Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajan 80km/h alueella 96km/h ja silti takapuskurissa roikutaan

Vierailija
20.03.2025 |

Joko koko matkan tai ohituspaikkaa kytäten.

Mikä idea?

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autojen nopeusmittarit näyttää aina alakanttiin, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Kannattaa tarkastaa se mittarivirhe, ettei tarvitse aina ihmetellä miksi muut "roikkuu takana"

Vierailija
122/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun auton mittari näyttää 96km/h, niin nopeutesi on 88km/h.

Todellinen nopeus oli 96km/h 80km/h alueella. Mittarin mukaan ajoin noin 100km/h, näyttää 3km liikaa todelliseen nopeuteen nähden talvirenkailla, kesärenkailla on sen mitä mittarikin näyttää. Mutta mitä sitten jos nopeus olisikin ollut 88km/h - kyseessä oli 80km/h nopeusrajoitus, joten olisin ajanut joka tapauksessa ylinopeutta ja silti joku ääliö aina jaksaa roikkua takapuskurissa eikä mene ohi. ap

Nosta. Se. Jalka. Kaasulta.

Kyllä se takanakulkija sitten ohi menee.

Tämä on nyt sanottu sen verran monta kertaa, että luulisi kohta menevät perille. Paitsi tietenkin jos vain provoat, kuten asia näyttää olevan.

Miksi pitää tiputtaa vauhtijos on tilaa ohittaa ja ohituskaistakin sitä varten? Ei nämä kaikki perässä ajelijat ohita edelleenkään silti, vaikka pysähtyisi, että mene ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No v*ttuako et osaa painaa sitä pedaalia pohjään...

Takana ajavako maksaa siis mun sakot ja kuljettaa jatkossa töihin,  kun menetän korttini ? Eikö 16km yli rajoitusten ole tarpeeksi?

Voi olla, että siinä oli liikaa.

Ehkä roikkuja olisi päässyt paremmin ohi, mikäli olisit vähän löysännyt kaasua ja ajanut vielä hieman laidempana. Mä käytän tätä ja aika harva ei pääse silloin ohi. Samalla myös ne omat sakot jää ottamatta. Kannattaa myös katsoa, että siinä on oikeasti ohituspaikka.

Mä luulen että mun 90-luvun Toyota Carinan ohi pääsee nykyauto hyvin vaikken kaasujalkaa hölläisikään reilun ylinopeuden puolelta.

NIin, sinulla on oikeus. Niin kuin on perälläroikkujallakin muuten oikeus roikkua perässäsi. Kun kummallakin on vain oikeuksia, joista ei jousteta, niin hyvä siitä tulee.

Minä olen katsonut helpommaksi väistää kiireisimpiäni, ajavat sitten ylinopeutta tai eivät.

Vierailija
124/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku roikkuu minun autoni takapuskurissa, nostan jalan pois kaasulta. Lopulta vaikka pysäytän auton, että varmasti menee ohi. Toimii useimmiten yllättävän nopeasti.

Tekemäsi on rikos. Ei rike, vaan rikos. Ja vakava sellainen. Toivon todella, että joudut kärsimään seuraukset mur haaja! 

Hidastaminen ei ole rikos, siinä ei tehdä mitään äkkiliikkeitä. Motarilla voi ihan laillisesti ajaa kahdeksaakymppiä. Ja ota ne lääkkeet.

Alkuperäisen sairasmielisen per seen tekemä on rikos. Toivon todella, että joutuu kärsimään seuraukset sairaasta ja vaarallisesta tavastaan 

Vierailija
125/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä räppänällä oikein ajat, kun mittari noin paljon valehtelee?

Mulla oli joskus 20 vuotta sitten joku 80-luvun alun Fiat jonka nopeusmittari 80 vauhdissa väpätti 60-100 kmh väliä.

Vierailija
126/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellinen nopeus oli 96km/h 80km/h alueella. Mittarin mukaan ajoin noin 100km/h, näyttää 3km liikaa todelliseen nopeuteen nähden talvirenkailla, kesärenkailla on sen mitä mittarikin näyttää. Mutta mitä sitten jos nopeus olisikin ollut 88km/h - kyseessä oli 80km/h nopeusrajoitus, joten olisin ajanut joka tapauksessa ylinopeutta ja silti joku ääliö aina jaksaa roikkua takapuskurissa eikä mene ohi. ap

Nosta. Se. Jalka. Kaasulta.

Kyllä se takanakulkija sitten ohi menee.

Tämä on nyt sanottu sen verran monta kertaa, että luulisi kohta menevät perille. Paitsi tietenkin jos vain provoat, kuten asia näyttää olevan.

Miksi pitää tiputtaa vauhtijos on tilaa ohittaa ja ohituskaistakin sitä varten?

Oleto tyhmä vai trollaatko? No siksi, että se takana oleva menisi ohi. Ei minulla ole sen paremmin kykyä kuin haluakaan alkaa kouluttaa kaikkia Suomen kuskeja. Minulle riittää, että se takanaroikkuja painaa ohi. Sen jälkeen ongelma on taas siltä erää ratkaistu.

Ei nämä kaikki perässä ajelijat ohita edelleenkään silti, vaikka pysähtyisi, että mene ohi.

Tiedät tuon itsekin valheeksi, että älä viitsi.

Vierailija
127/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se takana tulevan se pitäisi painaa. Vai eikö bemmissä riitä vetoja mennä ohi

Vierailija
128/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin 80 alueella 85 ja 90% ohitti 

Vierailija
129/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin ex oli kuulemma sen sorttinen ukko, että teki just tuota. Että roikkui liian lähellä edelläajavaa, oli nopeus mitä tahansa. Vastaavasti itse jonon keulilla ihan kettuillessaan ajonopeutensa vaihteli huomattavasti. Ei käyttänyt tasanopeussäädintä / vakionopeussäädintä. Sit jos joku yritti ohi niin leka pohjaan ja vauhtia mittariin vaikka 200 km/h tarvittaessa. Kun ohityksen yrittäjä palasi taakse, niin ukon nopeus alkoi laskea. Tätä sikailua varmaan jatkuu vieläkin. Vaan eipä ole enää työkaveri kyydissään pelkäämässä kun totesi että sekopään matkassa halua olla.

Jos poliisiauto, siviili tai näkyvä, roikkuu liian lähellä niin eipä muuta kuin noottia haalarimiehille että muista turvaväli. Hommaa vaikka auton takalasiin semmoinen tekstiruutu. En tiedä saako sellaista mistään, ehkä Temusta? :)

Vierailija
130/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takaikkunassa pahvi jossa lukee:  Haista v i t t u !  Narusta vetämällä nousee esiin.

Vierailija
131/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ilmiö toistuu aina keväisin. Ihmiset on ääliöitä.

Tuo eräiden ajokortillisten (?) ääliömäisyys ilmenee myös esim siten että jos jollain asuntokatualueella auton ollessa suht kaukana ja pyöräillen (tai jalkaisinkin) lähtee ylittämään ajoväylää, niin jo kaukaa soitetaan torvea ja mielenosoituksellisen näyttävästi jarrutetaan huomattavasta ylinopeudesta. 

Vierailija
132/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ajon Lohjalta Mäntsälään 80 rajoituksella 83 nopeutta ja rekka tuli ihan perään roikkumaan. Laskin vauhdin tasan 80 vauhtiin ja siinähän rekkakuskia vitutti ja tietysti sen takana olijoita. Jos olisi pitänyt normaalia turvaväliä, niin olisi päässyt 3 kilsaa nopeammin liikkumaan. Vi ttuili väärälle miehelle perässä roikkuen.

Vierailija
133/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takana ajavako maksaa siis mun sakot ja kuljettaa jatkossa töihin,  kun menetän korttini ? Eikö 16km yli rajoitusten ole tarpeeksi?

Heh, koska viimeksi olet nähnyt tutkan? 

Päivittäin. Taitaa olla nykyään jokaisessa poliisin autossa ja moottoripyörässä.

Niin on, ja lisäksi on se/ ne harmaat pakettiautot joiden takaikkunasta näkyy mittalaite. Paku mittaa sekä liikenteessä että välilä parkkeerattuna bussipysäkille tai metsikön laitaan. On aina niin puhdas auto, että eroaa rempparemiesten pakuista. Lisäksi on valkoisia pakuja, joissa on vain pieni/matala poliisin tunnus katolla. Nekin pysäyttävät liikennerikkeistä.

kaukana ovat ne ajat kun poliisi kelasta veti johtoa tutkan päähän ja sitten pensaassa odotti kaahareita. 

Vierailija
134/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa pudottaa nopeutta, hiljakseen. Kyllä ne jossain vaiheessa menee ohi.

Vierailija
135/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin isommasta autosta pienempi kokoiseen, mutta tehdastuoreeseen ja tehokkaaseen.  Selvä ero liikenteessä. Oma kaasujalkani on suhteellisen raskas ja ajan suhteellissta nopeutta liikennevirran mukana, mutta Bemarin, Volvon ja Audin on aivan mahdotonta ajaa pienemmän auton perässä. Ohi pitää mennä vaikka piennarta pöllyttäen tai kääntyvien kaistalta suoraan paahtaen.  Vaaratilanteita syntyy mutta plösö ukko Volvossaan ohittaa pienemmän auton.

Vierailija
136/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päätellyt, että Bemarissa, Volvossa ja Audissa on tyyppivikana viallinen nopeusmittari.

Vierailija
137/138 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran testasin miten kovas pitää ajaa, että takana ajava ei roiku persiissä. 120km/h kun ylittyi niin silti vielä roikkui.

Muutaman kerran olen tehnyt päinvastoin, hiljennellyt vähitellen. Aika hiljaa saa ajaa että perskärpänen älyää ohittaa. Sama ennen risteystä. Jos joku ajaa turhan lähellä, hiljentelen hiiiljaaaa...

Hiljennä käsijarrulla, välillä käy oikeasti lähellä perää.

Vierailija
138/138 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatko ap oikeanpuolista kaistaa, vai oletko jäänyt roikkumaan ohituskaistalle kuin omistaisit sen?