Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajan 80km/h alueella 96km/h ja silti takapuskurissa roikutaan

Vierailija
20.03.2025 |

Joko koko matkan tai ohituspaikkaa kytäten.

Mikä idea?

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran testasin miten kovas pitää ajaa, että takana ajava ei roiku persiissä. 120km/h kun ylittyi niin silti vielä roikkui.

Kaverini testasi tuota samaa ja takana olevasta autosta syttyi pian sinisiä ja punaisia valoja. Provokaatio tehosi ja se maksoi hänelle 2000 euroa plus kolmen kuukauden bussiliput. Hän käyttää nykyään termiä paskajalat hyvin usein poliiseista puhuttaesssa.

Ajelin kerran poliisiauton perässä ylinopeutta myös taajamassa, pysäyttivät ja aikoivat sakottaa.  Ei onnistunut kun heti sanoin "luotin teidän mittariin". Toinen poliisesta alkoi huutaa naama punaisena.  "Sulla ei ole mitään oikeutta seurata meitä". Juttu jäi sitten siihen, en viitsinyt kiusata enempää.

Olisit kiusannut vaan paskalakkia...

Vierailija
42/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pysähdyn ja päästän ohi.

Pysähdyt valtatielle ja päästät ohi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No v*ttuako et osaa painaa sitä pedaalia pohjään...

Polkaisen jarrun pohjaan. Opettele ajamaan.

Vierailija
44/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä sain kortin aikoinaan oli voimassa sellainen herrasmies sääntö, että vilkkua vilauttelemalla osoitettiin takana tulijalle, että nyt on turvallista ohittaa.

Nyt aikuisuudesta on tullut paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella ja miten kaikki tuntuu aina väärältä. 

Vierailija
45/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku roikkuu minun autoni takapuskurissa, nostan jalan pois kaasulta. Lopulta vaikka pysäytän auton, että varmasti menee ohi. Toimii useimmiten yllättävän nopeasti.

Samoin ja teen tätä usein. Eivät tosin mene ohi, kun olemme jo vasemmanpuoleisella kaistalla peräkkäin. Vaihtavat oikeanpuoleiselle kaistalle, jolloin palaan tuohon n. 10-15 km/h nopeusrajoituksen ylittävään ohitusvauhtiini.  

Yhden kerran on poliisi napannut sivuun perässä painostavan kun ohitimme merkityn poliisiauton jota tuo perässäroikkunut puusilmä ei huomannut.  

Vierailija
46/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en valtatielle, mutta perusmaantiellä, jossa on 80 km/h kyllä pysähdyn bussipysäkille ja päästän perässäroikkujan ohi. Win win situation.

Vierailija
47/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maantiellä saa pysähtyä, jos se ei tapahdu mäenharjalla tai näkyvyydeltään rajoittuneessa kaarteessa. Moottoritiellä se on pääasiassa kielletty. 

Vierailija
48/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppoa ja kivaa ajaa rutkasti ylinopeutta ja roikkua toisten persauksissa, kun päiväsakko on 6 euroa päivältä. Kuten varmasti monella tällä palstalla roikkuvalla. 

Vierailija
49/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on äärettömän vaarallista. Olen kokenut näitä oman elämänsä autokouluopettajia ja perään ajo oli todella lähellä. En ehtinyt kytätä ohituspaikkaa kuin muutaman sekunnin, kun edellä ajava polki yllättäen jarrua tyhjällä mutta mutkaisella tiellä. Oma katse oli kaukana edessä ja tuollaista yllättävää äkkijarrutusta ei kukaan odota.

Vierailija
50/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rekka tai kuorma-auto roikkuu takapuskurissa, hidastan ensin reilusti ja kiihdytän sen jälkeen selvästi. Toistan tarvittaessa. Toimii joka kerta. Henkilöautoille tuo ei toimi. Niille vilkutan jarruvaloja tai laitan takasumuvalon päälle. Ei toimi, jos takana on idiootti.

Vierailija
51/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on äärettömän vaarallista. Olen kokenut näitä oman elämänsä autokouluopettajia ja perään ajo oli todella lähellä. En ehtinyt kytätä ohituspaikkaa kuin muutaman sekunnin, kun edellä ajava polki yllättäen jarrua tyhjällä mutta mutkaisella tiellä. Oma katse oli kaukana edessä ja tuollaista yllättävää äkkijarrutusta ei kukaan odota.

Oma vika pikku sika jos aivotoimintasi ei riitä edes riittävän etäisyyden ylläpitämiseen.

Vierailija
52/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi siviiliautolla yllyttää törkeään ylinopeuteen?

Vierailija
53/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perässä ajamisen pitää väen väkisin työntää edellä ajavan syyksi? Tai että se on siviilipoliisi?

Ajan tosiaan 3000km kuukaudessa. Koskaan ei ole tullut sakkoa eikä siviilipoliisiakaan perässä ole ollut hiillostamassa. Ajan aina rajoitusten mukaan paitsi jos on liikennettä, niin +10km enemmän lisään vauhtia sujuvuuden lisäämiseksi. Ajan aina tasakaasulla. En kiihytä ohituskaistalla päin vastoin, annan tietä jos mahdollista muutenkin että kiireinen saa mennä ohi. Mutta ei! Silti jää suurin osa hinkuttamaan takapuskuria. Ap

Vierailija
54/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi perässä ajamisen pitää väen väkisin työntää edellä ajavan syyksi? Tai että se on siviilipoliisi?

Ajan tosiaan 3000km kuukaudessa. Koskaan ei ole tullut sakkoa eikä siviilipoliisiakaan perässä ole ollut hiillostamassa. Ajan aina rajoitusten mukaan paitsi jos on liikennettä, niin +10km enemmän lisään vauhtia sujuvuuden lisäämiseksi. Ajan aina tasakaasulla. En kiihytä ohituskaistalla päin vastoin, annan tietä jos mahdollista muutenkin että kiireinen saa mennä ohi. Mutta ei! Silti jää suurin osa hinkuttamaan takapuskuria. Ap

Ja näitä hinkuttajia riittää kuukaudessa aika monta, jos ei minun niin monen muun auton persuksessa.

Vierailija
55/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia on ne pienimulkkuiset homot 

Vierailija
56/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran testasin miten kovas pitää ajaa, että takana ajava ei roiku persiissä. 120km/h kun ylittyi niin silti vielä roikkui.

Hidasta. Sinä ne sakot saat kun ajat tutkaan.

Jos joku roikkuu perässä kiinni ilman turvaväliä, ajan 10 km/h alle nopeusrajoituksen. Hidastan aina vain lisää. Olen körötellyt 10 km/h kun 30 alueella joku päätti roikkua. 

Vierailija
57/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoskun lakikin sanoo että pitää olla turvavälit. Ei koskaan voi tietää mitä edessä tapahtuu niin äkkijarrutuksia voi tulla. Elä aja autoa jos et ymmärrä.

Vierailija
58/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan se idea että sovittavat oman nopeutensa muun liikenteen mukaiseksi.

Vierailija
59/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen autoilija odottaa äkkijarrutuksia. Sitä odottamista kutsutaan turvaväliksi. Mistä v* tusta sinä tiedät mitä edelläoleva on tiellä nähnyt joutuakseen äkkijarruttamaan? Sinä sen vaaratilanteen aiheutat huomioimattomuudellasi.

Kortti pois tuollaisilta. Hyvä ainakin että tunnustat kroonisesti vaarantavasi liikennettä, käyhän vinkkaamassa itse poliisille että et osaa ajaa autoa niin saadaan sinut pois liikenteestä.

Vierailija
60/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku roikkuu minun autoni takapuskurissa, nostan jalan pois kaasulta. Lopulta vaikka pysäytän auton, että varmasti menee ohi. Toimii useimmiten yllättävän nopeasti.

Tekemäsi on rikos. Ei rike, vaan rikos. Ja vakava sellainen. Toivon todella, että joudut kärsimään seuraukset mur haaja! 

Mennyvittuun ääliö