierailija
134/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feikki työ turhasta näppäilyistä maksetaan rahaa en käsitä,läppärillä ei puu kaadu eikä tavara kulje,ei kestä hitsauskipinää joten turhaa niin kuin palkkaa nostava lossiton volgan lautturi.Menkää persettä puuduttamaan toimistoon että saatte edes aamulla perseen ylös sängystä.

Feikkityöllä ne duunarinkin palkat laitetaan maksuun. Vai luuletko, että se palkka lentää taivaasta pankkitilille?

Jaa että meillä on puolimiljoonaa palkanlaskijaa muhhaah vedä hantuun pelle ja tee töitä,ostan sulle vaikka sahan .

Vierailija
135/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman lounaan syön olin kotona tai toimistolla. Kävelen toimistolle 10 min. Kotona kuluu sähköä, oltava hyvä netti plus työpiste. Joten höpöhöpö.

Millaista työtä teet, kun siihen menee merkittävä summa sähköön kuukausitasolla? 

merkittävästä ole kukaan puhunut.

Kyllä on. Ihan aloituksessa lähtien. 

Aloituksessa ei puhuttu sähköstä. Vaan työmatka- ja lounaskustannuksista. -ap

Aloituksessa puhuttiin etätyön tuomista SUUNNATTOMISTA säästöistä. Siihen pitää laskea ihan kaikki kulut, ei vain ruokaa ja kulke

Ei sinun tarvitsekaan verrata. Mutta älä myöskään sönkötä SUUNNATTOMISTA säästöistä, jos et tajua että työntekoon sisältyy muitakin kuluja kuin matkat ja ruoka. Eikä nekään maksa monille yhtään sen enempää etänä kuin lähinä, kuten sinulle on moneen kertaan kerrottu. 

Vierailija
136/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunarithan niissä myös käy, ainakin mun työpaikan lähellä olevissa lounaspaikoissa. Toimihenkilöt syö eväitä.

Vierailija
137/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti suurin etu etätyössä on se, ettei tarvitse kuunnella työpaikan juorueukkojen kalkatusta ja leikkiä kohteliasta ihmisille, joiden olemassa olo vtuttaa 100% ajasta. 

Vierailija
138/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten etätöissä säästää lounaissa? Syön minä lounaan etätöissäkin?

Itse syön kotiruokaa etäpäivinä (2 keraa kuussa) ja työpaikalla lounasravintolassa. Hintaero on merkittävä. -ap

Vierailija
139/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyö on ekologista. Siksi siihen tulisi kannustaa.

No ruokaakin pitäisi saada ja puuta myyntii laivoja taloja  rakentaa,koitahan tehdä se läppärillä,eikö onnistu,missä meni vikaan.Mulla on hyvä keino siihen  menkää töihin .

Vierailija
140/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä lounasravintolassa ja vaatetuksen perusrteella suurin osa meidän asiakkaistamme on sellaisia, joiden ei ole mahdollista tehdä etätöitä. On raksamiestä, poliisia, bussikuskia jne. Hyvin vähän näkee sellaista porukkaa, joka vaatetuksen perusteella on perustoimistohommissa.