Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajan 80km/h alueella 96km/h ja silti takapuskurissa roikutaan

Vierailija
20.03.2025 |

Joko koko matkan tai ohituspaikkaa kytäten.

Mikä idea?

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteessä on ns. pissapäisiä autoilijoita jotka kuvittelee että heillä on parempi elämä kun on tietyn merkkinen parempi auto vaikka nimenomaan liikennesäännöt on kaikille samat.

Tässä tilanteessa ajan tarkasti suurinta sallittua hermoilematta jolloin puskurin rassaaja takana voi lähteä ohittamaan ja jos siihen ei kykene niin sittenpä harjoittelee ajamaan hiljempaa.

Vierailija
22/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No v*ttuako et osaa painaa sitä pedaalia pohjään...

Takana ajavako maksaa siis mun sakot ja kuljettaa jatkossa töihin,  kun menetän korttini ? Eikö 16km yli rajoitusten ole tarpeeksi?

Itse tuossa tilanteessa hiljennän vähän alle nopeusrajoituksen ja annan toisen kiukutella siellä takana, omapa on murheensa. Toisten takia ei kannata ylinopeutta ajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takana ajavako maksaa siis mun sakot ja kuljettaa jatkossa töihin,  kun menetän korttini ? Eikö 16km yli rajoitusten ole tarpeeksi?

Heh, koska viimeksi olet nähnyt tutkan? 

Päivittäin. Taitaa olla nykyään jokaisessa poliisin autossa ja moottoripyörässä.

Vierailija
24/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja vakkari päällä ettei sun nopeus seilaa koko ajan, kaikkein ärsyttävintä liikenteessä.

Vierailija
25/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran testasin miten kovas pitää ajaa, että takana ajava ei roiku persiissä. 120km/h kun ylittyi niin silti vielä roikkui.

Kaverini testasi tuota samaa ja takana olevasta autosta syttyi pian sinisiä ja punaisia valoja. Provokaatio tehosi ja se maksoi hänelle 2000 euroa plus kolmen kuukauden bussiliput. Hän käyttää nykyään termiä paskajalat hyvin usein poliiseista puhuttaesssa.

Ajelin kerran poliisiauton perässä ylinopeutta myös taajamassa, pysäyttivät ja aikoivat sakottaa.  Ei onnistunut kun heti sanoin "luotin teidän mittariin". Toinen poliisesta alkoi huutaa naama punaisena.  "Sulla ei ole mitään oikeutta seurata meitä". Juttu jäi sitten siihen, en viitsinyt kiusata enempää.

Vierailija
26/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä sen tiedät? Se mitä tapahtuu sivupeilin edessä on mun vastuulla se mitä tapahtuu niiden takana on muiden hanskattavissa.

Vierailija
27/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi kiihdytät ohitus kaistan kohdalla?  Itse pudotan siinä viimeistään sallittuun nopeuteen, pääsee hätähousut ohi helpommin.

Vierailija
28/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet pitävät ajonopeutensa samana kuin edellä ajava. Se on kätevää. Ei ne sun puskurissa roiku. Sulla on vain hysteerinen käsitys turvavälistä. Mene maalle

Mukautuva vakionopeussäädin. Äärestä harva enää ajaa autoaan itse. 

Vierailija
29/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pysähdyn ja päästän ohi.

Vierailija
30/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että siinä oli liikaa.

Ehkä roikkuja olisi päässyt paremmin ohi, mikäli olisit vähän löysännyt kaasua ja ajanut vielä hieman laidempana. Mä käytän tätä ja aika harva ei pääse silloin ohi. Samalla myös ne omat sakot jää ottamatta. Kannattaa myös katsoa, että siinä on oikeasti ohituspaikka.

Vierailija
31/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vastaava tapaus itsellä. Mieli teki jarruttaa niin että herää mutta takana tuli muitakin joten maltin mieleni.

Vierailija
32/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku roikkuu minun autoni takapuskurissa, nostan jalan pois kaasulta. Lopulta vaikka pysäytän auton, että varmasti menee ohi. Toimii useimmiten yllättävän nopeasti.

Tekemäsi on rikos. Ei rike, vaan rikos. Ja vakava sellainen. Toivon todella, että joudut kärsimään seuraukset mur haaja! 

Vierailija
33/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan muutaman kerran vuodessa Jyväskylään, Lahden ja Jyväskylän välissä on tiellä paljon kameroita valvomassa nopeuksia ja siellä erityisesti huomaan sen, että rekat roikkuvat henkilöautojen puskurissa silloin kun rajoitus on 80 km/h, sitten taas 100 km/h rajoituksella rekkojen perässä on pitkä liuta ohitusta odottavia, koska ajavat sitten alle tuon 100 km/h, eli rekoilla näyttää olevan koko ajan joku "vakiovauhti" n. 95 km/h oli nopeusrajoitus tiellä mikä tahansa. 

On aika kuumottavaa ajaa rekka takapuskurissa kiinni (ajavat usein liian lähellä) 80 km/h alueella (ajan yleensä niin, että oma mittarini näyttää noin 90 km/h), koska todellakin kameroita on vähän väliä ja en halua sakkoja ja tiedän, että todellinen vauhti minulla on n. 86 km/h. Sitten kun tulee 100 km rajoitus, niin rekka jää kauas taakse. Teen yleensä siinä kohden tarpeeksi hajurakoa takana tulevaan rekkaan, jottei sitten tule taas 80 alueella roikkumaan takapuskuriin. Mutta todella ärsyttävää siis tuo jättimäisellä autolla puskurissa roikkuminen ja minä en todellakaan aja alinopeutta.

Vierailija
34/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyiskö vielä tarroja takalasiin:oletko hmo kun perässä roikut?

Vierailija
35/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran testasin miten kovas pitää ajaa, että takana ajava ei roiku persiissä. 120km/h kun ylittyi niin silti vielä roikkui.

Kaverini testasi tuota samaa ja takana olevasta autosta syttyi pian sinisiä ja punaisia valoja. Provokaatio tehosi ja se maksoi hänelle 2000 euroa plus kolmen kuukauden bussiliput. Hän käyttää nykyään termiä paskajalat hyvin usein poliiseista puhuttaesssa.

Ajelin kerran poliisiauton perässä ylinopeutta myös taajamassa, pysäyttivät ja aikoivat sakottaa.  Ei onnistunut kun heti sanoin "luotin teidän mittariin". Toinen poliisesta alkoi huutaa naama punaisena.  "Sulla ei ole mitään oikeutta seurata meitä". Juttu jäi sitten siihen, en viitsinyt kiusata enempää.

Tän tarinan kertoja löytyy aina ja joka paikassa kun aihe tulee puheeksi. On eri asia tehdä kuin kuvitella tekevänsä tai sitten te ihmiset ootte oikeasti vain idio otteja!? Mene ja tiedä

Vierailija
36/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan muutaman kerran vuodessa Jyväskylään, Lahden ja Jyväskylän välissä on tiellä paljon kameroita valvomassa nopeuksia ja siellä erityisesti huomaan sen, että rekat roikkuvat henkilöautojen puskurissa silloin kun rajoitus on 80 km/h, sitten taas 100 km/h rajoituksella rekkojen perässä on pitkä liuta ohitusta odottavia, koska ajavat sitten alle tuon 100 km/h, eli rekoilla näyttää olevan koko ajan joku "vakiovauhti" n. 95 km/h oli nopeusrajoitus tiellä mikä tahansa. 

On aika kuumottavaa ajaa rekka takapuskurissa kiinni (ajavat usein liian lähellä) 80 km/h alueella (ajan yleensä niin, että oma mittarini näyttää noin 90 km/h), koska todellakin kameroita on vähän väliä ja en halua sakkoja ja tiedän, että todellinen vauhti minulla on n. 86 km/h. Sitten kun tulee 100 km rajoitus, niin rekka jää kauas taakse. Teen yleensä siinä kohden tarpeeksi hajurakoa takana tulevaan rekkaan, jottei sitten tule taas 80 alueella roikkumaan takapuskuriin.

Tre-Jkl sama juttu.

Vierailija
37/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen vastaava tapaus itsellä. Mieli teki jarruttaa niin että herää mutta takana tuli muitakin joten maltin mieleni.

Hullu!

Vierailija
38/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö jäättää se auto jatkossa kotiin? Miettikää nyt vähän itsekin miten se teidän oma keskittyminen herpaantuu noissa tilanteissa, kun jäätte niihin roikkumaan. Muiden käyttäytymiseen ei voi vaikuttaa, mutta omaansa voi. Kun joku asia menee tunteisiin on hyvä ajaa esim hetkeksi sivuun. 

Vierailija
39/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyiskö vielä tarroja takalasiin:oletko hmo kun perässä roikut?

Sä haluat siis seuraa itsellesi. Joko pyllyä kuumottaa?

Vierailija
40/138 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hidastat sinne 89 ja aja pientareella et on kivet tuulilasissa.

Itse tein talvella niin, että siirryin keskikaistaa kohti juuri sen verran, että lunta pöllysi taakse. Osa tajuaa/on pakotettuna jättämään väliä tämän jälkeen. En tietenkään sokaise ketään, mutta varoittelen vähän....