Etätyö on suunnaton rahallinen etu
Jota voisi verottaa. Säästö lounaissa ja työmatkoissa on useamman satasen per kuukausi. Työntekijällä ei ole valinnanmahdollisuutta tässä. Hän tekee työn missä työnantaja määrää. Kaikki etätyötä haluavat eivät saa tehdä etätyötä.
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten etätöissä säästää lounaissa? Syön minä lounaan etätöissäkin?
Ap kuuluu niihin, joiden mielestä etätyö on niin suuri etu, että siitä pitää rangaista työntekijää köyttämällä hänet työtuoliin kiinni. Ei ole lupaa syödä eikä käydä paskalla kesken päivän. Konetta on hakattava koko päivä ilman taukoja. Itse se notkuilee päivät pitkät toimistolla "tekemässä töitä".
Luepa aloitus uudelleen. -ap
Aloituksessa, enkä koko keskustelussa en ole itse sanonut, että työhuonevähennys olisi se etu. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä säästö lounaissa? Kyllä minun täytyy etätöissä ollessakin syödä.
Ehkä lähinnä elämäntapa, tai minä ainakin ennen toimistolla ollessa kävin työpaikan lounasravintolassa. Sinne mentiin työporukan kanssa, se oli sellainen yhteinen tapa. Kotona kun itse kokkailee, tulee halvemmaksi. Mutta toki, voihan kotonakin woltata ruokaa, niin ei se sitten tule halvemmaksi. Meillä päin ainakin on ongelma, että wolttikuskien aikataulut on mitä on, eikä ruokaa saa välttämättä silloin kun sen ehtisi palaverien välissä syömään, niin ei juuri tule tilailtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuuluu niihin, joiden mielestä etätyö on niin suuri etu, että siitä pitää rangaista työntekijää köyttämällä hänet työtuoliin kiinni. Ei ole lupaa syödä eikä käydä paskalla kesken päivän. Konetta on hakattava koko päivä ilman taukoja. Itse se notkuilee päivät pitkät toimistolla "tekemässä töitä".
Luepa aloitus uudelleen. -ap
Tollo ei tajua edes sarkasmia. Ei ihme, että tämä etätyöasiakin on enemmän ja vähemmän hukassa :D
Vierailija kirjoitti:
Matkoissa ja ajassa säästää, mutta kyllä töihin voi viedä eväät lounaaksi. Ja ainakin itse knu olen 95% etänä niin nimenomaan käyn ulkona lounalla joka päivä, etten homehdu kotiini.
Kaikissa paikoissa ei ole lämmitysmahdolisuutta eikä jääkaappia, pakko syödä läheisten paikkojen ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa, enkä koko keskustelussa en ole itse sanonut, että työhuonevähennys olisi se etu. -Ap
Mitä sitten? Totta helvetissä sekin pitää laskea mukaan, kun puhutaan etätyön eduista verrattuna lähityöhön. Siihen vertailuun vaikuttavat KAIKKI edut, eivät vain sinun valikoimasi kohteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ajattele, että me etätyötä tekevät saamme työhuonevähennyksen verotuksessa!
Se on ihan minimaalinen rahassa. Se onko verotettavaa tuloa vuodessa se n. 900€ (työhuonevähennys) enemmän tai vähemmän ei välttämättä vaikuta edes veroprosenttiin. -ap
Miksi sitten aloituksessa puhut SUUNNATTOMASTA edusta, vaikka nyt jo itsekin myönnät, että edut ovat rahassa mitattuna minimaalisia?
Lainaus jäi edellistä kommentista pois. Aloituksessa, enkä keskustelussa en ole itse sanonut, että työhuonevähennys olisi mielestäni etu. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkoissa ja ajassa säästää, mutta kyllä töihin voi viedä eväät lounaaksi. Ja ainakin itse knu olen 95% etänä niin nimenomaan käyn ulkona lounalla joka päivä, etten homehdu kotiini.
Kaikissa paikoissa ei ole lämmitysmahdolisuutta eikä jääkaappia, pakko syödä läheisten paikkojen ehdoilla.
Kylmälaukku ja kylmät eväät toimivat ihan yhtä hyvin. Aika kuppainen paikka tosin saa olla, jos ei edes jääkaappia ole. Jopa meidän raksakopissa on sellainen. Ja mikrokin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse syön kotiruokaa etäpäivinä (2 keraa kuussa) ja työpaikalla lounasravintolassa. Hintaero on merkittävä. -ap
Tuohan ei ole mikään etätyön etu, vaan kyse on sinun omasta valinnastasi. Yhtä hyvin voisit syödä kotiruokaa myös työpaikalla tai käydä etäpäivinä lounaalla ravintolassa.
Ei kodin vieressä useinkaan ole sellaista ravintolaa, jossa pistäytyisi samalla tavalla nopeasti kuin työpaikan lounasravintolassa. Minulla ainakaan ei ole etäpäivän aikana mahdollisuutta pitää jotain parin tunnin lounastaukoa, jonka ravintolassa syöminen matkoineen vaatisi. -Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ajattele, että me etätyötä tekevät saamme työhuonevähennyksen verotuksessa!
Se on ihan minimaalinen rahassa. Se onko verotettavaa tuloa vuodessa se n. 900€ (työhuonevähennys) enemmän tai vähemmän ei välttämättä vaikuta edes veroprosenttiin. -ap
Miksi sitten aloituksessa puhut SUUNNATTOMASTA edusta, vaikka nyt jo itsekin myönnät, että edut ovat rahassa mitattuna minimaalisia?
Lainaus jäi edellistä kommentista pois. Aloituksessa, enkä keskustelussa en ole itse sanonut, että työhuonevähennys olisi mielestäni etu. -ap
Mutta olet puhunut SUUNNATTOMASTA edusta, vaikka itsekin jo myönsit, ettei sellaisia ole. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse syön kotiruokaa etäpäivinä (2 keraa kuussa) ja työpaikalla lounasravintolassa. Hintaero on merkittävä. -ap
Tuohan ei ole mikään etätyön etu, vaan kyse on sinun omasta valinnastasi. Yhtä hyvin voisit syödä kotiruokaa myös työpaikalla tai käydä etäpäivinä lounaalla ravintolassa.
Ei kodin vieressä useinkaan ole sellaista ravintolaa, jossa pistäytyisi samalla tavalla nopeasti kuin työpaikan lounasravintolassa. Minulla ainakaan ei ole etäpäivän aikana mahdollisuutta pitää jotain parin tunnin lounastaukoa, jonka ravintolassa syöminen matkoineen vaatisi. -Eri.
Taas kyse on valinnoista, ei etätyön eduista. Sinä voit etäisyyksistä huolimatta valita menetkö syömään ravintolaan vai syötkö kotiruokaa/einestä. Pätee sekä kotona että toimistolla. Ei siellä toimistollakaan ole mikään pakko mennä ravintolaan syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta lähitöissä sinut pakotetaan ase otsalla ravintolaan etkä voi valita, että syöt omia eväitä? Vai mistä se etätyön suoma lounasetu muodostuu?
Vierailija kirjoitti:
Valtava etuokeushan se on, provoilusta viis. Se säästää aikaa, energiaa, hermoja, resursseja, rahaa - en ihmettele että jotkut ovat kateellisia.
Ja kun etänä ei pysty tekemään mitään fyysistä työtä, eli mitään raskasta, likaista tai muuta, eli sitä "oikeaa työtä, joka jonkun on pakko tehdä", niin onhan se aika helppoa ja mukavaa.
Enkä ole kuullut, että etätöissä kukaan saisi vain minimipalkkaa tai sitä saisi tehdä kukaan työkokeilija tai 9e per päivä tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on provo. Jonka tarkoitus lienee herättää hämmennystä porukassa joka pelkää etätyömahdollisuuksiensa tulevaisuutta.
Toivottavasti järki voittaa ja työantajat päätetöissä antaa ihmisille jatkossakin mahdollisuuden valita. Ei toki sovi kaikille. Ja sehän se suurin ongelma onkin. Kun joku perheille niin kohta firmassa ei etäile enää kukaan. Koska yhdenvertaisuus jne.
Joten älkää perseilkö etujanne ja vetäkää mieluummin taloon päin tunnit ja työt etänä. Se on sen väärti
Tämä ei ole provo. Ja kuten aloituksessa laitoin yhdenmukaisuus ei toimi yrityksen eikä alan sisällä tässä etätyöntekoedussa. Osa etänä koko ajan ja toisilta vaaditaan yrityksen linjauksen mukaista kaksi päivää etänä, kolme toimistolla läsnäoloa. Tämä on lähes palkkojen epätasa-arvoisuuteen rinnastettavissa oleva asia.-ap
Etätyössä kuluu myös paljon vähemmän rahaa vaatteisiin ja kosmetiikkaan. Minä ainakin käytän kotona etätöissä mukavia verkkareita ja t-paitoja. Jos on kameran kanssa sovittu kokous, laitan kauluspaidan tai jakun päälle. Niitähän on kaapissa käyttämättöminä niiltä ajoilta, kun oltiin toimistolla. Enkä jaksa meikata vaan käytän yleensä jotain sopivaa hillittyä filtteriä.
Vierailija kirjoitti:
Työssä parasta on työkaverit ja sosiaalisuus, yhdessä ruokailu ja päiväkahvit.
kuvaamasi oli joillekin painajainen joka jatkui ja jatkui, vuodesta toiseen, nyt voi hengittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona kuluu sähköä,vettä, nettiyhteyttä, tulee roskia.
Itse pitää ruoat laittaa, ei tapaa työkavereita, ei saa työmatkaliikuntaa.
Miksi et lähde lenkille, että saat työmatkaliikuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otitko huomioon työtilan, -tuolin, -pöydän, näytöt ym. mitä etätyötä tekevän tarvitsee hommata?
Nehän saa laitettua vähennyksiin.
Ei kokonaan vain työnteon osalta. Työhuone vähennys on joku 40€ mikä on kärpäsen paska vuoden verotuksessa, ei alenna veroprosenttia edes yhdellä
No minkä muun osalta sun pitäisi TYÖvälineistä saada vähennystä kuin TYÖn osalta? :D
Työtä vartenhan mä noi välineet olen hommannut. Mihin muuhun mä tarviin kahta näytöä tai sähköpöytää?
Me saatiin avustusta työtuoliin ja näyttöön etätöitä varten. Ihan hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on provo. Jonka tarkoitus lienee herättää hämmennystä porukassa joka pelkää etätyömahdollisuuksiensa tulevaisuutta.
Toivottavasti järki voittaa ja työantajat päätetöissä antaa ihmisille jatkossakin mahdollisuuden valita. Ei toki sovi kaikille. Ja sehän se suurin ongelma onkin. Kun joku perheille niin kohta firmassa ei etäile enää kukaan. Koska yhdenvertaisuus jne.
Joten älkää perseilkö etujanne ja vetäkää mieluummin taloon päin tunnit ja työt etänä. Se on sen väärti
Tämä ei ole provo. Ja kuten aloituksessa laitoin yhdenmukaisuus ei toimi yrityksen eikä alan sisällä tässä etätyöntekoedussa. Osa etänä koko ajan ja toisilta vaaditaan yrityksen linjauksen mukaista kaksi päivää etänä, kolme toimistolla läsnäoloa. Tämä on lähes palkkojen epätasa-arvoisuuteen rinnastettavissa oleva asia.-ap
No tee asialle jotain äläkä ulise. Ei siellä lähitöissä ketään pakoteta olemaan. Aina voi vaihtaa työpaikka, jos meno ei miellytä. Vai eikö kapasiteetti riitä?