Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys isille, jotka ovat niukasti tai ei ollenkaan tekemisissä lapsensa kanssa

Vierailija
22.03.2025 |

Kysymykseni on osoitettu miehille, jotka ovat harvakseltaan tai ei ollenkaan tekemisissä oman lapsensa kanssa. 

Miksi et ole tekemisissä lapsesi kanssa? Mikä siihen on syynä? Tai jos tapaat/soittelet lapsesi kanssa harvoin, niin miksi et ole useammin yhteydessä, esim. Videopuhelulla?

Kerran Tinderissä eräs mies sanoi, että hänellä on exän kanssa kolme lasta, joista yhdellä on lievä kehitysvamma, eikä hän suostu tulemaan hänen luokseen eikä tämä mies halua viettää aikaa exänsä asunnossa, että voisi siellä edes olla lapsensa kanssa. 

Tähän saavat myös vastata yh-äidit, jotka tietävät syyn sille, että miksi lapsen isä ei ole tekemisissä lapsesi kanssa.

Kommentit (196)

Vierailija
141/196 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän saavat myös vastata yh-äidit, jotka tietävät syyn sille, että miksi lapsen isä ei ole tekemisissä lapsesi kanssa.

Miksi lapsen isä ei ole tekemisissä LAPSESI kanssa? Oletuksellisesti (APn mukaan) lapsi on siis yh-äidin lapsi, jonka kanssa isä ei ole tekemisissä. Mielenkiintoista 🤔 Itse olisi muotoillut: Miksi lapsenne isä ei ole lapsensa kanssa tekemisissä? 

Vierailija
142/196 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsen isä ei ole tekemisissä LAPSESI kanssa? Oletuksellisesti (APn mukaan) lapsi on siis yh-äidin lapsi, jonka kanssa isä ei ole tekemisissä. Mielenkiintoista 🤔 Itse olisi muotoillut: Miksi lapsenne isä ei ole lapsensa kanssa tekemisissä? 

Hän esittää kysymyksen isille eikä äideille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/196 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Suomessa suositaan äitejä ja viedään isyys pois isiltä. Ei anneta mahdollisuutta lapsen tapaamiseen . Rahat kyllä kelpaa kuitenkin . 

Suositaanko äitejä silti isejä enemmän todellisuudessa? Vai onko kyseessä naisten (yleisesti) suuremmasta panoksesta perhe-elämään, joka realisoituu erotilanteissa usein lähivanhemmuutena?

Miehetkin (yleensä) tekevät naisia enemmän ylitöitä ja tienaavat näin ollen paremmin. 

Vierailija
144/196 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, taas vieraannutettujen isien SYYLLISTÄMIS - ja HAUKKUMISKETJU!

Ikävä pilata fantasiasi, mutta kyllä se monilla on ihan isän oma päätös, ettei ole yhteydessä lapseensa. Turha uhriutua, kun tilanne ei ole ihan noin yksioikoinen. 

Saanko mä uhriutua. Erottiin 2005. 2 lasta. 5v/8v. Lapset oli mulla puolet ajasta. Kaikki meni täydellisesti. .

Vuoden päästä tapasin toisen naisen. Alkoi tulla ongelmia. Lapset tykkäsi tästä naisesta.

Yhtäkkiä kun meni hakemaan lapsia. Lapset eivät olleet kotona/ ei pakattu kamoja/ kun palautti lapset ketään ei ollut kotona. Sai odotella autossa tai huoltikselle useita tunteja. No välit alkoi mennä huonoksi. 

Kerran hain poikaa meille. Ihmettelin kun hän todella su

Lapset on jo aikuisia. 2005 erottiin. 2007/8 oli oikeudenkäynti. 

Nyt pikkuhiljaa yrittänyt olla yhteydessä lapsiin. Tekisi mieli kertoa kaikki mutta en viitsi. Voisi nimittäin mennä äiti suhde pieleen loppu elämäksi jos tietäisivät ja muistaisivat kaiken

Vierailija
145/196 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittasin miestä, joka ei vain jaksanut käydä tapaamassa lastaan 300km päässä. Ajan mittaan paljastui, ettei tuo mies jaksanut mitään muutakaan, ei kestänyt mitään epämukavuutta, eikä nähnyt minkään asian eteen mitään vaivaa. Lapsella on kuulemma vakavia mielenterveyden ongelmia, isä hylkäsi. 

Vierailija
146/196 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te joiden lasten äidit " ei anna tavata" tai ovat "vieraannuttaneet" teidät lapsista niin en usko yhtään sanaa. Todellisuus on nimittäin se, että esim minun eksä saa tavata lapsia. Ei ollut riittävä peruste että hakkasi minut lasten edessä ja iski puukon kasvojeni viereen. Ei tehnyt nääs mitään lapsille, joten tavata saa jopa uhkasakon nojalla. Eli joko olette tehneet lapsille jotain kerrassaan hirvittävää tai puhutte paskaa.

Tuossahan avainsana on se haluaako lapset tavata. 

Meillä taas lapsi ei halua tavata isäänsä, vaikka isänsä ei ollut fyysisesti väkivaltainen, isä käyttäytyy lasta kohtaan ikävästi, puhuu epäarvostavasti, syyllisti lasta asioista joihin tämä ei millään tavalla ollut syyllinen. Isä uhkaili "hakevansa tapaamisoikeuden" lapseen, mutta eipä ole mitään kuulunut.

Ei ole. Itselläni oli saman kaltainen tilanne. Lasten oli tavattava isäänsä - vaikka eivät halunneet, vaikka oli todisteita, että se ei ole turvallista. Se paljon puhuttu lapsen oikeus jäi kuin jäikin vanhemman oikeuden taakse. Vasta erään erittäin väkivaltaisen tapaamisen jälkeen hommaan tuli stoppi. 

Vierailija
147/196 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on rappioalkoholisti ja narkkari. Ei luonnollisestikaan rahtuakaan kiinnostunut lapsistaan. Käsittämätöntä oli, että minä sain äitinsä vihat päälleni pelastettuani itseni ja lapseni siinä vaiheessa kun totaalinen rappio alkoi näyttää todennäköiseltä. 

En tiedä, onko äijä enää elossakaan. 

Vierailija
148/196 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te joiden lasten äidit " ei anna tavata" tai ovat "vieraannuttaneet" teidät lapsista niin en usko yhtään sanaa. Todellisuus on nimittäin se, että esim minun eksä saa tavata lapsia. Ei ollut riittävä peruste että hakkasi minut lasten edessä ja iski puukon kasvojeni viereen. Ei tehnyt nääs mitään lapsille, joten tavata saa jopa uhkasakon nojalla. Eli joko olette tehneet lapsille jotain kerrassaan hirvittävää tai puhutte paskaa.

Miten ihmeessä lasten annetaan tuollaisessa tilanteessa tavata isää? Tai miksi ne lapset haluaa tavata?

Ei ne haluakaan. Ovat alle 12 niin eivät saa itse päättää, jos en anna lapsia niin saan 1000€ uhkasakon. Lapset huutavat jaloissani ja roikkuvat takissa että älä mene. Pakko on antaa. Tällaisilla sekopäillä ei tässä maassa ole kuin oikeuksia.

Täysin sama kokemus aikanani!

Vierailija
149/196 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeeta kun äiti on hankkinut lähestymiskiellon.

Vierailija
150/196 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-miehen uusi puoliso ei tule toimeen lastemme kanssa. Tähän puun ja kuoren välissä olemiseen vedoten ex näkee jälkikasvuaan pari kertaa kuukaudessa ravintolaruuan äärellä.

Eikö sun lasten isä voisi tavata lapsiaan yön yli vaikka jossain kesämökillä tai omien vanhempien luona?

Mökki on tämän uuden puolison ja hänen vanhempansa ovat kuolleet. 

Vierailija
151/196 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on heikko suhde vanhimpaan lapseensa. Siihen liittyy inhotukseen lapsen äitiä kohtaan. Enkä ihmettele, että näin ajattelee. Lapsi on jo 26-vuotias ja tapasi kyllä lapsena säännöllisesti sopimuksen mukaan, mutta huomasi kyllä, ettei miestä kiinnosta pätkän vertaa. Ei mitään tunnesidettä. Tapasi, koska on "kunnon ihminen" ja kuuluu nähdä lastaan. Ei ikinä olisi myöntänyt tätä edes minulle, mutta enhän minä sokea ole. Miksei myöntäisi? Koska haluaa olla hyvä ihminen, joka rakastaa kaikkia lapsiaan yhtä paljon. 

On ollut superisä meidän yhteisille. Ei mitään puutteita sillä saralla ja osoittaa rakkautta kaikin keinoin näille yhteisille. Nykyään yritän peitellä tätä vanhimmalta lapselta ja pidän sinne aktiivisesti yhteyttä, kun isästään ei ole mihinkään. Vaikka sisarusten välit on etäiset, niin en halua asian kärjistyvän ja katkeruuden lisääntyvän. Kyselen kaikkea ja pyydän kuvia, jos ei nähdä ja kommentoin niitä aina jotenkin "katseltiin niitä lähettämiäsi kuvia ja isäsikin sanoi..." Suoraan sanottuna feikkaan tätä. En keksi muutakaan. 

Vierailija
152/196 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Eksää ei ilmeisesti kiinnosta, on harrastuksia ja treffejä ym.

Lasta harmittaa.

Vierailija
153/196 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Suomessa suositaan äitejä ja viedään isyys pois isiltä. Ei anneta mahdollisuutta lapsen tapaamiseen . Rahat kyllä kelpaa kuitenkin . 

Lasteni isä oli aluksi lähihuoltaja. Eipä tuo osannut hommaa. Puolen vuoden kuluttua alkoi puhumaan, että lapset muuttaisi luokseni. Niin sitten muuttivat, ja isä häipyi maisemista. 

Vierailija
154/196 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alettiin seurustella nuorina. En halunnut lapsia koska en uskonut että naisesta olisi äidiksi. Hänkään ei halunnut lapsia. Suhde oli täysin tuhoon tuomittu kun nainen sitten ilmoitti että voisikin haluta lapsen. Sanoin heti että EI. 

2kk myöhemmin oltiin edelleen yhdessä ja pilleri petti. Suomeksi nainen lopetti niiden syömisen... 

Lapsi tuli. Suhde oli ihan kammottava. Olin oikeassa naisesta ei tosiaan ollut äidiksi. Suosittelin adoptiota. Ei käynyt. Erottiin. Mun vikaa kaikki. En jaksanut kuunnella paskaa 24/7 365.  

En vaan enää vastannut puhelimeen, enkä ole ollut missään yhteydessä. Elarit maksoin loppuun asti.

Vierailija
155/196 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minkähän takia äiti on hankkinut lähestymiskiellon?

Vierailija
156/196 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alettiin seurustella nuorina. En halunnut lapsia koska en uskonut että naisesta olisi äidiksi. Hänkään ei halunnut lapsia. Suhde oli täysin tuhoon tuomittu kun nainen sitten ilmoitti että voisikin haluta lapsen. Sanoin heti että EI. 

2kk myöhemmin oltiin edelleen yhdessä ja pilleri petti. Suomeksi nainen lopetti niiden syömisen... 

Lapsi tuli. Suhde oli ihan kammottava. Olin oikeassa naisesta ei tosiaan ollut äidiksi. Suosittelin adoptiota. Ei käynyt. Erottiin. Mun vikaa kaikki. En jaksanut kuunnella paskaa 24/7 365.  

En vaan enää vastannut puhelimeen, enkä ole ollut missään yhteydessä. Elarit maksoin loppuun asti.

Kaikelta tuolta olisit välttynyt kondomia käyttämällä.

Vierailija
157/196 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikelta tuolta olisit välttynyt kondomia käyttämällä.

Niin. Ei olis kannattanut luottaa naiseen.

Vierailija
158/196 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkähän takia äiti on hankkinut lähestymiskiellon?

Niin. Sitähän me ei voida tietää. Ihan vaan vittuillakseenkin on vaihtoehto. Kuten näistä aiemmista kirjoituksista näkee niin moni persoonallisuus häiriöinenkin on äiti.

Vierailija
159/196 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti näitä naisia.

Vierailija
160/196 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA-testasin ja selvisi että lapsi ei ollut biologisesti oma. Asia selvisi liian myöhään, ja nykyisessä miesvihamielisessä ympäristössä koin turhaksi edes yrittää isyyden purkua. Muutin kauemmaksi toiseen kaupunkiin, vaihdoin numerot salaiseksi yms. Vähän vajaa 10v vielä elareita lusittavana, kai näistäkin olisi jotenkin luistaa voinut mutta en vaan jaksanut alkaa perehtymään.