Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan boomerit (50v ja yli) hämmentyneitä siitä teknologisesta kehityksestä, mikä heidän aikaanaan on ollut?

Vierailija
20.03.2025 |

Mietin niin kuin tietokoneet, netti ja kännykät. Maksukortti. jne.

Kommentit (589)

Vierailija
481/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tietenkään ole. Mutta 88-vuotias äitini tipahti kärryiltä siinä vaiheessa kun olisi pitänyt hankkia älylaite.

Vierailija
482/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen X-sukupolvea ja ostin ekan läppärin 1993 kun olin 24-vuotias. Vanhempani on boomereita, ei ole tyttärenpoika heille mitään asentanut , sen tiedän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin enemmänkin 5-30 -vuotiaiden totaalista tyhmyyttä.

30-40 -v vasta säälittävää porukkaa ovatkin, mölisevät olevansa nuoria :D Ja usein tyhmiä kuin saappaat.

Vierailija
484/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme tietenkään ole. Mutta 88-vuotias äitini tipahti kärryiltä siinä vaiheessa kun olisi pitänyt hankkia älylaite.

Älypuhelimen kosketusnäyttö voi olla ylivoimainen este vaikka muuten oppisikin käyttämään laitetta. Vanhat sormet eivät välttämättä enää taivu kaikkeen.

Vierailija
485/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älypuhelimen kosketusnäyttö voi olla ylivoimainen este vaikka muuten oppisikin käyttämään laitetta. Vanhat sormet eivät välttämättä enää taivu kaikkeen.

Tämä.

Vierailija
486/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen ihmeissäni. 

Minäkin, ja liika on liikaa.

Vaikea oppia näitä, ei opi aina yhdestä kerrasta, jos joku näyttää miten jokin koneella tehdään,

Se harmittaa itseäni. Nuoret niin hätäisiä neuvonnassa

mene tietokonekursseille, joopa joo, kun uutta jo huomenna pukkaa, miten mikä tehdään. En osaa autoakaan korjata, enkä veistää huonekaluja, vituttaa.

Vierailija
487/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso käyttää aina älypuhelintaan bussin lukulaitteen alla, minä korttia. Kortin luku kestää noin puoli sekuntia, nuorisolla kestää aina pitempään, kun laite ei millään meinaa osata lukea. Sama konduktöörillä junassa. Ei ota, noh, no nyt otti. Ei meinaa millään saada laite luettua. Että olenko hämmentynyt tästä kehityksestä huonompaan suuntaan, kyllä olen.

Vierailija
488/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen ihmeissäni. 

Minäkin, ja liika on liikaa.

Vaikea oppia näitä, ei opi aina yhdestä kerrasta, jos joku näyttää miten jokin koneella tehdään,

Se harmittaa itseäni. Nuoret niin hätäisiä neuvonnassa

mene tietokonekursseille, joopa joo, kun uutta jo huomenna pukkaa, miten mikä tehdään. En osaa autoakaan korjata, enkä veistää huonekaluja, vituttaa.

Vituttaa ja naurattaa kaikki tämä nykyajan "scifi"   !

Vierailija
489/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori sukupolvihan ei nykyisin osaa käyttää kunnolla tietokoneita... kännykän sormettaminen onnistuu ja selfieiden ottaminen ja kuvankäsittely, kun naamaa pitää kaventaa ja silottaa, mutta pöytätietokone... siis jestas miten jotkut on hoomoilasena sen edessä, että miten tää toimii.  Työhaastatteluissa pitäisi nykyisin laittaa nuori ihminen tietokoneen eteen ja pyytää häntä vaikka avaamaan sieltä normaali perusmuotoinen exel-taulukko. Tai tehdä jostain asiakirjasta pdf-asiakirja. Voin kertoa, että ei todellkaan onnistu kaikilta nuorilta sukupolvilta. Sen sijaan aloittajan mainitsemat boomerit aika usein alkaa hommiin ja parin minuutin päästä pyyntö on täytetty. Kun ne osaavt käyttää tietotekniikkaa monipuolisesti ja laajasti.

Vierailija
490/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, katsos kun ne ovat olleet, ja ovat yhä kehittämässä sitä teknologista kehitystä. Ne niinku siis elää sen keskellä ja käyttää sitä...tajusitsä daiju mitään tästä? Tai yhtään mistään mitään?

Vierailija
491/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit on vuosina 1946-1951 syntyneet.

Suomen suuret ikäluokat ovat syntyneet 1945-1950. Amerikkalaiset boomerit ovat syntyneet 1946-1964. Suomalaisia boomereita ovat kaikki yli 40-vuotiaat nykyisessä kielenkäytössä.

Vierailija
492/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainkaan. Olen 61 ja sain ensimmäisen tietokoneeni 15 vuotiaana ja ensimmäisen PC:n 1984.

Vierailija
493/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todella. Olen yli 70v ja suurimmat teknologit huiput sijoittuvat 80-luvulle eli aikaan yli 40v sitten, jolloin tulivat kännykät, Internet ja tämäkin palsta oli olemassa jo 90-luvun alussa. 

Teknologia ei ole tuonut enään mitään uutta mullistavaa ihmisten elämään 2000-luvulla, älykännykätkin ovat kopioita tietokoneista, tietysti pienemmässä tilassa. 

Sitä tässä odotellessa!

Nyt on boomerilla kyllä vuosikymmenet sekaisin. Kännykät tuli yleiseen käyttöön vasta 90-luvun loppupuolella (80-luvulla oli superrikkailla jotain tiiliskivi-satelliittipuhelimia) ja internetissä ei edes 2000 alussa ollut vielä paljon mitään. Fanisivuja selailtiin, tekstimuodossa, vähän kuvia.

Vauva- lehti aloitti lehtenä 90-luvulla ja tämä nettipalsta lienee max 15 vuotta vanha. Ei 90-luvull

Vauvapalsta toimi jo ihan täysillä 2000-luvun alussa. Aloitukset olivat eri värisiä riippuen siitä oliko ne jo lukenut vai ei. Aihe vapaalla oli oma sisäpiiri, jotka tekivät oman varjo-aihevapaansa, kun sivut uudistuivat ja tuli pakollinen rekisteröityminenkin, ainakin joksikin aikaa. Muillakin osioilla oli hyvin aktiivista keskustelua. Muistan kuinka Myyrmannin räjähdyksen jälkeen joku kävi välikausivaatetusaloitukseen kirjoittelemassa kuinka joku voi jostain haalareista keskustella tuollaisen tapahtuman jälkeen. Kyselijä vastasi, että hänellä on nyt aikaa keskustella lasten vaatteista, kun hän on edellisen illan ollut paikanpäällä pelastustöissä, ei hän niitä halua täällä vatvoa.

Vierailija
494/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanoma oy antaa tämän avoimen ikärasistisen aloituksen olla täällä?

Vierailija
495/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksukortteja oli jo 60 vuotta sitten.

Vierailija
496/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todella. Olen yli 70v ja suurimmat teknologit huiput sijoittuvat 80-luvulle eli aikaan yli 40v sitten, jolloin tulivat kännykät, Internet ja tämäkin palsta oli olemassa jo 90-luvun alussa. 

Teknologia ei ole tuonut enään mitään uutta mullistavaa ihmisten elämään 2000-luvulla, älykännykätkin ovat kopioita tietokoneista, tietysti pienemmässä tilassa. 

Sitä tässä odotellessa!

Nyt on boomerilla kyllä vuosikymmenet sekaisin. Kännykät tuli yleiseen käyttöön vasta 90-luvun loppupuolella (80-luvulla oli superrikkailla jotain tiiliskivi-satelliittipuhelimia) ja internetissä ei edes 2000 alussa ollut vielä paljon mitään. Fanisivuja selailtiin, tekstimuodossa, vähän kuvia.

Vauva- lehti aloitti lehtenä 90-luvulla ja tämä

Palsta aloitti tosiaan 2000 luvun alussa. Muistan kun poikamme syntyi 2001 niin tuli vilkaistua kasvatusohjeita mutta samalla myös seksiaiheisia ketjuja joita palsta tihkui. 

Vierailija
497/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotiaat ovat onnellisessa asemassa, koska ovat nähneet maailman myös ilman kännyköitä, internetiä, tietokoneita ja tekoälyä. Olemme myös saaneet kasvaa ilman jatkuvaa ruudun tuijottamista, joten keskittymiskykymme on todennäköisesti paljon parempi kuin 2000-luvulla syntyneillä.

Vierailija
498/589 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen tosi hämmentynyt yli 20-vuotta IT-hommissa töitä tehneenä.

Vierailija
499/589 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyboom-kauden ihmiset ovat syntyneet 46-64. 50-vuotias on syntynyt v. 1975. Nyt jo äkkiä takaisin sinne apukouluun.

Vierailija
500/589 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ota, noh, no nyt otti. Ei meinaa millään saada laite luettua. Että olenko hämmentynyt tästä kehityksestä huonompaan suuntaan, kyllä olen.

🏆 Ota tästä vuoden aivovxmmainen -palkinto. 🏆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä